Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å herregud så spennende 😍 dette var morsom lesing syns jeg!! Da håper jeg du orker å oppdatere oss litt utover 😄 

Masse lykke til med rugingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger! :yvonne: Det var virkelig på tide at du fikk satt tilbake den perfekte eskimoen nå. Jeg vet ikke om alle fryseegg er klasse a, men tror egentlig ikke det. Høres ut som dette var spesielt perfekt siden de bemerket det :) Og så dårlig å kun få informasjonen i posten. Da måtte du i hvertfall fått informasjon om at du skulle få informasjon i posten :bond:

Masse lykke til i dagene framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 14.23, miore skrev:

Klart vi leser ;) Ååh, så bra at du kom deg dit tross noen bumper i veien :) Gratulerer som ruger, og lykke til! 

Tusen takk! =) Hvordan gikk det med tempingen og neste-sykluser?

På 19.6.2017 den 14.55, Pjusk skrev:

Hurra! :strix: Gratulerer så mye som ruger :hjerte:

Takk! :nordvesta:

På 19.6.2017 den 15.07, Sisti skrev:

Lykke, lykke til, håper dette er gullegget! :hoppe:

Takk, vi krysser alt vi har:duskedame:

På 19.6.2017 den 19.16, LillyBe skrev:

Å herregud så spennende 😍 dette var morsom lesing syns jeg!! Da håper jeg du orker å oppdatere oss litt utover 😄 

Masse lykke til med rugingen! 

Ja nå ble det plutselig noe action her igjen, jeg hadde egentlig gitt opp alt før sommeren. Skal nok orke å oppdatere fremover, nå nærmer mannens hjemkomst seg også!:klem: Så alt er i grunn litt lysere for øyeblikket. Og går det gale, så kommer han hjem en liten uke etter testdato uansett, så jeg slipper å ta alt alene.

Var trist å lese at deres juniinnsett ble avbrutt:( Felte noen tårer for deg når jeg så det, syns det er helt grusomt når vi ikke får en mulighet en gang. Der og da kjennes alt så forbaska urettferdig og meningsløst ut..

23 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer som ruger! :yvonne: Det var virkelig på tide at du fikk satt tilbake den perfekte eskimoen nå. Jeg vet ikke om alle fryseegg er klasse a, men tror egentlig ikke det. Høres ut som dette var spesielt perfekt siden de bemerket det :) Og så dårlig å kun få informasjonen i posten. Da måtte du i hvertfall fått informasjon om at du skulle få informasjon i posten :bond:

Masse lykke til i dagene framover!

Tusen takk! :) Ja, nå følte jeg vi ble litt motarbeidet. Husker jeg leste miores dagbok i fjor når de måtte avbryte, og tenkte at jeg hadde blitt gal hvis det var meg. Vel - gal ble jeg gitt! :fnise: Legen sa det på en sånn måte at jeg tolket det som at det måtte være såpass kvalitet for å få de på frys.

Lykke til med Pergotwins;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt forsøk i naturlig syklus forresten? Innsettet var så kjapt over i går (seriøst 10min fra inngang til utgang av bygget), at jeg ikke rakk å drøfte noe særlig med medisiner og sånt. Jeg spurte bare mens han holdt på å sette inn, om jeg trengte noe støttebehandling i form av Lutinus e.l. Hvor han bare svarte at så lenge jeg hadde naturlig syklus så var sikkert ikke det nødvendig. Jeg gravde ikke noe mer, for jeg trodde jeg skulle ha samtale med sykepleier etterpå, samt få skjemaet jeg fikk sist gang med testdato osv. Men neida, der var på hue og ræva ut. Hadde en pakke Lutinus fra overstimuleringen i mars, så jeg tenker å ta en tbl hver kveld bare for å føle at jeg gjør noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres ut som en god idé å ta lutinusen :) Nå har jeg ingen erfaring med innsett i naturlig syklus, og pergorundene mine er ikke helt naturlige, men jeg har i hverfall fått beskjed om å bruke støttebehandling da. Jeg kunne velge cyclogest (som jeg bruker ved ivf), men skulle i såfall ta halv dose. Første gangen jeg var inne til time hadde jeg straks eggløsning, så det var for seint med pergo, men jeg fikk likevel resept på progesteron. Nettopp for "å gjøre noe". Så skade gjør det hvertfall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har STOR tro på innsett i naturlig syklus! Har to venninner som har blitt gravid på nettopp det :) De har faktisk ikke brukt noe medisiner, ingen progesteron i etterkant. Men jeg ville nok også tatt litt, om du uansett har liggende ;) 

