Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Det er nytteløst å ikke bekymre seg. Men dette går mest sannsynlig bra, altså😊 Det der med for tidlig eggløsning var jeg også redd for, tenkte nesten det kom til å skje. Men som @miore trøstet meg med, det er veldig uvanlig. Slimhinne på 13 mm er bra😊 Det viktige der er at den ikke er for tynn, og det er under 8. Min var 14 mm på uttaksdagen.

Skjønner godt at du savner mannen nå, altså. Reisejobb er ikke noe særlig akkurat mens man holder på med dette. Ønsker deg masse lykke til! Håper de tar godt vare på deg på klinikken, og at du kan dra hjem med en god følelse etterpå:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 mm er kjempebra! Klinikken min har grense på 7, men vil helst at den skal være over 8. Jo større jo bedre, virker det som om de synes :)

Det er VELDIG normalt å bekymre seg når man har gått gjennom så mye  - det er jo så nedtur om man får en kontrabeskjed så langt ut i prosessen! Jeg sier som @Illy, husk at jeg ikke er representativ. Klinikken så fire tilfeller av helt eller delvis for tidlig eggløsning i 2016, og jeg var to av dem. De andre var damer på over 40, det er oftest dem som har det problemet de få gangene det skjer. 

Krysser fingrene for deg i dag, dette SKAL gå bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Vi må vel til Porsgrunn :) 

Huff, slitsomt med lite søvn...når har du time? Jeg tenkte også det samme, blir jo til at man tenker og føler på ALT da, og krisemaksimerer en anelse :P Er jo mye hormoner og følelser inne i bildet så virkelig ikke rart...

slimhinne på 13 mm er jo knall. Tror min var på 14 mm ved forrige fersk! På frys har den liggi på ca 8 mm mener jeg...alt over 7-8 mm er vel greit :) Jeg leste at den faktisk kan bli for tykk også, men det var vel om den var på 20-25 mm! 

Skjønner at du savner mannen...når kommer han tilbake? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hva skulle jeg gjort uten KG på disse dagene! Uttaket gikk veldig fint, kjørte en annen cocktail denne gangen og jeg kjente nesten ingenting:) Nå derimot - auch:fnise:

Fikk ut 27 (!!!!) egg. Jeg tipper i hvert fall halvparten er umodne da, så slipper ikke jubelen løs helt enda. Men det er jo aaaltfor mye, så det blir mest sannsynlig ikke innsett før i mai:( men men, så lenge noen overlever til frys og kvaliteten er ok så tar jeg det jeg får. 

Mannen kommer hjemom i noen dager i april, og deretter i juli! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LoveTrain skrev:

Åh hva skulle jeg gjort uten KG på disse dagene! Uttaket gikk veldig fint, kjørte en annen cocktail denne gangen og jeg kjente nesten ingenting:) Nå derimot - auch:fnise:

Fikk ut 27 (!!!!) egg. Jeg tipper i hvert fall halvparten er umodne da, så slipper ikke jubelen løs helt enda. Men det er jo aaaltfor mye, så det blir mest sannsynlig ikke innsett før i mai:( men men, så lenge noen overlever til frys og kvaliteten er ok så tar jeg det jeg får. 

Mannen kommer hjemom i noen dager i april, og deretter i juli! 

27 EGG??? Gud bedre!!! Åssen går det ann sier jeg, hehe... Da håper jeg på mange gode på frys :)  spørs vel med innsett da ja, er nok lurt å la kroppen roe seg ned litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

27?? Holy... Hva er det som avgjør om du får innsett nå eller ikke? Hva ser de på? Har glemt alt dette jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper på litt frysefangst jeg også. Fort gjort å glemme @Sisti ;) Er legen som sjekker meg på mandag som bestemmer det. Ut i fra min allmenntilstand, væske i buken o.l. Har lest om dem som blir nektet innsett etter å ha tatt ut 16 egg, og dem som får innsett etter nærmere 30 egg. Så det er vel individuelt - som alt annet i denne rare tilværelsen. Leste også at noen klinikker tar blodprøver for å se på forskjellige hormonnivåer, mens andre mener det kliniske er en viktigere faktor :vetikke:

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ønsker. Hvis formen er fin så tenker sikkert mitt desperate hode at innsett er på sin plass (lest at overstimulering er bra mtp graviditet), men det er jo veldig, veldig dumt å bli syk.

