Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

:nordvesta: Jeg var egentlig innom bare med mobilen sånn mens jeg lagde middag, men da jeg ikke får til å kommentere gjennom den måtte jeg finne fram pcen - for en virituell klem er på sin plass! Gratulerer! Det er så gøy å ha fått være med på tankene i disse dagene, og det er så utrolig godt å lese at dette går veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Illy skrev:

Hurra! :nordvesta: Skjønner veldig godt at du smugtitter på dem, altså. Positive vesketester må være noe av det koseligste som finnes :)

Det er nesten litt for mye titting! Jeg var absolutt ikke mentalt til stede på jobb i dag:fnise:

40 minutter siden, miore skrev:

Hurra! :mynona:

:yvonne:

20 minutter siden, Bjørka skrev:

:nordvesta: Jeg var egentlig innom bare med mobilen sånn mens jeg lagde middag, men da jeg ikke får til å kommentere gjennom den måtte jeg finne fram pcen - for en virituell klem er på sin plass! Gratulerer! Det er så gøy å ha fått være med på tankene i disse dagene, og det er så utrolig godt å lese at dette går veien! 

Tusen takk for klem!! Helt utrolig at det har klaffet:) Jeg har sommerfugler i magen hele tiden, men er nok litt preget av at dette er VELDIG tidlig. Syns det er vanskelig å visualisere at det går bra helt til siste slutt. Husker du slet litt med å glede deg over svangerskapet i starten? Når løsnet skrekken?

---------------------------

Hodet er litt kaos for øyeblikket. Skrekkblandet fryd! Når laster man ned graviditetsapp? Kan jeg spise røkelaks? Spekeskinke? Fårepølse? :klo: Når begynner man å kalle seg gravid? Etter TUL? Etter uke 12? Mannen mener jeg allerede er det, mens jeg tenker at alt før TUL er ønsketenking. Han ville se på barnevogn om et par uker, stakkars mannen, som ikke skjønner at jeg har hatt handlelisten klar i nesten 3 år:sjenert: og at babyshopping er uaktuelt før uke 12! Åh, det blir fremdeles mye ventemodus skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU ER GRAVID! En uke etter positiv test - da den godt gjemte gravid-appen på telefonen begynte å vise både fem og seks uker var det mye glede og forventning hos meg i allefall! Etterpå fikk jeg en relativt dårlig periode med vanskelige tanker, men det var nok ikke graviditeten sin skyld, men graviditeten preger jo tankene omkring framtiden ganske mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Det er nesten litt for mye titting! Jeg var absolutt ikke mentalt til stede på jobb i dag:fnise:

:yvonne:

Tusen takk for klem!! Helt utrolig at det har klaffet:) Jeg har sommerfugler i magen hele tiden, men er nok litt preget av at dette er VELDIG tidlig. Syns det er vanskelig å visualisere at det går bra helt til siste slutt. Husker du slet litt med å glede deg over svangerskapet i starten? Når løsnet skrekken?

---------------------------

Hodet er litt kaos for øyeblikket. Skrekkblandet fryd! Når laster man ned graviditetsapp? Kan jeg spise røkelaks? Spekeskinke? Fårepølse? :klo: Når begynner man å kalle seg gravid? Etter TUL? Etter uke 12? Mannen mener jeg allerede er det, mens jeg tenker at alt før TUL er ønsketenking. Han ville se på barnevogn om et par uker, stakkars mannen, som ikke skjønner at jeg har hatt handlelisten klar i nesten 3 år:sjenert: og at babyshopping er uaktuelt før uke 12! Åh, det blir fremdeles mye ventemodus skjønner jeg. 

Nå, ja! (men helst av relativt nyåpnet pakke), nei, aner ikke (æsj), nå!! :)

Barnevogn ville jeg kanskje ventet litt med å handle :ler: Den er jo noe det er kjekt kjøpe når man møter på et godt tilbud på den som har stått på lista di i noen år ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Du ER gravid og kan kalle deg gravid. Går det galt (det skal ikke gå galt!) har du uansett vært gravid. Hva som skjer i fremtiden påvirker ikke at du nå ER gravid, per definisjon! 