Har du litt planer de nærmeste dagene, sånn at tiden flyr? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også ville tatt litt om jeg hadde hatt det liggende - uten noen god grunn, bare for å føle at jeg "hjalp til litt" :ler: 

Jeg får blødning ca annehver uke jeg, så ingen eggløsninger på meg. Men det ser jo ut til at kroppen i alle fall prøver litt mer enn før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innsett i naturlig syklus. Tok ikke medisiner i det hele tatt hverken før eller etter innsett. Jeg ble gravid, er 6+4 i dag😊 Jeg hadde også liggende, men tok ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Illy skrev:

Jeg syns det høres ut som en god idé å ta lutinusen :) Nå har jeg ingen erfaring med innsett i naturlig syklus, og pergorundene mine er ikke helt naturlige, men jeg har i hverfall fått beskjed om å bruke støttebehandling da. Jeg kunne velge cyclogest (som jeg bruker ved ivf), men skulle i såfall ta halv dose. Første gangen jeg var inne til time hadde jeg straks eggløsning, så det var for seint med pergo, men jeg fikk likevel resept på progesteron. Nettopp for "å gjøre noe". Så skade gjør det hvertfall ikke!

Jeg har tatt én hver kveld nå. Kunne gjerne tatt tre for dagen hvis legen mente det var nødvendig, men er så ekkelt med det griseriet, og jeg blir megasår av dem. Så 1stk daglig får være godt nok:fnise:

9 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg har STOR tro på innsett i naturlig syklus! Har to venninner som har blitt gravid på nettopp det :) De har faktisk ikke brukt noe medisiner, ingen progesteron i etterkant. Men jeg ville nok også tatt litt, om du uansett har liggende ;) 

Har du litt planer de nærmeste dagene, sånn at tiden flyr? Hehe

Åh da håper jeg virkelig dette er tingen! Jeg tør ikke overlate det helt til kroppen, føler jeg har "fiendtlig livmor", så litt støtte må til :P  Jeg har hatt fri de siste dagene, og tenkte å ta det med ro. Men nå ringte de fra jobb og spurte om de kunne flytte på vaktene mine, så nå blir det to nattevakter! Passer meg fint at dagene går litt fort egentlig:) Og når de flytter vakter så tjener jeg flesk, vinn-vinn :) 

7 timer siden, miore skrev:

Jeg tror jeg også ville tatt litt om jeg hadde hatt det liggende - uten noen god grunn, bare for å føle at jeg "hjalp til litt" :ler: 

Jeg får blødning ca annehver uke jeg, så ingen eggløsninger på meg. Men det ser jo ut til at kroppen i alle fall prøver litt mer enn før!

:fnise: er visst en egen ivf-logikk på gang her. 

Oi, det var jo litt voldsomt. Men før så hadde du vel null blødninger? Så litt forbedring er det jo;) 

6 timer siden, Myre skrev:

Jeg hadde innsett i naturlig syklus. Tok ikke medisiner i det hele tatt hverken før eller etter innsett. Jeg ble gravid, er 6+4 i dag😊 Jeg hadde også liggende, men tok ingenting.

Gratulerer så masse!! :)  Utrolig kjekt å se at man kan lykkes, det er så fort gjort å grave seg ned i negativiteten. Hvilket forsøk var dette for dere? Har du vært gravid før? Imponerende at du klarte å holde deg unna medisiner:fnise: Jeg hadde nok klart å dy meg hvis legen hadde gitt meg et tydelig svar. Men han var litt nølende, og fremstod ikke helt som han husket historikken min - så da tar jeg litt støtte likevel. Jeg har hatt kjemisk (tror jeg) et par ganger, og er derfor redd for at det er kroppen som ikke er helt mottakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Gratulerer så masse!! :)  Utrolig kjekt å se at man kan lykkes, det er så fort gjort å grave seg ned i negativiteten. Hvilket forsøk var dette for dere? Har du vært gravid før? Imponerende at du klarte å holde deg unna medisiner:fnise: Jeg hadde nok klart å dy meg hvis legen hadde gitt meg et tydelig svar. Men han var litt nølende, og fremstod ikke helt som han husket historikken min - så da tar jeg litt støtte likevel. Jeg har hatt kjemisk (tror jeg) et par ganger, og er derfor redd for at det er kroppen som ikke er helt mottakelig. 

