Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg til første episode etter fødsel :sjokk: Aldri tenkt på før for en uke siden.... Omg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Det er bare å senke forventningene, så går det så fint. Tror faktisk vi satte oss delmål :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg som en jomfru igjen og var faktisk skikkelig nervøs første gangen etter fødsel. Redd det skulle gjøre skikkelig vondt og at noe var ødelagt nedi der. Men, det viste seg jo å være svært ubegrunnet redsel, syns faktisk det er bedre nå enn før! :nigo: Så nå gleder jeg meg bare til S flytter på eget rom og vi alle får litt mer søvn, så det blir litt mer action på mammaen og pappaen! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 22. mai 2016 at 10.21, Fjotteri skrev:

Jeg prøvde knipe imellom og glemte det alltid :ler:

Jeg ler av sånne dusteuttalelser om "etablerte rutiner fra dag 1". Nei, det er ikke en innjobbet rutine- det er en "enkel baby", og mor/far er tette i knotten om de ikke ser forskjellen. Eller, de har blitt sånne galninger som hevder sin selvverd gjennom barnet: "Jeg ammet til ungen var 15, for det er sånn mamma JEG er!/"jeg la barnet med en koseklut når han var 1 uke, og det var mine instinkter som mamma som gjorde at babyen sov som en engel". :roll:

Eller: :sprettoy:

 Sannheten er at noen ting virker asap på enkelte unger(min fikk eks ikke kolikk og gråt generelt lite, ikke min fortjeneste fårråsidetsånn), de andre tingene prøver man bare hundre triks på og ser om det en vakker dag virker :ler:

Og så til ludoliggings: det er litt spennende det der. På oppfordring fra legen(!!ikke kødd) dro jeg hjem og proklamerte at vi måtte ha ordentlig sex, bare en veldig kortversjon. Det var weird, og det føltes ikke som før- men gradvis ble det bedre- og så var det business as usual. 

Ungen våknet da, og så på faren sin med sterk vantro. Hahaha! Det ble første og siste gangen ungen var i samme rom 😛 Etter det ble det kjappiser mens ungen sov, for vi var velsignet med en sånn som sov maks 30 min første halvåret :hjerte: Men det gikk det, altså. 

Kom an, ludo iløpet av neste uke!👏💪 Bare husk prevensjon så du ikke får en sånn 👶

Haha veldig veldig enig! Etablerte rutiner fra dag en du liksom :skratte: 

Vi er veldig heldige som er velsignet med en meget grei unge. Men masse rutiner det gidder jeg ikke enda. Venter til høsten :jepp: Rutiner + reise + sommerferie funker dårlig. 

Og ja!! Det ble ligging :hoppe: Skriver mer om det senere :fnise: 

Den 22. mai 2016 at 11.07, Favole skrev:

Ikke at man er avhengig av verken soverom eller seng, men er passe glad for at ungen aldri har våkna og vært vitne til noe som helst :ler: Håper lillesøstera er like veloppdragen og bare snorker seg gjennom det som foregår i nabosenga :P

Er bare å hoppe i det. Nesten.

Haha jeg klarer ikke tanken på å ha meg når han er i samme rom :sjenert: Vi samsover jo også foreløpig, og det er i hvertfall uaktuelt :hoho: 

Den 27. mai 2016 at 20.48, lille_frosk skrev:

Det finnes, det finnes! Den heter noe sånt som keegel reminder eller noe sånt (tatt helt fritt fra en herpet hukommelse). Jeg av-installerte den da, for jeg fikk så dårlig samvittighet av den. Jeg klikket nemlig bare alltid reminderne vekk. :fnise:

Håååå, jeg er SÅ enig med deg!! Jeg DØR av sånne "vi var veldig bevisste på å skape gode rutiner fra dag en, derfor la vi alltid babyen klokken halv syv, og hun sov gjennom natten fra halv syv fra hun var 5 dager gammel". NEI, DET HANDLER IKKE OM AT DU VAR BEVISST - DU HADDE EN KOMATØS UNGE!

*phu*

Angående første ligg - kanskje like greit å ikke ta det så seriøst, med full romantikk i sengen, og heller snike seg til en hyrdestund på badet eller noe :fnise: Der blir det jo gjerne litt klønete og rart uansett så :ler: 

Haha ja, du har sett de på termingruppa du også ja? Mange med masse rutiner fra dag en der :daane: 

Det ble ca like klønete som min første gang noensinne :hoho: Mer om det etterpå :ler: 

Den 27. mai 2016 at 21.47, Favole skrev:

Heller kjapt og gæli enn full pakke med romantikk og skyhøye forventinger :ler: Selv om kjapt og gæli kanskje ikke heeeelt er det man bør gå for første gang etter å ha skvist noe ganske stort ut av noe ganske lite :overrasket: 

Hahhahaha!! 