Det er en berg og dalbane. Husker jeg gikk de første 8 ukene og tenkte "hurra jeg er gravid" og "herregud jeg har ingen symptomer, jeg er nok ikke gravid" om hverandre... :P Men nyt de positive øyeblikkene, kos deg, og lev i nuet. Det er så koselig å tenke tilbake på når du har fått babyen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bjørka skrev:

DU ER GRAVID! En uke etter positiv test - da den godt gjemte gravid-appen på telefonen begynte å vise både fem og seks uker var det mye glede og forventning hos meg i allefall! Etterpå fikk jeg en relativt dårlig periode med vanskelige tanker, men det var nok ikke graviditeten sin skyld, men graviditeten preger jo tankene omkring framtiden ganske mye. 

Jeg skal ta digital test i morgen, og får heller innrømme det da:nori: Jeg lastet ned tre apper i dag, men likte ingen av dem. Hvilken har du brukt? Var like før jeg røpte meg for en som skulle låne telefonen min på jobb! Så nå er de trygt gjemt i en mappe:ninja: 

Off, det må ha vært tungt. Eller jeg husker jo at du hadde det tungt da, og så løsnet det rundt juletider en gang? Er du pakket og klar for fødsel nå? Det må være sin egen form for skrekkblandet fryd:svett: tar virkelig på dette her! Så skal man bekymre seg resten av livet også:fnise:

3 timer siden, miore skrev:

Nå, ja! (men helst av relativt nyåpnet pakke), nei, aner ikke (æsj), nå!! :)

Barnevogn ville jeg kanskje ventet litt med å handle :ler: Den er jo noe det er kjekt kjøpe når man møter på et godt tilbud på den som har stått på lista di i noen år ;) 

haha, måtte le av æsj-en din! Kanskje fårepølse er et vestlandsfenomen? Det er et skikkelig barndomsminne for min del - nystekte rundstykker, godt smør, og fårepølse :spise::P  

Jeg venter selvsagt med barnevogn! Haha, bare mannen som sikkert føler det er hans tur å bidra med ett eller annet. Handlelisten er pakket og klar i en hemmelig mappe på pc'en;) Det blir nok heftig shopping på januarsalg hvis alt går som det skal. "Heldigvis" har alle rundt meg fått barn i de siste to årene, så vi får sikkert låne masse av utstyret man tror er nødvendig men som sikkert ikke er det. Noe positivt må det jo være med å være sistemann ut.

2 timer siden, Sisti skrev:

Du ER gravid og kan kalle deg gravid. Går det galt (det skal ikke gå galt!) har du uansett vært gravid. Hva som skjer i fremtiden påvirker ikke at du nå ER gravid, per definisjon! 

Det er en berg og dalbane. Husker jeg gikk de første 8 ukene og tenkte "hurra jeg er gravid" og "herregud jeg har ingen symptomer, jeg er nok ikke gravid" om hverandre... :P Men nyt de positive øyeblikkene, kos deg, og lev i nuet. Det er så koselig å tenke tilbake på når du har fått babyen også. 

Nei du har rett, det får ikke lov å gå galt :kjefte: Eggy skal holde seg trygt på plass! Så skal jeg prøve å nyte alt jeg kan :)

 

Noen som vet hvorfor appene regner ut forskjellig termindato, selv om man taster inn de samme verdiene? Jeg er vant til å bruke det snurrehjulet på jobb, men er ikke sikker på hvilken av disse som samsvarer med den. Hvilke apper anbefaler dere?

Og så må jeg bare dele denne! Siden det blir så få kaffekopper fremover, og jeg er lat om morgenen og bruker Nespressoen ved sengen, så har jeg kjøpt meg fancy kapselkaffe i preggisbelønning:nordvesta: Gleder meg sånn til klokken ringer i morgen, og jeg skal få kose meg med god kaffe, digitaltest, og s-hcg hos legen. 

Bilderesultat for indian monsooned malabar kapsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Oi, hvor får du tak i den kaffen? 

