Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Har den begynt på nytt eller? Du var vel gravid ca en mnd og en uke på denne tiden i fjor? Eller er det to tette?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Jeg tror den har begynt på nytt. Det høres litt for iskaldt ut å lage ticker når man er 3+3 uten å si et ord... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei! Haha jeg er IKKE gravid igjen, (takk og lov for det!!). Aner ikke hva den greia holder på med, den har vel startet på nytt! Er kun på mobil, så ser den ikke selv. Skal se om jeg får til å fjerne den snart. Det er nok lurt :ler: Her koser vi oss masse på hytta. Må sette meg ned å skrive et ordentlig innlegg snart, men det går litt i ett fortiden. Lite tid til kg! 

Nå er det straks middag her - blåskjell og reker :sikle: Håper dere alle koser dere masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: 

Hei fra sola på hytta! Hjelpes så dårlig jeg er til å oppdatere her fortiden. :flau: Dagene går så fort! Finner liksom ikke helt roen til å sette meg ned med Kg fortiden. Lillemann er mye mer våken på dagtid nå også, så i de stundene han sover er det lett å prioritere andre ting :sjenert: 

I hvertfall! Lillefis har rukket å bli 4 mnd! Han er veldig våken og med, snakker i vei og er veldig utrykksfull. Fortsatt like grei og blid dagen lang. Nå har han begynt å le ordentlig også, skikkelige latterkramper. Beste lyden i hele verden! Dagen før 4mnd dagen rullet han også fra rygg til mage. Det har han øvd på i noen uker nå, så tror han var fornøyd med å endelig få det til :fnise: 

Vi har hatt noen uker med styrete og kavete amming nå. Tror det har vært den berømte 3mnd krisa. Det resulterte i litt dårlig vektoppgang, så det har vært litt styrete egentlig. Synes også helsesøster var litt vel rask med å foreslå mme, etter kun en uke med dårlig vektoppgang (da gikk han bare opp 30g, og de skal gå opp minst 100 på den alderen). Jeg ville ikke det, så amma som en gærning så ofte som mulig. Føltes så dumt å skulle gi mme når jeg har masse melk. (Han har hele tiden vært blid og fornøyd, med masse våte bleier, hadde han virket sulten hadde jeg nok fulgt hs sitt råd med tillegg altså. ) Nå har han endelig en god vektoppgang igjen. Han er en liten tass da, forrige fredag veide han 6130. Endelig begynner klærne i str 56 å bli for smått. Nå bruker han mest 62 :) 

Det er veldig rart å tenke på at det er nå litt over et år siden jeg stod her på hytta med en positiv test i hånden. Da var han et bittelite frø. Utrolig hvor fort tiden går! Samtidig som det er rart å tenke på at han ikke alltid har vært her. 

Håper dere alle har det fint! Jeg er stadig innom å leser hos dere, men er veldig dårlig på å kommentere. Lettere å lese mens man ammer, enn å skrive :ler::sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min HS foreslo å gi MME på kvelden, men jeg bare nikket og jattet med .. Orker ikke begynne å styre med det nå som hun snart starter på fast føde uansett! Ammingen fungerer bra, hun følger "kurven sin" og er kvikk og blid, så føler det er unødvendig å starte med flaskeforing.

Kjekt å høre at dere koser dere :) Jentungen her bruker også 62 nå. Pakket bort 56 denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så koselig med oppdatering! :) Håper du har hatt en fin sommer :sol: Og så herlig med babylatter! 

Forstår godt at du ikke har så lett for å skrive på kg om dagen. Jeg føler dagene går så i ett. Greit nok å lese litt her inne til og fra, men skriving tar liksom mer tid og så suger det å skrive på mobil (synes nå jeg) :PDu får bare oppdatere når det passer :) Det er i alle fall veldig koselig å lese om deg og lillefis :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Om det fortsatt er noen som stikker innom her :flau: 

Sommerferien er over, og hverdagen er endelig tilbake igjen. Jeg synes i hvertfall at det er deilig :jepp: Lillemann har rukket å bli 5 måneder nå! Lillestore gutten min. Vi var på kontroll forrige uke, han er nå blitt ca 6,6 kilo og 65cm lang :) Han er fortsatt en blidfis, utenom når han skal legge seg for kvelden (hei mr.lakenskrekk!), og når han blir kledd på. Han elsker å være naken, blir sååå fornærma når jeg tar på han bleie og klær :hoho: kanskje han blir nudist når han blir stor :ler: Han spiser fortsatt ofte, jeg "fullammer"  fremdeles (kun startet med smaksprøver), til hs sin forargelse ( :klo: av en eller annen grunn er hun svært ivrig på innføring av grøt, til tross for god vektoppgang og fornøyd baby). Da vi var på 5månederskontrollen spurte hun "hva slags og hvor mye fast føde får han nå?". Virker som om hun har glemt at anbefalningene fortsatt er å fullamme til 6mnd :snurt: Uansett.. Vi har det veldig gøy med mat fortiden! Foreløpig har han smakt på avokado, banan, Kiwi, potet, sviskemos (haha! Treig mage) og brokkoli. Neste på lista er søtpotet! Foreløpig liker han alt, og er veldig interessert i mat - også i den vi andre spiser. Jeg koser meg med å lage mat til han, og har store planer om å gi han for det meste hjemmelaget mat (ikke arrester meg om 3 mnd da, når ungen plutselig kun lever på middagsglass :hoho: ).

