Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Oi :sjokkert:

Det er visst ikke bare bare å være gravid midt i fellesferien virker det som. Heldigvis slipper du å føde da! For jeg har mine tanker om at det kanskje ikke er den mest ideelle tiden å føde på (ferievikarer, hospitanter, turnusleger). Håper det ordner seg med legetimen og håper du finner noen privat, for syntes 18 uker var fryktelig sent :(

Lykke til :):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi :sjokkert:

Det er visst ikke bare bare å være gravid midt i fellesferien virker det som. Heldigvis slipper du å føde da! For jeg har mine tanker om at det kanskje ikke er den mest ideelle tiden å føde på (ferievikarer, hospitanter, turnusleger). Håper det ordner seg med legetimen og håper du finner noen privat, for syntes 18 uker var fryktelig sent :(

Lykke til :):blomst:

Takk :blomst:

Jeg har googlet litt i dag, og funnet ut at jeg kan kontakte jordmortjenesten på helsestasjonen. Skal ringe dit i morgen og forklare problemet, og håper jeg i alle fall kan få time der. Hvis jeg ikke får time der heller før ferien skal jeg fortsette å sjekke hvor jeg evt. kan gå privat. Så får jeg ringe tilbake til fastlegekontoret og få en time hos fastlegen min i midten eller sent i august (den timen jeg har nå er i august, hos en annen lege), så får jeg heller gå dit til 2. kontroll. Dersom det viser seg å fortsatt være kronisk vanskelig å få time hos fastlegen min får jeg heller vurdere å bytte etter den timen jeg håper jeg får i august. Fastlegen min virker veldig flink, men det hjelper meg jo lite når jeg aldri får time hos henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 i dag :blomst:

På app'en står det: "Du vil vanligvis ha gått opp et par kilo etter denne uken". Badevekta kom på mirakuløst vis til liv igjen i dag, og viste at jeg har gått ned 4,4 kilo. Jeg vet ikke helt hvor de kiloene har befunnet seg, da puppene er større og magen konstant oppblåst :P Spiste vaniljeis til middag i går. Sliter fortsatt med å spise ting med mye smak :P

Har fortsatt ikke ringt helsestasjonen... Har liksom ikke lyst... Er så redd for å ikke få time der heller at jeg utsetter det, noe som ikke akkurat hjelper saken :P Dessuten vet jeg ingenting om hva jordmødre egentlig gjør. Kan jeg få tatt blodprøver osv. hos en jordmor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 i dag :blomst:

På app'en står det: "Du vil vanligvis ha gått opp et par kilo etter denne uken". Badevekta kom på mirakuløst vis til liv igjen i dag, og viste at jeg har gått ned 4,4 kilo. Jeg vet ikke helt hvor de kiloene har befunnet seg, da puppene er større og magen konstant oppblåst :P Spiste vaniljeis til middag i går. Sliter fortsatt med å spise ting med mye smak :P

Har fortsatt ikke ringt helsestasjonen... Har liksom ikke lyst... Er så redd for å ikke få time der heller at jeg utsetter det, noe som ikke akkurat hjelper saken :P Dessuten vet jeg ingenting om hva jordmødre egentlig gjør. Kan jeg få tatt blodprøver osv. hos en jordmor??

Jordmor kan ta blodprøver ja :) Jeg skal til jordmor neste fredag og ta litt prøver ihvertfall :)

Men det er nok lurt at du tar kontakt snart sånn at de får tatt prøver og ser at alt er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kan ta blodprøver ja :) Jeg skal til jordmor neste fredag og ta litt prøver ihvertfall :)

Men det er nok lurt at du tar kontakt snart sånn at de får tatt prøver og ser at alt er ok :)

Fortalte meg selv at jeg skulle ringe helsestasjonen i dag, gjorde det ikke likevel :P Fortalte det til en kollega i dag. Kjenner at jeg egentlig ikke burde ha gjort det, men men...

