Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid! 3+ uker i følge Clear Blue Digital (og det betyr vel egentlig 5+ uker ?) :):blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dragoste
48 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg er gravid! 3+ uker i følge Clear Blue Digital (og det betyr vel egentlig 5+ uker ?) :):blomst: 

Gratulerer! :yvonne: det betyr 5+Uker ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dragoste skrev:

Gratulerer! :yvonne: det betyr 5+Uker ja 😊

Takk! :blomst: 

44 minutter siden, tweet skrev:

Gratulerer så mye! :nordvesta:

Takk! :blomst: 

Vi krysser fingrene for at den sitter denne gangen. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snikleser melder seg her! Gratulerer så masse:yvonne: Jeg husker jeg leste de morsomme oppdateringene dine da du var gravid med førstemann:fnise: Tiden går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren har hittil gått med til å være kvalm og uggen, og i tillegg har hele familien blitt skikkelig forkjøla. 

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg skikkelig teit fordi jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei. Det kan være alt fra 8-11 uker 😬 Det kjennes litt amatørmessig ut å ha vært prøver uten å notere seg datoer 😳😂🤔

Så nå vet jeg liksom ikke helt når jeg bør bestille time for tidlig UL, siden jeg vil ha den i uke 11 for at det skal være mulig å se noe via utvendig UL. Tror ikke jeg gidder å gå til legen for å få "sponsa" tidlig UL siden jeg har vært så teit å ikke holde styr på datoene. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dragoste skrev:

Hehe, blir spennende å se hvor langt på vei du faktisk er da :fnise:

Ja :fnise: 

Jeg er en dustemikkel som ikke testet tidligere (ville jo ikke bli skuffa, må vite :opplyser: :sprettoy:) Testen viser jo 3+ uker uansett om man er 3+ eller 7 uker på vei. Hadde jeg testa litt før, sånn at det f. eks. hadde stått "2-3 uker" så hadde jeg jo kunnet gå ut i fra at det stemte, med over 90% sannsynlighet :klaske:

Jeg mener jeg sendte mannen en tekstmelding i mai (?) om at jeg fikk shark week på jobb, og har skummet igjennom hundrevis av tekstmeldinger uten å finne noe. Det er godt mulig det var i april for alt jeg vet, men i og med at jeg tror jeg hadde shark week en eller annen gang mellom 11. mai og 6. juni (antageligvis en stund før sistnevnte dato) så kunne jeg jo brukt datoen som en pekepinn uansett, dersom jeg fant den. Men jeg har absolutt ingen aning og det blir rett og slett litt flaut å gå til legen og fortelle at jeg er gravid med et planlagt barn, men at jeg har null aning om hvor langt jeg er på vei :P 

Tror jeg vil gå til tidlig UL før jeg ringer legen, men så langt har jeg ikke funnet en dato som mannen kan bli med pga. jobb. 

Jaja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund nå har jeg vært på leten etter det eneste sikre holdepunktet for når jeg sist hadde shark week, uten hell: En melding jeg skal ha sendt mannen om at jeg måtte ut og kjøpe bind. I dag slo det meg plutselig at mannen og jeg jo ikke bare kommuniserer via tekstmeldinger, vi sender hverandre både chatmeldinger på Snap og Messenger i tillegg. Snap forsvinner jo, men jeg lette på Messenger, og jeg fant, jeg fant! :) 

18. mai måtte jeg "ut og kjøpe Libresse", i følge en melding jeg sendte mannen. Jeg tror kanskje ikke at dette var første dagen i siste shark week, så jeg antar jeg er i uke 11 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Har lest her inne litt fra eller til, gratulerer 👍 Ville bare si at du ikke er den eneste prøveren som ikke vet hvor langt du er på vei😂 Her er grunnen at jeg fikk bebi-begynte på cerazette-sluttet-ble gravid fort 🙈 Ingen mensdato. Fikk TUL, men legen og sykehuset tok det for gitt at dette var uplanlagt da, siden jeg ikke hadde kontroll 😂😎 Btw 14 uker viste gårsdagens TUL 👍

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, maja87 skrev:

Hei 😊 Har lest her inne litt fra eller til, gratulerer 👍 Ville bare si at du ikke er den eneste prøveren som ikke vet hvor langt du er på vei😂 Her er grunnen at jeg fikk bebi-begynte på cerazette-sluttet-ble gravid fort 🙈 Ingen mensdato. Fikk TUL, men legen og sykehuset tok det for gitt at dette var uplanlagt da, siden jeg ikke hadde kontroll 😂😎 Btw 14 uker viste gårsdagens TUL 👍

Haha, jeg er også "bekymret" for at de skal tro babyen er uplanlagt siden jeg ikke vet datoen 😜😂 Men nå har jeg funnet ut sånn ca. dato (tror jeg 😜), dessuten rekker jeg tidlig UL før legetimen så da regner jeg med at jeg vet litt mer innen da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det kan føles flaut og kleint om en baby er uplanlagt så er jeg ganske sikker på at det ikke er noe legen vil tenke på! Jeg vet hvordan det kan være, men det er nok bare du som synes det kan være pinlig. :yvonne:

Nå har du jo uansett fått løst det med tidlig UL. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Tonio skrev:

Selv om det kan føles flaut og kleint om en baby er uplanlagt så er jeg ganske sikker på at det ikke er noe legen vil tenke på! Jeg vet hvordan det kan være, men det er nok bare du som synes det kan være pinlig. :yvonne:

Nå har du jo uansett fått løst det med tidlig UL. :fnise:

Ja, men babyen er jo ikke uplanlagt, det er derfor jeg syntes det er flaut :P 

Vi har time til tidlig UL på onsdag. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt for om noe er galt med babyen. I tillegg har jeg de samme tankene som forrige gang, om at jeg kanskje har innbilt meg hele greia, og ingenting vil dukke opp på skjermen på UL :P Så vi har kjøpt en test til sånn at jeg kan få en bekreftelse til på at jeg er gravid, og kanskje slipper å ha disse snåle tankene :fnise:  Forrige gang testet jeg hele tiden, siden jeg ikke helt trodde på det selv. Denne gangen har jeg nøyd meg med den ene testen som var til overs etter forrige prøveperiode :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt ikke fortalt familiene våre om familieforøkelsen, og jeg må innrømme jeg ble litt varm i trøya da Lillegutt og jeg var på besøk hos foreldrene mine i går og fikk servert fiskegryte med 4 forskjellige typer fisk som alle står på lista over matvarer man bør unngå som gravid 😬 

Jeg sendte melding til mannen med spørsmål om hvordan jeg kunne unngå å spise når hele familien alt hadde brukt timesvis på å handle inn og lage mat, og mannen mente jeg bare kunne fortelle om familieforøkelsen. Men jeg hadde ikke lyst til det, dessuten så kjentes det litt teit å si i fra etter maten var ferdig når jeg vet de hadde tilpasset middagen dersom jeg hadde sagt i fra litt før. Jeg antok at de skulle ha laks i gryta, som de pleier, og var for opptatt med å løpe etter Lillegutt til å legge merke til at jeg tok feil før jeg så min mor kutte kveite i biter for å ha oppi gryta 😬 Da kom det fram at den var full av fiskeslag jeg ikke burde spise. Løste det ved å forsyne meg av grønnsaker, tilbehør, scampi og to små biter av den fisketypen jeg tenkte var minst risikabel å spise :P 

Jaja... 

Vet ikke helt når vi skal fortelle det til familien. Jeg er litt bekymret for at de skal tenke at barna kommer for tett, at vi har hendene fulle med 1,5-åringen og at boligen vår er for liten :P Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, appelsinjuice skrev:

Vi har fortsatt ikke fortalt familiene våre om familieforøkelsen, og jeg må innrømme jeg ble litt varm i trøya da Lillegutt og jeg var på besøk hos foreldrene mine i går og fikk servert fiskegryte med 4 forskjellige typer fisk som alle står på lista over matvarer man bør unngå som gravid 😬 

Jeg sendte melding til mannen med spørsmål om hvordan jeg kunne unngå å spise når hele familien alt hadde brukt timesvis på å handle inn og lage mat, og mannen mente jeg bare kunne fortelle om familieforøkelsen. Men jeg hadde ikke lyst til det, dessuten så kjentes det litt teit å si i fra etter maten var ferdig når jeg vet de hadde tilpasset middagen dersom jeg hadde sagt i fra litt før. Jeg antok at de skulle ha laks i gryta, som de pleier, og var for opptatt med å løpe etter Lillegutt til å legge merke til at jeg tok feil før jeg så min mor kutte kveite i biter for å ha oppi gryta 😬 Da kom det fram at den var full av fiskeslag jeg ikke burde spise. Løste det ved å forsyne meg av grønnsaker, tilbehør, scampi og to små biter av den fisketypen jeg tenkte var minst risikabel å spise :P 

Jaja... 

Vet ikke helt når vi skal fortelle det til familien. Jeg er litt bekymret for at de skal tenke at barna kommer for tett, at vi har hendene fulle med 1,5-åringen og at boligen vår er for liten :P Jaja...

Huff, kjenner til det 😂 Hadde en sånn en med fisk jeg og for et par uker siden 😉 Men nå har vi sagt det, og bare jubel fra begge sider 👍 La de tenke som de vil, OM de gjør det, antakelig er det grunnløse bekymringer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, maja87 skrev:

Huff, kjenner til det 😂 Hadde en sånn en med fisk jeg og for et par uker siden 😉 Men nå har vi sagt det, og bare jubel fra begge sider 👍 La de tenke som de vil, OM de gjør det, antakelig er det grunnløse bekymringer 😊

Forrige gang jeg var gravid spiste jeg kveite hos foreldrene mine 😬 Det var ikke før jeg kom hjem med rester til mannen min, som hadde jobbet sent, at jeg ble minnet på at jeg ikke burde spise det (det er vanligvis han som holder kontroll på slike ting :P) Og i går var det mye mas fra min mor om at  jeg måtte få med meg hun fiskekaker laget på kveite siden hun hadde så mye i fryseren. Jeg snodde meg elegant unna :P 

Jeg vet ikke når vi skal fortelle det til familien. Svigermor er venninne med noen på jobben min, og jeg ønsker ikke at noen der skal vite noe. Forrige gang var det et evig mas om at jeg måtte fortelle det på jobb sånn at hun slapp å holde det hemmelig. 😬 Så jeg satser egentlig på å fortelle det så sent som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å oppdatere om tidlig UL. 

Alt så fint ut, og termin ble beregnet til ca. 19. februar :) Så jeg er litt lenger på vei enn jeg først trodde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg er så kvalm! Hele tiden. Og har konstant vondt i hodet også. Og er svimmel. Og sliter med å få i meg mat. Blargh, jeg skal jo liksom være i uke 14 nå, skal ikke denne kvalmen gå over snart?? 

Er så trøtt så trøtt også, men har jo ikke mulighet til å hvile stort med en 1,5-åring i hus. Koser meg masse med han, da :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...