Nå våkner fyren her, så vi snakkes! Forhåpentligvis snart. Dette ble et innlegg med mange parenteser ser jeg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg har ikke fått med meg at du har vært her igjen :) Kjekt å få høre fra dere :) 

Har inntrykk av at mange hs er slik dessverre. Jeg har ikke tenkt å høre på de som mener han må få mat fremfor mm ihvertfall! :overrasket:  

Håper han sover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Mye rare helsesøstere egentlig. Jeg elsker jordmødre! Men helsesøstere.. Jaja.. Jeg jatter bare med, og gjør det som føles riktig for oss :) Foreløpig har det funket veldig bra i hvertfall! :ler: 

I dag var vi på babysang. Det var akkurat sånn jeg tenkte det skulle være. Veldig stas for baby, og litt kleint for meg :fnise: Lillemann ble veldig betatt av jentebebisen ved siden av seg, skulle stryke på henne og gjorde seg til med sprelling og godlyder :hoho: Veldig søtt! 

I det siste har han begynt å jobbe mye med å komme seg fremover. Dytter rumpa opp i været og sparker fra. Foreløpig kommer han seg ikke noen vei, bare til siden da. Men han jobber på. Veldig gøy å følge med utviklingen! 

Til helgen er det navnefest. Kjenner jeg stresser, selv om vi har lagt opp til et relativt avslappa opplegg. Vi lager alt tilbehøret på forhånd, også blir det grilling av diverse kjøtt. Håper det ikke er noen vegetarianere :hoho: Men mamma lager supergod salat, så tror de overlever. Mamma skal hjelpe til med det meste. Når jeg derfor sier at vi skal lage tilbehøret på forhånd mener jeg egentlig at mamma skal lage det :hoho: Jeg skal lage cupcakes da.. Ønsk meg lykke til, for jeg er virkelig ingen baker :daane: 

Veldig fornøyd med bordkortene, enkelt og kult! Bestilte polaroidbilder med navnet på gjestene i det hvite feltet. Så alle får et bilde av lillemann. Ingen har like bilder. Godt jeg tar 100000 bilder av han hver dag. Var nok av bilder å velge mellom :ler: 

Nå ligger han helt utslått og snorker her i vugga si. Utslitt etter sangen tror jeg. Søte fyren min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult med unike bordkort! Og herlig med oppdatering fra deg. Har savnet dem :)

Skjønner godt at du stresser. Her blir det dåp (mot min vilje) og i starten "truet" jeg med at han skulle organisere alt. Haha, akkurat som jeg klarer å slippe kontrollen. Så eh, så langt er det vel jeg som mer eller mindre har startet på forberedelsene, bestilt dåpen og begynt å tenke på invitasjoner. Planen var også å gjøre det billig og kun med våre nærmeste. Plutselig ble vi 24 totalt på lista så får nesten håpe at ikke alle kan komme :ler: Det er alltid sånn at om man ber den, må man liksom be den også og plutselig blir man en del allikevel :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere, skal ikke skryte på meg å være superkreativ og nyskapende altså, fikk ideen på termingruppa på Facebook. Mange som gjorde slik, og de fleste er jo ferdig med dåpen nå, så da fikk jeg litt inspirasjon - vi er jo litt sent ute :sjenert: 

I dag har jeg vært å pynta og ordnet til navnefesten. Tror det blir fint! Men at det skulle være så sabla vanskelig å få tak i lyseblå pynt? :sjokk: Måtte innom 5 butikker bare for å finne noen enkle, lyseblå servietter. Alt er rosa, rosa og atter rosa. Eller hvitt. Så det blir endel hvitt :P Men tror det blir fint! Et tips til dere med guttebebiser som er tidlig ute: ebay!! Angrer litt på at jeg ikke bestilte derfra. Men tenkte jeg ikke skulle ha noe sørlig pynt. Men er da hyggelig å pynte bordet litt :jepp: 

Vi blir nærmere 40 stykker :daane: Begge to har store familier! Jeg prøver å trøste meg med at jo flere vi er, jo flere gaver får lillemann :skratte: Neida... Joda... Neida.. Kremt. 