Takk for det😊 Dette var innsett nr tre, og jeg har hatt to ferskforsøk før dette. Jeg har aldri sett en positiv test før, og vi startet prøvingen for ca ni år siden. Jeg forstår selvfølgelig at det er fristende å ta støtte når en har det liggende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LoveTrain skrev:

 

:fnise: er visst en egen ivf-logikk på gang her. 

Oi, det var jo litt voldsomt. Men før så hadde du vel null blødninger? Så litt forbedring er det jo;) 

Det stemmer! Så nå er det nok litt hormoner i omløp, men ikke helt nok til å gjøre det skikkelig. Jaja - jeg snakket med klinikken i dag, og de skal sende meg behandlingsopplegg for august i posten denne uken, så før jeg vet ordet av det er jeg i gang igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Myre skrev:

Takk for det😊 Dette var innsett nr tre, og jeg har hatt to ferskforsøk før dette. Jeg har aldri sett en positiv test før, og vi startet prøvingen for ca ni år siden. Jeg forstår selvfølgelig at det er fristende å ta støtte når en har det liggende! 

NI ÅR?😳 Så utrolig gledelig at det lykkes nå! Skal dere ha TUL snart? Har du dagbok? :)

17 timer siden, miore skrev:

Det stemmer! Så nå er det nok litt hormoner i omløp, men ikke helt nok til å gjøre det skikkelig. Jaja - jeg snakket med klinikken i dag, og de skal sende meg behandlingsopplegg for august i posten denne uken, så før jeg vet ordet av det er jeg i gang igjen! :)

Litt er bedre enn ingenting;) om det så gjelder syklus, Lutinus eller noe annet:fnise: Tror du det blir noe annerledes neste runde? Du har jo egentlig hatt grei uttelling når det først har blitt innsett? 

Er det én ting som er sikkert, så er det at sommeren er fort overstått! Syns den alltid er over før jeg rekker å finne frem sommertøyet🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 4 og skrulleriet er så smått i gang. Leser side opp og side ned om sjanser ut i fra embryograderingen og innsettingsdag. Det er så mye forskjellig statistikk at jeg føler ingen informasjon er til å stole på :klo: Jeg fikk ikke noe samtale med sykepleier, eller lege for så vidt, når jeg var inne på mandag. Så jeg er jammen ikke helt sikker på hvordan man teller dpo ved frys? Frysedag og tinedag er kanskje en og samme greie når man tenker hvilket stadie embryoet er på? Det var 8 celler ved både frys og tin, så da kaller vi begge for dag 3? I så fall er jeg på dag 6 nå, og forhåpentligvis ruger jeg på en liten blastobaby som klekkes når som helst i dag:hjerte: Implantasjon ila morgendagen-ish? Kanskje litt senere siden det er eskimo. Hver minste lille stikking eller antydning til murring tolkes opp og ned i mente, og siden jeg ikke har brukt noe særlig støttebehandling så OVERtolker jeg alt! Og dette er før det i det hele tatt kan ha festet seg :sjenert: Jeg fikk positiv el-test for en uke siden, og kan da forvente mens tors-lør neste uke... huff! På en måte vil jeg ha svar fortest mulig, samtidig som jeg vil tøye illusjonen om graviditet lengst mulig. Ved forrige runde i desember, så mener jeg å huske at det var svak positiv 12dpo, og neg 13dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på implantasjon i morgen :Nikke: 

