Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Håper du får slappet av nå kaffemor :klem:

Ikke så lenge igjen nå, så håpe du finner roen til å lade opp før den siste tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo: 

Nå er det en liten stund siden jeg har vært innom her. Den siste uken har gått veldig fort, samtidig som den har gått veldig, veldig sakte. Mye som har skjedd! Godt å endelig ha kastet inn håndkle på jobb. Kjenner det var veldig nødvendig. Nå kan jeg endelig slappe av og nyte de siste ukene :jepp: Vi har også hentet bilen vår, noe som var veldig stas! Deilig med ny bil. Den lukter så goooodt :rodmer::hoho: Jeg har aldri vært opptatt av bil, men kjenner jeg er litt forelska i bilen min altså :hoho: 

Siden det er en stund siden jeg har vært her inne nå, og jeg faktisk er 33 uker i dag, tenkte jeg å ta en ordentlig gravidoppdatering igjen :nigo: Fint å ha til å se tilbake på :jepp: 

 

 

Oppdatering uke 33

Termin: 31.03.16

På vei: 33+0  

Igjen til termin: 52 dager (!!!) 

Kjønn: Gutt :babygutt: 

Navn: Uff, den evige navndebatten. Navn er så vanskelig!! Han har en favoritt. Jeg hadde en, men nå måtte jeg slenge inn et navn til som jeg ikke helt klarer å gi slipp på. Dessverre er ikke han helt enig i det :( Kjenner jeg er utålmodig, jeg vil bestemme meg! Setter all min lit til at vi klarer å bestemme oss når vi ser han, men begynner å stresse litt med at vi ikke kommer til å gjøre det. Men vi må jo bare velge et da? Han kan jo ikke være navnløs :daane: Jaja. Vi finner vel ut av det.  

Hodet festet: Har ikke peiling! Men han ligger fortsatt med hodet ned, og har gjort det i en del uker. Blir spennende å se hva jordmor sier på neste kontroll :jepp: 

Aktivitet: Kjenner han titt og ofte. Synes han har blitt litt mer aktiv de siste dagene, men det er mulig det er fordi jeg slapper mer av og derfor er mer bevisst på det. Nå står magen til alle kanter flere ganger om dagen. Det er så fint!! Jeg ELSKER bevegelsene hans. Kjenne en liten fot, rumpa som beveger seg.. ja.. Det er så kos!! :rodmer: Kjenner kroppen hans godt nå, og synes det er lettere å kjenne hva som er hva. Nå begynner han å bli stor altså!

Utålmodig: Njaaa ikke utålmodig enda. Vil helst gå til termin! Men jeg er veeldig spent på finne ut av hvem som er der inne. Gleder meg utrolig mye til å møte han! Men som sagt; han har aller best av å være der inne til termin, så håper han gjør det. Koser meg fortsatt veldig med å være gravid. 

Vektøkning: Aner ikke :fnise: Har ikke veid meg siden forrige kontroll hos jordmor. Da hadde jeg gått opp 11 kilo. Eier ikke badevekt selv, så veier meg nok ikke før neste kontroll om to uker. 

Vann i kroppen: Kommer og går litt. Hadde endel vann i beina i går, men virker som om det er litt bedre i dag. Bruker støttestrømper og drikker endel vann. Så får jeg bare håpe at det ikke blir for ille :) Litt må man vel regne med..

Søvn: Sover bedre nå som jeg ikke skal opp klokken 06 for å dra på jobb. Sier kanskje seg selv men :fnise: Tror jeg stresser mindre om jeg ikke får sove umiddelbart, noe som fører til at jeg sovner lettere. Er fortsatt oppe ofte i løpet av natten, og har netter hvor jeg ikke sover noe særlig i det hele tatt. Men føler ikke jeg kan klage på søvnen slik den er nå. Heldigvis :jepp: 

Neste kontroll: 24.02 hos jordmor :hoppe: 

Barnerom: Kommer seg nå :) Det er malt, sengen er på plass, kommoden er satt opp og klærne i de minste størrelsene er vasket og brettet :fnise: Sa noen ivrig? Mangler teppe, bilder på veggene og annet stasj, men det viktigste er ferdig :) 

