Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Den 13. januar 2016 at 19.09, shoppedilla skrev:

Gratulerer :) alle har vel fått babyene sine nå? Vesla mi er 2 uker i dag og vi skal inn for operasjon 26 januar. Fikk telefon i dag. Det viste seg at hun har en innsnevring på hovedpulsåren. Var flaks at vi oppdaget det! Så nå må vi bare håpe på det beste❤

Håper operasjonen gikk bra, shoppedilla! :blomst: 

Hvordan oppdaget dere at babyen hadde en innsnevring på hovedpulsåren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, appelsinjuice skrev:

Håper operasjonen gikk bra, shoppedilla! :blomst: 

Hvordan oppdaget dere at babyen hadde en innsnevring på hovedpulsåren? 

Ligger på Rikshospitalet nå(med jenta mi i senga nå selv om hun egentlig skal ligge i egen, ren seng. Hun skal bades en gang til uansett). Og venter på at klokka skal bli 8. Da må vi levere hun fra oss :( 

Det var veldig tilfeldig og flaks at det ble oppdaget faktisk. Hun fikk plutselig et kraftig utslett på store deler av kroppen så jeg ringte legevakten. Da var hun bare 6 dager gammel. Vi fikk komme og han som hadde legevakt er spesialist på barn faktisk. Han syns også utslettet var vel stort så han ville sende oss på sykehuset. Før han ringte ville han ta en temp og bare lytte litt på henne. Da fant han en bilyd. Denne noterte han i skrivet til sykehuset. Så dro vi til ullevål siden vi hørte til der i og med at hun akkurat var skrevet ut derfra. Der ble hun undersøkt av 3 leger på kvelden og det ble tatt masse prøver. Legene reagerte på bilyden og svak lyskepuls. Vi trodde fortsatt at utslettet var hovedfokus. Så ble vi lagt inn. Dagen etter kom en helt fantastisk dyktig lege ved navn Sebastian. Han undersøker henne og forklarer at utslettet nok kommer av virusinfeksjon, mest sannsynlig den jeg hadde ved fødsel. Så forteller han at de har hovedfokus på bilyden og den svake lyskepulsen. Det ville bli ultralyd av hjertet i løpet av dagen. De trodde det var klaff feil i hjertet, noe som er normalt og ofte fikser seg selv. Dr. Gunnar fra riksen kom til ullevål og vi gikk ned for ultralyd. Etter 15 min i stillhet får vi vite at han så en fortettning i hovedpulsåren, men at ultralyd maskinen var for dårlig så vi måtte fort opp på riksen. Han trodde det ville bli operasjon de nærmeste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, shoppedilla skrev:

Ligger på Rikshospitalet nå(med jenta mi i senga nå selv om hun egentlig skal ligge i egen, ren seng. Hun skal bades en gang til uansett). Og venter på at klokka skal bli 8. Da må vi levere hun fra oss :( 

Det var veldig tilfeldig og flaks at det ble oppdaget faktisk. Hun fikk plutselig et kraftig utslett på store deler av kroppen så jeg ringte legevakten. Da var hun bare 6 dager gammel. Vi fikk komme og han som hadde legevakt er spesialist på barn faktisk. Han syns også utslettet var vel stort så han ville sende oss på sykehuset. Før han ringte ville han ta en temp og bare lytte litt på henne. Da fant han en bilyd. Denne noterte han i skrivet til sykehuset. Så dro vi til ullevål siden vi hørte til der i og med at hun akkurat var skrevet ut derfra. Der ble hun undersøkt av 3 leger på kvelden og det ble tatt masse prøver. Legene reagerte på bilyden og svak lyskepuls. Vi trodde fortsatt at utslettet var hovedfokus. Så ble vi lagt inn. Dagen etter kom en helt fantastisk dyktig lege ved navn Sebastian. Han undersøker henne og forklarer at utslettet nok kommer av virusinfeksjon, mest sannsynlig den jeg hadde ved fødsel. Så forteller han at de har hovedfokus på bilyden og den svake lyskepulsen. Det ville bli ultralyd av hjertet i løpet av dagen. De trodde det var klaff feil i hjertet, noe som er normalt og ofte fikser seg selv. Dr. Gunnar fra riksen kom til ullevål og vi gikk ned for ultralyd. Etter 15 min i stillhet får vi vite at han så en fortettning i hovedpulsåren, men at ultralyd maskinen var for dårlig så vi måtte fort opp på riksen. Han trodde det ville bli operasjon de nærmeste dagene. 

