Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

13+5 :nori: Nå raser dagene virkelig avgårde! Jeg jobber så mye som overhodet mulig for å sikre meg en ok permisjon. Starter snart i ny, fast stilling på jobb, som dessverre er lavere prosent enn ønsket. Men det er prisen å betale for en fin arbeidsplass i helsevesenet. Derfor må jeg nå utnytte de siste ukene med 85%, slik at jeg får mest mulig overtid og ekstravakter på sept+okt lønningene. Men jeg kjenner at selv om formen er fin, så skal det mindre til før jeg er sliten. De fleste dagvakter følges fremdeles av en god middagslur, og det er lite jeg får gjort annet enn soving før kveldsvaktene. Må bare tenke at det er midlertidig og snart går over:) Kjære energi, kom tilbake! Nattesøvn hadde for så vidt også vært hyggelig:fnise:.

I dag har jeg vært på shopping av babyklær med en venninne som har en liten en på to uker. Ikke en eneste ting ble med meg hjem! *stolt* Syns egentlig lysten på å handle inn til baby forsvinner mer og mer jo lenger jeg er på vei. Shopping til meg selv derimot...:sjenert: Endelig kjøpt gravidbukse (hvor har du vært hele mitt liv?!), og et par løse gensere som vil kle en voksende mage:yvonne:. I tillegg til en ny spileløs bh. De siste nettene har jeg våknet med fuktige bh'er, og klemmer jeg på puppene så kommer det litt væske ut! Syns det var vel tidlig med denslags altså:opplyser:. Det betyr uansett at noe er på gang, og da skyr jeg spiler som pesten. Etter å ha jobbet med kvinner med brystbetennelser i noen år, frykter jeg det i aller høyeste grad. Noen av dere som har hatt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!!Herlig når formen er god så man bare kan jobbe 😄 Slitenhet følger nok dessverre ofte med :P du flyr vel kanskje endel på jobb også? 

Hihi, gravidbuksene er herlige 😄 De brukte jeg leeenge etter fødsel, hehe! Noe så behagelig å ha på!! Å så fint når magen virkelig popper frem i dem 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.9.2017 den 6.44, LillyBe skrev:

Så flink du er!!Herlig når formen er god så man bare kan jobbe 😄 Slitenhet følger nok dessverre ofte med :P du flyr vel kanskje endel på jobb også? 

Hihi, gravidbuksene er herlige 😄 De brukte jeg leeenge etter fødsel, hehe! Noe så behagelig å ha på!! Å så fint når magen virkelig popper frem i dem 😍😍

Glemmer helt min egen dagbok i alle andres spenning:fnise: Om jeg flyr på jobb? Som i løper rundt? I så fall er svaret ja, mye løping og trasking ;) Trives likevel med det, dagene går unna! Vi rullerer på forskjellige arbeidsoppgaver, så enkelte dager kan det bli en del stillesitting også - heldigvis. Har tendenser til å kjenne litt stikking i bekkenet når det blir for mange løpevakter på rad, så jeg må bli flinkere å tilpasse tempoet deretter. Og heller fokusere på skikkelig trening på fritiden. 

------------------------

15+0 :mynona: Det er så spennende nå! Tre små uker til OUL, og jeg er megaspent. Mon tro hva som lurer seg der inne? Det skjer mye rart med kroppen for tiden, og jeg sliter litt med å henge med:fnise:. Fra flat mage, til stor mage, løs mage, forstoppelse, mye luft, ingen luft, mensmurringer, strekking i magen, kåthet, og lekkasjer i toppetasjen. Av det mer interessante er kanskje ...*kremt* ... kåtheten. Mannen er jo selvsagt på vift igjen, så jeg er alene hele tiden. I natt resulterte dette i at jeg våknet midt i en orgasme:klo:. Vel, jeg tar det jeg får! Har aldri opplevd noe lignende, og det var mildt sagt spesielt :P Jeg våknet på rygg, med dynen tett rundt meg, og armene over hodet. Altså har dette skjedd uten noe fysisk stimuli - er det virkelig mulig?! Rare gravidkroppen.

