Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Bu for rød trusegrøt! Skal ta en imaginær og lett selvmedlidende champisskål med deg og @Illy på nyttårsaften ;) 

Jobbtilbudet høres veldig spennende ut, da! Er du i fast stilling nå? Tror du ta du kommer til å gå for det, selv om det blir vikarstilling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei, bu for rød trusegrøt, ja :klem: Bare uttrykket sier jo litt om hvordan prosessen er, man må faktisk holde ut uker med trusegrøt. Og likevel risikerer man at den blir rød. Jeg er helt med på en imaginær skål, @miore, i selvmedlidenhet, og for et fruktbart 2017!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skål for et fruktbart 2017 ja! :vin:

Jeg er i fast stilling nå @miore, men kjenner det tærer på med å jobbe bare natt. Er også redd nattejobbingen kan være en grunn til at dette ikke går veien. Jeg heller mot å takke ja til stillingen, og må nok sende inn oppsigelse i kveld:vetikke: det er tross alt et flust av stillinger i helsevesenet, og med min erfaring får jeg alltid en jobb. Men kjennes skummelt ut å hoppe i et vikariat, har aldri hatt det før. 

Har ikke hatt mer rød trusegrøten annet enn den ene gangen. Nå er jeg tom for Lutinus, og tenker det er greit? Negative tester i kveld tilsier jo virkelig at det ikke er noe der. Selv om jeg offisielt skal teste i morgen og slutte da. Er dere enig med meg? 😜  orker ikke gå på apoteket for tre doser som høyst sannsynlig er helt unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er skummelt å gå fra fast til vikariat. Og så at du må bestemme deg og sende oppsigelsen alt i kveld da. Da blir det litt press. Men det høres jo ut som du har lyst på jobben, og gjerne vil bytte ut den gamle. Og du kommer til å få en ny fast stilling seinere, om det skulle bli nødvendig :) Spennende!

Hehe, jeg tør ikke å si om jeg er enig med deg ang. lutinusen eller ikke. Men jeg tror ganske sikkert at jeg selv ikke ville løpt på apoteket nå. Men ta en test i morra uansett da, og løp hvis du ser noe på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Illy sitt forslag! Jeg tipper jeg hadde gjort det samme som deg, selv om jeg ikke ville turt å råde noen om det i og med at det er mot legens anbefaling ;)

Skjønner godt det tærer på med nattearbeid, og det er vel faktisk bevist at det kan påvirke fertiliteten i negativ retning :( Synes det er litt skummelt å bytte jobb uavhengig av om det er fast stilling eller ei jeg (ikke at jeg har prøvd sistnevnte - men det er skummelt selv å bytte fra fast til fast!), men det er jo gjerne en grunn til at man har søkt på noe nytt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takket ja til ny jobb, og sa opp den gamle! SKUMMELT! Men også litt spennende:) Trengte noe kjekt å se frem til nå, og jeg tror denne jobben er midt i blinken da det er innenfor den "akutte" delen av helsevesenet. Skulle forsøket i februar gå veien, så passer det i grunn perfekt med vikariatet. Vi kan alltids prøve naturlig i januar, siden vi tross alt rent fysisk skal kunne bli gravide på egenhånd - selv om det har vist seg umulig for oss. Syklusene mine ble jo litt forkortet før jul, og derfor vil EL i jan. inntreffe rett før mannen reiser, hurra for det:) Tenkte også å høre med klinikken om det er noe i veien for å forsøke med Pergo denne måneden, mens vi venter på neste ivf. Noen som har erfaringer med det?

Dumme mensen dukket opp på selveste nyttårsaften, og jeg har ventet og ventet på at det skal bli supermens - men nei. Har til og med hatt mindre enn vanlig, og syns det er litt merkelig. Kanskje lutinus krøller det til? Jeg kjøpte aldri mer, men sluttet etter første dose på fredagen. Har heller ikke fått de verste krampene jeg pleier å ha første døgn, og nå merker jeg at den snart er overstått. Det ble dermed en merkelig nyttårsfeiring på oss, med tårer fra morgen til rett før middagsbesøk, og igjen når vi kom hjem i 23-tiden. Fra i går av har jeg derimot nektet meg selv å tenke mer på forsøket siden det er overstått og ingenting mer å gjøre med det. Nytt år, nye muligheter, og vi ser fremover:)

Hvordan går det med dere andre? Godt nytt år folkens:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år og grattis med ny jobb. :)