Nå er klokka nærmere 23, og vi må straks gå i gang med å lage frosting til nærmere 50 cupcakes :daane::sove: 

Og for å gjøre et allerede rotete innlegg enda mer rotete: mye som skjer i utviklingen fortiden! I dag begynte fyren å rygge!! Veldig gøy. Dytter opp rompa og skyver seg bakover. Jeg ser en slitsom, men morsomt tid i vente :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med navnedag! Det blir sikkert koselig! :nigo: Og slitsomt. Jeg var utrolig lykkelig da dåpsdagen var overstått selv! :fnise:

Forøvrig helt enig med deg. Elsker jordmødre - skeptisk til helsesøstre. Min har også mast om fast føde siden hun var fire mnd, til tross for at alt går fint. Jeg fullammer enda jeg :fnise: Men nå har det blitt sånn at jeg føler jeg må forklare meg for hs - for hvorfor vi fullammer liksom. Idiotisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et lite hjertesukk fra meg.. Må få det ut et sted og føler jeg ikke har noen å snakke med dette om. Vil ikke utlevere samboeren min heller. Da er det greit med et anonymt forum på nett! 

Jeg har det så leit i forholdet mitt fortiden. Da jeg var gravid var det så mange som sa at når babyen kommer så får man et sterkere bånd sammen, og man elsker kjæresten sin enda mer. For meg skjedde ikke dette. Jeg føler litt at den sterke kjærligheten jeg hadde til han har blitt flyttet over til lillemann. Jeg elsker han fremdeles, det er ikle det... Men jeg vet ikke. Det er ingen lidenskap, ingen kjærestefølelser. Kan ikke huske sist vi kysset nesten. Vi er vel blitt så oppslukt i foreldrerollen at vi glemmer å være kjærester. Men jeg trenger kjæresten min! Jeg trenger å få vite at han elsker meg, at han synes jeg er fin.. Jeg trenger en klem i forbifarten på kjøkkenet. Jeg trenger et kyss her og der. Jeg føler meg så alene... 

Jeg vet jo at småbarnsperioden kan tære på et forhold.. Men jeg tenkte at vårt forhold og vår kjærlighet er så sterk at vi overlever alt. Jeg er så dum og naiv. 

Og jeg er så fryktelig redd for at dette ikke blir bedre. For jeg orker ikke tanken på at lillemann skal vokse opp med foreldre som bor hver for seg. Han fortjener en familie.  

Samboeren min gjør forsåvidt ikke noe feil. Han er verdens beste pappa for lillegutt. Jeg aner ikke om problemet ligger hos meg eller hva det er. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å ordne dette heller :( 

Uff :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Det er såre følelser å sitte med! Men jeg tror virkelig det er veldig vanlig at det blir sånn i denne perioden. Dere har fått en rolle som foreldre, og den føles så viktig at man på en måte glemmer av kjæresterollen litt. Og babyen overtar på en måte litt av kjærligheten og nærheten man tidligere tydde til partneren for å få. Og så har man gjerne baby på soverommet, noe som vel legger en naturlig demper på sexlivet for de fleste. (Herregud, vi hadde sex for første gang i vårt nye hus i går. Vi har bodd der i seks uker. SEKS uker! Greit, vi har hatt sex et par ganger på ferie, men allikevel. :sjenert: )

Jeg tror man faktisk må jobbe for å være kjærester i denne perioden, for det går ikke like mye av seg selv som før. Har du snakket med samboeren din om det? Du skal ikke se bort fra at det hjelper bare å bli enige om å huske på de daglige kjærtegnene og komplimentene. For selv om han ikke husker å si det betyr det jo ikke at han ikke elsker deg eller syns du er fin!

Når var dere sist ute på date bare dere? Vi har i alle fall vært altfor lite ute uten baby. :sjenert: Kanskje du kan få tak i barnevakt og planlegge en romantisk date night, der dere prøver å fokusere på dere TO og ikke dere TRE? :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg nesten garantert dere kan ordne opp i hvis dere går inn for det! Og det er HELT vanlig. 

Er det for overveldende å ta tak i går dere til familievernkontoret. Hvis ikke setter dere dere ned, og snakker. Og snakker og snakker! Jeg tror også det hjelper å bli enige om hva som skal til i hverdagen - dere må rett og slett øve dere litt på å være kjærester igjen! Diskutere hva dere har behov for, og hvordan dere kan møte hverandres behov. Og ja, kom dere på date! 

Vår gutt er 7 uker og jeg kjenner litt på det der jeg også. Vi snakker aldri om noe annet enn baby, hvis baby sover er vi helt stille, lite å snakke om... Men jeg og mannen er enige om at vi ikke har lov til å gå fra hverandre de første 3 årene etter baby. :ler: Men det er viktig å vær bevisst på hvordan man har det og hvordan man vil ha det. Å være kjærester er faktisk litt arbeid, det går ikke av seg selv, og det er ikke et dårlig tegn at det ikke går av seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...