Masse lykke te med operasjonen! Heldigvis er dagens medisin og kirurgi så god at dette går nok bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, shoppedilla skrev:

Ligger på Rikshospitalet nå(med jenta mi i senga nå selv om hun egentlig skal ligge i egen, ren seng. Hun skal bades en gang til uansett). Og venter på at klokka skal bli 8. Da må vi levere hun fra oss :( 

Det var veldig tilfeldig og flaks at det ble oppdaget faktisk. Hun fikk plutselig et kraftig utslett på store deler av kroppen så jeg ringte legevakten. Da var hun bare 6 dager gammel. Vi fikk komme og han som hadde legevakt er spesialist på barn faktisk. Han syns også utslettet var vel stort så han ville sende oss på sykehuset. Før han ringte ville han ta en temp og bare lytte litt på henne. Da fant han en bilyd. Denne noterte han i skrivet til sykehuset. Så dro vi til ullevål siden vi hørte til der i og med at hun akkurat var skrevet ut derfra. Der ble hun undersøkt av 3 leger på kvelden og det ble tatt masse prøver. Legene reagerte på bilyden og svak lyskepuls. Vi trodde fortsatt at utslettet var hovedfokus. Så ble vi lagt inn. Dagen etter kom en helt fantastisk dyktig lege ved navn Sebastian. Han undersøker henne og forklarer at utslettet nok kommer av virusinfeksjon, mest sannsynlig den jeg hadde ved fødsel. Så forteller han at de har hovedfokus på bilyden og den svake lyskepulsen. Det ville bli ultralyd av hjertet i løpet av dagen. De trodde det var klaff feil i hjertet, noe som er normalt og ofte fikser seg selv. Dr. Gunnar fra riksen kom til ullevål og vi gikk ned for ultralyd. Etter 15 min i stillhet får vi vite at han så en fortettning i hovedpulsåren, men at ultralyd maskinen var for dårlig så vi måtte fort opp på riksen. Han trodde det ville bli operasjon de nærmeste dagene. 

Så flaks at hun fikk utslett, da! Utrolig godt å høre at dere fant ut av det. Håper operasjonen går bra. Tenker på dere :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) operasjonen gikk bra og som planlagt. Hun ligger nå på overvåkning med masse slanger og ledninger. Ikke et hyggelig syn, men så godt å se hun likevel. Nå er jeg og glad de fant det og at hun fikk utslettet. Jeg var irrasjonell frem til operasjonen var over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, shoppedilla skrev:

Tusen takk :) operasjonen gikk bra og som planlagt. Hun ligger nå på overvåkning med masse slanger og ledninger. Ikke et hyggelig syn, men så godt å se hun likevel. Nå er jeg og glad de fant det og at hun fikk utslettet. Jeg var irrasjonell frem til operasjonen var over.

Uff, det må være tungt å se veslejenta si slik, men heldigvis gikk operasjonen bra og hun er forhåpentligvis hjemme hos mammaen og pappaen sin snart :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 14.12.2015 at 12.41, Linde skrev:

Lykke til i dag, Khaosick! :D

 

Den 14.12.2015 at 12.43, FruN skrev:

Lykke til, Khaosick :hoppe: 

 

Den 17.12.2015 at 9.30, shoppedilla skrev:

Så gøy at du er blitt mamma khaosick :) (antar og håper alt gikk bra!)

Jeg endte opp med å kjøpe cosyfix ammepute brukt(300kr). I går fikk vi stelleveske og hjulposer til vogna :) jeg har  pakket stellevesken klar. Også har sengen blitt klar med sengehimmel, babynest og uro jeg har laget med bamser fra babyshoweren. Pappa har hjulpet meg med å ordne klar stelleplassen :) vi har jo vært nødt til å flytte inn i kjelleren til mine foreldre. ikke noe gøy å flytte hjem, men jeg er mer avslappet nå...

Tusen takk på etterskudd! :P Har blitt liten tid til KG etter at bolla vår kom! :P 

Dagen kom og jeg kjente nervene helt greit, men jeg må ærlig innrømme at det verste var desidert nåla i ryggen, altså spinalbedøvelsen! :o aua :sjokkert: Men ut av magen kom en liten gutt. 10 fingre og 10 tær hadde han og han veide 3660 gr og var 51 lang. Også så mye hår som han hadde! Helt perfekt og jeg blir mer og mer forelska etter hver dag som går! Han er så skjønn og en real blidfis! 

Til helgen er det dåp og han fyller 3 mnd allerede, tenk på det! Tida går så fort! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khaosick skrev:

 

 

Tusen takk på etterskudd! :P Har blitt liten tid til KG etter at bolla vår kom! :P 

Dagen kom og jeg kjente nervene helt greit, men jeg må ærlig innrømme at det verste var desidert nåla i ryggen, altså spinalbedøvelsen! :o aua :sjokkert: Men ut av magen kom en liten gutt. 10 fingre og 10 tær hadde han og han veide 3660 gr og var 51 lang. Også så mye hår som han hadde! Helt perfekt og jeg blir mer og mer forelska etter hver dag som går! Han er så skjønn og en real blidfis! 

Til helgen er det dåp og han fyller 3 mnd allerede, tenk på det! Tida går så fort! :bond:

Gratulerer med den lille :blomst: 

Jeg fikk også spinalbedøvelse (som kun virket i ca. 1 time, og som sluttet å fungere før pressriene startet) men da hadde jeg så vondt at jeg ikke merket nåla en gang :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...