Synd forsøket ikke gikk veien. :klem: Jeg har ikke peiling på ivf, men det hørtes jo lurt ut å prøve på egenhånd mens dere venter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Jeg takket ja til ny jobb, og sa opp den gamle! SKUMMELT! Men også litt spennende:) Trengte noe kjekt å se frem til nå, og jeg tror denne jobben er midt i blinken da det er innenfor den "akutte" delen av helsevesenet. Skulle forsøket i februar gå veien, så passer det i grunn perfekt med vikariatet. Vi kan alltids prøve naturlig i januar, siden vi tross alt rent fysisk skal kunne bli gravide på egenhånd - selv om det har vist seg umulig for oss. Syklusene mine ble jo litt forkortet før jul, og derfor vil EL i jan. inntreffe rett før mannen reiser, hurra for det:) Tenkte også å høre med klinikken om det er noe i veien for å forsøke med Pergo denne måneden, mens vi venter på neste ivf. Noen som har erfaringer med det?

Dumme mensen dukket opp på selveste nyttårsaften, og jeg har ventet og ventet på at det skal bli supermens - men nei. Har til og med hatt mindre enn vanlig, og syns det er litt merkelig. Kanskje lutinus krøller det til? Jeg kjøpte aldri mer, men sluttet etter første dose på fredagen. Har heller ikke fått de verste krampene jeg pleier å ha første døgn, og nå merker jeg at den snart er overstått. Det ble dermed en merkelig nyttårsfeiring på oss, med tårer fra morgen til rett før middagsbesøk, og igjen når vi kom hjem i 23-tiden. Fra i går av har jeg derimot nektet meg selv å tenke mer på forsøket siden det er overstått og ingenting mer å gjøre med det. Nytt år, nye muligheter, og vi ser fremover:)

Hvordan går det med dere andre? Godt nytt år folkens:nordvesta:

Woo, gratulerer med ny jobb! :nigo:Og godt nyttår!

Vet ikke hvordan det er med din klinikk, men på min får jeg ikke lov til å begynne på forsøk på "pergomensen" - jeg må vente til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, og gratulerer med jobben :nordvesta:Tøft gjort! Og så at du ønsker deg en jobb innen for den akutte delen av helsevesenet da, det står det respekt av. Jeg prøver å holde meg borte derfra, for jeg blir ganske sliten i de periodene ting blir akutte hos oss.

Teit av mensen å komme på nyttårsaften. Og det er slitsomt med slik ventetid som du har hatt når, med håp som har kommet og gått. Jeg pleier i hvertfall alltid å håpe litt helt til mensen er der for fullt når det blir sånn, og da blir en jo skuffa flere ganger. Det er godt at det ikke var supermensen i det minste, og det har vel en sammenheng med medisinene det og? Spør klinikken om du kan teste pergo :) Pergo skal øke sjansene i måneden etter kur, og det er mulig det er slik med IVF-medisinene også? I så fall har dere kanskje allerede litt ekstra sjanse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner:) Jeg gleder meg veldig! Starter opplæring på mandag allerede, og er superspent. Håper bare jeg er frisk igjen til da. @Illy for somatikken så er den akutte delen på mange måter lettere, fysisk fordi en ikke har så mye stell og pleie, og psykisk fordi en slipper å ta innover seg alle tunge tanker og diagnoser på andres vegne. Jeg har nå lenge jobbet på en sengepost med mye tunge pasienter, og mange dystre skjebner. Så nå er jeg veldig klar for å kun ha førstelinjekontakt. Som person er jeg også veldig rolig og flink i krisesituasjoner, men tar til meg litt for mye når jeg har pasienter over tid. Det er jo mennesker man knytter seg til på sin egen måte, og det er vondt å se folk miste håpet og innse at de skal dø. 

Jeg fikk klarsignal for Pergo, så nå er jeg på dag 2 med piller. Det er jo ikke sikkert det blir et forsøk i februar pga de dumme leveringsproblemene, så da tar vi sjansen på Pergo rett før mannen reiser av gårde. Jeg har også verdens snilleste fastlege, som vil sykemelde meg slik at jeg får besøkt mannen under EL hvis det blir nødvendig utover våren:fnise:  Sex på resept med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Jeg har også verdens snilleste fastlege, som vil sykemelde meg slik at jeg får besøkt mannen under EL hvis det blir nødvendig utover våren:fnise:  Sex på resept med andre ord!