Utstyr: Det meste er klart. Mangler noe av det viktigste da; stelleplassen :daane: Har stellebord, men det stopper der. Har ikke stellematte eller noe utstyr. Jeg er også redd for at stellebordet er for høyt :/ Jeg er ganske lav, og føler jeg må stå på tå for å kunne nå ordentlig til. Vi fikk stellebordet gratis, så er ikke verdens undergang å måtte bytte det ut. Men de fleste andre stellebordene er jo like høye. Vi finner vel ut av det :) Ellers manger jeg alt av ammeting til meg. Og brystpumpe. 

Strekkmerker: Ingen enda. Jeg holder pusten og håper på det beste :fnise: 

Melk i brystene: Litt råmelk, men ingen voldsomme greier enda. 

Tanker om fødselen: Gleder meg fortsatt utrolig masse!! 

Plager: Begynner å merke at han begynner å bli stor. Sliter med å finne gode sittestillinger og får fort vondt i ribbeina. Men nå som jeg har muligheten til å slappe ordentlig av på dagtid har jeg ingenting å klage over egentlig. Har fortsatt mye kynnere og tak, men synes det har blitt bedre :) 

Oppgående: Ja sånn nogenlunde. 

Sulten: Ca samme apetitt som alltid. Med andre ord; ganske sulten ja :ler: 

Dilla på: Appelsiner! :hjerte:  

Kynnere: Fortsatt endel, men har heldigvis roet seg litt ned de siste dagene.  

Tungt: Føler meg til tider som en hval ja :hoho: 

Sykehusbagen: Har begynt å tenke litt på den, men ikke kommet noe lenger. Fortsatt god tid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å lese at du har fått sykemelding! Ser ut som det har hjulpet litt på kynnerne og energien allerede. Og det er bra! Viktig å lade batteriene nå før det braker løs :fnise: Føles som det bare er noen uker siden jeg leste at du fikk positiv test her i dagboka, og nå er det bare litt over en måned igjen! Får håpe det føles like kjapt selv ;) 

Og gratulerer med ny bil :briller2: Jeg har heller ikke vært særlig interessert i bil, men synes nå vi kjører rundt i verdens fineste bil :fnise: Sikkert mange som tenker herregud, kjedelig familiebil, men jeg synes den er skikkelig high tech. Føler meg voksen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa synes det har hjulpet allerede egentlig :jepp: Og det er veldig deilig! 

Jeg er enig. Tiden har gått fort :sjokk: Synes jeg akkurat ble gravid jeg :fnise: Helt sprøtt å tenke på at han snart er her! 

Tusen takk, og det samme til deg! Stas med ny bil :nigo: Føler meg også skikkelig voksen nå. Egen bil å greier :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående navn, så er det lov å være litt usikker, selv når barnet er født. Tok litt over en uke etter fødsel før vi bestemte oss helt :) for andre tar det litt lengre tid og. Vi sto mellom tre navn tilslutt, og det ene strøyk vi bort så fort vi så han. Er lettere når dere ser han og blir litt kjent med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa joo.. Men jeg har så lyst til at han skal få et navn med en gang :fnise: Redd for at vi ikke har noe navn når vi drar fra sykehuset :P Er jo ikke verdens undergang, men vil gjerne ha det klart ganske raskt etter fødsel. Satser på at det blir enklere når vi ser han ja :) At det da er et navn som klaffer helt perfekt ;) Lov å håpe? :ler: 

 

I dag skal jeg og samboeren på fødselsforbredende kurs på helsestasjonen. Blir spennende! Kommer ikke på et eneste spørsmål å spørre om da :daane: Er det ikke typisk? :fnise: Får håpe de andre som skal har vært litt flinkere enn oss til å tenke ut spørsmål og spør om alt jeg gjerne skulle hatt svar på uten å vite det nå :P Blir spennende å se hvilke andre par som er der også, det er vel mest sannsynlig de jeg kommer i barselsgruppe med? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, inkluderer det kurset omvisning på sykehuset? For man får vel det også..? :klo:

Blir spennende da :) Her er det fødselsforberedende kurs 19. mai. Synes det var veldig tidlig, men da er det ikke noe mer før etter sommeren, og da blir det for sent :daane: Og jeg som er så glemsk om dagen. Sier til mannen at han må huske på alt og det gjør han ikke :ler: Ikke lett det der :P 

Lykke til! Håper du oppdaterer oss andre om hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei kurset inkluderer ikke det.. Men dette er et gratis kurs i regi av helsestasjonen. Ullevål (som jeg skal føde på) tilbyr ikke omvisning på selve føden :( Man kan kjøpe et privat kurs som noen av jordmødrene på Ullevål tilbyr, det koster ca 1500kr for oss begge. Men har hørt at det ikke er så bra, og at man uansett ikke får sett fødestuene, men man får visst en form for omvisning i området rundt :P Så vi droppet det. Hadde sikkert kjøpt om ikke jordmoren min tilbød kurs. Men veldig greit å få det gratis :) 

Kurset var fint! Var forsåvidt ikke så mye nytt, men jeg suger til meg all info jeg kan få fortiden :) Og samboer synes det var veldig nyttig!  Gøy å se litt hvem andre som var der også! Han ene så helt utrolig skremt ut under hele kurset :hoho: Stakkars :ler: Litt morsomt at jeg som hadde termin nest sist av alle hadde størst mage :hoho: 

Rart det der med magestørrelse. Får masse kommentarer på magen min, både at den er liten og at den er stor. Folk har så mange forskjellige meninger! Synes utelukkende at det er koselig med kommentarer jeg da, det er jo folks måte å vise interesse på. Og alle kommentarene er jo positive på sitt vis :) Vet at ikke alle tenker helt som meg her, men jeg synes bare det er kos! Tar det ikke fornærmende at folk synes magen er stor liksom :P Jeg ser jo selv at den er stor :hoho: Selv om jeg ser i blant annet termingruppen at folk kan bli veldig sure av det. Ikke like kos med de som spør direkte om hvor mye jeg har gått opp i vekt, synes det er litt rart å spørre om. Men ofte kommer det i forbindelse med at de sier at det ikke ser ut som om jeg har gått opp noe annet enn på magen, og det er jo egentlig et kompliment, så kan ikke akkurat ta meg nær av det heller :ler: I det store og det hele er det jo veldig koselig at folk viser interesse! 

Var innom en butikk her forleden hvor det jobbet en ekstremt gira fransk fyr. Han synes tydeligvis det var VELDIG stas at jeg var gravid. La ut om hvor fantastisk det er med barn og hvor gøy det var å få gutt. Da sa han blant annet også at jeg ikke kunne gå i sportsbutikker fortiden, for da kom alle til å tro at jeg prøvde å stjele en basketball under kjolen min :hoho: Haha! Det var jo også en måte å kommentere magen på :ler: Han var veldig søt da. Engasjert type! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet også fødselsforberedende på Ullevål. Syntes det ble mye å betale 1500 kroner for det kurset, det går mer enn nok penger her om dagen for å si det sånn :P Jeg har en gravidbok jeg leser i og sambo ser på videoer på youtube for å forberede seg litt. Det får vel holde for oss, hehe. Ungen kommer ut uansett - det er iallefall sikkert ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takke meg til gratistilbud ja! Man har jo internettet i disse dager, så da er det vel ikke ekstremt mye nytt man lærer :fnise: Men jeg gleder meg litt til å se hvilke andre som er gravide i denne byen da :) 

Haha, jeg elsker å lese hvilke kommentarer andre kommer med. Det er jo så mye rart som kommer ut av munnen på folk :P Og den basketkommentaren var ny :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basketball under kjolen :hoho: Håper dere blir fornøyde med fødselsforberedende kurs, det var i alle fall vi! Særlig mannen, mer nytt og ukjent for han enn for meg. Vi hadde ingen spørsmål på forhånd vi heller. Når det gjelder omvisning på føden føler jeg egentlig det er ganske ... oppskrytt? Nå har jo jeg vært endel innom føden og hengt rundt der, og her i alle fall er det jo egentlig bare en lang gang med ganske vanlige sykehusrom på hver side, bare med litt annerledes senger :fnise: Dessuten er det litt skummelt å være der og høre all skrikingen! 