Jeg tipper det blir ganske likt opplegg som før! I vinter var jeg litt frustrert da de aldri ville prøve å gjøre noen endringer en gang, men nå har jeg jo faktisk blitt gravid ved to av fire innsett. Det må jeg jo være fornøyd med, så nå blir det ingen sure miner om programmet er akkurat likt som før :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Rugedag 4 og skrulleriet er så smått i gang. Leser side opp og side ned om sjanser ut i fra embryograderingen og innsettingsdag. Det er så mye forskjellig statistikk at jeg føler ingen informasjon er til å stole på :klo: Jeg fikk ikke noe samtale med sykepleier, eller lege for så vidt, når jeg var inne på mandag. Så jeg er jammen ikke helt sikker på hvordan man teller dpo ved frys? Frysedag og tinedag er kanskje en og samme greie når man tenker hvilket stadie embryoet er på? Det var 8 celler ved både frys og tin, så da kaller vi begge for dag 3? I så fall er jeg på dag 6 nå, og forhåpentligvis ruger jeg på en liten blastobaby som klekkes når som helst i dag:hjerte: Implantasjon ila morgendagen-ish? Kanskje litt senere siden det er eskimo. Hver minste lille stikking eller antydning til murring tolkes opp og ned i mente, og siden jeg ikke har brukt noe særlig støttebehandling så OVERtolker jeg alt! Og dette er før det i det hele tatt kan ha festet seg :sjenert: Jeg fikk positiv el-test for en uke siden, og kan da forvente mens tors-lør neste uke... huff! På en måte vil jeg ha svar fortest mulig, samtidig som jeg vil tøye illusjonen om graviditet lengst mulig. Ved forrige runde i desember, så mener jeg å huske at det var svak positiv 12dpo, og neg 13dpo. 

Jeg heier også på implantasjon i morgen :) Jeg misunner deg jo ikke skrulledagene nå, men samtidig misunner jeg deg veeeldig å være ruger! 

Nå skal du starte ballet med positive graviditetstester, så følger vi andre etter som perler på snor i august 😄 Ahh, lykke 😍❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoveTrain skrev:

Rugedag 4 og skrulleriet er så smått i gang. Leser side opp og side ned om sjanser ut i fra embryograderingen og innsettingsdag. Det er så mye forskjellig statistikk at jeg føler ingen informasjon er til å stole på :klo: Jeg fikk ikke noe samtale med sykepleier, eller lege for så vidt, når jeg var inne på mandag. Så jeg er jammen ikke helt sikker på hvordan man teller dpo ved frys? Frysedag og tinedag er kanskje en og samme greie når man tenker hvilket stadie embryoet er på? Det var 8 celler ved både frys og tin, så da kaller vi begge for dag 3? I så fall er jeg på dag 6 nå, og forhåpentligvis ruger jeg på en liten blastobaby som klekkes når som helst i dag:hjerte: Implantasjon ila morgendagen-ish? Kanskje litt senere siden det er eskimo. Hver minste lille stikking eller antydning til murring tolkes opp og ned i mente, og siden jeg ikke har brukt noe særlig støttebehandling så OVERtolker jeg alt! Og dette er før det i det hele tatt kan ha festet seg :sjenert: Jeg fikk positiv el-test for en uke siden, og kan da forvente mens tors-lør neste uke... huff! På en måte vil jeg ha svar fortest mulig, samtidig som jeg vil tøye illusjonen om graviditet lengst mulig. Ved forrige runde i desember, så mener jeg å huske at det var svak positiv 12dpo, og neg 13dpo. 

Det er nå du trenger et forstørrelsesvindu inn i livmora! Men forhåpentligvis holder embryoet på med eksemplarisk klekking :) Jeg vil tro at det var tilbake på den dagen det ble fryst ned da det kom opp, ja. Åh, det blir litt ekstra spennende med naturlig syklus og tegn. Ved ferskforsøk er det jo helt nytteløst å tolke. Det blir veldig spennende å følge med her framover! Gøy og følge med på avstand, for midt oppi det er det i overkant spennende. Men jeg tenker jeg kommer til å bli smånervøs på dine vegne etter hvert og. Det er på tide at det ordner seg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, miore skrev:

Jeg heier på implantasjon i morgen :Nikke: 

Jeg tipper det blir ganske likt opplegg som før! I vinter var jeg litt frustrert da de aldri ville prøve å gjøre noen endringer en gang, men nå har jeg jo faktisk blitt gravid ved to av fire innsett. Det må jeg jo være fornøyd med, så nå blir det ingen sure miner om programmet er akkurat likt som før :fnise: 

Da er det kanskje ingen vits i å finne opp kruttet på nytt;)

19 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg heier også på implantasjon i morgen :) Jeg misunner deg jo ikke skrulledagene nå, men samtidig misunner jeg deg veeeldig å være ruger! 

