Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Er enig med Saltsild her. Alt er sikkert bra, men er lurt å ringe føden for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har vært litt dårlig på å sjekke her, så jeg fikk ikke med meg svarene før nå :blomst:

Kjenner masse bevegelse daglig nå. Jeg tror rett og slett det ble såpass lite plass der inne at det ikke var plass til å sparke og slå lenger, for bevegelsene er mer "rullende" nå og ikke like slagkraftige, noe som er vanlig i følge jordmor :) 

Mannen og jeg har vært på foreldreforberedende kurs. Jeg tror mannen syntes det var mer nyttig enn jeg gjorde, så vi fortsetter å gå fordi han syntes det er lærerikt :) 

Ellers er oppussingen av barnerommet ferdig ( :hjerte: ) og jeg har oppdaget at noen venninner planlegger babyshower for meg (så det da det tikket inn en tekstmelding fra ei venninne på mannen sin telefon da den sto til lading på kjøkkenbenken, så måtte jo selvsagt få han til å bekrefte mine mistanker :fnise: ) Jeg vil i grunn ikke ha noen babyshower, da jeg syntes barselbesøk er hyggeligere for gjestene, pluss at flere av mine venner har flyttet langt bort så det er ikke så mange nære venninner igjen å invitere... Er redd for at bare to skal dukke opp, og kan maks komme på 6 stykker som kan inviteres :/ Andre venninner har hatt babyshowers med 20+ deltagere, så det er rett og slett litt flaut å ikke ha flere nære venner (samtidig som jeg absolutt syntes jeg har nok, og sliter med å gi de få jeg har nok tid og oppmerksomhet i en hektisk hverdag) Mannen sier jeg bør være takknemlig for at venninnene mine forsøker å gjøre noe hyggelig for meg, noe jeg jo er enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok koselig selv om dere ikke er mer enn 6 stykker. Det er ikke antallet venner som betyr noe, men hvor gode venner man er. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er bra med den lille og at du kjenner bevegelse :)

Og er helt enig med Saltsild over her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bevegelser driver også junior på med. Var heeeelt sikker på at noe var galt når jeg inne kjente spark lenger, men mer åling og kaving i magen. Men er nok plassmangel som gjør det. :fnise:

Tror nok en babyshower blir koselig uansett. Tanken som teller, ikke antallet som kommer. :) Så er enig me de over her :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at de steller i stand med babyshower da gitt :) Og så sier jeg som Ole Brumm: Ja takk, begge deler :laugh: til både barselbesøk og babyshower

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, blir nok hyggelig med babyshower, men 6 deltagere er kun hvis alle som er invitert møter opp (noe jeg tror er helt usannsynlig, i og med at flere av venninnene mine jobber turnus og det er vanskelig å finne et tidspunkt som passer alle) Men det blir sikkert hyggelig selv om vi kun blir tre stykker :P 

Ellers er jeg usannsynlig trøtt for tiden. Har ubehag i omtrent hele kroppen ved hver minste bevegelse, og kjenner meg ganske lei. Samtidig gruer jeg meg til fødselen og det særlig etter at jeg fant ut at sykehuset vi har fått fødeplass på ikke tilbyr lystgass. Jeg vil jo ha alt av smertestillende som finnes! Aller helst ville jeg nok hatt planlagt keisersnitt (fordi jeg er en pyse), men det er det jo (heldigvis ?) ikke bare å bestille :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rett og slett følt meg syk. Tror det kommer av at jeg ikke får nok hvile eller søvn i det siste, siden jeg våkner av at jeg har vondt i blæra/magen fordi jeg må tisse hele tiden. Har vel fått maks 5 timer søvn hver natt i det siste, og med jobb, legetimer, fødselsforberedende kurs, nødvendige ærender osv. får jeg heller ikke tilstrekkelig med hvile på kveldstid. Jaja. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj :( Håper virkelig du får litt mer hvile i helga slik at formen blir bedre! :klem: 

