Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Jeg drev og klemte fælt etter livmora selv omtrent på den tiden, var helt overbevist om at det var noe galt en stund. Den dukka opp etterhvert altså ;) så var det noen uker med bekymring over magestørrelsen etter det. Huff, man er skrullete ganske lenge altså :P det går vel egentlig aldri helt over når jeg tenker meg om.. dvs, jeg roer meg litt når de har passert skolealder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente livmoren i uke 11 med datteren min. Var hos jordmor som ble overrasket av å kjenne det så tidlig. Så det er nok veldig individuelt. Kjente den kun når jeg lå på ryggen og klemte helt nederst på magen ved skambeinet eller hva det kalles. Jeg kjente første bevegelsene i midten av uke 15 ❤ Kjentes ut som sommerfugler eller en fisk som sprellet med halen. Utenpå kjente mannen min det i uke 17. Jeg er veldig slank og hadde livmoren bak slik at det ikke var noe i veien for å kjenne sparkene. Jeg hadde en overaktiv frøken i magen gjennom hele svangerskapet 😂❤ hehe. Nå er jeg 9 uker i morgen og kan ikke vente på å kjenne noe. Men er så leeeenge til enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, miore skrev:

Jeg husker nøyaktig når jeg kjente bevegelser, det var 18+2 :) Og typisk for snuppa vår som aldri gjør noe halvveis kjente jeg det første gang inni og utenpå samtidig! :rolleyes: Mulig jeg kunne ha kjent det på innsiden tidligere om jeg visste hva jeg kjente etter, men det gjorde jeg jo ikke. 

Jeg kjente livmora i uke 14, tror jeg! Og bare når jeg lå på ryggen og trykket som en villmann på magen :fnise: 

Haha, det må jo være typisk for en mini-miore?! Ikke noe halvveis synsing, bare harde fakta som kan overbevise mammaen om at det virkelig var henne ;) 

Uke 14 ja, kanskje jeg skal roe ned med trykkingen i et par uker til? Her om dagen tisset jeg litt på meg for jeg trykket så hardt :sjenert: Google sa jo at full blære var viktig:opplyser: 

16 minutter siden, QBee skrev:

Jeg drev og klemte fælt etter livmora selv omtrent på den tiden, var helt overbevist om at det var noe galt en stund. Den dukka opp etterhvert altså ;) så var det noen uker med bekymring over magestørrelsen etter det. Huff, man er skrullete ganske lenge altså :P det går vel egentlig aldri helt over når jeg tenker meg om.. dvs, jeg roer meg litt når de har passert skolealder :fnise:

Ja, jeg regner meg jeg har et hav av tid til bekymringer og grublerier:fnise: Når poppet magen frem da? Jeg har fått meg en liten delikat luftpølse helt nederst, som jeg strengt tatt kunne klart meg foruten.

3 minutter siden, PrøveSola skrev:

Jeg kjente livmoren i uke 11 med datteren min. Var hos jordmor som ble overrasket av å kjenne det så tidlig. Så det er nok veldig individuelt. Kjente den kun når jeg lå på ryggen og klemte helt nederst på magen ved skambeinet eller hva det kalles. Jeg kjente første bevegelsene i midten av uke 15 ❤ Kjentes ut som sommerfugler eller en fisk som sprellet med halen. Utenpå kjente mannen min det i uke 17. Jeg er veldig slank og hadde livmoren bak slik at det ikke var noe i veien for å kjenne sparkene. Jeg hadde en overaktiv frøken i magen gjennom hele svangerskapet 😂❤ hehe. Nå er jeg 9 uker i morgen og kan ikke vente på å kjenne noe. Men er så leeeenge til enda. 

..og deer forsvant planen om å slutte å trykke! Jeg husker jeg kjente den veldig godt på min søster, så jeg tror jeg vet hva jeg kjenner etter. Finner vel ut av det tidsnok. Jeg er jo passe høy, og har kanskje litt ekstra dybde på bekkenet. Åh som jeg gleder meg til å kjenne sommerfuglen! Blir spennende å se om du kjenner liv tidligere denne gangen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når kom egentlig magen? Tok bilder fra uke 14, og for meg som har relativt flat mage til vanlig så følte jeg at det var en gravidkul der, men for de fleste andre så jeg nok mest chubby ut :P det er liksom først den siste måneden at folk har turt å kommentere den, og jeg er i uke 30 nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