Det aller mest spennende dog, skjedde for et par timer siden. Jeg lå på sofaen og halvsov (som jeg stort sett gjør hver kveld nå), og kjente plutselig stryking på innsiden av magen! Det varte i et par sekunder, litt under navlen og til siden. Jeg fikk bekreftet i helgen at jeg har morkaken foran, så jeg har vært innstilt på at litt bobling er det eneste jeg kommer til å kjenne på mange uker. Men dette tror jeg ikke kan ha vært luft eller noe annet, det kjentes ut som om noen strøk meg lett på innsiden med en finger (eller miniatyrbabyfot):rodmer: Tenk om det var lille frøet vårt? Den skal være ca 14cm lang nå, og veie omtrent 100g. Så helt usannsynlig er det vel ikke? Jeg lever i troen på at det var the real deal:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det skjedde meg også i andre trimester. Økt blodsirkulasjon der nede, antar jeg :rolleyes: 

Så utrolig koselig å kjenne bevegelser! Det er noe av det rareste og koseligste som finnes :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miore skrev:

Haha, det skjedde meg også i andre trimester. Økt blodsirkulasjon der nede, antar jeg :rolleyes: 

Så utrolig koselig å kjenne bevegelser! Det er noe av det rareste og koseligste som finnes :Nikke: 

Vi kan vel ikke klage over orgasmer som graviditetsplager:fnise: 

Ja det var skikkelig koselig! Trodde det skulle kjennes mer ømt ut, ser for meg at de tøyer livmoren innenfra som en ballong. Men det var mer "hei, jeg bare kiler deg litt her jeg"❤️

Hvordan er formen din nå? Du var jo ganske dårlig første trimester sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LoveTrain skrev:

Vi kan vel ikke klage over orgasmer som graviditetsplager:fnise: 

Ja det var skikkelig koselig! Trodde det skulle kjennes mer ømt ut, ser for meg at de tøyer livmoren innenfra som en ballong. Men det var mer "hei, jeg bare kiler deg litt her jeg"❤️

Hvordan er formen din nå? Du var jo ganske dårlig første trimester sist?

:Nikke::kvalm: Litt utmattende, men likevel betryggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2017 den 15.48, miore skrev:

:Nikke::kvalm: Litt utmattende, men likevel betryggende!

Så kjedelig! Er du like dårlig enda? Når gikk det over forrige gang?

 

22 minutter siden, Snotra skrev:

Heia! Da er du straks 16+? Formen og bivirkningene like bra? :fnise: 

Ja, i morgen er det 16 fullgåtte, hva skjer med tiden?! Formen er egentlig veldig fin :) Jeg har jobbet veldig mye de siste ukene, og tror jeg har begynt å få kynnere mot slutten av arbeidsdagene nå. Det roer seg heldigvis kjapt etter jobb, og jeg skal snart ha et par fridager til å hente meg inn litt. Er ikke 100% overbevist selv om at det er kynnere siden det er litt vanskelig å kjenne om livmoren blir hard, men ene legen på jobb var helt sikker på at det var det ut i fra beskrivelsen. Anyways, jeg kan virkelig ikke klage. De andre sliter med ekstrem kvalme, bekkenløsning og det som verre er. Jeg føler meg bare litt smålubben og får magevondt i ny og ne:fnise: De nattlige orgasmene har dessverre ikke gjentatt seg, men kåtheten lever enda:danse: Har du noen artige symptomer? 