Har dyttet innpå 12 chili cheese og en stor vaniljemilkshake fra Burger king i dag :) Trodde aldri jeg kom til å bli fornøyd med noe sånt :fnise:

Mannen er så søt. I går hadde han snakket med kona til en venn, som er litt lenger på vei enn jeg. Hun hadde visstnok også vært kvalm og fått i seg lite mat i begynnelsen. Hun fikk i seg omtrent det samme som meg: Yoghurt, epler og appelsinjuice. I tillegg tipset hun mannen om at melon var lett å få i seg og holde nede. Mannen kom følgelig hjem med en bærepose med meloner, av diverse former og fasonger :fnise: I tillegg hadde han kjøpt Floradix, sånn at jeg skal få i meg nok jern. Søte mannen min :klem:

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en skjønn og omtenksom mann du har!  :rodmer: 
Nå har jeg lest litt for mange tråder om hvor kjipe mannfolka er for dem under graviditeten, så det var godt å få et positivt innlegg nå  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet for en skjønn og omtenksom mann du har! :rodmer:

Nå har jeg lest litt for mange tråder om hvor kjipe mannfolka er for dem under graviditeten, så det var godt å få et positivt innlegg nå :laugh:

Ja, mannen er helt fantastisk! :D

10+4 i dag. Fortsatt -4,4 kilo, så har i alle fall ikke gått mer ned i løpet av helga (antageligvis godt hjulpet av fritert ost og milkshake på fredag :fnise: )

Var på besøk hos foreldrene mine i går. Fikk servert en historie om et vennepar av de som gledet seg til å bli besteforeldre, men barnet døde i magen i 8. måned... Åpenbart en historie man IKKE deler med en som er gravid, og jeg har fått mannen til å love at graviditeten er ikke-tema hos mine foreldre :fnise: De har tydeligvis bestemt seg for å bekymre seg fremfor å glede seg, og da er det rett og slett ikke noe hyggelig å prate med de om den lille i magen. Greit nok at det kan gå galt, men jeg tviler på at jeg blir noe mindre lei meg av å lulle meg inn i tvil og bekymringer :P

Jeg hadde i grunn trodd at moren min kom til å begynne å glede seg når magen blir synlig, men etter å ha fått høre 8-måneders-historien antar jeg nå at stemningen kommer til å være lunken helt til ungen er ute og hun faktisk har blitt bestemor. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Fortalte de den historien selv om de vet du er gravid!?

Himmel. Det er vel noen som mener at stress og bekymring ikke er bra for barnet. Bedre å tenke at det går bra enn å bekymre seg for at alt skal gå rett vest til enhver tid :(

 

Tenk positivt. Dette går bra! Og gratulerer med -4.4 kg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Fortalte de den historien selv om de vet du er gravid!?

Himmel. Det er vel noen som mener at stress og bekymring ikke er bra for barnet. Bedre å tenke at det går bra enn å bekymre seg for at alt skal gå rett vest til enhver tid :(

Tenk positivt. Dette går bra! Og gratulerer med -4.4 kg :)

Ja, min mor syntes tydeligvis det var passende å fortelle en slik historie til sin gravide datter... Jeg og mannen har lyst til å glede oss, stryke på magen og snakke om babynavn. Min mor har visstnok bestemt seg for å bare være bekymret, antageligvis helt til ungen er ute (basert på 8-måneders-historien) Jaja... :P Jeg tror det kan ha noe med at mine foreldre slet med å få førstemann. Får i alle fall inntrykk av at det er aaaalt for tidlig å glede seg der i gården, så mannen og jeg har rett og slett bestemt oss for å ikke snakke med de om graviditeten :P

Mannens foreldre hopper hittil heller ikke i taket av glede, men trøster meg med at vi fikk den etterlengtede responsen fra mannens bestekompis :fnise: Han gliste fra øre til øre, utnevnte seg selv til "onkel" og var mer enn med på notene når mannen la ut om hvor mye han gleder seg. Jeg skjønner virkelig ingenting av hvorfor foreldrene våre ikke er mer begeistret. Hadde i det minste forventet en klem når vi delte nyheten om at barnebarnet de har mast om i flere år er på vei! :P Jaja...

