Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Da er koffertene pakket og klar, og jeg reiser på ferie, i nesten tre uker! =D Stakkars mannen må jobbe, så han får ikke bli med denne gangen.

Forrige uke var det EL, uten testing vel og merke, så ikke helt sikker på datoen. Vi la uansett inn aksjer hver dag - sånn just in case;) Mannen mener at "man vet jo aldri med syklus og sånt, så vi bør kanskje ha sex hver dag sånn ellers også".. Men så kom arbeidsuken, og han orket ikke likevel, haha. Morsomme disse mannfolkene!

Uansett, ikm ca.21/8. Forhåpentligvis får jeg en positiv ferietest:) i så fall er planen å ikke si noe til ham før jeg er hjemme igjen. Og klaffer det ikke, så kommer jeg rett hjem til ny EL-uke. Litt deilig å vite at vi ikke mister en pp hvis det ikke gikk nå:). Samtidig er det litt vemodig å tenke på at det i så fall blir PP6! Hvor forsvinner disse månedene? Føler meg nesten som en "erfaren" prøver nå. Før jeg vet ordet av det, er jeg sikkert en av de kjipe som himler med øynene over alle nybegynnerne som tester og tester😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk dere:)

Ca 10 dpo i dag, og det murrer i vei. Nå er det skikkelige mensmurringer så jeg frykter TR :( selv om det er noen dager for tidlig.

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ikke miste en pp selv om du er bortreist. Du må ha en kjempefin ferie, LoveTrain!  :laugh:  Og håper murringene ikke er mensen, men veldig rar mat du har inntatt på ferie. ( :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så greit å ikke miste en pp selv om du er bortreist. Du må ha en kjempefin ferie, LoveTrain! :laugh: Og håper murringene ikke er mensen, men veldig rar mat du har inntatt på ferie. ( :fnise: )

Tusen takk! Jeg tror dessverre det er mensmurringer, for jeg har vært superirritabel i et par dager nå😜. Klassisk pms med andre ord! Feriefølget har unngått meg uten at jeg helt har forstått det før idag, haha. Heldigvis er det litt mindre kjipt når man ligger på en strand;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12dpo!

Tiden går sååå utrolig tregt nå. Har røket på en smell og testet med EL-test, var tom for g-tester før ferien. Denne var selvsagt negativ.

Symptomer:

Murrer i vei enda

Neseblod i natt(!), kan ikke huske sist jeg har blødd neseblod, så dette var litt merkelig. Mest sannsynlig ikke et symptom da.

Blodsmak i munnen i et døgn nå.

Vil bare spole frem til fredag og ikm, sånn at jeg kan nyte siste ferieuken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat?! Dette virker utrolig lovende da  :laugh: Neseblod og blodsmak (metallsmak) i munn er det mange som har fått ved graviditet. Krysser alt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat?! Dette virker utrolig lovende da :laugh: Neseblod og blodsmak (metallsmak) i munn er det mange som har fått ved graviditet. Krysser alt :strix:

Det har ikke jeg fått med meg! Hørt om blødende tannkjøtt, men ikke neseblod. Åå som jeg håper at det er klaff, begynner å gråte av glede hvis det skjer. Har allerede sett for meg å fortelle det til mannen når jeg kommer hjem igjen😜 og så har jeg en flaske god vin klar hvis det går skeis. Meg og speiderne, alltid beredt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og fire timer senere er TR i anmarsj:( Spotting og løs mage er den typiske starten her i gården. Har alltid ansett det som en praktisk påminnelse om å handle inn paracet og tamponger, men nå var det et skikkelig slag i trynet!

PP6 blir det temping for å forsikre meg om at EL faktisk finner sted. Tror også jeg tar meg en tur til legen og bare sjekker hormoner o.l.

Vet noen om det finnes en quick-test for spermkvalitet forresten? Ikke en fullstendig analyse selvsagt, men bare at det er ok mengde og bevegelse der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

.. og fire timer senere er TR i anmarsj:( Spotting og løs mage er den typiske starten her i gården. Har alltid ansett det som en praktisk påminnelse om å handle inn paracet og tamponger, men nå var det et skikkelig slag i trynet!

PP6 blir det temping for å forsikre meg om at EL faktisk finner sted. Tror også jeg tar meg en tur til legen og bare sjekker hormoner o.l.

