Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

På 5.1.2018 den 10.29, Tonio skrev:

Lenge siden vi hadde hørt fra deg nå! Og ikke helt den beste nyheten du kom med. :P Etter det jeg har forstått kan mye skje den siste tiden, så forhåpentligvis snur hun seg tilbake. :) 

Men kan man ikke bli tilbudt keisersnitt i slike tilfeller?

Jeg håper det, selv om keisersnitt heller ikke høres særlig greit ut med tanke på å ikke kunne løfte 2-åringen i tiden etterpå 😬 Men den vesle frøkna der inne snur seg vel i tide... 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg fått henvisning til UL for å sjekke leie, tror det er i neste uke en gang. Jeg er i grunn overbevist om at den lille snappa har snudd seg på egen hånd siden jeg har kjent hikking helt nederst mot skambeinet. Ikke kjenner jeg like stort press på blæra heller (vet ikke om det har noe å si) Har en stor «bul» på magen på høyre side over navlen, satser på at dette er rumpa (?) Ellers kjenner jeg spark på begge sider samt helt nederst (og det kan kanskje være hendene ?) 

Har forsøkt å lese masse om leie for å skjønne det selv, men blir i grunn ikke klokere :P Har i alle fall bestemt meg for å tro at den vesle frøkna har tatt til fornuft g snudd seg med hodet ned, så da må jeg innstille meg på vanlig fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.1.2018 den 19.23, blomst12 skrev:

Åh det var gode nyheter :)

Ja :) Vi skal på UL for å bekrefte hodeleie, men både leen og jeg var enige om ar hun har snudd seg tilbake nå :) 

 

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvordan går det? :) 

Det er tungt den siste tiden og bekkenet har slått seg vrangt, men ellers går det greit. Ikke lenge igjen nå, og jeg kjenner at vi absolutt ikke har ting på stell 😬 Forrige gang lå alt av klær nyvasket og klart i skuffer og skap, fødebagen var pakker osv., denne gangen har det blitt litt mer sånn «vi har jo alt fra før av», men ingenting er funnet fram fra loftet eller boden og vi vet egentlig ikke helt hvor alt babyutstyret er heller :P Jeg kjøpte nytt nyfødtinnlegg til babybilstolen her om dagen, siden vi ikke visste hvor vi skulle begynne å lete etter det og det er jo litt krise uten :P 

Ellers har jeg kjøpt en del babytøy i rosa, men har ikke funnet fram noe av klærne etter gutten vår, har kjøpt ny madrass til vugga (som vi ikke har hentet fra besteforeldrenes loft) og har kjøpt ny bedside crib siden vi ikke fant en ny madrass som passer målene til Chicco Next2Me. 

Vi har også kjøpt nytt babynest, et par nye ulltepper og svpøetepper, men bortsett fra det nye vi har kjøpt så er lite på stell :P Jeg gidder liksom ikke pakke fødebagen før jeg har kjøpt inn det jeg behøver av apotekvarer og funnet badeskoene mine osv, men formen gjør det litt vanskelig å ta turen ut for å ordne ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var pappaen og jeg på ultralyd på sykehuset for å bekrefte leiet. Som vi trodde har hun snudd seg med hodet ned. Ultralyden i seg selv var egentlig en skuffelse; Ingenting annet enn leiet ble sjekket, og jordmor brukte et ultralydapparat som var så gammelt at det hadde inngang for floppy diskett, og ergo var det umulig for oss å i det hele tatt skjønne hva vi så. Vi fikk bare se en vag sirkel som visstnok var hodet, verken hjertelyd, blodgjennomstrømming til morkaka eller babyens størrelse ble sjekket. Så det ble naturligvis ingen bilder heller. Jeg hadde faktisk håpet at de i det minste skulle sjekke at alt sto bra til med babyen, men den gang ei. 

Jaja...

Ellers er ting fortsatt ikke på stell i heimen, etter nok en helg hvor ingenting babyrelatert har blitt gjort. Har laget en liste over alt som må ordnes før babyen kommer og har hittil kommet på hele 17 punkter 😬 Og jeg er 37 fullgåtte uker i morgen, ergo kan babyen komme når som helst 😬 

Jaja... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 38+4 i dag og endelig har jeg fått alt jeg behøver til fødebagen i hus. Og det for meg litt panikk, for jeg vil jo ikke føde. Så bagen er fortsatt bare halvveis pakket (må vaske de siste klærne jeg har kjøpt først) 

Ellers er bekkenløsningen temmelig ille nå og jeg kan knapt gå. En tur på nærbutikken ender opp med at jeg stopper opp halvveis på runden etter melk og brød og skulle ønske bilen sto parkert midt i butikken slik at jeg slapp å gå lenger :P Og å gå på større butikker eller kjøpesenter er uaktuelt. Så jeg har bestilt alt jeg behøver til fødebagen og tiden etterpå, inkludert apotekvarer, på nett. 

På ukas legekontroll hadde babyen i magen puls på 160, noe som er litt høyt. Jeg fikk beskjed om å ikke ligge på ryggen siden det visstnok gjør at av en eller annen åre kommer i klem slik at babyen får mindre oksygen 😬 Og jeg har sovet på ryggen i hele dette svangerskapet, siden 2-åringen ligger i armkroken min. Så de siste dagene har jeg sørget for å ligge på siden, noe som gjør at jeg våkner hver natt og har vondt i hofta og sliter med å sove siden jeg har så lyst til å snu meg. 

Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det nærmer seg :strix: Den er ganske magisk den siste tiden. Jeg var sånn som deg, grudde meg litt til fødeslen, og likte meg så godt som gravid (selv med bekkenløsning, halsbrann og veldig lite energi til annet enn å ligge i senga), så jeg ville også bare vente :fnise:

Det er sikkert venta cava som blir presset på. Jeg klarte ikke å ligge på ryggen i det hele tatt, ble helt svimmel. Har du prøvd å sove med pute mellom beina? Jeg hadde ikke klart meg uten bbhugme mellom bena når jeg sov. Begynte å bruke den før uke 10 denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppsilopp skrev:

Som det nærmer seg :strix: Den er ganske magisk den siste tiden. Jeg var sånn som deg, grudde meg litt til fødeslen, og likte meg så godt som gravid (selv med bekkenløsning, halsbrann og veldig lite energi til annet enn å ligge i senga), så jeg ville også bare vente :fnise:

Det er sikkert venta cava som blir presset på. Jeg klarte ikke å ligge på ryggen i det hele tatt, ble helt svimmel. Har du prøvd å sove med pute mellom beina? Jeg hadde ikke klart meg uten bbhugme mellom bena når jeg sov. Begynte å bruke den før uke 10 denne gangen.

Venta cava, ja! Det var det legen kalte den åren :P På kontrollen i dag var babyens puls 140, så det er jo bra :) 

Jeg har BBHugme, som var helt gull i forrige svangerskap. Har ikke brukt den tidligere i dette svangerskapet siden det jo ikke er plass til både 2-åringen og puta i armkroken :P Fant den fram for et par uker siden og sover med den nå, men jeg får likevel vondt i hofta. 

Fødebagen er fortsatt ikke ferdig pakket :P Jeg er lei av å være gravid, men vil ikke føde, så det stopper meg jo litt fra å ville pakke den ferdig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Termin i går, fortsatt ingen baby. 

Fikk litt lyserosa blod på papiret ca. kl. 02.30 i natt og da jeg sto opp i morges var det litt friskt blod. Blør fortsatt litt. Ringte føden og fikk beskjed om å kjenne etter liv og se det an. Har ikke rier. Sa til mannen at han kanskje burde kjøre 2-åringen til besteforeldrene og de barn ute av døra omtrent før jeg fikk fullført setningen. Så nå er jeg både litt bekymra for blødningen, som ikke minner om da slimproppen gikk under forrige fødsel, samt at jeg er bekymra for at vi har sendt bort 2-åringen alt for tidlig og det blir maaaange dager uten han her 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :strix: Det var sånn det startet hos meg. Hadde tegningsblødning når jeg våknet i 10-tiden og halv åtte neste dag var han født :nigo: Satser på at hun snart er her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2018 den 22.59, Poppsilopp skrev:

Så spennende! :strix: Det var sånn det startet hos meg. Hadde tegningsblødning når jeg våknet i 10-tiden og halv åtte neste dag var han født :nigo: Satser på at hun snart er her!

Hun har fortsatt ikke kommet 😬

Var hos legen i dag og fikk time til overtidskontroll på sykehuset på fredag. 

 

På 25.2.2018 den 0.54, LoveTrain skrev:

Oioioi, her skjer det ting!! Masse lykke til, hvis ikke du allerede er ferdig? :P

Her ser det ikke ut som om det skjer noen ting enda 😬 2-åringen ble en natt hos besteforeldrene før vi hentet han tilbake igjen siden det ikke var tegn til at noe skulle skje. Håpet var jo at fødselen skulle begynne i løpet av lørdagen/natt til søndag, slik at vi kunne unngå å måtte vekke han for å få sendt han til besteforeldrene eller at han skulle våkne og bli skremt av at mammaen har vondt. Men siden fødsler ofte starter om natta er det vel sånn det kommer til å bli nå, i og med at jeg ikke en gang orker tanken på å være borte fra han i opptil en uke pluss tiden vi er på sykehuset 😬🙈

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt tror jeg kanskje det skjer noe. 

Har fått litt vondter (kaller det det siden jeg ikke vet om det er kynnere eller maserier eller hva) og nå lurer jeg litt på om jeg kanskje lekker fostervann også ? Satt på do og det kjentes i alle fall ut som om det piplet litt ut uten at jeg bevisst tisset, men er jo ikke sikker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det jeg tror må være maserier av og på i hele natt. Mannen er hjemme fra jobb i dag og 2-åringen skal være hos besteforeldre, men jeg vet jo ikke hvor lang tid dette kan ta 😬 Jobben til mannen spør om det er ordentlig i gang og om han blir borte i 2 uker nå, men jeg vet ikke hva «riktig» svar er for dette kan jo ta tid 😬 Riene er uregelmessige og ikke SÅ sterke at jeg ikke klarer å puste meg igjennom de. Likevel er det skummelt å skulle være alene uten mannen her, siden fødsel nr. 2 jo kan ta veldig kort tid. Jeg burde kanskje sendt han på jobb og ringt når riene blir tettere, men jeg er redd for at det skal skje raskt. Hadde tre tette rier tidlig i dag morges, så vekket mannen og sendte 2-åringen tidligere i barnehagen, men nå føler jeg meg kanskje litt teit som roper «ulv» uten at det skjer noe spesifikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Riene har blitt vondere, men er fortsatt uregelmessige og ikke så veldig tette (minst 5 minutter i mellom) Mannen maser om at vi må ta en tur til sykehuset, så nå gjør vi det, selv om erfaringen fra sist gang tilsier at vi blir sendt hjem igjen. 

Vedder fem kroner på at mitt neste innlegg er: «Vi ble sendt hjem fra sykehuset», etterfulgt av et innlegg om hvordan jeg ikke fikk epidural denne gangen heller 😬🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt at det skal drøye så lenge:( Kan ikke kroppen bare gi ordentlig beskjed når det er i gang slik at vi kan slappe av frem til da?! 🙈 Håper det har tatt seg opp for din del, og at du har født i løpet av natten😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...