For en fantastisk flott lege du har :strix:

Sex på resept har jeg skikkelig trua på :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

For en fantastisk flott lege du har :strix:

Sex på resept har jeg skikkelig trua på :yvonne:

Ja, ikke sant?!:fnise:

Dag 3 med Pergo, og jeg kjenner stikkinger i magen. Vet ikke om det er psykisk, men det minner i hvert fall om stikkingene jeg hadde under ivf-forsøket. Har lest litt rundt på nettet, og syns det er skummelt å ikke ha UL-oppfølging. Står flere steder at hvis det er flere enn 3 modne follikler så fraråder de sex. Hvordan skal jeg ta hensyn til sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at det blir godt å komme over i det mer akutte innenfor somatikken, ja, det må være veldig tøft å jobbe med alvorlig somatisk sykdom over tid.  Men imponerende likevel. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet stadige kriser på jobb. Det er oppstår kriser hos oss også, men vi prøver jo å unngå dem, og klarer ofte det. I din nye jobb er det meninga at krisene skal komme. Står respekt av det!

Jeg må si meg enig i at du har en fantastisk lege! Så bra at dere fikk teste pergo nå, da blir denne måneden også litt ekstra spennende :) Er det kanskje mulig å be om UL-oppfølging siden dere går privat? Sånn at det ikke plutslig blir firlinger, liksom :fnise: Og så kan de sjekke at ikke slimhinna blir for tynn samtidig, for det skjer visst hos enkelte som bruker pergo. Men jeg tror egentlig det er ganske trygt. Virker som det er vanligere uten UL enn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 10 pergokurer uten UL ;) Jeg er dog relativt irritert på dét i ettertid! Ti er alt for mange når det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da titter jeg innom igjen gitt! De siste ukene har vært megatravle, med oppstart på ny jobb samtidig som jeg fremdeles har min gamle jobb, ørten babyshowers (auch), og en mann som har reist bort for et halvt år. Som om ikke det var nok raslet jeg lenge med et eller annet virus, og til slutt toppen av kransekaken - omgangssyken. Ser flere her inne har vært gjennom sistnevnte:frkk: 

Denne uken er heldigvis litt roligere, og jeg har endelig turt å tenke på prøvingen igjen. Vi har jo kjørt Pergo denne mnd, og jeg er i dag ca.10dpo. Jeg testet ikke for EL, som jeg angrer litt på nå. For jeg har ikke hatt noen symptomer på eggløsning, ei heller startet på menssymptomer (ømme bryter, murringer, null utflod, osv) som jeg burde ha til nå. Tok en test i morges just in case, blendahvit selvsagt. Godt mulig EL ble forsinket da, og i så fall traff vi ikke denne gangen. Jeg tok derfor mot til meg i dag, og ringte klinikken for videre plan. Sykepleieren sa at det er en annen lege som har laget opplegg denne gangen, og at han ønsker lang protokoll på meg. Jeg ville vite hva grunnen var til dette, om det kun er medisinmangel eller faktisk medisinsk grunn, så hun skal høre med ham i morgen og gi meg en lyd. @miore du har kanskje kontroll på denslags? :fnise: Jeg har jo klokkemens, og påvist eggløsning, så jeg trodde kort var veien å gå. Men kanskje det er lurt å nullstille kroppen og starte fra scratch? Må si det frister lite med nesespray og masse bivirkninger kombinert med ny jobb. Er også veldig bekymret for hvordan et forsøk skal kombineres med jobben mtp ultralyd og alt dette her. Jeg har ikke en jobb hvor jeg kan være fleksibel på arbeidstider, og det stresser meg skikkelig. Forrige runde jobbet jeg bare natt, så det var ikke et problem å plutselig skulle noe på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, LoveTrain skrev:

Da titter jeg innom igjen gitt! De siste ukene har vært megatravle, med oppstart på ny jobb samtidig som jeg fremdeles har min gamle jobb, ørten babyshowers (auch), og en mann som har reist bort for et halvt år. Som om ikke det var nok raslet jeg lenge med et eller annet virus, og til slutt toppen av kransekaken - omgangssyken. Ser flere her inne har vært gjennom sistnevnte:frkk: 