Vet noen om det finnes en quick-test for spermkvalitet forresten? Ikke en fullstendig analyse selvsagt, men bare at det er ok mengde og bevegelse der?

Det finnes hjemmetester man kan ta, men de er ikke anbefalte. Å ta en sædprøve hos privat lege er enkelt og raskt gjort, så hvis du uansett vil ta en sjekk av deg selv kan dere jo be om sædtest også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hjemmetester man kan ta, men de er ikke anbefalte. Å ta en sædprøve hos privat lege er enkelt og raskt gjort, så hvis du uansett vil ta en sjekk av deg selv kan dere jo be om sædtest også?

Kanskje vi bare skal ta en sædtest privat for å være sikker.

For min del blir det nok bare vanlige blodprøver hos fastlegen. I og med at jeg har stabil syklus, og ikke har brukt hormonprevensjon på mange år, tenker jeg det blir litt drastisk med full utredning allerede nå. Har vært til GU med jevne mellomrom, inkl innvendig ultralyd, og der har alt sett bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Kanskje vi bare skal ta en sædtest privat for å være sikker.

For min del blir det nok bare vanlige blodprøver hos fastlegen. I og med at jeg har stabil syklus, og ikke har brukt hormonprevensjon på mange år, tenker jeg det blir litt drastisk med full utredning allerede nå. Har vært til GU med jevne mellomrom, inkl innvendig ultralyd, og der har alt sett bra ut.

Ja hvis legen din er villig til å la deg da blodprøvene allerede er jo det like greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller graviditetsmurringer, så klart! (eksisterer de?) 

 

De finnes i aller høyeste grad :opplyser: 

 

 

Så leit med TR i annmars Lovetrain :( Håper du til tross for det klarer å nyte resten av ferien. Men skjønner at du er skuffa. Nå synes jeg det skal være deres tur snart :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med TR :( Og jeg skjønner at du gjerne vil finne ut av hva det er som gjør at det tar tid! Men håper det viser seg at det klaffer allerede i neste syklus for dere, virkelig. Det er deres tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får vel bare prøve videre:)

Fant denne tråden på KG http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=862566&page=2og nå ler jeg så jeg triller av sengen her!! Hahahaha, alt folk har lurt på her inne før. Hvordan tamponger fjernes hvis man havner i koma, hvordan ekte pastasaus skal lages, om karbonadedeig er muskler, en som dro en 30cm lang orm ut fra skjeden og lurte på om hun måtte til legen, osv! Det er helt hysterisk for dere som ikke har lest det før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

 

 

....og der gikk resten av kvelden

 

Haha, bra jeg ikke var den eneste!

 

 

I dag gikk jeg på en liten prøver-smell! Desperate times call for desperate measures, så jeg klikket meg inn på iherb, og bestilte Dong Quai, Wild Yam og bidronninggelé(?) i kapselform tror jeg..  :gravid:  :skratte:

Preggo i september skal det bli uansett! 

 

Den viktigste delen av prøvertilværelsen blir det derimot litt labert med. Jeg kommer hjem på CD12, så selve prøvingen kan bli litt knapp. Særlig hvis EL kommer litt tidlig :vetikke:

 

Jeg skal uansett ikke ha på meg at ikke alle midler er utprøvd før jeg kryper til legen. Testing, temping, urtemedisin - selv om jeg som sykepleier burde holde meg for god for dette, opp med beina etter sex, evt stå på hode, osv.. Og når venninner spør om vi skal ha barn så svarer jeg fremdeles "vi tar det bare som det kommer vi"  :skratte:  Yeah right! Er vel like før jeg timer sex med fullmåner, stjernetegn, krystaller og litt god gammeldags voodoo.. Psykotisk er vel et passende begrep denne gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

 

Altså, kjenner meg så igjen! Desperate times call for desperat measures - indeed!

Her kom plutselig EL tidligere enn antatt visstnok (ikke godt å bli klok på), så alt gikk så fort at jeg tviler på at hostesaft-trikset rakk å fungere før EL allerede hadde funnet sted. Er da alltids lov å håpe, men skal si jeg ikke har håpet sånn veldig oppe nå :P Men har masse hostesaft stående klar for neste runde i det minste :hoho: Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...