Ellers må jeg innrømme at jeg var litt svak denne uken, og tok en ultralyd på jobb... :sjenert: Jeg har tilgjengelig både doppler og UL daglig, men har klart å holde meg unna helt til nå. Forrige uke så kjente jeg litt liv, og jeg VET det er normalt at det går lang tid mellom hver gang når det er så tidlig, men litt bekymret ble jeg likevel når det ble helt stille der inne. Når en kollega da skulle inn og kikke litt på sin baby, så måtte jeg bli med og titte litt på min også:rodmer:. Ble veldig overrasket over kvaliteten på bildene, siden maskinen ser ut til å være fra 1945, for inni magen så jeg en perfekt baby i profil, som hikket og vinket til mammaen sin! Nå er det bare å vente på OUL om 2 uker, og håpe at vi får vite hvem som skjuler seg der. I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ikke trengte å vite kjønn, men etterhvert som ukene går blir jeg mer og mer nysgjerrig på lille marsboeren. 

Mannen kom hjem fra noen ukers jobbing nå nylig, og hadde med seg første innkjøp til frøet, et par pittesmå saueskinnstøfler.:hjerte: Selv om sko til baby er totalt bortkastet, så var det koselig at det var han som tok steget og tenkte på minien når han var på handletur :) Jeg derimot, har blitt helt antishopping. Har ikke lyst til å gå i fellen med å kjøpe inn for mye stæsj, vil kun ha det mest nødvendige. Første steg i mitt hode må være å rydde ut det fremtidige barnerommet etter OUL, slik at vi har en plass til tingene som må kjøpes inn etterhvert. Har forelsket meg i et par fine grønn- og blåfarger som jeg må få testet ut på veggene. Rommet vil jo ikke brukes før om veldig lenge, men jeg har lyst til være ferdig med grovarbeidet før permisjonsstart om 21 små uker!  

Phew.. ble en lang avhandling dette her! Sånn går det når man sitter ved en pc og aller helst vil skravle hull i hodet på noen som orker å høre om graviditet:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årrh, jeg må bare få ut en liten frustrasjonsgreie her! Siden mannen er så mye vekke, er det mer direkte kontakt mellom meg og svigerfar ang graviditet og sånt, enn det kanskje hadde vært i en mer normal setting. Han sender meldinger og ringer i blant for å høre hvordan formen er og sånt, og vi tar en kopp kaffe i ny og ne - kjempekoselig! Her om dagen begynte han å fortelle om en prest de har hatt mye med å gjøre opp gjennom årene, og at han er perfekt for fremtidig dåp. Ikke minst skal det andre barnebarnet snart døpes av ham. Svigerfar kjenner meg egentlig veldig godt, og vet at jeg er så anti-religion som en får det, og at dåp ikke kommer på tale for vår del. Jeg hadde heller tygget av meg en arm enn å døpe barnet mitt liksom, så sterkt føler jeg rundt det. De fleste rundt oss velger jo å døpe, og utenfor familien så pleier jeg ikke å lufte mine tanker særlig høyt. Men når det gjelder MITT barn, så må det vel være greit at jeg gjør som jeg selv ønsker. Mannen ønsker heller ikke dåp altså, men hadde jeg insistert på det, så hadde han sikkert blitt med på det likevel. Ble bare veldig lei meg av at han kan være så frempå med dette, når han garantert vet at det er imot alt jeg står for. Fikk også en sms med nummeret til presten, "i tilfelle du ombestemmer deg". 

Dagens hormontroll..:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i s... skjlnner godt at du reagerer! Er så utrolig kjipt når man føler at sine egne meninger og bestemmelser ikke blir hørt. Har han sagt noe mere om det? Dette er faktisk deres barn og liv ja. Enda godt du og mannen er enige ;) 

Godt at formen din er så bra :) går du nattevakter også? 

Nå nærmer det seg virkelig OUL 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf! Skjønner godt at du blir irritert altså. Jeg personlig kunne ikke vært mer enig med deg. Jeg meldte meg ut av statskirka for femten år siden, og har faktisk opplevd å få spørsmål om jeg ikke kunne melde meg inn igjen slik at jeg kunne være fadder for barnet til vedkommende. Herlighet, skjønner de ingenting?? 