Appene bruker forskjellig svangerskapslengde. I noen av de går det an å stille på lengden selv, så det matcher hvilken enn du velger å bruke. Hausken bruker 40+2 (eller legen vi gikk til gjorde hvertfall det), mens de fleste (ikke alle?) sykehus bruker 40+3. Tror det finnes to forskjellige snurrehjul også... :P Men e-snurra med 40+3 er mest vanlig tror jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg skal ta digital test i morgen, og får heller innrømme det da:nori: Jeg lastet ned tre apper i dag, men likte ingen av dem. Hvilken har du brukt? Var like før jeg røpte meg for en som skulle låne telefonen min på jobb! Så nå er de trygt gjemt i en mappe:ninja: 

Off, det må ha vært tungt. Eller jeg husker jo at du hadde det tungt da, og så løsnet det rundt juletider en gang? Er du pakket og klar for fødsel nå? Det må være sin egen form for skrekkblandet fryd:svett: tar virkelig på dette her! Så skal man bekymre seg resten av livet også:fnise:

haha, måtte le av æsj-en din! Kanskje fårepølse er et vestlandsfenomen? Det er et skikkelig barndomsminne for min del - nystekte rundstykker, godt smør, og fårepølse :spise::P  

Jeg venter selvsagt med barnevogn! Haha, bare mannen som sikkert føler det er hans tur å bidra med ett eller annet. Handlelisten er pakket og klar i en hemmelig mappe på pc'en;) Det blir nok heftig shopping på januarsalg hvis alt går som det skal. "Heldigvis" har alle rundt meg fått barn i de siste to årene, så vi får sikkert låne masse av utstyret man tror er nødvendig men som sikkert ikke er det. Noe positivt må det jo være med å være sistemann ut.

Nei du har rett, det får ikke lov å gå galt :kjefte: Eggy skal holde seg trygt på plass! Så skal jeg prøve å nyte alt jeg kan :)

 

Noen som vet hvorfor appene regner ut forskjellig termindato, selv om man taster inn de samme verdiene? Jeg er vant til å bruke det snurrehjulet på jobb, men er ikke sikker på hvilken av disse som samsvarer med den. Hvilke apper anbefaler dere?

Og så må jeg bare dele denne! Siden det blir så få kaffekopper fremover, og jeg er lat om morgenen og bruker Nespressoen ved sengen, så har jeg kjøpt meg fancy kapselkaffe i preggisbelønning:nordvesta: Gleder meg sånn til klokken ringer i morgen, og jeg skal få kose meg med god kaffe, digitaltest, og s-hcg hos legen. 

 

Jeg tror e-snurra blir mer og mer vanlig, som Sisti sier :Nikke: @LoveTrain hvis du i tillegg har lastet ned en amerikansk app, bruker de 40+0. Med andre ord kan man få tre ulike termindatoer basert på samme befruktningsdato :fnise: Men jeg ville brukt (og brukte) 40+3, både fordi det er mest vanlig i Norge og fordi det formodentlig ville gjort meg minst utålmodig på slutten å ha det som mental milepæl :plystre: Til syvende og sist har det jo ikke så veldig mye å si, i og med at ungen kommer akkurat når den vil, og det gjerne skjer sånn pluss/minus to/tre uker fra den datoen :ler:  

Jeg er sørlending og har i alle fall ikke noe fårepølse-forhold i det hele tatt fra oppveksten! Nå er det noe jeg synes ser helt hårreisende ut og ikke smaker noe bedre :fnise: kresen, moi? Men fra spøk til alvor er det vel spekemat det også, så jeg tror nok du bør holde deg unna :) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sisti skrev:

Oi, hvor får du tak i den kaffen? 

Appene bruker forskjellig svangerskapslengde. I noen av de går det an å stille på lengden selv, så det matcher hvilken enn du velger å bruke. Hausken bruker 40+2 (eller legen vi gikk til gjorde hvertfall det), mens de fleste (ikke alle?) sykehus bruker 40+3. Tror det finnes to forskjellige snurrehjul også... :P Men e-snurra med 40+3 er mest vanlig tror jeg? 