Nå har jeg ikke personlig erfaring, men av det en i det minste leser rundt på forumet så virker det jo som om kroppen går inn i en modus under en fødsel. Du blir så fokusert på fødsel at du klarer "alt". Uansett hvor vondt det er. Nå er det jo også veldig mange som ikke drar nytte av lystgass eller bare blir kvalme av den og så har vel de fleste fødeplasser epidural? Kanskje det er en beroligende tanke :) 

Det er bra muligheten for keisersnitt er der, men det beste er jo å føde på normalt vis :) 

Jobber du forresten 100 prosent? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Kjenner igjen det med at det er vanskelig å sove om natta :/ Håper du får tid til å sove ut litt i helga ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj :( Håper virkelig du får litt mer hvile i helga slik at formen blir bedre! :klem: 

Nå har jeg ikke personlig erfaring, men av det en i det minste leser rundt på forumet så virker det jo som om kroppen går inn i en modus under en fødsel. Du blir så fokusert på fødsel at du klarer "alt". Uansett hvor vondt det er. Nå er det jo også veldig mange som ikke drar nytte av lystgass eller bare blir kvalme av den og så har vel de fleste fødeplasser epidural? Kanskje det er en beroligende tanke :) 

Det er bra muligheten for keisersnitt er der, men det beste er jo å føde på normalt vis :) 

Jobber du forresten 100 prosent? :sjokkert:

Jeg jobber bare 50% nå, hadde nok aldri klart 100% slik ting er nå  :blomst: 50% kjennes også litt mye ut for tiden, og legen har sagt det bare er å ringe dersom jeg ikke orker mer, men det er såpass kort tid igjen til permisjon at jeg vil stå i jobb til da. 

Uff. Kjenner igjen det med at det er vanskelig å sove om natta :/ Håper du får tid til å sove ut litt i helga ihvertfall!

Sovinga har blitt enda værre siden sist. Får aldri sove i mer enn 3-4 timer i strekk før jeg våkner av smerter pga. blæra er full og det rett og slett ikke er plass der inne. I det siste har jeg vekket mannen hver natt med mine forsøk på å humpe ut av senga, og i natt satte jeg faktisk i et lite smertehyl fordi det gjorde så vondt å bøye magen for å reise meg fra senga. Noen ganger våkner mannen før jeg klarer å stå opp, og løper til for å hjelpe meg opp, men jeg prøver jo så godt jeg kan å ikke vekke han :fnise: I og med at jeg fikk så vondt i natt vurderer jeg å sette på vekkerklokka til 3 timer etter vi har lagt oss, og forhåpentligvis tvinge meg selv til å stå opp og tisse før blæra blir så sprengt at det gjør vondt. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å være så trøtt at jeg bare skrur av vekkerklokka, da :P 

 

 

Ellers har vi vært på jordmorsamtale på sykehuset, hvor vi fikk vite at det er store sjanser for å få familierom :) Jeg vet jo ingen ting om babyer, så det kjennes tryggere å få ha mannen der med meg hele døgnet. Jordmor skrev ned at jeg ønsker epidural, og det er også mulighet for å få en av to forskjellige typer bedøvelse under utdrivningsfasen (husker ikke helt hva de forskjellige typene heter) siden epiduralen ikke fungerer da. 

Jeg har også funnet ut hvor mange av mine venninner som gidder å møte opp i babyshoweren min: Tre stykker! Ja, det er hele tre stykker som gidder å ta seg tid til å delta i min liksom-overraskelses-babyshower :/ Jeg ble såpass skuffa over de som ikke gidder å møte opp at jeg sa til mannen at vi måtte finne på en unnskyldning for å avlyse hele greia, da en babyshower med tre gjester blir temmelig triste greier. Særlig når alle disse venninnene har hatt babyshower med et 20-talls gjester. Jeg kjenner litt på det at det mest blir en showcase av hvor få venner jeg egentlig har :/ Men så innså jeg at å finne på en dum unnskyldning for å avlyse blir frekt mot de få som faktisk kommer, og har brukt tid på å planlegge dette for meg. Dessuten er jo mannen min min beste venn, og noe av grunnen til at jeg har vært dårlig på å pleie omgang med venninnene mine de siste årene er jo fordi jeg får være sammen med bestevennen min hver dag :hjerte: Så det er jo bare min egen feil at flere ikke gidder å komme. I og med at jeg er langt over ungdomsskolealder skal jeg forsøke å legge bort den såre følelsen over at det kun er tre stykker som ønsker å komme i babyshoweren min, og heller kose meg med de få som kommer. :blomst: 

 

Jaja... 