Nå skal du starte ballet med positive graviditetstester, så følger vi andre etter som perler på snor i august 😄 Ahh, lykke 😍❤

Nå MÅ det bli en gullsommer på oss alle!:) Starter du i slutten av juli?

18 timer siden, Illy skrev:

Det er nå du trenger et forstørrelsesvindu inn i livmora! Men forhåpentligvis holder embryoet på med eksemplarisk klekking :) Jeg vil tro at det var tilbake på den dagen det ble fryst ned da det kom opp, ja. Åh, det blir litt ekstra spennende med naturlig syklus og tegn. Ved ferskforsøk er det jo helt nytteløst å tolke. Det blir veldig spennende å følge med her framover! Gøy og følge med på avstand, for midt oppi det er det i overkant spennende. Men jeg tenker jeg kommer til å bli smånervøs på dine vegne etter hvert og. Det er på tide at det ordner seg nå!

Åh, tenk det da! Sånn som de kuene på tv som har vindu inn til magen:fnise: 
Ja jeg bare venter på den nervøsiteten som skal komme snikende etter helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 17.53, LoveTrain skrev:

Dag: 7 dpo

Symptomer: hmm, syns symptomene har avtatt en del. Men så er jeg ikke sikker på om all mageaktiviteten egentlig var symptomer, eller bare etterdønninger fra uttaket. Nå er det i hvert fall ikke vondt å sette seg ned/reise seg lenger. Så det er positivt! Brystene er fremdeles vonde og ømme, men ikke like gale som tidligere i uken. Jeg mistenker i grunn at Ovitrellen stod for de fleste symptomene mine, og at Lutinus bare gir hønevondt. Det er så nasty med disse vagitoriene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg snart. Er så ufattelig deilig å stå midt på et kjøpesenter, eller inne hos en pasient på jobb, og bare kjenne at all den ekle grøten renner ut :kvalm: i tillegg er jeg blitt skikkelig, skikkelig sår nedentil :(

Følelse: Etter at vi fikk beskjed om null fryseegg på onsdag har følelsen vært helt i kjelleren. Heldigvis har jeg jobbet de siste nettene, så jeg har ikke hatt tid til å grave meg ned i min egen elendighet, men nå kommer det snikende. Tar lett til tårene, og syns fryktelig synd på meg selv - ikke så sjarmerende akkurat. 

Kropp: Fremdeles stoor og oppblåst mage. Syns det er litt vemodig at jeg plutselig ser gravid ut, uten å vite om jeg er det :( 

Testetøs: Tok en test i går, og det var en svaaaaak strek der. Tenker å teste igjen i morgen, og satser på en blendahvit.

Tenkte jeg skulle se hvordan forrige runde var, og jammen er det stor forskjell på fersk og frys!

Fersk vs frys

Dag: 7 dpo

Symptomer: Null, nada, niks? Har litt murringer i dag, men det kjennes ut som eggstokkmurringer, og ikke livmoren - if that makes sense? Meget mulig lutinusen har begynt å virke litt. Tatt 4 doser til nå, mens ved fersk var jeg vel oppi 20-ish på dag 7. Ingen hønevondter, ikke særlig med grøt heller når jeg bare tar én før jeg legger meg:mynona:

Følelse: Normal? Positiv? Vet ikke helt, jeg tenker mye mindre på forsøket enn jeg gjør når jeg går på medisiner og tisser på pinner ørten ganger daglig. Annet enn MYE googling på mobilen når jeg kjeder meg. Ellers føler i grunn at jeg lever som normalt, og måtte til og med ha et lite panikkanfall når jeg skjønte hvor mye kaffe jeg fikk i meg på nattevakten. Glemte rett og slett at jeg må begrense meg! =) Små snev av skrulling drypper innom selvsagt, og jeg antar dette eskalerer pent rundt 10dpo:P

Kropp: Ingen plager! Flat og fin mage, ingen som lurer på om jeg er gravid:fnise:

Testetøs: Ingen Ovitrelle = ingenting å teste etter = en merkelig tomhet = skånsomt for øyne og myserynker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...