Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Så bra med så god samtale med jordmor. Jeg tror vi er mange som er redde for å fremstå som sutrete, og da er det så godt å få bekreftet at man ikke er det, og bli anerkjent for de følelsene man har. Det verste er å bli avfeid. Også bra at du kan nå føle deg trygg på at det ikke blir slik som sist. At du nå får tettere oppfølging og de vet hvordan det ble sist. Høres veldig bra ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21+5  

:babygutt:

Så bra med så god samtale med jordmor. Jeg tror vi er mange som er redde for å fremstå som sutrete, og da er det så godt å få bekreftet at man ikke er det, og bli anerkjent for de følelsene man har. Det verste er å bli avfeid. Også bra at du kan nå føle deg trygg på at det ikke blir slik som sist. At du nå får tettere oppfølging og de vet hvordan det ble sist. Høres veldig bra ut :jepp: 

Du har så rett, det er ikke sikkert den samtalen gjør noen forskjell på hvordan opplevelsen blir,  men jeg fikk blåst bort en gammel irritasjon :)

Jeg føler jeg har det ganske fint for tiden.. har kniver som stikker og drar i bekkenet, men de føles mest som en advarsel og ikke blodig alvor. Har også fått bittelitt mer overskudd, tror jeg!  Koser meg på jobb, og begynner å se fram til jul..

Nå føler jeg også "god samvittighet" for babymagen, var som om jeg ikke måtte skjule noe lenger i det jeg rundet halvveis! Før det ønsket jeg helst at det ikke skulle synes for den som ikke visste, men nå  er det bare stas :gravid: en kul er jo ikke til å unngå i uke 22, og jeg føler den er nett på dette tidspunktet, ikke feit, som jeg synes til vanlig!

Fikk en kommentar om magen på jobb nettopp. Samme dama (ei av to) som stadig kommenterte forrige gang, da ble jeg såret og lei meg! Denne gangen føltes det ikke like ille, jeg var på en måte mer forberedt.. kommentaren var "nei se, nå begynner du å bli riktig så dryg, ja!" - ikke en vondt ment kommentar, men da jeg var yngre ble dryg brukt som et svært negativt ord, synonymt med bælfeit. Denne gangen så jeg bare trist på henne og sa "nei uff, det synes jeg ikke var noen hyggelig måte å si det på", og hun fikk sjansen til å le det bort og si at hun bare mente jeg var fin :hjerte: har tenkt en del på det siden sist, at en blir så fryktelig sårbar, og at en som ikke er gravid som regel bare ønsker å være hyggelig. Glad jeg har lært litt av meg selv, og håper at jeg klarer å ikke bli såret når jeg blir "enda drygere" heller :)

Nå er det hjemme alene-kveld, skal prøve å nyte det (men legger meg vel som vanlig klokka 21.00 :P

 

 

 

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+6, og nå kjente både jeg og pappaen kjempetydelige spark på utsiden! Jeg har følt at sparken har vært sterke nok i ca en uke, men har ikke truffet på riktig sted før nå. Han tok en skikkelig runde i navlehøyde, og kjente det godt med flat hånd. Fikk skikkelig seg i magen på det første sparket, litt sånn forelska-følelse, den rare kilingen ved første kyss! Har visst glemt hvordan det var å kjenne babyen min fra innsiden og utsiden samtidig for første gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.november..

Nøyaktig tre år siden første permisjonsslutt før storebror. Nøyaktig tre mnd og to uker til første permisjonsdag før lillebror.

..og ikke minst - lønningsdag!  :hoppendeglad:

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 

Her blir det bare rot med sitering og svar, så prøver igjen (for fjerde gang) ;)

 

Gratulerer med Kakaogutt, han har jo allerede blitt 3! Hurra! Husker den tiden  :) skjønnerhan mye av det? HHer snakker han om "den store bursdagen "sin, og det er jo såå lenge å vente :)

Endret av FrøkenStrøken
bare surr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23+6

 

Sitter hjemme i sofaen, fantastisk følelse klokka 9 en tirsdags formiddag :)

 

Skal på kontroll hos jm halv ti, rart å allerede være der! Selv om jeg synes det er ganske lenge å vente fra 22-24, mye kan skje på den tiden! Usikker på hva jeg skal si og svare.. typisk meg å bare si at alt er bra, selv om mange rundt meg sier jeg burde hatt sykmelding når jeg må legge meg halv ni-ni, hberdag som helg, for å overleve uka. Vet liksom ikke, jeg.. "si det som det er" - men hvordan er det, da? Jeg klarer meg, jo.. vondt i bekkenet, men får til å gjøre det jeg skal, må jobbe mye ekstra pga kollegaer som er syke eller ikke har helt ansvarsfølelsen, men får jobben gjort..må riktig nok jobbe hver helg for å henge med, men klarer å skåne ettermiddagene. :rolleyes:

 

