Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Oppdateringsstop siden onsdag? Hva betyr det, positivt eller negativt? Jeg ser også strek. Forholder meg positiv med kryssede fingre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Bjørka skrev:

Oppdateringsstop siden onsdag? Hva betyr det, positivt eller negativt? Jeg ser også strek. Forholder meg positiv med kryssede fingre. 

Det betyr bare latskap:fnise: Liker ikke å skrive fra mobil, syns det er så knotete, og har ikke hatt et ledig sekund til å sette meg ned ved dataen.

Men TR meldte sin ankomst i går, så da vet jeg det har klaffet med eggløsning og sex, og at Pergo ikke har funket for oss denne gang. Fikk en pakke i posten fra klinikken her om dagen, og hvis jeg leste det riktig så er det start med Synarela på dag 20. Deretter noen sprøyter når det passer seg, og til slutt Orgalutran og Lutinus. Gir meg en viss ro at det er helt nytt opplegg denne gangen, så får jeg håpe medisinene virker som de skal, uten for mye bivirkninger. Vi kjøper også en 3-pakning nå, og da stresser jeg ikke like mye med at det MÅ klaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ønsker jeg dere all lykke til denne syklusen! Og tenker at det er fint å ikke stresse. Og at jeg virkelig heier på dere nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Det betyr bare latskap:fnise: Liker ikke å skrive fra mobil, syns det er så knotete, og har ikke hatt et ledig sekund til å sette meg ned ved dataen.

Men TR meldte sin ankomst i går, så da vet jeg det har klaffet med eggløsning og sex, og at Pergo ikke har funket for oss denne gang. Fikk en pakke i posten fra klinikken her om dagen, og hvis jeg leste det riktig så er det start med Synarela på dag 20. Deretter noen sprøyter når det passer seg, og til slutt Orgalutran og Lutinus. Gir meg en viss ro at det er helt nytt opplegg denne gangen, så får jeg håpe medisinene virker som de skal, uten for mye bivirkninger. Vi kjøper også en 3-pakning nå, og da stresser jeg ikke like mye med at det MÅ klaffe. 

Jøss, både syranela og orgalutran? Den kombinasjonen var ny for meg! Trodde syranelaen tok hele "jobben" med å undertrykke eggløsning når man hadde lang protokoll. Sa de noe om hvorfor du skulle bruke begge deler? *nysgjerrig*

Uansett: Jeg sier heller hurra for starten på syklusen for ditt neste forsøk en usj til at det ikke gikk med pergoen :) (<-- elegant setning, det der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Jøss, både syranela og orgalutran? Den kombinasjonen var ny for meg! Trodde syranelaen tok hele "jobben" med å undertrykke eggløsning når man hadde lang protokoll. Sa de noe om hvorfor du skulle bruke begge deler? *nysgjerrig*

Uansett: Jeg sier heller hurra for starten på syklusen for ditt neste forsøk en usj til at det ikke gikk med pergoen :) (<-- elegant setning, det der!)

Gikk litt fort i svingene, mente selvsagt Ovitrelle! :fnise: 

Har ikke tatt det noe tungt denne gangen, jeg har egentlig innsett av det ikke vil gå uten hjelp. Har også fått mast meg til en time hos den offentlige gynekologen jeg har gått til, for å få en henvisning til offentlige forsøk i tilfelle dette drøyer ut. Så der skal jeg om et par uker, og så krysser vi fingrene for at han er medgjørlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LoveTrain skrev:

Gikk litt fort i svingene, mente selvsagt Ovitrelle! :fnise: 

Har ikke tatt det noe tungt denne gangen, jeg har egentlig innsett av det ikke vil gå uten hjelp. Har også fått mast meg til en time hos den offentlige gynekologen jeg har gått til, for å få en henvisning til offentlige forsøk i tilfelle dette drøyer ut. Så der skal jeg om et par uker, og så krysser vi fingrene for at han er medgjørlig ;)

Haha, da ga det mer mening for meg også :) Når man først har kommet over "prøverørskneika" og startet med forsøk er det nesten litt lettende å slippe å tro på at det skal bli ett eller annet hver eneste måned, synes jeg :vetikke: Nå sparer jeg troa til de gangene jeg føler jeg har en reell sjanse ;) 