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, der var ekstremt mange!! Det gjør ikke noe om noen av dem er umodne da😊 Det er nesten sikkert flere som egner seg til innsett/frys blant dem. Men dagene framover blir nok veldig spennende uansett, ikke minst med tanke på om det blir innsett. Får først og fremst håpe at du slipper og bli dårlig, og så at du får et inn og slipper og vente. De dyrker kanskje til blastocyst nå når det er så rikelig med egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en fangst! Det MÅ jo bli en fin gjeng på frys med så mange ut :) Krysser fingrene beinhardt for at du slipper unna overstimulering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Illy skrev:

Åj, der var ekstremt mange!! Det gjør ikke noe om noen av dem er umodne da😊 Det er nesten sikkert flere som egner seg til innsett/frys blant dem. Men dagene framover blir nok veldig spennende uansett, ikke minst med tanke på om det blir innsett. Får først og fremst håpe at du slipper og bli dårlig, og så at du får et inn og slipper og vente. De dyrker kanskje til blastocyst nå når det er så rikelig med egg? 

Jeg håper inderlig på litt frys, for nå frister det ikke med flere ferskforsøk på en stund:sukk: Prøver likevel å holde meg i sjakk litt, jeg fikk jo tross alt 0 av 12 på frys sist. Da var det jo bare 3 som hang med til innsettingsdagen. 

2 timer siden, miore skrev:

Wow, for en fangst! Det MÅ jo bli en fin gjeng på frys med så mange ut :) Krysser fingrene beinhardt for at du slipper unna overstimulering!

Jeg håper, håper, håper på noen eskimoer:rodmer: og egentlig at det blir innsett nå - men *hysj*

Sist gang så jeg for meg en halvering i alle ledd, og det håper jeg på nå også. 13 befruktede, 6-7 som klarer seg til innsett og 1 inn, og 2 på frys eller noe sånt *krysserfingrene* Vi kjører tydeligvis kvantitet i stedet for kvalitet her i gården:fnise:

@LillyBe jeg måtte le høyt av kommentaren din! "Gud bedre!" :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg håper inderlig på litt frys, for nå frister det ikke med flere ferskforsøk på en stund:sukk: Prøver likevel å holde meg i sjakk litt, jeg fikk jo tross alt 0 av 12 på frys sist. Da var det jo bare 3 som hang med til innsettingsdagen. 

Jeg håper, håper, håper på noen eskimoer:rodmer: og egentlig at det blir innsett nå - men *hysj*

Sist gang så jeg for meg en halvering i alle ledd, og det håper jeg på nå også. 13 befruktede, 6-7 som klarer seg til innsett og 1 inn, og 2 på frys eller noe sånt *krysserfingrene* Vi kjører tydeligvis kvantitet i stedet for kvalitet her i gården:fnise:

@LillyBe jeg måtte le høyt av kommentaren din! "Gud bedre!" :laugh:

Skjønner godt du håper på innsett nå, og eskimoer :) Det har jeg skikkelig troa på altså. Hvor mange ferskforsøk har du hatt tidligere? 

Bra dere iallfall kjører kvantitet da, så har man litt å gå på :P 

Du har det kanskje ganske ubehagelig nå? Når får dere vite noe om utviklingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LillyBe skrev:

Skjønner godt du håper på innsett nå, og eskimoer :) Det har jeg skikkelig troa på altså. Hvor mange ferskforsøk har du hatt tidligere? 

Bra dere iallfall kjører kvantitet da, så har man litt å gå på :P 

Du har det kanskje ganske ubehagelig nå? Når får dere vite noe om utviklingen? 

Har bare hatt ett forsøk tidligere (kort protokoll), i desember 2016:) Da fikk vi ut 12stk, hvorav 8 var modne nok, 6 befruktet, 3 levde til innsett, satt inn ett naturlig nok, og ingen klarte seg til frys/blasto. Det er mulig jeg hadde en kjemisk da, fikk svake positive 12 dpo hvis jeg husker rett, og 13 dpo forsvant alle symptomer og testene ble negative.

Jeg har det egentlig ganske fint:) Er litt vondt selvsagt, men har vært en tur i byn med et par venninner og skravlet litt for å få kvelden unna. Så nå må jeg bare få sove litt slik at jeg kan få den etterlengtede telefonen i morgen tidlig med befruktningsstatus:hoppe: Alt i alt et mye mer knirkefritt forsøk enn sist, kanskje lang protokoll var det som passet meg best? Hvor mange har dere hatt? Det er en del hvis jeg husker rett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LoveTrain skrev:

Har bare hatt ett forsøk tidligere (kort protokoll), i desember 2016:) Da fikk vi ut 12stk, hvorav 8 var modne nok, 6 befruktet, 3 levde til innsett, satt inn ett naturlig nok, og ingen klarte seg til frys/blasto. Det er mulig jeg hadde en kjemisk da, fikk svake positive 12 dpo hvis jeg husker rett, og 13 dpo forsvant alle symptomer og testene ble negative.

