Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Kos deg og NYT vinen!!

Jeg gleder meg til oppdatering etter UL i morgen :) Krysser fingre for at alt ser supert ut, og at uttak blir i starten av neste uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på UL! :) Det blir spennende! Jeg tror ikke det er alternativ b, at eggene har løsnet for tidlig, altså. Det kan vel skje om inne nesesprayen virker, men det er veldig usannsynlig. Og jeg tror det går helt fint å glemme. Jeg både glemte en dose (til tross for alarm på telefonen), og klarte å ta to doser nesten samtidig en gang, og det skjedde ikke noe. Jeg kjente lite i magen, og var bekymret over det, for jeg har jo lest her at de fleste kjenner mye. Da jeg nevnte det for legen innen UL, sa han bare at det er flott, vi vil ikke ha noen overstimulering. Nå var jeg understimulert i stedet, men han gjettet ikke det ut i fra den manglende mageaktiviteten. Krysser fingrene for at alt ser flott ut, og at du har en passelig mengde gullegg der inne!

Så herlig at du har det bra for tida! Det er vel fortjent med slike dager etter alt du har vært igjennom :) Hehe, kanskje det er sprayen, ja? Håper vinen smakte, og at du kan se langt etter mer av den de neste månedene:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag! Alternativ B er ekstremt usannsynlig heldigvis :) Kanskje det er D) Du merker mindre til bivirkninger når du har lang protokoll? Det blir spennende å høre hvor mange/store follikler du har i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Sisti, @LillyBe, @Illy og @miore:)

UL gikk fint, var plenty med follikler - men litt små i størrelsen. De lå mellom 7-11mm alle sammen, så dosen er økt opp litt, og ny kontroll på mandag. Gyn mente at uttak blir tidligst onsdag, mest sannsynlig fredag. Jeg håper vel egentlig på fredag, selv om det er litt synd å bruke helgen på smerter da jeg hadde planlagt mye kjekt de dagene. Samtidig var over 30% av eggene umodne ved forrige uttak - og det ønsker jeg ikke igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, LoveTrain skrev:

Tusen takk @Sisti, @LillyBe, @Illy og @miore:)

UL gikk fint, var plenty med follikler - men litt små i størrelsen. De lå mellom 7-11mm alle sammen, så dosen er økt opp litt, og ny kontroll på mandag. Gyn mente at uttak blir tidligst onsdag, mest sannsynlig fredag. Jeg håper vel egentlig på fredag, selv om det er litt synd å bruke helgen på smerter da jeg hadde planlagt mye kjekt de dagene. Samtidig var over 30% av eggene umodne ved forrige uttak - og det ønsker jeg ikke igjen.  

Så bra at de øker dosen litt, da skjer det nok saker og ting :)  Er som du skriver mye viktigere at eggene blir modne, enn at det går raskt! Selv om det er kjedelig i forhold til helga og planer...denne helga kan du iallfall kose deg, og la medisinene gjøre jobben sin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det går seg nok til med noen ekstra dager :) Det er jo ikke et kappløp, selv om det av og til føles sånn :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenty follilkler, det er bra :) Krysser fingrene for at det blir fredag, og et fint uttak som ikke setter stopper for alle planene dine. Det passer fint med noe hyggelig å gjøre i de skumle ventedagene før innsett og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10. mars 2017 den 15.13, LillyBe skrev:

Så bra at de øker dosen litt, da skjer det nok saker og ting :)  Er som du skriver mye viktigere at eggene blir modne, enn at det går raskt! Selv om det er kjedelig i forhold til helga og planer...denne helga kan du iallfall kose deg, og la medisinene gjøre jobben sin :) 

Ja det skjer virkelig saker og ting her nå! :fnise:

På 10. mars 2017 den 15.33, miore skrev:

Jepp, det går seg nok til med noen ekstra dager :) Det er jo ikke et kappløp, selv om det av og til føles sånn :plystre: 

Litt kappløp med oss selv kanskje? :P Jeg skulle ønsker jeg kunne sovet i tre uker i strekk nå, og våknet til positiv test!  Har gått på medisiner i en måned nå, og det er ingenting i forhold til ventingen de neste ukene :( 

På 11. mars 2017 den 8.22, Illy skrev:

Plenty follilkler, det er bra :) Krysser fingrene for at det blir fredag, og et fint uttak som ikke setter stopper for alle planene dine. Det passer fint med noe hyggelig å gjøre i de skumle ventedagene før innsett og.

Det blir på fredag!
 

