Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Snikleser melder seg :goodbye:

Jeg har veldig lite peiling på dette med IVF, men synes det er veldig spennende. Hurra for 19 befruktede, det høres jo helt fantastisk ut! Måtte de klare seg til mandag :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18. mars 2017 den 11.39, LillyBe skrev:

Så herlig, gratulerer :) det er jo fantastisk!!!! FOR et bra resultat, og er jo lite frafall hittil da :) Så deilig følelse! Nå kan lørdagen nytes!!! 

Ja, blastoer har god statistikk...meb har jo alt ett negativt blastoforsøk bak meg. Det er nesten det værste oppi alt, man mister troen på å lykkes. Nå skal vi ut i sola :) drite i negative tester, og negative tanker! 

Ja, jeg har vært litt i sjokk over resultatet. 

Hadde du fersk eller fryst blasto sist?

På 18. mars 2017 den 13.04, Sisti skrev:

Wow! Dette er spennende! 

Litt for spennende! Har ikke sovet i natt heller, er så spent på hvor mange som fremdeles er med i gamet.

På 18. mars 2017 den 13.18, Illy skrev:

Åj, det er virkelig mange!!:nordvesta:Det blir spennende framover, men her må det være snakk om hvor mange som klarer seg, for det må bli en del!:)

Jeg håper det!:rodmer:

På 18. mars 2017 den 16.39, tr.heimspia83 skrev:

19 befruktede :nordvesta:

Herregud som jeg krysser fingrene for dette!

Takk:hoppe:

På 18. mars 2017 den 19.54, miore skrev:

Åh, for en fantastisk uttelling! Litt forsinket gratulerer fra meg, som er på tur med litt lite internettid denne helgen :) 

Lite internett høres deilig ut:fnise:

På 18. mars 2017 den 20.42, Pjusk skrev:

Snikleser melder seg :goodbye:

Jeg har veldig lite peiling på dette med IVF, men synes det er veldig spennende. Hurra for 19 befruktede, det høres jo helt fantastisk ut! Måtte de klare seg til mandag :strix: 

:hallo: Så kjekt med snikleser! Imponert over at noen gidder:fnise: Jeg oppdaterer ikke så veldig ofte i grunn. KG er litt på godt og vondt for min del - kjempedeilig å snakke med noen i samme situasjon, men skummelt å ha så mye fokus på dette.

På 19. mars 2017 den 8.31, LilleMy1989 skrev:

19 :strix: Jeg heier på de :duskedame: kom igjen egga!!!

Takk!!!:nori: Håper det hjalp med en heiagjeng ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, én time til kontroll! Jeg er så spent at jeg snart kaster opp:spy: Lite søvn i natt igjen, drømte at jeg knuste alle eggene i en eggekartong, og etter det har jeg ikke fått sove. Litt symbolske greier eller? :fnise: Jeg har SÅ lyst på innsett i dag, men prøver å stålsette meg for at det blir i mai (som er en hel evighet til!). Hun fra laboratoriet nevnte at vi kunne dyrke til blasto, men da er det så utrolig stort frafall tror jeg. Årrrrh, disse bekymringene! Er også livredd for overstimulering etter å ha lest diverse på nett.. 

Hvis jeg skal være litt positiv, "slipper" jeg innsett så slipper jeg Lutinus. Og det er jo noe. I tillegg har vi planlagt fjellpåske, litt vin og annen påskekos er veldig velkomment:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LoveTrain skrev:

Uæææ, én time til kontroll! Jeg er så spent at jeg snart kaster opp:spy: Lite søvn i natt igjen, drømte at jeg knuste alle eggene i en eggekartong, og etter det har jeg ikke fått sove. Litt symbolske greier eller? :fnise: Jeg har SÅ lyst på innsett i dag, men prøver å stålsette meg for at det blir i mai (som er en hel evighet til!). Hun fra laboratoriet nevnte at vi kunne dyrke til blasto, men da er det så utrolig stort frafall tror jeg. Årrrrh, disse bekymringene! Er også livredd for overstimulering etter å ha lest diverse på nett.. 

Hvis jeg skal være litt positiv, "slipper" jeg innsett så slipper jeg Lutinus. Og det er jo noe. I tillegg har vi planlagt fjellpåske, litt vin og annen påskekos er veldig velkomment:) 

Ler litt av drømmen din - underbevisstheten er kanskje ikke veldig subtil? :fnise: 

Hvordan er formen? Har du hatt noe vektøkning eller kvalme? Hvis ikke er det jo godt mulig du får innsetting i dag, jeg håper for deg! :duskedame: 

Du kan jo vurdere å fryse noen nå og dyrke resten til blastocyst? Det er jo større implantasjonsrate på blastocyster, samtidig som det er veldig frustrerende å se så mange falle fra. Trøsten er at de sannsynligvis hadde falt fra "på innsiden" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er tidenes drittdag :( Av hele 19 befruktede, var det altså kun 3 som hadde delt seg "perfekt" - jeg glemte å spørre hva det innebar, siden jeg var opptatt med å holde tilbake gråten til jeg kom til bilen. I tillegg var det to som fremdeles var med, men av ymse kvalitet. Så da er de 3 "perfekte" fryst ned - jeg vil tro de er åttedelt? Eller kanskje 6-delt hvis det ikke skjer helt likt? De dårlige to blir forsøkt dyrket til blasto for evt frys. 