Veldig koselig oppdatering altså! Tenk at vi snart er i mål, steike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lille_frosk skrev:

Basketball under kjolen :hoho: Håper dere blir fornøyde med fødselsforberedende kurs, det var i alle fall vi! Særlig mannen, mer nytt og ukjent for han enn for meg. Vi hadde ingen spørsmål på forhånd vi heller. Når det gjelder omvisning på føden føler jeg egentlig det er ganske ... oppskrytt? Nå har jo jeg vært endel innom føden og hengt rundt der, og her i alle fall er det jo egentlig bare en lang gang med ganske vanlige sykehusrom på hver side, bare med litt annerledes senger :fnise: Dessuten er det litt skummelt å være der og høre all skrikingen! 

Veldig koselig oppdatering altså! Tenk at vi snart er i mål, steike. 

Jeg har ingen behov for en detaljert omvisning, men vil veldig gjerne vite hvor vi skal gå når ungen kommer. Jeg vil liksom ikke stå i gangen og studere oversikten liksom :fnise: Men fikk dere dette samtidig med fødselsforberedende? Tenker kanskje det er litt i samme regi da sykehusene ligger under samme helseforetak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg har ingen behov for en detaljert omvisning, men vil veldig gjerne vite hvor vi skal gå når ungen kommer. Jeg vil liksom ikke stå i gangen og studere oversikten liksom :fnise: Men fikk dere dette samtidig med fødselsforberedende? Tenker kanskje det er litt i samme regi da sykehusene ligger under samme helseforetak :) 

Nei, har vært på fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen, ikke sykehuset! Så jeg har kun vært mye på føden fordi jeg har vært mye på sykehuset ;) Men jeg skjønner godt at du helst ikke vil lete rundt! Du skal nok på innskrivingssamtale, det er det i alle fall på SSK, og da kan du helt sikkert kjapt få kikke deg rundt samtidig :) Det er en trygghet å vite hvor heisen er liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, lille_frosk skrev:

Nei, har vært på fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen, ikke sykehuset! Så jeg har kun vært mye på føden fordi jeg har vært mye på sykehuset ;) Men jeg skjønner godt at du helst ikke vil lete rundt! Du skal nok på innskrivingssamtale, det er det i alle fall på SSK, og da kan du helt sikkert kjapt få kikke deg rundt samtidig :) Det er en trygghet å vite hvor heisen er liksom!

Åh, man får innskrivingssamtale ja. Det visste jeg ikke :) Jaja, det er jo lenge til enda så det løser seg nok. Her er det også helsestasjonen som har fødselsforberedende kurs. Det kan jo bli spennende ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, murray skrev:

Vi droppet også fødselsforberedende på Ullevål. Syntes det ble mye å betale 1500 kroner for det kurset, det går mer enn nok penger her om dagen for å si det sånn :P Jeg har en gravidbok jeg leser i og sambo ser på videoer på youtube for å forberede seg litt. Det får vel holde for oss, hehe. Ungen kommer ut uansett - det er iallefall sikkert ;) 

 

Ja, synes det var ganske stiv pris! Og når jeg i tillegg har hørt at det ikke er spesielt bra.. Da var valget enkelt ;) Men du kan jo høre med jordmor på helsestasjonen om hun tilbyr noe? Tror det er ganske vanlig :) Ellers kan jeg anbefale NRK serien "jordmødrene". Synes det er fint å se litt fødsler også faktisk.. Ny interesse :hoho: 

1 time siden, Sjela skrev:

Nei, takke meg til gratistilbud ja! Man har jo internettet i disse dager, så da er det vel ikke ekstremt mye nytt man lærer :fnise: Men jeg gleder meg litt til å se hvilke andre som er gravide i denne byen da :) 

Haha, jeg elsker å lese hvilke kommentarer andre kommer med. Det er jo så mye rart som kommer ut av munnen på folk :P Og den basketkommentaren var ny :ler: 

