Gå til innhold

House of Cards-tråden (Spoilers sesong 3)


lillsunshine

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke finne en enkelt tråd her inne som diskuterer House of Cards. Det synest jeg var litt rart, trodde det faktisk var en del som fulgte med? Uansett, jeg har akkurat avsluttet sesong 3 :cry3: Og venter i spenning på sesong 4 som skal i komme i løpet av neste år. Jeg kjenner et behov for å diskutere sesongavslutningen med noen..

Litt av en avslutning på sesongen. Hva tror dere skjer videre? Hvem vinner presidentvalget og hva skjer nå som Claire og Frank Underwood åpenbart skiller lag? Jeg begynte å tenke på at kanskje Claire er på tanken på å stille som presidentkandidat til neste valg, men dersom Dunbar vinner dette, så er det kanskje litt usannsynlig.

Eller er det litt usannsynlig at de forsetter en sesong 4 om ikke Underwood vant valget? Jeg er jammen meg usikker. Lurer på hva slags rolle han eventuelt skal ha da. Dunbar er alt for klar over hvilket skittent spill Underwood spiller, til å la han komme tett innpå henne om hun eventuelt blir president.

Forøvrig synest jeg sesong 3 var den beste så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns sesong tre var elendig og de kan avvikle hele House of Cards for min del nå.

Ble veldig skuffet, ettersom jeg elsket sesong I & II



Anonymous poster hash: 1deb4...3a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig skuffet over siste sesong, og jeg som elsket de to første :( Håper virkelig den tar seg opp nestesesong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O

Merkelig at vi opplever det motsatte. Hva var det som skuffet dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare si at jeg ikke hadde noen forventninger til sesong 3 da jeg begynte. Men etterhvert så bare slo det meg at jeg synest det var skikkelig bra. Mer spenning i hver episode for min del. Jeg synest noen av epiodene i de andre sesongene gikk litt tregt, men opplevde ikke dette med sesong 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

16 minutter siden, lillsunshine skrev:

Weee. Gleder meg! :D

Jeg også! :jepp: Forøvrig likte jeg tredje sesong veldig godt også - og gleder meg veldig til denne! Har på følelsen at Claire kommer til å stille som presidentkandidat jeg - hva tror dere?

 

Edit; ser nå at du jo nevner det i HI selv også :) 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rumle skrev:

Jeg også! :jepp: Forøvrig likte jeg tredje sesong veldig godt også - og gleder meg veldig til denne! Har på følelsen at Claire kommer til å stille som presidentkandidat jeg - hva tror dere?

 

Edit; ser nå at du jo nevner det i HI selv også :) 

Ja, det tror jeg er mulig. Har tenkt en del på Frank som karakter etter sesong 3, og det er jo tydelig at han mangler helt empati. Er han mulig psykopat? Han kan spille empatisk til en viss grad ved å gjøre valg som virker empatiske, men dette er jo bare et spill for å få ting som han vil. Denne mangelen på empati ødelegger jo for han privat, han skyver til slutt folk fra seg når han kommer i en situasjon der han må velge mellom sine ønsker og behov og andres. Han velger klart seg selv, til og med Claire svikter han. Der hun hele tiden har trodd at de har vært de to som har hatt en plan om å skape noen sammen, skjønner hun at han egentlig bare ønsker å skape noe for seg selv. Men han har vært avhengig av å ha Claire som støttespiller og har derfor spilt på hva hun ønsker. 

Tror faktisk at hun ikke har skjønt før i sesong 3 hvor kynisk han er. Jeg tror han kommer til å miste en del av de støttespillerne
han har rundt seg av samme grunn. At kynismen hans kommer tydligere frem jo nærmere han er målet og får den smaken på makt som han har higet etter. Særlig om det ikke går slik helt som han tenker, da blir han enda farligere. Kanskje han klarer å beholde Stamper, men han er jo ekstremt ustabil person (psykisk).  Stamper er utrolig lojal og er fornøgd så lenge han får være lojal. Claire kan virke kald og kynisk hun også, men jeg synest det er tydelig at hun sliter med valga Frank gjør, grunnet empatien sin. 

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank er klassisk psykopat, mener jeg. Gleder meg som en unge til S4!

Anonymkode: 0cd68...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillsunshine skrev:

Ja, det tror jeg er mulig. Har tenkt en del på Frank som karakter etter sesong 3, og det er jo tydelig at han mangler helt empati. Er han mulig psykopat? Han kan spille empatisk til en viss grad ved å gjøre valg som virker empatiske, men dette er jo bare et spill for å få ting som han vil. Denne mangelen på empati ødelegger jo for han privat, han skyver til slutt folk fra seg når han kommer i en situasjon der han må velge mellom sine ønsker og behov og andres. Han velger klart seg selv, til og med Claire svikter han. Der hun hele tiden har trodd at de har vært de to som har hatt en plan om å skape noen sammen, skjønner hun at han egentlig bare ønsker å skape noe for seg selv. Men han har vært avhengig av å ha Claire som støttespiller og har derfor spilt på hva hun ønsker. 

Tror faktisk at hun ikke har skjønt før i sesong 3 hvor kynisk han er. Jeg tror han kommer til å miste en del av de støttespillerne
han har rundt seg av samme grunn. At kynismen hans kommer tydligere frem jo nærmere han er målet og får den smaken på makt som han har higet etter. Særlig om det ikke går slik helt som han tenker, da blir han enda farligere. Kanskje han klarer å beholde Stamper, men han er jo ekstremt ustabil person (psykisk).  Stamper er utrolig lojal og er fornøgd så lenge han får være lojal. Claire kan virke kald og kynisk hun også, men jeg synest det er tydelig at hun sliter med valga Frank gjør, grunnet empatien sin. 

Man trenger ikke være psykopat for å dempe medfølelse for andre mennesker. Man kan begynne å se på andre mennesker som underlegne og som brikker man bruker for å heve seg selv. Dersom man har en pragmatisk sans, så kan man tenke "praktisk" heller enn medfølelse. Jeg er ikke psykopat, men jeg tror jeg kunne gjort det samme om jeg var i hans posisjon. Jeg kunne vært "ond" om jeg ville det, ved å dempe medfølelse og fokusere på det praktiske og "nødvendige".

Tror Claire har visst hele tiden hvor kynisk han er. Tror heller litt av greia er at Claire hele tiden har ønsket egen maktposisjon og tenkt at det vil komme. Hun har "ofret" seg fordi hun har sett den rasjonelle grunnen, og tenkt at hun kan få inn en fot i en maktposisjon senere. Men etter hvert innser hun at dette ikke skjer og hun syns ikke Frank gjør nok for å støtte henne slik hun har støttet han. Claire er selv en pragmatisk person, og jeg tror hennes medfølelse er veldig situasjonsbetinget.

Anonymkode: 3bd31...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...