..og deer forsvant planen om å slutte å trykke! Jeg husker jeg kjente den veldig godt på min søster, så jeg tror jeg vet hva jeg kjenner etter. Finner vel ut av det tidsnok. Jeg er jo passe høy, og har kanskje litt ekstra dybde på bekkenet. Åh som jeg gleder meg til å kjenne sommerfuglen! Blir spennende å se om du kjenner liv tidligere denne gangen? :) 

Hehe skjønner deg godt, kommer til å gjøre akkurat som deg om jeg ikke kjenner den rundt samme uke 🙈😁  jeg er 172 høy og har veldig lang overkropp og bærer barn veldig lavt gjennom hele svangerskapet. Vet ikke om det har noe å si. Blir uansett spennende å sammenligne nr 2 med storesøster ❤ Jaaaa det er en fantastisk følelse 😍 Håper jeg gjør det hihi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese hvordan det går med deg. :) Jeg har ikke prøvd å kjenne etter livmora selv. Må innrømme at jeg syns det er litt rart/ekkelt å skulle klemme sånn på meg selv, pluss jeg er redd jeg plager den lille som er inni der. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.8.2017 den 14.18, QBee skrev:

Ja når kom egentlig magen? Tok bilder fra uke 14, og for meg som har relativt flat mage til vanlig så følte jeg at det var en gravidkul der, men for de fleste andre så jeg nok mest chubby ut :P det er liksom først den siste måneden at folk har turt å kommentere den, og jeg er i uke 30 nå :fnise:

Chubby er det rette ordet, tror nok det går litt tid her også før jeg ser gravid ut. Hvordan er formen din nå? :) 

På 18.8.2017 den 22.33, PrøveSola skrev:

Hehe skjønner deg godt, kommer til å gjøre akkurat som deg om jeg ikke kjenner den rundt samme uke 🙈😁  jeg er 172 høy og har veldig lang overkropp og bærer barn veldig lavt gjennom hele svangerskapet. Vet ikke om det har noe å si. Blir uansett spennende å sammenligne nr 2 med storesøster ❤ Jaaaa det er en fantastisk følelse 😍 Håper jeg gjør det hihi. 

Blir spennende å se sammenlikningen hos deg! Her har jeg bare gitt opp, syns det er temmelig ubehagelig å trykke der nede nå - kanskje det er livmoren jeg dytter på likevel? Er i hvert fall en ekkel følelse:P

På 19.8.2017 den 10.16, Snotra skrev:

Så koselig å lese hvordan det går med deg. :) Jeg har ikke prøvd å kjenne etter livmora selv. Må innrømme at jeg syns det er litt rart/ekkelt å skulle klemme sånn på meg selv, pluss jeg er redd jeg plager den lille som er inni der. :laugh:

Takk det samme! Er spent på hvordan du blir tatt imot hos jordmor neste uke:) Har du enda ikke kjent etter? Nå er det blitt så ubehagelig at jeg har gitt opp:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6, og første svangerskapskontroll blir i morgen. Må si jeg ikke er helt fristet til å dra til legen min, ser for meg samlebåndsfølelse - og jeg er så emosjonell om dagen at et lite spørsmål kan sette meg ut i altfor lang tid til at han orker å se meg gråte så lenge:fnise: Her om dagen hadde jeg en nybakt mor som pasient, hun var bekymret for noe og begynte å gråte, og så begynte jeg å gråte:sjenert: Måtte bare si at jeg er gravid og beklage for å være så uprofesjonell. FLAUT! Det var ikke snakk om å klare å holde igjen tårene.. Jeg er absolutt ikke sånn til vanlig! Har grått med pasienter et par ganger før, og da er det mennesker jeg har hatt et forhold til over lang, lang tid, som jeg vet setter pris på en slik relasjon. Hun her stakkars moren trengte neppe at en random dame skulle gråte med henne.

Speaking of gravid på jobb, første dag etter ferien startet med at en kollega gratulerte meg med bolle i ovnen. Jeg har fortalt det til 3 personer på jobb før ferien, og presisert at jeg IKKE vil ha det offentliggjort. Hadde jeg ikke måttet fortelle det på grunn av arbeidsoppgaver jeg ikke kan utføre som gravid, så hadde jeg heller aldri sagt det. Må si jeg ble litt skuffet og lei meg over at det er ute før jeg har bikket 12 uker. Jeg har jo ikke jobbet der så lenge, og ønsker ikke å dele eventuelle dårlige nyheter med mennesker jeg ikke har en tett relasjon til. Dermed var det bare å mote seg opp og ta en tur til sjefen også, slik at hun i hvert fall hører det fra meg. Resten av dagen gikk med til å takke for gratulasjoner :(. Er så redd det er for tidlig, og at noe har gått gale. Håper legen forbarmer seg litt over meg i morgen, og lar meg få en liten titt på mageboeren for å roe nervene.