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å droppe vekkerklokka i natt, siden jeg ikke hadde tro på at jeg faktisk kom til å stå opp, og hvis jeg hadde trykket på slumreknappen hadde jeg holdt mannen våken unødig. Nøyaktig 3 timer etter at vi hadde lagt oss bråvåknet mannen og utbrøt: "Appelsinjuice! Skal du gå og tisse?". Det var helt genialt, for på det tidspunktet kunne jeg reise meg fra senga uten smerter pga. full blære. :hjerte: :fnise:  2 timer senere bråvåknet han igjen, og spurte meg om jeg ikke skulle tisse igjen. Jeg sa nei, og at jeg kunne holde meg i 1,5 timer til jeg måtte stå opp, noe som i grunn ikke var så lurt siden det ble litt lenge, men blære var ikke så full at det var noe annet enn litt ubhagelig da jeg sto opp. 

Fiiine og flinke mannen min som fungerer som vekkerklokke for meg :hjerte: :hjerte: :hjerte: 

Jeg er så heldig som har han! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vogna i hus :blomst: 

Ble en Emmaljunga Edge i fargen Lounge Grey med svingbare hjul med luft og matchende stelleveske :) Vi kjøpte også refleksbånd til å ha rundt vogna, og kroker til å feste stelleveska med. I tillegg fikk vi med oss enda en bleiebøtte, av merket Korbell, siden denne har pedal for å åpne den. Syntes den gratis bleiebøtta fra Angelcare virket litt jalla :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk med omsorgsfulle menn når man er gravid <3 Mannen din blir nok en god pappa :)

 

Gratulerer med vognkjøp! Vurderte den vogna selv. Den er kjempefin og god å trille :) Fin vogn for en vinterbaby og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte om muligheten for å få vekstestimering på sykehuset pga. store barn i familien, men fikk beskjed om at vi ikke fikk siden symfysemålene mine er akkurat på streken på kurven (jeg antar streken er helt vanlig størrelse på livmoren (?), og de skraverte feltene utenfor er variasjoner som er ansatt som normale ?) Samtidig har jeg lest at symfysemål ikke nødvendigvis gir et nøyaktig bilde av størrelsen på Mini, så jeg skulle likevel ønske vi fikk vekstestimering. 

Jaja... 

Mini-babyshoweren min har vært. Det var koselig :) 

Ellers sover jeg fortsatt lite, kanskje 5 timer i døgnet. Noen ganger litt mer, noen ganger litt mindre. Begynner å bli litt småsyk, forkjøla og jeg er også litt bekymra for at mannen har smittet meg med omgangssyke (er kvalm og har vondt i magen) men må på jobb likevel siden jeg ikke kan ha fravær ut over sykmeldingsprosenten uten å ringe lege. Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Er formen bedre Appelsinjuice? Aldri noe moro å måtte gå på jobb syk :( 

Skjønner godt at du vil ha vekstestimering. Synes jeg stadig vekk hører at baby var mye mindre/større enn beregnet. Men mener å huske at jeg ofte har hørt at den oftere er mindre enn større da. Så det er vel kanskje noe godt en kan ta med seg? :) Og tenk det.. tida flyr og snart sitter du med lille nurk i armene dine :rodmer:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er formen bedre Appelsinjuice? Aldri noe moro å måtte gå på jobb syk :( 

Skjønner godt at du vil ha vekstestimering. Synes jeg stadig vekk hører at baby var mye mindre/større enn beregnet. Men mener å huske at jeg ofte har hørt at den oftere er mindre enn større da. Så det er vel kanskje noe godt en kan ta med seg? :) Og tenk det.. tida flyr og snart sitter du med lille nurk i armene dine :rodmer:  

Omgangssyken gikk over, men til gjengjeld ble mannen forkjøla og smittet meg. Så har sovet enda dårligere enn vanlig i det siste, siden jeg hoster halve natta. Jaja. 