Jeg hadde væske i buken, samt veldig store eggstokker. Altså ble det ikke innsett av frykt for overstimulering. Jeg forsøkte å argumentere for at jeg mest sannsynlig bare kom til å bli dårlig HVIS jeg blir gravid, og den sjansen tar jeg gjerne. Men nei.. så da venter vi til mai :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke ble innsett da :sukk:

3 av 19 var ikke store fangsten, men det kan bli 5 (!) :vetikke:

Men igjen, du trenger bare 1 skikkelig bra en som går hele veien :hoppendeglad:Bare sånn litt perspektiv på det i den tunge tiden likevel :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe drittdag :( skjønner godt skuffelsen, og når du i tilegg må vente med innsett. MEN det fine er at nå har du 3 perfekte på frys, og kanskje også 2 blastoer!! Det må jo isåfall være et bra resultat :) Fryseforsøk er jo rimelig greit å gjennomføre også, i forhold til fersk. Da går vi for full klaff i mai <3 årets fineste måned! 

Åssen er formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dritt, når du hadde så mange er det klart du hadde håpet på flere :klem:Sånn isolert sett er det flott med tre perfekte, og kanskje to til som kommer etter.  Skjønner at det er kjipt å ikke få innsett nå også,  du har jo "jobbet hard" for det. Jeg tror det er ganske vanlig at mange faller fra når men får veldig mange egg, ikke at det er særlig trøst nå da. Håper du kan få noen gode ord og forklaringer på klinikken etter hvert.  

Men uansett, gratulerer med tre perfekte, små egg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjipe nyheter - skjønner godt at dette ble en dårlig dag :( Det er jo veldig kjedelig å vente helt til mai, men alvorlig overstimulering kan være ordentlig farlig, det er jo derfor de er forsiktige! Tre perfekte egg er jo i alle fall tre potensielle perfekte barn, så vi får krysse fingrene for et vellykket innsett i mai :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Så kjedelig at det ble en skuffelse for deg. :( Men nå har du jo potensielt 3-5 mulige fryseforsøk! Tenk at hvis du hadde fått ut et mer "normalt" antall egg hadde 3 på frys vært kjempebra! Så du er jo egentlig innen normalen. *prøver å være rasjonell*

Skjønner godt at det er kjedelig å vente til mai. Du får prøve å nyte påske med vin og kos, mai kommer raskt! Håper de velger ut gullegget i mai. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med hvis det er greit :)

Kjedelig med totalfrys. Been there. Vi hadde kun to egg og fikk ikke innsett pga væske i livmor. 

Det er fortsatt tre potensielle bebiser du har der i fryseboksen da, selv om det er vanskelig å tenke positivt når så mange har falt i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Så kjedelig at det ikke ble innsett da :sukk:

3 av 19 var ikke store fangsten, men det kan bli 5 (!) :vetikke:

Men igjen, du trenger bare 1 skikkelig bra en som går hele veien :hoppendeglad:Bare sånn litt perspektiv på det i den tunge tiden likevel :hug:

Det er sant, det trengs bare ett i det store og hele:) Går for litt optimisme om noen dager;) akkurat i dag er en grave-seg-ned-dag, men det letter etter hvert - det VET jeg jo:)

5 timer siden, LillyBe skrev:

Kjipe drittdag :( skjønner godt skuffelsen, og når du i tilegg må vente med innsett. MEN det fine er at nå har du 3 perfekte på frys, og kanskje også 2 blastoer!! Det må jo isåfall være et bra resultat :) Fryseforsøk er jo rimelig greit å gjennomføre også, i forhold til fersk. Da går vi for full klaff i mai <3 årets fineste måned! 

Åssen er formen nå?

Takk for fine ord:klem: Mai er veldig fin ja, så jeg håper sol og varme hjelper til:)

4 timer siden, Illy skrev:

Så dritt, når du hadde så mange er det klart du hadde håpet på flere :klem:Sånn isolert sett er det flott med tre perfekte, og kanskje to til som kommer etter.  Skjønner at det er kjipt å ikke få innsett nå også,  du har jo "jobbet hard" for det. Jeg tror det er ganske vanlig at mange faller fra når men får veldig mange egg, ikke at det er særlig trøst nå da. Håper du kan få noen gode ord og forklaringer på klinikken etter hvert.  