Får se an jm hva jeg forteller. Fikk dessverre telefon om at hun jeg skulle til, som jeg kjenner fra forrige svangerskap, er syk. Gruer meg litt til å gå til en jeg ikke kjenner. Er av en eller annen grunn redd hun er veldig negativ til vekta, aner ikke hvor mye jeg har gått opp, men har nok fra før! Gidder ikke åpne meg for henne hvis hun er ekkel på det.. :roll:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon :) Han har skjønt ganske mye i år ja. De feirer jo ale bursdager i barnehagen. Og de har snakket med han fra ei uke i forveien at snart var det han sin tur. Laget krone og greier :)  Så han var veldig gira. Han skjønner at bursdag og kake henger sammen :fnise: Men ikke dette med gaver.. Men han var helt i hundre når han fikk gaver. Gøy å rive av papiret. Og ikke minst se at han blir mer glad for det som er inni pakka fremfor selve papiret :hoho: 

 

Håper det gikk greit hos JM. Burde ikke være sånn at man gruer seg fordi man må gå til ei anna. Men er jo desverre noen JM der ute som burde hatt en jobb som ikke involverer mer menneskelig kontakt enn en telefon :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei fin feiring! Gleder meg til vi skal ha selskap :)

 

gikk fint hos JM i dag, hun var hyggelig,  og gjorde ikke noe nummer ut av veiinga. Jeg sa jeg ikke veier meg selv, og hun sa jeg gjerne kunne slippe å se på tallet, men så lenge hun ikke lagde noe styr så gjorde det meg ingenting. Har gått opp to kg siden sist, og veier dessverre det samme som høygravid sist :sur: det er noe dritt, men må mobilisere alt jeg har av motivasjon til å gjøre noe med det etter babyen er kommet.. to kg er vel ikke helt krise siden 12 uker.. ? 

Ellers snakka vi masse om jobb og situasjonen der, fortalte om bekkenet og kynnerne, hun mente det ikke var bra. Begynte med at jeg skal få tilrettelagt og mulighet til å ligge på en benk og jobbe osv, men jeg har virkelig ikke den type jobb!  Ikke kan jeg gå noe tidligere heller,  for da blir arbeidsoppgavene flere til neste dag, og det ender med enda flere timer i helgene. Tok det så vidt opp med noen fra ledelsen på jobb (sjefen var ikke tilstede), og fikk bekreftet at det ikke er noe mye å gjøre. Alternativene, i følge JM, er sykmelding (hvis legen velger bekkenet som årsak) eller svangerskapspenger  (hvis det blir pga kynnerene.

Hater dette, særlig at det er mest opp til meg selv, for ønsker å gjøre en god jobb.. men ønsker også å fungere hele dagen, kunne  være sammen med familien min noen ettermiddager og helger og å kunne være våken etter halv ni på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå våken i fire timer i natt :roll:, tenkte sånn på hvordan det skal bli fremover. Bestemte meg for at jeg må prøve å tilpasse jobben og ikke kroppen, og la en plan for hvordan det kunne gått i orden. Har bestilt legetime til fredag, og nå har jeg lagt fram planen min for ledelsen på jobb. Spent på hvordan det går,  om begge parter - om noen - er samarbeidsvillige!  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ta vare på kroppen! Synes det hørtes fornuftig ut å heller tilpasse jobben enn kroppen ;) Hva sa ledelsen? Er ikke alltid så lett med tilrettelegging synes jeg. Min jobb tilrettelegger masse på papiret, men lite i praksis... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ta vare på kroppen! Synes det hørtes fornuftig ut å heller tilpasse jobben enn kroppen ;) Hva sa ledelsen? Er ikke alltid så lett med tilrettelegging synes jeg. Min jobb tilrettelegger masse på papiret, men lite i praksis... 

Hun jeg snakket med var åpen for det jeg sa, og skulle se/regne på det til i morgen, men var ærlig på at det blir vanskelig (om ikke umulig) å erstatte meg. Jeg ergrer meg over at det påvirker meg, for ingen er uerstattelige, og det er jo ikke først og fremst mitt ansvar å være der fordi de ikke har noen å sette inn.. men selvfølgelig, jeg vil ikke redusere uten at jeg vet at det ordner seg. . 

Jeg var tøff nok til å si at jeg har legetime på fredag, så de skjønner nok at jeg mener alvor! Og de MÅ jo erstatte meg i februar, forskjellen blir at det kanskje skjer litt tidligere.. ønsker jo ikke for tidlig fødsel pga kynnere, og det var visst mæ et mulig alternativ til å roe litt ned!

Heldigvis sier jobben jobben rett ut at de ikke har mulighet til å tilrettelegge noe særlig uten å ta bort stillingsprosent, så tror akkurat den dokumentasjonen som skal til for å få svangerskapspenger kan gå i orden fra deres side, så da står det på legen (og meg selv - om jeg får til å kjøre på).. 

Noen ganger er det noe herk å jobbe med mennesker,  er så glad i dem og vil ikke gjøre mot deres beste!