Kaffen fant jeg på Coop obs! Dyr da, og kanskje ikke helt verdt det🙈 ja det var voldsomme forskjeller. Får alt fra 8.-13. mars som termindato. Ikke at det er så nøye, men ønsker jo å følge med på utviklingen dag for dag, og da blir det feil med feil termindato. Fikk satt inn 3-dagers mandag 19.6, og teller da fredag 16.juni som befruktningsdag. Men får likevel forskjellige datoer, og menstermin blir jo også feil. #luksusproblem 😂

10 timer siden, miore skrev:

 

Jeg tror e-snurra blir mer og mer vanlig, som Sisti sier :Nikke: @LoveTrain hvis du i tillegg har lastet ned en amerikansk app, bruker de 40+0. Med andre ord kan man få tre ulike termindatoer basert på samme befruktningsdato :fnise: Men jeg ville brukt (og brukte) 40+3, både fordi det er mest vanlig i Norge og fordi det formodentlig ville gjort meg minst utålmodig på slutten å ha det som mental milepæl :plystre: Til syvende og sist har det jo ikke så veldig mye å si, i og med at ungen kommer akkurat når den vil, og det gjerne skjer sånn pluss/minus to/tre uker fra den datoen :ler:  

Jeg er sørlending og har i alle fall ikke noe fårepølse-forhold i det hele tatt fra oppveksten! Nå er det noe jeg synes ser helt hårreisende ut og ikke smaker noe bedre :fnise: kresen, moi? Men fra spøk til alvor er det vel spekemat det også, så jeg tror nok du bør holde deg unna :) 

Jeg skjønte at amerikanerne hadde mer hastverk med å få ut babyene sine😜 de lager vel norske retningslinjer ut i fra norsk statistikk, så jeg går for snurren! Jeg skal være flink og holde meg unna;) Spiser det vel to ganger i året så det er ikke så nøye. 

 

I dag ble det "Gravid 1-2" på oss! 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er man så dum og tar en test på jobb nå:( svakere strek enn i går. Hufffff.. Syns også murringene er mye svakere i dag, og puppene mindre ømme. Søren og! Hadde tenkt å kose meg med dette i helgen og nå er jeg bare bekymret. Er jo "straks" 14 dpo, da burde vel streken være ganske tydelig?  :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer :strix:

Takk, håper jeg😔

Her er gårsdagens og kveldens tester, den i går(øverst) ble tatt på formiddagen. Burde ikke kveldens være sterkere? Har totalt panikk nå:grine:

test.thumb.jpg.341fdb0a7c58eeb17d6d35f3b4f5b92e.jpg

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke opp bildet, men jeg tenker i hvert fall at det kan være flere uskyldige grunner til at den er svakere. Mindre konsentrert urin. Eller rett og slett at den siste er en test med mindre farge i. De skal ikke vært ment til å sammenligne fra dag til dag. Men skjønner godt at du blir bekymret! Krysser fingrene for at du får en fin, sterk strek i morra tidlig sånn at du slipper de tankene i helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Illy skrev:

Jeg får ikke opp bildet, men jeg tenker i hvert fall at det kan være flere uskyldige grunner til at den er svakere. Mindre konsentrert urin. Eller rett og slett at den siste er en test med mindre farge i. De skal ikke vært ment til å sammenligne fra dag til dag. Men skjønner godt at du blir bekymret! Krysser fingrene for at du får en fin, sterk strek i morra tidlig sånn at du slipper de tankene i helga! :klem:

Takk:klem: Merker jeg er passe nevrotisk 🙄

3 timer siden, Sisti skrev:

Den forskjellen der er ikke stor, ville ikke bekymret meg for den! 

Tusen takk!! Rart hvor mye det hjelper at fremmede sier ting ser ok ut:fnise: mannen fikk en skyllebøtte når han prøvde å si at alt sikkert var i orden 🙈

Dagens er litt sterkere igjen, heldigvis! Jeg har liksom sett for meg at når man kom til ikm så skulle streken være like sterk som kontrollstreken. Men det er kanskje ikke slik? 