Men uansett, gratulerer med tre perfekte, små egg! :)

Takk:klem: Jeg hadde håpet på blastofrys i det minste, men vi får ta det vi får. Føles bare som et lite nederlag å ikke få forsøke denne runden. Håper du har mye bedre resultat enn meg i hvert fall:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, miore skrev:

Åh, så kjipe nyheter - skjønner godt at dette ble en dårlig dag :( Det er jo veldig kjedelig å vente helt til mai, men alvorlig overstimulering kan være ordentlig farlig, det er jo derfor de er forsiktige! Tre perfekte egg er jo i alle fall tre potensielle perfekte barn, så vi får krysse fingrene for et vellykket innsett i mai :) 

 

2 timer siden, Sisti skrev:

Så kjedelig at det ble en skuffelse for deg. :( Men nå har du jo potensielt 3-5 mulige fryseforsøk! Tenk at hvis du hadde fått ut et mer "normalt" antall egg hadde 3 på frys vært kjempebra! Så du er jo egentlig innen normalen. *prøver å være rasjonell*

Skjønner godt at det er kjedelig å vente til mai. Du får prøve å nyte påske med vin og kos, mai kommer raskt! Håper de velger ut gullegget i mai. :hoppe:

Jeg regner med de to dårlige er falt fra til nå, ingen grunn til at de skal klare seg. Men takk for rasjonelle tanker:fnise: det trengs! Mannen er jo hjemme i påsken, så vi får prøve the old way i april uansett:nori: Kjenner det hjelper litt på humøret, da kan jeg myse og nistirre på tester om noen uker likevel:P

1 time siden, QBee skrev:

Her vil jeg følge med hvis det er greit :)

Kjedelig med totalfrys. Been there. Vi hadde kun to egg og fikk ikke innsett pga væske i livmor. 

Det er fortsatt tre potensielle bebiser du har der i fryseboksen da, selv om det er vanskelig å tenke positivt når så mange har falt i fra. 

Hei! Det er veldig greit, velkommen skal du være =) Har du også dagbok? Hvordan gikk det med deres fryseegg? Og hvordan får man væske i livmoren egentlig? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg som har KG altså! Det er så deilig med respons fra noen som FORSTÅR:) Kjenner jeg sliter med å ta til meg gode råd og ønsker fra folk som ikke skjønner noenting:klaske: Selv om jeg vet de mener godt, og jeg setter jo veldig pris på det om noen dager når jeg er litt mer rasjonell. 

Er mest skuffet over at fryseeggene ikke blir blastoer, men tredagers. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at det er dårlig - uten å ha lest noe om det. Hadde jeg fått tre blastoer på frys, så hadde det liksom vært et ok resultat jeg kunne si meg fornøyd med. Nå vurderer vi å be dem tine to egg i mai, og så evt ett i sommer en gang hvis det ikke skulle gå på neste (DET SKAL GÅ!). Worst case scenario er da ferskforsøk i det offentlige fra august av. Skulle gjerne fortsatt med klinikken vår etter sommeren også, men vi har så mye annet vi gjerne kunne brukt pengene på når vi først har fått tilbud om "gratis" behandling. Høyt på ønskelisten står en laang ferie med hvite strender, dykking og bading:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, LoveTrain skrev:

 

Jeg regner med de to dårlige er falt fra til nå, ingen grunn til at de skal klare seg. Men takk for rasjonelle tanker:fnise: det trengs! Mannen er jo hjemme i påsken, så vi får prøve the old way i april uansett:nori: Kjenner det hjelper litt på humøret, da kan jeg myse og nistirre på tester om noen uker likevel:P

Hei! Det er veldig greit, velkommen skal du være =) Har du også dagbok? Hvordan gikk det med deres fryseegg? Og hvordan får man væske i livmoren egentlig? :klo: 

Ja har dagbok :) ligger under prøverdagbøkene. Tror det bare dukker opp væske av og til pga medisinene:dry: men hos meg var det mistanke om væske i egglederne så fikk dem fjernet før innsetting. Jeg ble gravid med ene egget og andre ligger enda på frys. Så få egg kan gå bra det.

Mine var for øvrig fryst som 2 dagers de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er FANTASTISK med støtte fra noen som forstår!! Det hjelper meg masse iallfall :) å ikke minst får man mange gode råd. Vi er jo flere i samme situasjon (både på godt og vondt...). 

Jeg unner deg både en sånn ferie, OG en babymage <3

Ved første forsøk fikk jeg ikke dyrket til blasto...men endte opp med ei fantastisk datter allikevel ;) dette var kun et 4-delt egg. Så sjansene er fortsatt store, å nå har du jo også flere å gå på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...