I andre nyheter har jeg bestilt time hos jordmor, i mangel av en fastlege som gidder å gi meg en time, samt bestilt tid til tidlig ultralyd :):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert! Uff da hadde jeg blitt skuffa. Ser for meg at mamma hopper i taket den dagen hun får høre at hun skal bli bestemor:)

Tydeligvis ikke alle som har like gode sosiale antenner. Selv om de har dårlige erfaringer betyr ikke det at det vil skje dere. Nyt graviditeten og reisen deres :) så blir nok besteforeldre happy når de får se baby live for første gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Det var en merkelig ting å si til en som var gravid. Ikke veldig hyggelig, men folk lirer av seg ganske mye rart når man er gravid. Folk skal fortelle om alt som kan gå feil og er egentlig litt ufine imellom. Jeg velger å bare ignorere dem, men skjønner at det er ekkelt når det er din egen mor. 

 

Og så fint det blir med time hos jordmor :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente sikkert ikke noe vondt med det, men det var nok ikke den beste tingen å si nei!

Men ikke tenk så mye på det :) Tenk heller på at det går bra for de aller fleste og at det skal gå bra med deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert! Uff da hadde jeg blitt skuffa. Ser for meg at mamma hopper i taket den dagen hun får høre at hun skal bli bestemor:)

Tydeligvis ikke alle som har like gode sosiale antenner. Selv om de har dårlige erfaringer betyr ikke det at det vil skje dere. Nyt graviditeten og reisen deres :) så blir nok besteforeldre happy når de får se baby live for første gang ;)

Ja, vi har i alle fall bestemt oss for å holde tett fram til ungen (forhåpentligvis) er ute :P

Vil de snakke om babynavn og suttekluter får det bli på deres initiativ :)

Oisann. Det var en merkelig ting å si til en som var gravid. Ikke veldig hyggelig, men folk lirer av seg ganske mye rart når man er gravid. Folk skal fortelle om alt som kan gå feil og er egentlig litt ufine imellom. Jeg velger å bare ignorere dem, men skjønner at det er ekkelt når det er din egen mor.

Og så fint det blir med time hos jordmor :D

Ja, men skal jeg være ærlig har jeg selv sagt mye rart til gravide i sin tid :P

En gang presterte jeg faktisk å innlede en diskusjon om statistikk over fødselsskader hos mor ved diverse sykehus med ei som var høygravid! Og sykehuset hun skulle føde ved var ikke best i test, for å si det sånn! :fnise: Det er faktisk ikke før jeg selv ble gravid at jeg skjønte hvor på trynet det var, jeg kjente henne ikke så godt og visste liksom ikke hva jeg skulle prate om :P Så det er nok definitivt ikke noen vond vilje bak det, kun korttenkthet :P

Hun mente sikkert ikke noe vondt med det, men det var nok ikke den beste tingen å si nei!

Men ikke tenk så mye på det :) Tenk heller på at det går bra for de aller fleste og at det skal gå bra med deg og :)

Nei, jeg tror definitivt ikke at mammaen min mente noe vondt med det :blomst:

Forsøker å tenke positivt, men er definitivt nervøs. Har booket time til tidlig UL, og bekymrer meg for rare ting som at de ikke skal finne noe der inne (tenk om jeg bare har innbilt meg alt :fnise: )

I dag har jeg smerter på høyre side av magen. Var såpass vondt at mannen måtte støtte meg fra kjøkkenet og bort til sofaen slik at jeg fikk lagt meg ned (Stakkars mannen, dette er den eneste gangen på ukesvis jeg har laget mat også ble alt brunsvidd :fnise: ) Er definitivt nervøs, men mannen googlet det og mente det kunne være ligamentsmerter eller at livmoren utvider seg eller noe sånt (jeg hadde vondt, så hørte ikke så nøye etter :P ) Skjønner ikke at det skal være vondt ?

Det er i alle fall ikke noe annet konkret tegn til at noe har gått galt foreløpig, så krysser fingrene.

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha :ler: Beklager at jeg ler men det der kunne faktisk jeg funnet på å si også! Jeg sier mye rart jeg når det blir litt sånne "uncomfortable silences".