Det høres kjempelurt ut å legge noen egg i en annen kurv også, så du kan få utredes litt uten å måtte betale det hvite ut av øyet i tilfelle det tar tid. Men jeg krysser fingrene for at dette forsøket skal gjøre susen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres bra ut med nytt opplegg! Jeg vegler å ha tro på lang protokoll :biggrin: Mest fordi legen vår er en godt voksen fyr, som virker både selvsikker og kunnskapsrik, og det var aldri snakk om noe annet en lang. Det høres ut som dere har noenlunde lik bakgrunn som oss, så derfor tror jeg han ville vært enig i at lang er best for dere og. Selv om jeg enda ikke har forstått hvorfor. Så får vi heller slite litt med den nesesprayen!

Godt at det ikke ble for ille å få mensen nå på pergoforsøket. Jeg har det litt på samme måte, tenker det er helt usannsynlig at det går uten hjelp nå, så da er det greit nok når tanta kommer uten IVF. Men nå blir det spennende! Det ligger an til at dere akkurat rekker å få en liten 2017-baby :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny medisin og nytt opplegg :tommelopp:

Dog så var det litt "nedtur" å svippe innom dagboken din for å oppdatere meg og se at TR hadde kommet... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til dere som fortsatt titter innom her. Jeg har det rett og slett så travelt om dagene at jeg ikke rekker annet enn å spise og sove når jeg er hjemme - og det passer meg utmerket. Mannen er savnet nå, og jeg trives ikke så veldig godt alene i stort hus for tiden. Tror det er litt tilvenningssak siden vi flyttet inn her i fjor sommer, og jeg enda ikke har vent meg til alt sammen. Det var liksom litt tryggere å være alene i leilighet, enn i hus. Jeg regner med det vil gå seg til etterhvert som det blir litt lysere og lengre dager, og når jeg får kommet i gang med et par maleprosjekter i heimen:)

Prøvermessig så er jeg også på stedet hvil, og det er nok en medvirkende årsak til at jeg holder meg opptatt til enhver tid. Nå er 4 av venninnene mine enten høygravide, eller med synlige store mager, og det er litt sårt å tenke på det når jeg er alene. Jeg har også fått beskjed om enda en uplanlagt graviditet hos en som står meg nær - så da er vi oppe i tre stykker siden jul. Jeg liker ikke å grave meg ned i elendighet, men akkurat dette gjør vondt altså :( Innen september er det 7 nye babyer rundt meg, og jeg skulle gjort hva som helst for å være blant dem.. men sånn er ikke livet.

Spraystart om 9 dager, og så ser vi hvordan det går. Har mistet litt piffen nå, og gruer meg helt ærlig veldig til neste forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man må følge med her! Jeg har troa på neste forsøket ditt jeg! Kanskje lang protokoll er akkurat det som skal til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, stikker bare innom med en klem :klem:Du er uheldig som har så mange gravide og babyer i omgangskretsen akkurat nå. Det er slitsomt det der, for selv om det er koselig, blir det jo en stadig påminnelse om det man ønsker seg så sterkt, og vil være med på. Det er litt ekstra sårt å høre om uplanlagte graviditeter. Vi har også en del gravide og småbarnsforeldre i omgangskretsen, men vi er litt over den typiske førstebarnsalderen. Facebook flommer over av ultralydbilder og nyfødte da. Men det kommer til å bli vår tur også :)

Jeg har, som sagt tidligere (et eller annet sted, tror jeg) også troa på lang protokoll. Hvis jeg har forstått legen riktig nå, så kan det være en fordel når man har regelmessig eggløsning fordi man får bort påvirkning og surr fra kroppens egne hormoner. Han er mester i å være uklar noen ganger, men jeg forstod det slik i hvert fall. Han var i hvert fall tydelig på at lang protokoll var rett, med mindre det viser seg å ikke funke nå, eller hvis man får alt for mye bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem @Illy :) Hvordan går det med deg? Har du bivirkninger? Sprøytestart er vel rett rundt hjørnet nå! 