Denne uken er heldigvis litt roligere, og jeg har endelig turt å tenke på prøvingen igjen. Vi har jo kjørt Pergo denne mnd, og jeg er i dag ca.10dpo. Jeg testet ikke for EL, som jeg angrer litt på nå. For jeg har ikke hatt noen symptomer på eggløsning, ei heller startet på menssymptomer (ømme bryter, murringer, null utflod, osv) som jeg burde ha til nå. Tok en test i morges just in case, blendahvit selvsagt. Godt mulig EL ble forsinket da, og i så fall traff vi ikke denne gangen. Jeg tok derfor mot til meg i dag, og ringte klinikken for videre plan. Sykepleieren sa at det er en annen lege som har laget opplegg denne gangen, og at han ønsker lang protokoll på meg. Jeg ville vite hva grunnen var til dette, om det kun er medisinmangel eller faktisk medisinsk grunn, så hun skal høre med ham i morgen og gi meg en lyd. @miore du har kanskje kontroll på denslags? :fnise: Jeg har jo klokkemens, og påvist eggløsning, så jeg trodde kort var veien å gå. Men kanskje det er lurt å nullstille kroppen og starte fra scratch? Må si det frister lite med nesespray og masse bivirkninger kombinert med ny jobb. Er også veldig bekymret for hvordan et forsøk skal kombineres med jobben mtp ultralyd og alt dette her. Jeg har ikke en jobb hvor jeg kan være fleksibel på arbeidstider, og det stresser meg skikkelig. Forrige runde jobbet jeg bare natt, så det var ikke et problem å plutselig skulle noe på dagtid.

Hyggelig å høre fra deg igjen! Lurte akkurat på om du var forsvunnet fra forumverdenen for godt her i går :sjokkbla:

Nå er medisinene tilbake igjen, i alle fall for en liten stund, så jeg tviler på om medisinmangel er grunnen! Hvorvidt man har egen syklus har ikke så mye å si for hvorvidt man får kort eller lang protokoll (jeg har ikke syklus og får kort), så de vil nok heller teste ut om lang protokoll gir bedre resultater for deg med tanke på antall og kvalitet på eggene, tenker jeg.

Skjønner at du kvier deg, men om ikke annet er det litt lettere å planlegge et forsøk med lang protokoll, så du kan legge sånn at det passer best mulig med vakter på jobb i forhold til når ultralyder og sannsynlig uttak kommer til å havne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årrh, tror det er noe gale med testene mine. Nå er jeg igang med galskapen igjen. Testen på bildet er fra kvelden 10dpo. Glemte selvsagt å ta en ny i morgentåken idag:cry3:jeg ser helt tydelig en strek, men usikker på om det er farge i den..

IMG_0469.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den jeg også, men klarer ikke å bestemme meg for hvorvidt det er farge i den! PC-skjermen på jobb er så dårlig, så jeg måtte inn og kontrollsjekke på mobilen - men jeg klarer ikke helt å bestemme meg likevel :) Spennende uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" deg her igjen! :) Og så spennende med den testen. Jeg har erfaring med at billigtester kan få falsk strek etter tidsfristen, dessverre. Men, i den sammenheng har jeg jo googlet fenomenet. Og Google sier at når man er gravid kan det starte akkurat slik, så dette kan være positivt! 

Når det gjelder langt regime, og hvorfor man får det, er det noe jeg også lurer på. Som deg, har jeg regelmessig syklus og eggløsning. Og legen sa med én gang at lang protokoll var best for meg :klo:Jeg har ikke fått noen god forklaring, men sykepleieren på klinikken sa at det var vanlig å bruke lang protokoll om man var ung, hadde regelmessig syklus og god eggreserve (jeg er ikke kjempeung mer, og har ikke fantastisk eggreserve, men den er innafor). Jeg fikk ikke noen forklaring på hvorfor da. I tillegg har jeg googlet meg fram til at det er den foretrukne behandlingen ved endometriose. Jeg er ikke utredet for det, men mistenker at jeg har det. Mulig legen også tenker den tanken. Jegskal be om en forklaring neste time!

Og jeg skjønner godt bekymringen angående jobb. Jeg har fått beskjed om at jeg får sykemelding for å gå på kontroll hvis jeg ikke får til å bruke fleksitid eller avspasering (og fleksitid og avspasering eksisterer nærmest ikke på min arbeidsplass).

Tar du ny test i kveld, eller klarer du å vente til i morra tidlig? Lykke til! :) Er jo fantastisk hvis du bare kan glemme hele nesesprayen!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...