 

.. så er jeg jo enda mer glad i familie min og lille babyen i magen, han er jo avhengig av at mammaen tar hensyn :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( det viktigste nå er at du tar vare på deg selv og helsa di nå. Hvis ikke vil jo bare ettervirkningene bli verre. Lykke til med planen. Håper de tar det til etterrettning på jobb nå da :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :( det viktigste nå er at du tar vare på deg selv og helsa di nå. Hvis ikke vil jo bare ettervirkningene bli verre. Lykke til med planen. Håper de tar det til etterrettning på jobb nå da :klemmer: 

Takk! :klem1:

Føles litt oppmuntret uansett hva som skjer, bare av at jeg har fått til å ta det opp og tenke litt videre enn å gå og lure for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke lagt inn magebilde enda..

 

24+1 

Endret av FrøkenStrøken
hmm.. bildet kom ikke med, og nå er valget for å legge til fil borte..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredags ettermiddag, og jeg har straka ut på sofaen for ei lita stund. Var fridag på jobb i dag, så passa jo godt å dra til legen,  fikk time kl 11. Da hadde jeg tid til å gå i noen butikker først, så dro til et kjøpesenter i byen. Skulle liksom ikke bry meg om black friday jeg, men fikk da med meg litt! To kjoler til meg selv som var flotte for kulemagen, litt klær til treåringen  (ikke tilbud, men brukte 250 kr bonus jeg fikk på sms) og noen gratisvgaver!  En frisørsalong delte ut conditioner fra Tigi til de 200 første, og der jeg kjøpte kjoler fikk jeg goodiebag med skjerf; armbånd og neglelakk. Så ble jammen noen poser!

Da jeg skulle til legen var jeg heldigvis tidlig ute, for det er midt i byen, og var helt umulig å finne parkering. Kjørte mange rundt før det ble en ledig luke! Gikk inn og satte meg på venterommet, trykket litt på mobilen og var i grunn helt avslappet. 

Plutselig ble jeg ganske så kvalm, og i det samme begynte synet å blinke. Husker at jeg tenkte at jeg fikk migrene, eller at jeg hadde blodtrykksfall, så konsentrerte meg om å puste ordentlig. Det neste jeg husker er at jeg våkna av at jeg brølte "AU! ", da lå jeg plutselig langflat på gulvet! Hadde vondt i ansiktet,  og det tok boen sekunder før jeg skjønte hvor jeg var. Mens jeg begynte å snu meg hørte jeg legen, helsesekretærer og andre pasienter snakke om det som hadde skjedd. Ble fulgt inn på et rom, fikk drikke vann og måtte ligge til det var min tur, trodde et øyeblikk jeg hadde brekt kinnbeinet og nesa, men de tålte det visst! :)

Legen var heldigvis ikke bekymret for at jeg besvimte, men han lyttet til babyen for at jeg skulle slippe å tenke at jeg hadde knust den i fallet :P fikk skrevet søknad om 30% svangerskapspenger, og løfte om tilbakedatert sykmelding hvis det ikke går gjennom, så da blir det litt mindre stress fra mandag!  Har vært innom både jobb og nav, så alt er signert og levert :)

Da skulle jeg gjerne ha begynt å pakke ut litt av det jeg har handlet i dag, blant annet hvite amaryllis og litt adventspynt. Gleder meg til å få ordnet i stand litt her, blir noe halvveis for tiden.. mannen min er verdens supreste,  herligste, flinkeste, men øye for detaljer, det har han ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

26+1, 100 dager igjen til termin! :hakeslepp:

Går med 30% reduksjon nå, men søknaden om svangerskapspenger er ikke behandlet, og blir det nødvendigvis ikke før januar.. så er spent på utfallet, håper det ikke blir noe kluss, det er det siste jeg trenger nå!

Gjør veldig godt å ikke begynne før klokka 10.00, da. Er ikke mindre sliten på kveldene, men dagen går litt lettere! Gleder meg sånn til juleferie at jeg ikke kan få sagt det nok, bare ei uke igjen! Ikke i rute med gaver og forberedelser, men det er kanskje bare sånn det skal være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at andre også ikke er helt i rute når det kommer til gaver og forberedelser. Føler jeg leser overalt at alle er ferdige med gavene :daane: Jeg har kjøpt to gaver jeg :sjenert: 

Tenk! Nå er det snart ferie :hjerte: Gleder meg helt vanvittig jeg også. Skal ta ut masse av overtiden min, så blir litt ferie på meg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at andre også ikke er helt i rute når det kommer til gaver og forberedelser. Føler jeg leser overalt at alle er ferdige med gavene :daane: Jeg har kjøpt to gaver jeg :sjenert: 

Tenk! Nå er det snart ferie :hjerte: Gleder meg helt vanvittig jeg også. Skal ta ut masse av overtiden min, så blir litt ferie på meg også :) 

Hehe, godt å kunne være en støtte for noen! Har fått unna noen gaver, men har igjen  blant annet den vanskeligste.. til samboeren, aner virkelig ikke hva jeg skal gi! Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg elsker å kjøpe gave til samboeren jeg :hoho: Før kjøpte jeg alltid masse klær, men da jobbet jeg i klesbutikk ved siden av studiene, så hadde masse rabatter overalt. I år skal jeg kjøpe ølglass og innebandykølle tenkte jeg :jepp: 

Har hatt stor suksess med klokker også tidligere, hva med å kjøpe en fin klokke? Man får aldri nok klokker :ler: Menns smykker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...