 

unnamed.thumb.jpg.c4abddbf0d7e13f6c5528ea571b3f702.jpg

 

Jeg fikk også svar på s-hcg som ble tatt i går morges, og den var på 116. Det er normalt for 13 dpo ut i fra mine googlesøk! Har også fått ringt inn resultatet til klinikken, og de har satt meg opp som 4+0 i dag. Ser litt mørkt ut for TUL hos dem, da de åpner 31.juli og vi nok er på ferie da. Så det blir nok en privat om tre uker, og heller spare den på klinikken til uke 11-12. Hadde uansett tenkt å ta en på det tidspunktet, og den hadde vi måttet betale for.

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strek er strek uavhengig av styrke! Du skal ikke sammenligne fra dag til dag, da må du ha spesialtester som fungerer slik som cb digital. Vanlig tester registrerer kun AT det er hcg i urinen, ikke hvor mye :)

Du får dra til legen og måle med blodprøve ;)

Jeg vet hvor vanskelig det er å slappe av men vet du, du får faktisk ikke gjort noe fra eller til! Akkurat når det gjelder graviditet så må du bare la det gå som det går. Og det går sannsynligvis helt fint :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Strek er strek uavhengig av styrke! Du skal ikke sammenligne fra dag til dag, da må du ha spesialtester som fungerer slik som cb digital. Vanlig tester registrerer kun AT det er hcg i urinen, ikke hvor mye :)

Du får dra til legen og måle med blodprøve ;)

Jeg vet hvor vanskelig det er å slappe av men vet du, du får faktisk ikke gjort noe fra eller til! Akkurat når det gjelder graviditet så må du bare la det gå som det går. Og det går sannsynligvis helt fint :hjerte:

 

Du har helt rett. Det er altfor lett å bli skrullete av dette:bond:  Blodprøve er tatt, så vi får se til neste uke at det stiger som det skal:) Etter det så må jeg vel klare å roe nervene litt frem til TUL. Det beste hadde jo vært om jeg klarte å bare ta det som det kommer - for det er jo virkelig ingenting jeg kan gjøre til eller fra. Men alt er så nytt og uvirkelig at jeg tør ikke tro på det. Rett og slett for godt til å være sant! :bolledeig: Når klarte du å senke skuldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at testen var fin og sterk igjen i dag! HCG hopper ikke opp og ned, så de tre testene der er et bevis på at du ikke kan stole på dem :) Altså, du kan ikke stole på dem med tanke på styrke, men strek er strek, så gravid det er du!

Har du noen planer for helga? Jeg kan tenke meg at det er vanskelig å tenke på så mye annet nå. Jeg krysser fingrene for deg! Og jeg har trua :) Det er så herlig å se bilde av positive ivf-tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøvesvaret er jo helt konge for 13 dpo, jeg ville tenkt mer på det enn på de testene :) Man bør se styrkeøkning sånn om man ser på hele testrekken under ett, men forskjellen fra én test til den neste er ikke noe å bry seg om. Når du er i startgropen sånn som nå har hvor mye du drakk den dagen nesten mer å si enn mengden hcg i blodet, og det er dessuten gjerne forskjellig mengde fargestoff fra test til test - de er ikke laget for å skulle si noe om dager siden befruktning :) Er det de du har tatt med fra jobb? De som brukes i helsevesenet har ganske laber sensitivitet, så det er sikkert bare derfor de ikke er supersterke i så fall! 

CB Digital er jo i teorien laget for å lese styrken på strekene inni optisk og si noe om dager siden befruktning basert på dét, men den feiler jo også store deler av tiden. I teorien tror jeg der er 1-2 uker fra 25-200, 1-3 uker fra 200 til 2500, og 3+ for alt over 2000. Mulig jeg husker feil, men det er sånn omtrentlig der det ligger i alle fall. Ei jeg "kjenner" fra et annet forum fikk total panikk fordi den fremdeles sa 2-3 da hun var 6+0, så hun fikk tatt blodprøve - som viste 11 000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...