 

Har dere snakket sammen om navn ennå? :) Vi har allerede navn klart om vi får en jente en gang. Gutt er det litt verre med, men så har vi særdeles god tid enda. (Jeg er en litt overivrig planlegger...)

 

Har smertene gått over? Hørtes virkelig ikke godt ut! Hva er ligamentsmerter egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :ler: Beklager at jeg ler men det der kunne faktisk jeg funnet på å si også! Jeg sier mye rart jeg når det blir litt sånne "uncomfortable silences".

 

Har dere snakket sammen om navn ennå? :) Vi har allerede navn klart om vi får en jente en gang. Gutt er det litt verre med, men så har vi særdeles god tid enda. (Jeg er en litt overivrig planlegger...)

 

Har smertene gått over? Hørtes virkelig ikke godt ut! Hva er ligamentsmerter egentlig?

Jeg vet faktisk ikke helt hva ligamentsmerter er... Fulgte ikke så godt med mens mannen leste opp fra Google og forsøkte å forklare :fnise: Men jeg tror det var det ordet han brukte ? Han sa i alle fall noe om at det kanskje var livmoren som strakk seg eller noe, så jeg krysser fingrene for at det var det det var. De stikkende smertene har roet seg, nå kjennes det mer ømt ut. Har vondt i ryggen også, og har i blant lynende smerter midt på ryggen selv om jeg ligger helt i ro i en behagelig stilling. Kjenner at det hadde gjort seg med kanskje 20% sykmelding nå, slik at jeg hadde sluppet å jobbe 140% slik som er minimumsforventningen i min jobb, men med en lege som ikke har tid til å gi meg time før i august er det ikke så enkelt...

Så bra at dere er enige om navn alt! :) Vi har tenkt på navn i årevis, men akkurat nå tror jeg ikke vi har landet helt. Vi hadde et bestemt (gutte)navn før første SA, men jeg vet ikke helt om jeg vil bruke det lenger, siden det ble litt sånn "**** er død" :P Ellers har vi et jentenavn som vi ikke blir enige om hvordan vi skal stave :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever! Høres virkelig ikke godt ut, men så lenge det har en naturlig forklaring og ikke er noe farlig er jo det bra :)

Synes det er underlig at ikke legen har tid til deg? Har de ikke hastetimer, eventuelt en annen lege som kan sykemelde deg? Kjenner godt til forventningspresset i arbeidssammenheng. Selv om jeg har en stillesittende jobb er den svært krevende, krever fullt fokus og er til tider svært stressende. Man skal kjenne på helsa og kroppen. Du kjenner din kropp best! :klem:

 

Skjønner dette med navn. Virker som dere har fått sirklet dere inn på et felles jentenavn på tross av uenighet i forhold til stavelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man lærer så lenge man lever! Høres virkelig ikke godt ut, men så lenge det har en naturlig forklaring og ikke er noe farlig er jo det bra :)

Synes det er underlig at ikke legen har tid til deg? Har de ikke hastetimer, eventuelt en annen lege som kan sykemelde deg? Kjenner godt til forventningspresset i arbeidssammenheng. Selv om jeg har en stillesittende jobb er den svært krevende, krever fullt fokus og er til tider svært stressende. Man skal kjenne på helsa og kroppen. Du kjenner din kropp best! :klem:

Skjønner dette med navn. Virker som dere har fått sirklet dere inn på et felles jentenavn på tross av uenighet i forhold til stavelse :)

Det er sikkert mulig å få hastetime, men jeg har litt dårlige erfaringer fra legekontoret mitt. En gang ringte jeg og fikk beskjed om at jeg kunne få time 4 uker senere. Jeg sa: "Er jeg fortsatt syk om 4 uker har jeg gått til legevakta for lengst!". Da svarte helsesekretæren bare "ok", og det var det... Fikk ingen time. Heldigvis var jeg da student og behøvde ikke sykmelding pga. jobb.