Var på kontroll i dag, 30 follikler av varierende str:klo: 4-5 på 8mm, 4stk på 15-16-17-18mm, og de resterende 20-21 folliklene ligger på rundt 11-14mm. Så her blir det stikking i to dager til, Ovitrelle (redusert dose) på onsdag, og uttak fredag. De var litt bekymret for overstimulering siden jeg nå har vondt i magen, den ser ut som en bongotromme, og jeg er litt småkvalm + mengden follikler. Så de var veeldig nøye med å informere om at det ikke er sikkert jeg får innsett denne runden:cry3:huff.. jeg får prøve å innstille meg på det, og heller bli positivt overrasket hvis det blir innsett likevel. Akkurat nå gleder jeg meg innmari til uttak, bare for å få det overstått.

Er litt redd det blir null på frys, og at hele dette forsøket er forgjeves...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyoyoy, nå skjer det VIRKELIG saker ja!!! Ikke rart du føler deg både oppblåst og kvalm...

Jeg tror og håper du får innsett, og mange gode egg ut :) Blir veldig spennende dager for deg utover nå da. Gleder meg til å følge ferden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så mange!! Jeg tør å vedde en god del på at du får egg på frys hvis det blir overstimulering og du ikke får innsett. Eller, at du får det uansett :) Det høres virkelig ikke behagelig ut å holde ut med alle de folliklene i magen helt fram til fredag da. Det hadde vært noe å bare kunne legge seg og sove og våkne til positiv test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange! krysser fingrene for at du slipper overstimulering :) Dette ligger jo an til en skikkelig flott fangst, du får sikkert masse på frys også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo ut 12 egg forrige gang, men ingen på frys. Så jeg har lite frysehåp. 

Men formen er i hvert fall mye bedre! Mandagen etter UL ble tilbragt med hodet i toalettet, så jeg har nok spist noe som gjorde meg dårlig den dagen. Tirsdag var så som så, men onsdagen var jeg i tipp topp shape igjen, og fungerte helt fint på jobb:) Var nesten så det fristet å sette hele Ovitrellen, i stedet for bare 2/3:fnise: Føler meg veldig fin i dag også, så jeg håper håper håper det blir uttak OG innsett denne runden:hoppe: Er så spent på fangsten i morgen, og redd jeg blir skuffet hvis ikke det blir tidenes catch:cry3: Magen er temmelig flat og fin igjen, og jeg kjenner egentlig ikke så masse action der nede. Krysser fingrene for at det ikke er dårlig nytt :klo:

Takk for svar på det andre innlegget mitt @miore! Jeg har også lest at de fleste ikke blir dårlig før etter eggløsningssprøyten - men ingen regel uten unntak. Nå ser det jo ut som det var omgangssyke e.l., og jeg må innrømme at jeg var litt småredd der en stund. Følte meg helt elendig, og jeg klarte ikke å få i meg noe væske på nesten ett døgn. Så allerede for meg sykehusinnleggelse, og en hel haug med udugelige helsepersonell som ikke vet hva overstimulering er for noe, osv :fnise: Litt teit å tenke slik som sykepleier kanskje:roll: Men nå er jo alt bra igjen :)

-----------

Må bare dele en litt morsom historie fra jobb. Kan være jeg har skrevet den her allerede for hjernen min fungerer ikke helt for tiden... Anyways, jeg jobber jo med akutt "syke", og får vi inn damer i fruktbar alder med magesmerter så tar vi alltid en hcg-stix av urinen. Da jeg hadde opplæring for en stund tilbake, så skulle jeg tolke en test, og stod og myste mot den og holdt den opp mot lyset. Plutselig hører jeg bak meg "ehh, du ser veldig lett om den er positiv eller negativ, ingen grunn til å stirre den i senk". :laugh: Da tenkte jeg at KG-damene hadde nå i hvert fall forstått meg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også fått innkalling til det offentlige! Forundersøkelse eller hva det er for noe - i august:nordvesta:  Da tror jeg definitivt vi dropper 3-pakning denne gangen:) Krysser fingre og tær for litt fryse-eskimoer vi eventuelt kan forsøke frem til august, men aller helst at jeg kan ringe og avlyse fordi jeg blir gravid denne runden :hjerter_rundt:

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, GUD bedre!! Dagens latterkrampe her hos meg. Sku virkelig likt å sett deg der, stående å myse mot den testen...i håp om å kaaaanskje kunne skimte en liten strek :P vi blir litt miljøskada, hehe! 