Jeg er på dag 4 med spray. Sprayer tre ganger for dagen, men har forstått det sånn at 2 er det som er vanlig? 😕 ikke vet jeg, gjør bare som jeg får beskjed om. Kjenner at det er vanskelig å engasjere seg så masse denne gangen, orker ikke å bli skuffet. Så jeg distanserer meg litt fra hele greien, derav laber aktivitet her inne også. Klarer heldigvis å fylle dagene med mye kjekt, så tiden går fort:)

Vi er i gang med henvisning til det offentlige nå, venter bare på at mannens blodprøver skal bli analysert, så sendes henvisningen! Er hele 8mnd ventetid på sykehuset, men sånn får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være lurt å distansere seg litt fra dette, hvis ikke blir det lett altoppslukende, og det blir i så fall skuffelsen også. Så godt å høre at du klarer å fylle dagene med fine ting :) 

Jeg sprayer faktisk 4 ganger om dagen. Det er litt upraktisk, men takket være alarm på telefonen er det mulig å få til. Hvor lenge skal du spraye? Det har vært lite bivirkninger til nå, litt "surrete", glemsk og svimmel, noen hetetokter (men det hadde jeg sikkert ikke tenkt over hvis jeg ikke visste at det var en mulig bivirkning), og litt svak hodepine (men det har jeg ofte ellers også). Jeg husker at du sa at du tenkte på at IVF er "siste løsning" før ditt første forsøk, og jeg kjenner på den selv. Tenk hvis ikke dette heller virker. Men samtidig går det som regel til slutt. Tenkte jeg fikk si til deg at legen vår sa sjansene er avhengige av om man er lett å stimulere slik at de får ut nok egg, og om eggene blir befruktet. Hvis dette går bra, er sjansen for å lykkes med IVF god, selv om det ikke går på 1. forsøk. Og dette funket jo hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten hilsen til deg fra meg :) Gleder meg til å følge deg ut i forsøket! Håper virkelig du snart får oppleve en stor babymage! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. februar 2017 den 17.36, Illy skrev:

Det kan nok være lurt å distansere seg litt fra dette, hvis ikke blir det lett altoppslukende, og det blir i så fall skuffelsen også. Så godt å høre at du klarer å fylle dagene med fine ting :) 

Jeg sprayer faktisk 4 ganger om dagen. Det er litt upraktisk, men takket være alarm på telefonen er det mulig å få til. Hvor lenge skal du spraye? Det har vært lite bivirkninger til nå, litt "surrete", glemsk og svimmel, noen hetetokter (men det hadde jeg sikkert ikke tenkt over hvis jeg ikke visste at det var en mulig bivirkning), og litt svak hodepine (men det har jeg ofte ellers også). Jeg husker at du sa at du tenkte på at IVF er "siste løsning" før ditt første forsøk, og jeg kjenner på den selv. Tenk hvis ikke dette heller virker. Men samtidig går det som regel til slutt. Tenkte jeg fikk si til deg at legen vår sa sjansene er avhengige av om man er lett å stimulere slik at de får ut nok egg, og om eggene blir befruktet. Hvis dette går bra, er sjansen for å lykkes med IVF god, selv om det ikke går på 1. forsøk. Og dette funket jo hos dere :)

4 ganger faktisk? Jøss. Lurer på hva som får dem til å velge så forskjellige doseringer fra person til person. Jeg har tenkt mye på dette med "siste løsning", og jeg kjenner jo absolutt at det nok ikke kommer til å gå uten IVF. Dette er jo bare forsøk nr to, men jeg klarer ikke å være positivt innstilt underveis, er SÅ redd for å få forhåpninger og så bli skuffet. Samtidig som jeg uansett får forhåpninger, og blir skuffet. Jeg blir jo ikke mindre skuffet hvis jeg hadde vært positiv underveis.. Makes any sense? :fnise: Kanskje dette er en bivirkning? Grubling ut av en annen verden. Har likevel en god magefølelse totalt sett, men ikke under selve forsøkene. For jeg ser for meg at barn blir det en gang, bare ikke helt etter boken. 