Ja ikke sant! Leser jo alt jeg kommer over av informasjon, så var ikke så mye nytt egentlig. Men samboer synes det var veldig nyttig. Han er ikke like ivrig på forum, klikk.no og liknende sider som meg :ler: 

52 minutter siden, lille_frosk skrev:

Basketball under kjolen :hoho: Håper dere blir fornøyde med fødselsforberedende kurs, det var i alle fall vi! Særlig mannen, mer nytt og ukjent for han enn for meg. Vi hadde ingen spørsmål på forhånd vi heller. Når det gjelder omvisning på føden føler jeg egentlig det er ganske ... oppskrytt? Nå har jo jeg vært endel innom føden og hengt rundt der, og her i alle fall er det jo egentlig bare en lang gang med ganske vanlige sykehusrom på hver side, bare med litt annerledes senger :fnise: Dessuten er det litt skummelt å være der og høre all skrikingen! 

Veldig koselig oppdatering altså! Tenk at vi snart er i mål, steike. 

Ja, vi ble fornøyde :) Samme som for dere, mannen synes det var veldig nyttig :jepp: 

Ser den ang omvisningen altså, men det er noe med den mentale forberedelsen. Vite hvordan rommene etc ser ut! Og hvor man skal gå ja, som Sjela skriver! Kjedelig å løpe rundt å lese på skilt da :hoho: Kan se for meg at jeg blir litt stressa da :P Nå vet jeg heldigvis hvor jeg skal, siden jeg også har vært på føden en tur i løpet av svangerskapet! 

Helt vilt at vi snart er i mål! Veldig rart å tenke på. Ååh det blir så bra!! Jeg blir gira av å tenke på det :fnise: 

32 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg har ingen behov for en detaljert omvisning, men vil veldig gjerne vite hvor vi skal gå når ungen kommer. Jeg vil liksom ikke stå i gangen og studere oversikten liksom :fnise: Men fikk dere dette samtidig med fødselsforberedende? Tenker kanskje det er litt i samme regi da sykehusene ligger under samme helseforetak :) 

Akkurat de samme tankene jeg har også. Greit å vite hvor man skal :P Om sykehuset ditt ikke tilbyr omvisning ville jeg tatt en utflukt en dag og bare orientert meg litt om hvilken inngang man skal gå inn, hvor bygget ligger, hvor det er greit å parkere osv :) Det hjelper nok endel! Bygget er vel det samme som du skal på OUL, men fødeavdelingen her har i hvertfall en litt annen inngang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg gal når jeg sier at jeg har kjøpt Babygym for nesten 1000kr :hoho: Synes det har vært litt vanskelig å finne fine OG morsomme babygym. Enten er de kjedelige (få leker), eller vanvittig grelle. Kjøpte dette; 

babygym

Dyretema :hjerte: Fått helt dilla! Vil ha dyr på alt :hoho: Bestilte også wallstickers på ebay, overraskende nok med.... Dyr :hoho: Men se så søte da: 

 

 

image.jpgKommer sikkert ikke til å klistre opp alle sammen altså. Blir kanskje litt voldsomt :hoho: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den var kjempefin!! Babygym mangler faktisk vi også, har litt samme erfaring som deg når det gjelder akkurat det produktet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lille_frosk skrev:

Den var kjempefin!! Babygym mangler faktisk vi også, har litt samme erfaring som deg når det gjelder akkurat det produktet :P 

Takk! Ja, det finnes mye grellt :haar: Men barna liker jo ofte best det vi synes er styggest da, er det ikke litt sånn? :fnise: 

22 minutter siden, Tekola skrev:

Skip hop har masse fine dyreting :strix:

Barn, dyr og farger hører sammen :rodmer:

 

Veldig enig! :nigo::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo helt lik smak! Akkurat den babygymen skal vi ha også :strix: Alternativt den med uglene i samme merke. Dvs jeg liker den du har kjøpt best. Mannen syntes den med uglene var søøøtere :P Uansett, elsker også wall stickersene! Her er det bare å notere og kopiere tror jeg :fnise: Funker sikkert ikke så bra med wall stickers på panel her da. Kanskje litt finere på slette vegger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...