Men her går ukene fort! Har du kjent noe liv enda? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2017 den 7.24, LillyBe skrev:

Men hva i s... skjlnner godt at du reagerer! Er så utrolig kjipt når man føler at sine egne meninger og bestemmelser ikke blir hørt. Har han sagt noe mere om det? Dette er faktisk deres barn og liv ja. Enda godt du og mannen er enige ;) 

Godt at formen din er så bra :) går du nattevakter også? 

Nå nærmer det seg virkelig OUL 😍😍

Ja, jeg føler også at ingen hadde vært like direkte hvis rollene var motsatt, at vi ønsket dåp og familien var imot. Men nå har mannen sagt ifra, så jeg regner med det ikke blir mer mas ;) Min mor ble faktisk "kidnappet" av sin bestemor, og døpt i skjul for foreldrene sine. Da tror jeg at jeg hadde drept noen:fnise:. Heldigvis er ikke det en mulighet lenger. 

Jeg jobber i todelt turnus, så jeg jobber sjelden nattevakter. Jeg jobbet jo kun natt i noen år, men sluttet i februar etter oppfordring fra legen mtp fertilitet og hormoner. Det er så rart hvordan kroppen reagerer på nattejobbing, for det er først nå etter 7 måneder jeg føler at jeg har fått en normal døgnrytme tilbake! 

Hvordan er formen din? Husk å ta det litt med ro slik at du ikke får vondter igjen;) 

OUL om 9 dager! Hjelpes hvor fort det plutselig går:yvonne:

På 24.9.2017 den 10.53, Snotra skrev:

Hmf! Skjønner godt at du blir irritert altså. Jeg personlig kunne ikke vært mer enig med deg. Jeg meldte meg ut av statskirka for femten år siden, og har faktisk opplevd å få spørsmål om jeg ikke kunne melde meg inn igjen slik at jeg kunne være fadder for barnet til vedkommende. Herlighet, skjønner de ingenting?? 

Men her går ukene fort! Har du kjent noe liv enda? :) 

Haha, det er jo toppen av frekkhet! Hva sa du da? Jeg ble også spurt om å være fadder, og forklarte pent at det ikke er en mulighet. Venninnen min ble ganske fornærmet:klo:

Jeg har kjent liv ja! Herregud for en fantastisk følelse:rodmer:. De første ukene kjente jeg bare litt vag bobling et par-tre ganger - litt som kullsyre. Så kjente jeg en slags stryking fra innsiden to ganger i uke 15 og 16. Og på søndag (16+3), lå jeg på sofaen med hånden på magen og hørte på musikk, og plutselig var det et skikkelig dult innenfra! Jeg kvapp sånn, for jeg kjente det jo både på innsiden og utsiden. Det er vel kun den siste jeg er helt sikker på var babyen da, og dessverre har det vært stille etter det. Av og til kjennes det ut som bølgende bevegelser når jeg har hånden på magen, men det kan jo være tarmene, siden jeg ikke kjenner noe på innsiden da. Så nå er jeg meget utålmodig etter å kjenne mer. :P Jeg har også morkaken foran, så jeg tror jeg bare har vært maks heldig med timingen på sofaligging. Har du kjent noe nå? Du har også morkaken i front sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg må bare dele det med noen! Nå har det vært full turbo i magen i ti minutter, og det er så GØY!! Jeg føler meg så utrolig heldig som får oppleve dette her, det er like før jeg sprekker av lykke:rodmer: Kjenner det veldig godt når babyen sparker litt til siden, og sånn passe midt i magen. Fine, lille frøet vårt:strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.9.2017 den 15.53, LoveTrain skrev:

Åh jeg må bare dele det med noen! Nå har det vært full turbo i magen i ti minutter, og det er så GØY!! Jeg føler meg så utrolig heldig som får oppleve dette her, det er like før jeg sprekker av lykke:rodmer: Kjenner det veldig godt når babyen sparker litt til siden, og sånn passe midt i magen. Fine, lille frøet vårt:strix:

Å herregud så herlig 😍 Det er virkelig helt fantastisk!!!Nyt hvert sekund 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også morkaken foran, men har kjent liv siden uke 17. Synes det gikk fort fra små bobler til ordentlige harde spark! Blæra mi er trampoline as we speak :PKjenner det mest på sidene og ned mot skrittet (au), også litt til høyre framme :) 