Nei, nå har jeg faktisk klart å sette ord på grubleriene mine av å forsøke å forklare meg her!! Jeg er redd for at vi durer på med IVF, uten å ha funnet årsaken til at dette ikke går. Det er derfor jeg ikke klarer å være positiv, for jeg tror det er en årsak. Vi er unge, friske, sunne mennesker, da MÅ det være noe som gjør at dette ikke fungerer. Kromosomfeil, infeksjoner, noe autoimmunt, etc. 

 

På 19. februar 2017 den 19.43, miore skrev:

Det du sier der synes jeg det er veldig viktig (og av og til vanskelig ;) ) å ha i bakhodet, @Illy :)

Merker du noen bivirkninger enda @LoveTrain?

Ingen bivirkninger! Eller, jeg fryser ikke lenger, men jeg har heller ikke hetetokter. Så det er i så måte en ønsket bivirkning:fnise:

 

På 20. februar 2017 den 7.05, LillyBe skrev:

En liten hilsen til deg fra meg :) Gleder meg til å følge deg ut i forsøket! Håper virkelig du snart får oppleve en stor babymage! 

Hei, og takk det samme! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, LoveTrain skrev:

4 ganger faktisk? Jøss. Lurer på hva som får dem til å velge så forskjellige doseringer fra person til person. Jeg har tenkt mye på dette med "siste løsning", og jeg kjenner jo absolutt at det nok ikke kommer til å gå uten IVF. Dette er jo bare forsøk nr to, men jeg klarer ikke å være positivt innstilt underveis, er SÅ redd for å få forhåpninger og så bli skuffet. Samtidig som jeg uansett får forhåpninger, og blir skuffet. Jeg blir jo ikke mindre skuffet hvis jeg hadde vært positiv underveis.. Makes any sense? :fnise: Kanskje dette er en bivirkning? Grubling ut av en annen verden. Har likevel en god magefølelse totalt sett, men ikke under selve forsøkene. For jeg ser for meg at barn blir det en gang, bare ikke helt etter boken. 

Nei, nå har jeg faktisk klart å sette ord på grubleriene mine av å forsøke å forklare meg her!! Jeg er redd for at vi durer på med IVF, uten å ha funnet årsaken til at dette ikke går. Det er derfor jeg ikke klarer å være positiv, for jeg tror det er en årsak. Vi er unge, friske, sunne mennesker, da MÅ det være noe som gjør at dette ikke fungerer. Kromosomfeil, infeksjoner, noe autoimmunt, etc.

Jeg bruker Suprecur, så hvis du bruker den der andre sprayen på s, er kanskje det forklaring på doseforskjellen? Nå har jeg trappet ned til tre spray om dagen da, men plusset på ei sprøyte.

En skal ikke se bort i fra at grubling og pesimistiske tanker under forsøket kan være bivikninger. Det står ganske mye som handler om humør og psyke i den lange lista over mulige bivirkninger. Og så må man nesten ha en eller annen strategi som funker for å holde styr på det stresset dette faktisk er. Jeg syns det hjelper å tenke at det kommer til å gå på ett av de tre forsøkene i pakka. Men jeg blir nesten litt irritert på mannen når han sier at det kommer til å gå på dette forsøket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. februar 2017 den 15.27, Illy skrev:

Jeg bruker Suprecur, så hvis du bruker den der andre sprayen på s, er kanskje det forklaring på doseforskjellen? Nå har jeg trappet ned til tre spray om dagen da, men plusset på ei sprøyte.

En skal ikke se bort i fra at grubling og pesimistiske tanker under forsøket kan være bivikninger. Det står ganske mye som handler om humør og psyke i den lange lista over mulige bivirkninger. Og så må man nesten ha en eller annen strategi som funker for å holde styr på det stresset dette faktisk er. Jeg syns det hjelper å tenke at det kommer til å gå på ett av de tre forsøkene i pakka. Men jeg blir nesten litt irritert på mannen når han sier at det kommer til å gå på dette forsøket :P

Ahh, ja jeg bruker Synarela. Men er fremdeles en avvikende dosering på meg i forhold til hva felleskatalogen og apoteket mener er normalt :vetikke:

Jeg hadde nesten tenkt det var bivirkninger, men må innrømme at jeg er litt pessimistisk grubler til vanlig også:fnise: Selv om jeg foretrekker å kalle det realist ;) Dere har kjøpt pakke nå ja? Vi lurer på å droppe pakke, siden vi uansett ble lurt til ett forsøk forrige gang. Da slipper vi å cashe for pakke NÅ, men kan bruke penger på litt oppussing, og krysse fingrene for at det går på dette forsøket. Evt må vi ha ett til - men kostnaden blir jo det samme. Deretter håper vi å være i det offentlige, er 6 mnd venting nå når jeg sjekket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.2.2017 den 20.15, LoveTrain skrev:

Ahh, ja jeg bruker Synarela. Men er fremdeles en avvikende dosering på meg i forhold til hva felleskatalogen og apoteket mener er normalt :vetikke:

Jeg hadde nesten tenkt det var bivirkninger, men må innrømme at jeg er litt pessimistisk grubler til vanlig også:fnise: Selv om jeg foretrekker å kalle det realist ;) Dere har kjøpt pakke nå ja? Vi lurer på å droppe pakke, siden vi uansett ble lurt til ett forsøk forrige gang. Da slipper vi å cashe for pakke NÅ, men kan bruke penger på litt oppussing, og krysse fingrene for at det går på dette forsøket. Evt må vi ha ett til - men kostnaden blir jo det samme. Deretter håper vi å være i det offentlige, er 6 mnd venting nå når jeg sjekket! 

Er du i gang med sprøyter nå, eller helt på slutten av sprayperioden? :) Håper du har sluppen unna plagsomme bivirkninger. Hvis du har fått noen, så kan det godt hende de forsvinner når du er i gang med sprøytene (jeg ble kvitt hodepine og skikkelig uren hud etter to dager på sprøyter).

Det høres smart ut å ikke ta pakke nå, siden to forsøk koster det samme uansett. Den trepakningen er mest psykisk viktig for oss, for å kunne tenke at det skal gå på ett av tre i stedet for at det må gå på første. Men en har jo uansett tre i det offentlige (som ingen av oss skal få bruk for, bare så det er sagt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Illy skrev:

Er du i gang med sprøyter nå, eller helt på slutten av sprayperioden? :) Håper du har sluppen unna plagsomme bivirkninger. Hvis du har fått noen, så kan det godt hende de forsvinner når du er i gang med sprøytene (jeg ble kvitt hodepine og skikkelig uren hud etter to dager på sprøyter).

Det høres smart ut å ikke ta pakke nå, siden to forsøk koster det samme uansett. Den trepakningen er mest psykisk viktig for oss, for å kunne tenke at det skal gå på ett av tre i stedet for at det må gå på første. Men en har jo uansett tre i det offentlige (som ingen av oss skal få bruk for, bare så det er sagt) :)

Ja, jeg er på dag 9 med sprøyter nå, så jeg skal til UL i morgen for å se an stemningen der nede, og forhåpentligvis uttak på man-ons en gang. Kjenner mye mindre denne gangen, så enten er det A - færre egg, B - de har løsnet for tidlig (jeg glemte sprayen hjemme forleden og mistet en dose), C - saktere utvikling så jeg trenger lenger tid denne runden. Kjenner i grunn ekstremt lite mage-action, den er flat og fin og alt kjennes normalt ut rent fysisk. Når det gjelder bivirkninger så er det hetetokter jeg har merket meg, og at jeg har vært i usedvanlig godt humør. Har kjent på en skikkelig lykkefølelse de siste ukene, og det er veldig lenge siden sist jeg har hatt det slik. Kan godt være det har en sammenheng med lysere tider, at jeg er ferdig med nattevakter og hele den pakken der. Men jeg tror kanskje sprayen har gjort noe hormonelt for meg også :) Er ikke til å stikke under en stol at de siste par årene har vært tunge med sykdom og dødsfall, prøvetid, flytting når man absolutt ikke har overskudd, osv... som gjerne har følt til at jeg har gravd meg litt ned mentalt. Men nå altså - pur lykke :nordvesta: Mannen er litt bekymret dog, han skjønner ikke hvordan jeg plutselig er superhappy når han er bortevekk i seks måneder:fnise:

 

I kveld koser jeg meg med et glass vin, og håper veldig at dette er det siste på ni måneder +++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...