Sånn utenom gråting og premature gratulasjoner, har det gått greit å jobbe igjen. Jeg kjenner jeg blir fortere sliten, og det presser godt i magen mot slutten av vakten, men ikke noe jeg ikke kan leve med. Eller, jeg klarer ikke leve etter jobb, for da er jeg trøtt som en strømpe og sover resten av dagen, men selve jobbingen går fint. :) Håper energinivået tar seg litt opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, søte, hormonelle @LoveTrain 😍

Så utrolig kjipt, og ikke minst dårlig gjort at graviditeten har blitt offentliggjort uten at det kom fra deg :( enkelte klarer bare ikke å holde munn!

Tenk, 12 uker straks ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er veldig bra, bortsett fra at jeg har pådratt meg manne-forkjølelse og helst skulle ligger under dyna døgnet rundt :fnise: hjalp veldig med delvis sykemelding!

Lykke til på første legekontroll i dag. Svangerskapskontroll hos legen er litt samlebånd ja, myyye koseligere hos jordmor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det var litt dårlig gjort av dem og røpe det før jeg var klar selv, @LillyBe. Men nå er katta ute av sekken, og jeg har i hvert fall klart meg til 12+0:yvonne: 

Takk for det @QBee! Håper formen din kommer seg snart:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg altså 12+0! Den magiske grensa hvor alt skal være fryd etter dette.:fnise: Vel, man min blir ikke mindre skrullete av den grunn. Var hos lege i dag, og fikk se lille knerten.:nordvesta:  Det var så gammelt utstyr at han ikke fikk målt noe, men han mente alt likevel så fint ut. Babyen HOPPET rundt inni der - I kid you not. Har dere sett små barn som sitter på rumpen og kaster opp armene for å hoppe litt rundt? Slik så det ut! Er så uvirkelig at dette foregår i magen min. Blir nesten overbevist om at de bare spiller av en film for meg så jeg skal slappe av:fnise:

Resten av timen var Tjohei-hvor det går! Fylle ut helsekortet, "har du noen spørsmål?", og vipps var vi ferdige. Trodde de tok seg litt mer tid i forhold til kartlegging av kosthold, vekt, mosjon, osv - type forebyggende tiltak. Fikk likevel mast meg til å ta en vekt hos sekretæren etterpå, siden jeg ikke har vekt hjemme. Den viste -2,5kg i forhold til startvekt. Men startvekt var +5kg i forhold til trivselsvekt, så jeg stresser ikke med det. Kiloene kommer nok etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ul hos fastlegen! Det er utrolig hvor ferdige de ser ut allerede i uke 12 :hjerte:

Jeg synes legene gir utrolig lite info for tiden, tenkte kanskje det var fordi jeg er tredjegangs- men det gis tydeligvis ikke ut noe særlig mer til førstegangsmødre. Ikke så mye som en brosjyre om kosthold liksom :overrasket:  Virker som om de bare regner med at alle oppdaterer seg selv på nettet (som kanskje ikke er veldig langt fra sannheten, egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med enda en UL! Og gratulerer med de magiske 12. :nigo:

Uff, da jeg leste om reaksjonen din på jobb kom jeg på hvor emosjonell jeg også var på den tiden. God morgen Norge var verdens tristeste program i en periode. :ler: Men sånn er det bare, det er jo bedre at du viser medfølelse med en pasient enn at du er totalt kald og likegyldig, om ikke annet. Eller hormonelt forbanna. Så det kunne jo vært verre. :P

Enig i at det er lite info å få hos legen. Mye koseligere å gå til jordmor syns nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at du har passert 12+ med god margin! :biggrin: Og ikke minst kjempestas med en koselig ultralyd. Helt utrolig rart alt som skjer inni oss for tida. :fnise:

Jeg må bare si at jeg skjønner godt at du ble superskuffa over at folk på jobben din hadde sladra om graviditeten før du ville være åpen om det. Det er utrolig dårlig gjort. Men prøv å ikke tenk for mye på "jinxing" og ting som betyr ulykke. Jeg har gjort det selv veldig mye de siste månedene, og det legger en unødvendig demper på det som egentlig er lykkelige omstendigheter. Håper formen er bra ellers! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha kommet deg forbi de magiske 12 ukene, og med en hoppende baby i magen :fnise: Det høres utrolig fascinerende, og litt komisk, ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.8.2017 den 12.52, QBee skrev:

Så kjekt med ul hos fastlegen! Det er utrolig hvor ferdige de ser ut allerede i uke 12 :hjerte:

Jeg synes legene gir utrolig lite info for tiden, tenkte kanskje det var fordi jeg er tredjegangs- men det gis tydeligvis ikke ut noe særlig mer til førstegangsmødre. Ikke så mye som en brosjyre om kosthold liksom :overrasket:  Virker som om de bare regner med at alle oppdaterer seg selv på nettet (som kanskje ikke er veldig langt fra sannheten, egentlig).

Ja, jeg var heldig der! Var hos jordmor uken etter, og hun hadde også UL :fnise:.

Helt enig med deg, det er altfor lite info de kommer med. Jeg føler meg noenlunde oppegående, og jobber jo innenfor helse, så jeg har heldigvis klart å finne informasjon fra riktige kilder. Men tenker det må være en jungel for dem som ikke vet hvor de skal henvende seg og søke etter informasjon. Det var mer muntlig info å hente hos jordmor, men hun hadde heller ikke noe brosjyrer eller bøker å dele ut sa hun. Etter at jeg maste litt om hvilke øvelser de anbefaler mtp forebygging av bekkenproblemer, så fikk jeg til slutt et hefte med litt informasjon. For en del år siden jobbet jeg ved en privat ultralydklinikk, og da delte vi ut graviddagbøker til alle gravide. 

På 24.8.2017 den 13.13, Sisti skrev:

Så kjekt med enda en UL! Og gratulerer med de magiske 12. :nigo:

Uff, da jeg leste om reaksjonen din på jobb kom jeg på hvor emosjonell jeg også var på den tiden. God morgen Norge var verdens tristeste program i en periode. :ler: Men sånn er det bare, det er jo bedre at du viser medfølelse med en pasient enn at du er totalt kald og likegyldig, om ikke annet. Eller hormonelt forbanna. Så det kunne jo vært verre. :P

Enig i at det er lite info å få hos legen. Mye koseligere å gå til jordmor syns nå jeg. 

Tusen takk! Ja, det er helt fryktelig å være så emosjonell uten å kunne kontrollere det. Hormonelt forbanna er det dog kun mannen som får glede av :fnise:.

På 26.8.2017 den 10.15, Snotra skrev:

Hurra for at du har passert 12+ med god margin! :biggrin: Og ikke minst kjempestas med en koselig ultralyd. Helt utrolig rart alt som skjer inni oss for tida. :fnise:

Jeg må bare si at jeg skjønner godt at du ble superskuffa over at folk på jobben din hadde sladra om graviditeten før du ville være åpen om det. Det er utrolig dårlig gjort. Men prøv å ikke tenk for mye på "jinxing" og ting som betyr ulykke. Jeg har gjort det selv veldig mye de siste månedene, og det legger en unødvendig demper på det som egentlig er lykkelige omstendigheter. Håper formen er bra ellers! :klem:

Det er veldig rart at det vokser og gror inni der! Har du kjent noe enda? Jeg syns jeg merket noe ved to anledninger, men det er høyst sannsynlig at det var tarmer i ulage :P. Er ikke "jinxing" jeg har fryktet egentlig, mer det at jeg er relativt ny i jobben og ikke kjenner kollegene så godt. Da frister det lite å dele eventuelle dårlige nyheter. Formen er overraskende fin nå :) din også håper jeg?

På 26.8.2017 den 12.14, miore skrev:

Hurra for 12 uker og sprelling i magen :hjerte: 

Takk:)

På 26.8.2017 den 14.30, LillyBe skrev:

Så herlig, gratulerer med nådd milepel 😍

Takk! :) 

På 30.8.2017 den 17.41, Illy skrev:

Graviditetsdagbok, så koselig :hjerte:

Jeg hoppet i det når appen viste 2.trimester:sjenert: Syns det er litt skummelt og uvirkelig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...