Den 27. mai 2016 at 22.57, LilleMy1989 skrev:

Jeg gruer meg til første episode etter fødsel :sjokk: Aldri tenkt på før for en uke siden.... Omg!

Ja, det er skumle greier. Er som å være jomfru igjen :ler: 

Den 28. mai 2016 at 10.35, Grastusta skrev:

Det er bare å senke forventningene, så går det så fint. Tror faktisk vi satte oss delmål :fnise: 

Delmål :hoho: Fantastisk! 

Den 28. mai 2016 at 22.05, juliane skrev:

Jeg følte meg som en jomfru igjen og var faktisk skikkelig nervøs første gangen etter fødsel. Redd det skulle gjøre skikkelig vondt og at noe var ødelagt nedi der. Men, det viste seg jo å være svært ubegrunnet redsel, syns faktisk det er bedre nå enn før! :nigo: Så nå gleder jeg meg bare til S flytter på eget rom og vi alle får litt mer søvn, så det blir litt mer action på mammaen og pappaen! ;) 

Jeg også følte meg som en jomfru igjen. Var skikkelig nervøs, og det var nesten litt sånn fomlende, klønete stemning. Oioi! Så bra det er bedre enn før :hoppe:!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: 

Jeg er ikke så god på hyppige oppdateringer for tiden. Det er for fint vær til å henge på KG :sol: 

MEN! Siden sist har jeg endelig klart å hoppe i det - første ligg er herved overstått! Meganørder som vi er så avtalte vi liggedate på lørdag. Lillefis ble lagt i vuggen i stua, med babycall. Jeg var som en dritnervøs fjortis, og samboer var gira :ler: Det gikk ganske bra egentlig! Bebis var eksemplarisk og lagde ikke et knyst via babycallen. Det var litt småvondt for min del, men det gikk raskt over. Godt å ha det overstått :hoho: 

Over til noe lang kjedeligere; fikk Mail av legen. Må ta ny celleprøve da den som ble tatt var forurenset :sinna: ÆSJ! Klikka litt da jeg fikk mailen. Jeg som grua meg så voldsomt og var SÅ glad for å ha det overstått. Uflaks! 

Sola skinner ute i dag også, men jeg har ikke noe motivasjon for å komme meg ut i dag :sjenert: Har i snitt gått en mil hver dag den siste uka. Jeg er lei av å gå.. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for første ligg :duskedame::hoho: jeg er dritnervøs og greier ikke se for meg det der... Håper på den der "bedre enn før"-effekten. ;)

Så deilig med sol! Tror du kan si deg fornøyd med så mange mil i beina!!! Hva med å bare sitte ute og nyte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like a viiiiiiiiirgin.... Fikk den plutselig på hjernen :fnise:

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra første ligg er vel overstått :fnise: Hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men tipper jeg kommer til å være dritnervøs også haha. Viktig å bruke god tid i alle fall. Ligging som gravid synes jeg også er annerledes enn før. Så ser frem til at magen er borte. Tror ikke mannfolket finner det mest attraktivt heller. Skjønner det er rart da. Prøver liksom å ikke tenke på det selv. Sist holdt han meg litt forsiktig på skuldrene etter å ha kjapt glemt seg og tatt meg på magen under akten. Tydeligvis ikke helt det han ville tenke på under seansen :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. juni 2016 at 16.40, Shinigami skrev:

Like a viiiiiiiiirgin.... Fikk den plutselig på hjernen :fnise:

:fnise: 

Den 14. juni 2016 at 14.44, Sjela skrev:

Så bra første ligg er vel overstått :fnise: Hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men tipper jeg kommer til å være dritnervøs også haha. Viktig å bruke god tid i alle fall. Ligging som gravid synes jeg også er annerledes enn før. Så ser frem til at magen er borte. Tror ikke mannfolket finner det mest attraktivt heller. Skjønner det er rart da. Prøver liksom å ikke tenke på det selv. Sist holdt han meg litt forsiktig på skuldrene etter å ha kjapt glemt seg og tatt meg på magen under akten. Tydeligvis ikke helt det han ville tenke på under seansen :hoho: 

Jeg også synes det var rart med ligging når jeg var gravid. Magen ble liksom så veldig i veien, og jeg mistet all lyst når jeg kjente at han sparket osv. Følte at han var med, og da ble alt feil :P 