En annen gang var både mannen og jeg syke. Han ringte sitt legekontor og fikk time på rappen. Jeg ringte mitt legekontor, og fikk spørsmålet: "Har du ikke noen egenmeldingsdager igjen du kan bruke?". Dette var i januar, så selvsagt hadde jeg det, men insisterte likevel på at jeg måtte ha en time. "Hvorfor det?" spurte legesekretæren. "Uh... Kanskje jeg trenger noe hostesaft eller noe sånt ?" svarte jeg. Da spurte hun om jeg hadde forsøkt hostesaftene de har på apoteket... "Ja", løy jeg, og krevde å få en time. Det viste seg at jeg var skikkelig syk, og da jeg gikk fra legekontoret hadde jeg lyst til å trykke resepten oppi fjeset på legesekretæren. :fnise:

Så summa summarum ringer jeg kun til legekontoret når jeg absolutt må. Ønsker å bytte til legekontoret mannen bruker, men der er det kun en mannlig lege som har ledig på sin liste. Jeg vil helst ha kvinnelig lege... Og legen min virker veldig flink, det er bare så vanskelig å få time hos henne...

11+0 i dag (tror jeg, i alle fall :P ) Har time til tidlig ultralyd i slutten av neste uke. Gruer meg. Tenk om det er noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:  :hakeslepp:

Jeg hadde bytta på rappen! Snakk om uprofesjonelt! Du kan jo alltids bytte midlertidig til han som er ledig på legekontoret til mannen din da? :) Man kan jo bytte iallfall 2 ganger i året. Det gjorde jeg første året jeg bodde her jeg gjør nå. Da var jeg på time hos legen én gang før jeg byttet til en ny. Det er jo viktig at man har god kjemi hos legen sin også. Nå går jeg til en svært hyggelig mann. Meget forståelsesfull og ålreit kar som ikke er den som vil ha deg raskest mulig ut av kontoret igjen. Han tar den tiden vi trenger sammen om det så tar en halvtime, hehe. Men gynekologisk undersøkelse? Den tar jeg hos en kvinnelig gynekolog ;)

 

Så spennende med UL! Du skal se det går bra denne gangen :) Skjønner det er mange bekymringer man får i svangerskapet. Men du er allerede ganske godt innafor den "sikre" siden av graviditeten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:  :hakeslepp:

Jeg hadde bytta på rappen! Snakk om uprofesjonelt! Du kan jo alltids bytte midlertidig til han som er ledig på legekontoret til mannen din da? :) Man kan jo bytte iallfall 2 ganger i året. Det gjorde jeg første året jeg bodde her jeg gjør nå. Da var jeg på time hos legen én gang før jeg byttet til en ny. Det er jo viktig at man har god kjemi hos legen sin også. Nå går jeg til en svært hyggelig mann. Meget forståelsesfull og ålreit kar som ikke er den som vil ha deg raskest mulig ut av kontoret igjen. Han tar den tiden vi trenger sammen om det så tar en halvtime, hehe. Men gynekologisk undersøkelse? Den tar jeg hos en kvinnelig gynekolog ;)

 

Så spennende med UL! Du skal se det går bra denne gangen :) Skjønner det er mange bekymringer man får i svangerskapet. Men du er allerede ganske godt innafor den "sikre" siden av graviditeten :klem:

Ja, jeg vurderer hele tiden å bytte legekontor, men ble litt motløs da andre fortalte at min lege er den flinkeste på legekontoret og jeg fikk inntrykk av at jeg måtte være smårar som ønsket å bytte :fnise:

I dag ringte faktisk min mor og lurte på om vi ønsker vugge eller seng til den lille :) Hun lurte også på om jeg har fått legetime, og jeg fortalte henne om ultralyden og jordmortimen. Hun spør ofte hvordan det går med oss, men dette var første gang hun spesifikt spurte om noe som har med graviditeten å gjøre :) Syntes det var hyggelig at bestemor-genet kanskje begynner å slå inn :fnise: Hun burde uansett være fornøyd, hun har jo mast om barnebarn i snart et tiår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei appelsinjuice! :) Ikke så langt unna hverandre vi ser jeg med tanke på uker, hehe. 

Du kan glede deg til ultralyd. Det er helt magisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...