 

Klipper og limer inn det jeg skrev i skravletråden for november og desember:

I dag oppdaget mannen flekker på t-skjorta mi, rundt den ene brystvorta. Han spurte om det var melk, jeg svarte "hmm, vet ikke helt hva jeg har sølt på meg, jeg." Litt senere oppdaget jeg at det var vått på t-skjorta rundt den andre brystvorta også, så jeg lekker vel råmelk da ? Har forsøkt å google om det betyr at fødselen nærmer seg, men det virker som om det kan skje tidlig i graviditeten også. Artig nok har jeg ikke kjøpt ammeinnlegg enda. Har kun et par i ull (som er pakket ned i fødebagen) samt to gratisprøver på engangsinnlegg. :P 

 

I dag har vi begynt å pakke fødebagen (ja, jeg tvang mannen til å delta :fnise: ) Foreløpig inneholder den kun: 

- Ammeinnlegg i ull

- Vinterdress fra the North Face

- Alt for mye klær (2 pysjamaser i str. 50 (en i bomull og en i ull/silke) en body i bambus og bukse i bomull i str. 50, en ullfrotté pysj i str. 56, en pysj i bambus i str. 56, et sett i ull/silke i str. 56, en omslagsbody med bukse i str. 56 til å ha under et hjemmestrikket hentesett til hjemreisen, ei lue i ull/silke, votter i tynn ull, finlandshette i ullfleece og masse sokker i både ull og bomull :P ) 

- En liten pakke bleier

- Ullteppe

- Teppe i bomull

Mangler fortsatt klær til både meg og mannen, tøfler og slippers til dusjen, pysjamas, morgenkåpe, hårføner, lader til mobiltelefon, shampo og toalettsaker og sikkert hundre andre ting :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå begynner det virkelig å nærme seg her :)

Ja, det nærmer seg med stormskritt, likevel virker det som om ting har "roet" seg litt etter at jeg gikk ut i permisjon. Jeg har mye mindre kynnere nå enn da jeg jobbet, så troen på at Mini holder seg der inne til vi bikker januar er forsterket :blomst: 

 

Jeg har vært syk i 2 uker nå, med bihulebetennelse og sår hals. Jeg hadde liksom trodd at jeg skulle få slappet litt av og bakt og kost meg i permisjon før Mini kommer, men i stedet har jeg vært syk hele tiden. Det er veldig kjedelig, og gjør meg enda mer sutrete og miserabel enn ellers i dette svangerskapet :P (stakkars mannen :P :fnise: ) 

Klipper og limer fra januar-tråden: 

Hehe, kjenner igjen det med gråtinga :fnise: 

Her skulle jeg gjøre i stand senga til Mini, og spurte mannen hvilket dynetrekk vi skulle ta på. Mannen mente vi skulle bruke Hakkebakkeskogen-dynetrekket, og jeg ble helt ute av meg fordi det ikke passet like godt til interiøret hverken på barnerommet eller vårt soverom som et enkelt hvitt et (ja, jeg vet jeg spurte mannen om hans mening, men jeg ville visstnok kun høre den dersom den matchet min egen :fnise: ) Mannen sa vi godt kunne ta det hvite, men jeg var allerede så opprørt at jeg bare måtte gå og legge meg :fnise: 

 

Jeg begynte også å gråte da jeg fikk lirket ut av mannen at han hadde planer om å kjøpe julegaven min i en sportsbutikk. Jeg strigråt fordi det at han skulle kjøpe treningsutstyr måtte bety at han ikke er fornøyd med kroppen min, og nærmest skjelte han ut fordi han skulle kjøpe gave ut i fra hans egne interesser og ikke mine. Det viste seg etterpå at han hadde planer om å kjøpe en pulsklokke til meg, og jeg trenger jo en klokke og har jo planer om å begynne å trene etter fødselen... :fnise: Tror ikke det blir noen pulsklokke på meg til jul nå, nei! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...