Jeg har det egentlig ganske fint:) Er litt vondt selvsagt, men har vært en tur i byn med et par venninner og skravlet litt for å få kvelden unna. Så nå må jeg bare få sove litt slik at jeg kan få den etterlengtede telefonen i morgen tidlig med befruktningsstatus:hoppe: Alt i alt et mye mer knirkefritt forsøk enn sist, kanskje lang protokoll var det som passet meg best? Hvor mange har dere hatt? Det er en del hvis jeg husker rett? 

Wee, så spennende med telefon!!! Super spent på dine vegne :) Mange av dem må jo være befruktet!!

Så bra at formen er grei, og at du kom deg ut litt, det er viktig :) Blir så ufattelig mye venting i dette gamet her at...gjelder å prøve finne på positive ting i mellomtiden. Bra form tyder jo bra for innsett også :) 

Huff ja, det begynner å bli noen innsett...hadde først 4 eller 5 forsøk med lavdosestimulering. Samme opplegg som ved IVF ang medisiner, men mye lavere dose og man stimulerer frem 1 egg, setter ovitrelle og har sex på normale måten. Så over på IVF. Første forsøk i 2014, 15 egg ut, 8 befruktet, 1 inn og 3 på frys (4-delte). Gravid på første forsøk :) Begynte med søskenforsøk (frys) i september...2 negative innsett og 1 SA. Så nytt ferskforsøk i januar/februar, 11 egg ut, 6 befruktet, 2 dyrket til blasto. 1 inn som ble negativt, og nå da nytt fryseforsøk med blasto :) Så ja, det begynner å bli noen innsett....det værste er at jeg nå har sluttet å håpe! Orker liksom ikke flere skuffelser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LillyBe skrev:

Wee, så spennende med telefon!!! Super spent på dine vegne :) Mange av dem må jo være befruktet!!

Så bra at formen er grei, og at du kom deg ut litt, det er viktig :) Blir så ufattelig mye venting i dette gamet her at...gjelder å prøve finne på positive ting i mellomtiden. Bra form tyder jo bra for innsett også :) 

Huff ja, det begynner å bli noen innsett...hadde først 4 eller 5 forsøk med lavdosestimulering. Samme opplegg som ved IVF ang medisiner, men mye lavere dose og man stimulerer frem 1 egg, setter ovitrelle og har sex på normale måten. Så over på IVF. Første forsøk i 2014, 15 egg ut, 8 befruktet, 1 inn og 3 på frys (4-delte). Gravid på første forsøk :) Begynte med søskenforsøk (frys) i september...2 negative innsett og 1 SA. Så nytt ferskforsøk i januar/februar, 11 egg ut, 6 befruktet, 2 dyrket til blasto. 1 inn som ble negativt, og nå da nytt fryseforsøk med blasto :) Så ja, det begynner å bli noen innsett....det værste er at jeg nå har sluttet å håpe! Orker liksom ikke flere skuffelser! 

Oi! Det var mye på et halvt år ja:( Blastoeskimoer har jo god statistikk vel? Så da håper vi virkelig at denne sitter og du slipper flere forsøk! :) Skjønner godt at man mister håpet litt etter mange negative, jeg er redd for en knekk nå hvis dette ikke går veien - og det er bare mitt 2. forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte de fra laboratoriet, 19 befruktede!!!:nordvesta::mynona: Åh la dem klare seg til mandag:hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, LoveTrain skrev:

Oi! Det var mye på et halvt år ja:( Blastoeskimoer har jo god statistikk vel? Så da håper vi virkelig at denne sitter og du slipper flere forsøk! :) Skjønner godt at man mister håpet litt etter mange negative, jeg er redd for en knekk nå hvis dette ikke går veien - og det er bare mitt 2. forsøk! 

Så herlig, gratulerer :) det er jo fantastisk!!!! FOR et bra resultat, og er jo lite frafall hittil da :) Så deilig følelse! Nå kan lørdagen nytes!!! 

Ja, blastoer har god statistikk...meb har jo alt ett negativt blastoforsøk bak meg. Det er nesten det værste oppi alt, man mister troen på å lykkes. Nå skal vi ut i sola :) drite i negative tester, og negative tanker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sisti
2 timer siden, LoveTrain skrev:

Da ringte de fra laboratoriet, 19 befruktede!!!:nordvesta::mynona: Åh la dem klare seg til mandag:hoppendeglad:

Wow! Dette er spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det er virkelig mange!!:nordvesta:Det blir spennende framover, men her må det være snakk om hvor mange som klarer seg, for det må bli en del!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LoveTrain skrev:

Da ringte de fra laboratoriet, 19 befruktede!!!:nordvesta::mynona: Åh la dem klare seg til mandag:hoppendeglad:

Åh, for en fantastisk uttelling! Litt forsinket gratulerer fra meg, som er på tur med litt lite internettid denne helgen :) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...