Haha, skjønner han godt jeg altså :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantikken er herved død, men det er greit :hoho: Nå har vi fast liggedate en gang i uken, hvor lillemann ligger i vuggen i stuen med babycall, mens vi hygger oss på soverommet :P Blir nå noe spontant en gang i blandt også altså, men det er ikke så mye :ler: Jeg er fortsatt veldig i babybobla, tenker lite på sånt.. Da er det greit med en fast date :ler: 

Nå er lillemann straks tre måneder :sjokk: Hvor blir tiden av? Vi var på 3 mndkontroll på helsestasjonen på onsdag. Han har nå blitt 5,6 kilo og 59 cm lang :) Han er en skikkelig skravlebøtte, skravler og babler hele tiden! Jeg elsker det!! Tar etter mammaen sin der altså :ler: Vi har lange samtaler sammen hver dag :fnise: Han kan bli veldig engasjert også, noen ganger roper han skikkelig :hoho: 

Han fikk jo vaksiner på kontrollen, og det var ikke noe gøy :( Han er til vanlig en svært harmonisk baby. Skriker aldri veldig høyt, er som oftest fornøyd. Om han er misfornøyd er det heller litt lav sutring. Men når vaksinene ble satt skrek han opp, aldri hørt han skrike så høyt før :( Stakkars lille bolla mi :( Heldigvis gikk det raskt over! Og vaksinene må han bare ta. 

Etterpå var han blid som en sol. Jeg var forberedt på at han kanskje sov litt mer enn vanlig, men det var heller omvendt. Han var lys våken og veldig blid hele dagen og kvelden. Tok likevel tempen på han på kvelden, for synes han var så varm. Og jaggu hadde han ikke feber :( 38.8. Ble lite søvn på meg den natten, men da vi målte igjen i 04 tiden var den heldigvis gått ned :) 

Nå har han begynt å sove fra rundt 00 til 06:30 sammenhengende uten mat. Det er helt fantastisk deilig! Han ungen min altså.. Stjernebaby! Vi samsover fortsatt, det er så kos! Gidder ikke å styre med å få han i egen seng nå rett før ferien. Vi kommer til å være bortreist hele juli, og da er det uansett mest praktisk at han sover i sengen vår. August får bli måneden for oppstart av ordentlige leggerutiner og soving i egen seng :P Nå er vi i feriemodus :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har vært her inne og gratulert etter at du fikk lille bolla, men i alle fall: GRATULERER :strix: Jeg syns det er så utrolig koselig at du var en av de første dagbøkerne jeg begynte å følge, og jeg var så glad på dine vegne når du ble gravid. og nå sitter du altså snart med en tremåneders gammel baby. Hvor ble tiden av? :tongue: 

Forresten utrolig morsomt å lese diskusjonen om "første ligg etter fødsel", og syns det er fantastisk at dere får det til med en "liggedate" :fnise: Jeg er veldig spent på hvordan det blir. Først må jeg bli gravid, da... En ting om gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er lurt med liggedate ;) Blir vel det her og :fnise: 

Enig i at gravidsex ikke er så fantastisk. Nå er jeg preget av bekkenløsning og absolutt alle gravidplager man kan tenke seg (!!) så jeg husker faktisk ikke når det skjedde sist... Uansett, å være tyngre og større og generelt alt som følger med gjør at det ikke er så veldig digg annet enn helt i begynnelsen, DET var flott det! Men åh, så lenge siden... 

Feriemodus er veldig lov! Og samsoving trenger vel heller ikke avsluttes etter ferien :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg får jo litt oppdateringer på andre plattformer, men det er så koselig å lese her inne innimellom også. Fast liggedate er ikke dumt! Jeg er også i babybobla, og det er ganske krevende å slå hjernen over fra babybabybaby til, hm, kanskje jeg skal ha meg litt med mannen min? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig med sammenhengende søvn i sååå mange timer da gitt :nigo: Håper det fortsetter sånn :) Han virker jo som et skikkelig englebarn ;) Og så koselig med babbel og prat. Jeg gleder meg sånn til å møte min og håper han er like kul :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehmm.. lenge siden jeg har tittet innom.. Ser dere har ligget igjen.. og at tickern din sier at du er gravid 1 uke og 5 dager???? :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo Kaffemor :blomst::vinke:

Du, den tickeren din, er den helt på bærtur eller hva skjer?? :sjokkbla::nigo: 

Hvordan går det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...