Kos deg med bevegelser ❤ Beste som finnes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kveld har jeg «kost» meg med dagboken din! Må innrømme at jeg ble fryktelig rørt da det endelig klaffet 😍 Spennende med OUL snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 17.45, Sisti skrev:

Ååå, så koselig! :hoppe:

Verdens beste følelse! :) 

På 27.9.2017 den 18.21, LillyBe skrev:

Å herregud så herlig 😍 Det er virkelig helt fantastisk!!!Nyt hvert sekund 😄

Det gjør jeg! :) Gleder meg til å lese om det samme i din dagbok:yvonne:

På 27.9.2017 den 18.28, tweet skrev:

Jeg har også morkaken foran, men har kjent liv siden uke 17. Synes det gikk fort fra små bobler til ordentlige harde spark! Blæra mi er trampoline as we speak :PKjenner det mest på sidene og ned mot skrittet (au), også litt til høyre framme :) 

Kos deg med bevegelser ❤ Beste som finnes! 

Så bra at det går an å kjenne tidlig likevel! Jeg var innstilt på å vente i mange laange uker til. Kjenner det samme som deg, bare at det er litt mer action på venstresiden her. Men sparkene ned mot skrittet var jeg ikke forberedt på, trodde livmoren hadde trekt seg litt høyere opp. :fnise: Helt fantastisk hvor mye sterkere det blir for hver dag!

På 27.9.2017 den 21.50, Sommernatt skrev:

I kveld har jeg «kost» meg med dagboken din! Må innrømme at jeg ble fryktelig rørt da det endelig klaffet 😍 Spennende med OUL snart! 

Hei, og velkommen! Du bør få en premie for å orke å lese hele:fnise:  Ja, vi gleder oss enormt! Er du også prøver eller gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkene blir bare sterkere og sterkere:strix: Kjenner det stort sett hver gang jeg legger meg nedpå og slapper av, men de er nok for svake enda til at jeg kan kjenne dem ellers. Sparkene midt på magen klarer jeg ikke kjenne fra innsiden, kun på utsiden, så det er litt morsomt. Ellers kom mannen hjemom en tur og fikk jammen meg et lite dytt og to mot hånden sin han også:rodmer: 

I går fant jeg ut at OUL er en dag senere enn jeg trodde! Godt jobbet når jeg allerede har sendt inn søknad om permisjon fra jobb. Begynnende gravidhjerne? Har også booket meg timer til kontroller på dager jeg har obligatorisk undervisning. Så nå er det litt opprydding i kalenderen som må til.:fnise:

Formen føles egentlig veldig bra, men jeg får fortsatt mye kynnere og økende bekkensmerter etter lange arbeidsdager. Har enda ikke helt identifisert hva som kan gjøre det bedre, så jeg håper inderlig ikke at det blir noe forverring siden jeg ikke har mulighet til å ha noen gradert sykemelding. Her er det alt eller ingenting, og jeg er absolutt ikke lysten på å gå rundt hjemme for lenge og bare vente. Trives veldig godt på jobben, og dagene går så mye fortere når man er i aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Verdens beste følelse! :) 

Det gjør jeg! :) Gleder meg til å lese om det samme i din dagbok:yvonne:

Så bra at det går an å kjenne tidlig likevel! Jeg var innstilt på å vente i mange laange uker til. Kjenner det samme som deg, bare at det er litt mer action på venstresiden her. Men sparkene ned mot skrittet var jeg ikke forberedt på, trodde livmoren hadde trekt seg litt høyere opp. :fnise: Helt fantastisk hvor mye sterkere det blir for hver dag!

Hei, og velkommen! Du bør få en premie for å orke å lese hele:fnise:  Ja, vi gleder oss enormt! Er du også prøver eller gravid? 

Skal starte å prøve snart, må bare få med meg en jentetur først :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...