Jeg er super spent på morgendagen din altså, vi går for uttak, innsett og noen på frys!! Så bra at dere har fått innkalling til forundersøkelse også, hvilket sykehus er det? Jeg skal til gyn om 2 uker, tenker da det blir sendt ny henvisning til offentlig forsøk...vi søkte jo for 3-4 år siden også, men kjøpte 3-pack privat i mens, og det klaffet på første forsøk. Jeg håpet du følger i mine spor :) 

Godt å høre at formen din er bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til i morgen! :duskedame: Ler godt av det mentale bildet av deg som kjører den for oss helt normale myseinspeksjonen av g-testen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lo godt når jeg så for meg sykepleieren stå og myse på testen:fnise: Men bare så det er sagt, jeg hadde ikke stusset hvis jeg så deg!

Supert at formen kom seg igjen, og at det bare var hotellmat, tross alt.

Skikkelig spennende i morra!! Jeg tror det blir både et perfekt egg til insett og flere på frys av dette. Men nervepirrende blir det alltid likevel. Masse lykke til!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, LillyBe skrev:

Hahaha, GUD bedre!! Dagens latterkrampe her hos meg. Sku virkelig likt å sett deg der, stående å myse mot den testen...i håp om å kaaaanskje kunne skimte en liten strek :P vi blir litt miljøskada, hehe! 

Jeg er super spent på morgendagen din altså, vi går for uttak, innsett og noen på frys!! Så bra at dere har fått innkalling til forundersøkelse også, hvilket sykehus er det? Jeg skal til gyn om 2 uker, tenker da det blir sendt ny henvisning til offentlig forsøk...vi søkte jo for 3-4 år siden også, men kjøpte 3-pack privat i mens, og det klaffet på første forsøk. Jeg håpet du følger i mine spor :) 

Godt å høre at formen din er bedre! 

Ja jeg så sikkert helt gal ut:fnise: de skulle bare visst... Spesielt de damene vi tester som håper de er gravide, og jeg myser og vrir og vender for å kaaanskje komme med gode nyheter. 
Jeg er også superspent! Så spent at jeg har sovet hele 1,5t i natt. Så jeg regner med dagen etter uttak blir tilbragt i sengen. Vi skal på Haukeland:) Håper jeg følger i dine spor og slipper det da;) Dere da?

12 timer siden, Sisti skrev:

Lykke til i morgen! :)

Tusen takk!

11 timer siden, miore skrev:

Lykke til i morgen! :duskedame: Ler godt av det mentale bildet av deg som kjører den for oss helt normale myseinspeksjonen av g-testen :ler: 

Ja, er det ikke normalt å ha stirrekonkurranse med graviditetstester? :fnise:

10 timer siden, Illy skrev:

Haha, lo godt når jeg så for meg sykepleieren stå og myse på testen:fnise: Men bare så det er sagt, jeg hadde ikke stusset hvis jeg så deg!

Supert at formen kom seg igjen, og at det bare var hotellmat, tross alt.

Skikkelig spennende i morra!! Jeg tror det blir både et perfekt egg til insett og flere på frys av dette. Men nervepirrende blir det alltid likevel. Masse lykke til!😊

Håper det!! Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. som jeg skrev over: Hele 1,5 t med søvn i natt! Har lagt og vridd meg i sengen, og forsøkt å tenke positive tanker. Det er jammen ikke lett. Jeg er livredd for at det blir en dårlig fangst, eggene forrige gang var ikke av tipp topp kvalitet. Så er jeg redd for at kroppen har kjørt en @miore og tyvstartet på hele gildet - hos meg sånn at de store har forsvunnet og de små ikke har modnet skikkelig på grunn av redusert dose Ovitrelle. Eller så er jeg overstimulert og blir nektet innsett (det kjennes absolutt ikke sånn ut) - og at ingenting overlever til frysestadiet. Alt i alt en masse bekymringer. Er bare glad jeg har jobbet mye de siste dagene, slik at tiden har gått litt fortere enn fryktet.

Jeg kjenner så utrolig lite denne runden, har hatt et par dager med litt stikking og strekking, men ingenting i nærheten av forrige gang. Ovitrellen merker jeg heller ikke noe til, annet enn litt ømme nipples siste døgnet. Hvordan er det for dere andre? Har dere hatt lite symptomer og likevel en grei fangst? Slimhinnen min var 13mm på mandag - jeg aner ikke om det er bra eller ikke? Er nok miljøskadd av jobben min, og prøver alt jeg kan å ikke google noe særlig.  

 

...og så savner jeg mannen min noe så innmari akkurat nå.. :sjenert: 

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...