Gå til innhold

Hva skal jeg servere?


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Imorgen skal jeg ha en snekker her i huset hele dagen. Mitt største problem er hva jeg skal servere, han må jo få mat! Og jeg har ikke peiling på hva han liker/spiser.

Siden jeg selv ikke spiser kjøtt, så kvier jeg meg for å kjøpe inn alle mulige slags kjøttpålegg.

Rundstykker med ost blir kanskje i letteste laget for en håndtverker, eller hva?

Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imorgen skal jeg ha en snekker her i huset hele dagen. Mitt største problem er hva jeg skal servere, han må jo få mat! Og jeg har ikke peiling på hva han liker/spiser.

Siden jeg selv ikke spiser kjøtt, så kvier jeg meg for å kjøpe inn alle mulige slags kjøttpålegg.

Rundstykker med ost blir kanskje i letteste laget for en håndtverker, eller hva?

Forslag mottas med takk!

Hvis det er en snekker du har leid inn og betaler for så er det ikke ditt ansvar å fore ham!

Han har nok med seg matpakke.

Anonymous poster hash: 8c3e4...85f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg ha en snekker her i huset hele dagen. Mitt største problem er hva jeg skal servere, han må jo få mat! Og jeg har ikke peiling på hva han liker/spiser.

Siden jeg selv ikke spiser kjøtt, så kvier jeg meg for å kjøpe inn alle mulige slags kjøttpålegg.

Rundstykker med ost blir kanskje i letteste laget for en håndtverker, eller hva?

Forslag mottas med takk!

Egg og rundstykker da?

Anonymous poster hash: fa757...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du servere mat til en snekker?

De spiser matpakke eller kjøper seg noe på butikken når de har lunchpause

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er mitt ansvar å fore voksne folk, så syns jeg at det er trivelig å servere noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen polakker malte huset til tanta mi pleide hun å steke poteter, bacon og egg, pølsebiter og servere masse brød og smør.

De åt som om de aldri hadde sett mat før!!!



Anonymous poster hash: 3022a...c0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snekker på jobb har med seg lunsj eller drar å handler i lunsjen sin. Han er ansatt av deg- ikke på besøk. Han skal jobbe - ikke lunsje ;)

Om du vil være grei kan du sette fram en kanne kaffe til ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbyr kun håndverkere kaffe. Evnt et glass Pepsi Max :vetikke: Hadde aldri dratt fram mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang beskjed fra en snekker om at jeg godt kunne servere vafler til hele arbeidslaget. Mest på spøk, så han ble flau da jeg og ungene disket opp med 1 meter høyt vaffeltårn. De spiste og var fornøyd.

Men bortsett fra det ville jeg nok ikke servert noe, isåfall måtte det være hjemmebakte boller eller kakestykke.



Anonymous poster hash: 8aeb9...978
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverer noe til alle som er innom mitt hjem. " ansatte" , familie , venner , eller hva som helst unntatt innbruddstyv . Omelett ? Suppe av noe slag med brød til ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemunn

Jeg serverer noe til alle som er innom mitt hjem. " ansatte" , familie , venner , eller hva som helst unntatt innbruddstyv . Omelett ? Suppe av noe slag med brød til ?

Hahaha! :laugh:

Enig i dette. Snekkeren forventer naturligvis ikke servering, men det er en hyggelig gest.

Du trenger ikke diske opp med noe avanserte saker, sleng sammen en omelett som LittDiva foreslår, eller lag eggerøre servert med røkelaks. Kanskje et glass juice til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Synes det er på tide å løfte denne nå som det florerer av håndtverkere rundtomkring. I fjor sommer/tidlig høst hadde vi håndtverkere inne som renoverte bad, kjøkken, stua, og skiftet vinduer. Satte fram en kanne fersk kaffe hver morgen. I tillegg til en mugge med isvann. I tillegg la vi til rette med bord og stoler både inne og ute slik at de fikk sitte på normalt vis i lunchen. Nå har vi igjen snekkere på plass, denne gangen for å sette opp to nye terasser, i tillegg til nye takrenner, og skifte et par vinduer til. Setter fram både kaffe og isvann også nå, i tillegg til plass å sitte også nå. Jeg jobber turnus, og når jeg har gått kveldsvakter har jeg satt fram frukt og nytt isvann når jeg ser de har lunch. Greit nok at det er innleid arbeidskraft, men det koster meg ikke mer enn max 100-150 kr å servere dem kaffe og vann og litt frukt en gang i uka, da har jeg regnet på hele byggeperioden 😉 Og når vi har råd å bruke flere hundre tusen på oppussing så står vi også for den 100-lappen det koster i kaffe og litt frukt til lunch 😉 Det skader ikke å legge litt til rette for at de skal ha en ok arbeidsdag. Å sette fram et gammelt hagebord og noen stoler tar 3 minutter. 

Hadde det kommet en elektriker/rørlegger som skulle gjøre en jobb på et par-3 timer hadde jeg nok ikke giddet, annet enn en mugge isvann om det var varmt. 

Vi nordmenn er blitt så egoistiske og gjerrige.

Anonymkode: 2f6e7...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...