Gå til innhold

Tror du Jesus noen gang hadde sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han hadde sikkert mange vakre damer rundt seg.

Anonymous poster hash: e20f3...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

historien om at jesus og maria magdalena var kjærester, er vel en ganske kjent sak? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, og ikke bare med kvinner heller. Sex er mer enn samleie.



Anonymous poster hash: 94580...606
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

historien om at jesus og maria magdalena var kjærester, er vel en ganske kjent sak? :)

Ja nettopp. Og det som ikke er kjent er at Maria Magdalena kom seg i land i italia, og bodde i en hule som i dag blir valfartet og betraktet som et hellig sted i fjellheimen i Frankrike. Hun bodde der i mange år, og fødte en datter. Datterens etterkommere er i dag anonym, kanskje fordi det ville blitt både farlig for de og ført til

et ramaskrik.

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nettopp. Og det som ikke er kjent er at Maria Magdalena kom seg i land i italia, og bodde i en hule som i dag blir valfartet og betraktet som et hellig sted i fjellheimen i Frankrike. Hun bodde der i mange år, og fødte en datter. Datterens etterkommere er i dag anonym, kanskje fordi det ville blitt både farlig for de og ført til

et ramaskrik.

det finnes jo også noen som mener at jesus og maria m flyttet til frankrike, etter oppstandelsen og at de hadde familie der og levde lykkelige og lange liv?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp. Og det som ikke er kjent er at Maria Magdalena kom seg i land i italia, og bodde i en hule som i dag blir valfartet og betraktet som et hellig sted i fjellheimen i Frankrike. Hun bodde der i mange år, og fødte en datter. Datterens etterkommere er i dag anonym, kanskje fordi det ville blitt både farlig for de og ført til

et ramaskrik.

Datteren? Resten av de rødhårede etterkommerne mener du vel? :fnise:

Anonymous poster hash: b8668...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo også noen som mener at jesus og maria m flyttet til frankrike, etter oppstandelsen og at de hadde familie der og levde lykkelige og lange liv?

:)

Jeg tror at en som ble kalt Jesus ble korsfestet, det var vanlig på den tiden. Resten er spekulasjoner .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en som ble kalt Jesus ble korsfestet, det var vanlig på den tiden. Resten er spekulasjoner .

det er sant. fantes sikkert mange korsfestede jesuser, på den tiden, romerne var fæle til slikt.

det aller meste er jo spekulasjoner.( jeg har ikke lest disse dan brown bøkene, fordi jeg har inntrykk av at de er møkk. så de var nevnt tidliger i tråden. jeg et ikke om han produserte sine egne teorier som sto i alle slags aviser i en periode, eller om han bare resirkulrerte gammelt nytt... sikkert det siste. :) hehe)

men jeg syns jesus uansett er en utrolig kul figur. en sann visjonær, revolusjonær. historien facinerer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant. fantes sikkert mange korsfestede jesuser, på den tiden, romerne var fæle til slikt.

det aller meste er jo spekulasjoner.( jeg har ikke lest disse dan brown bøkene, fordi jeg har inntrykk av at de er møkk. så de var nevnt tidliger i tråden. jeg et ikke om han produserte sine egne teorier som sto i alle slags aviser i en periode, eller om han bare resirkulrerte gammelt nytt... sikkert det siste. :) hehe)

men jeg syns jesus uansett er en utrolig kul figur. en sann visjonær, revolusjonær. historien facinerer meg.

Har samme syn og det har også muslimer. (jeg er ikke muslim).

Tror på de ti bud, og mest på det 11.bud. Mer religiøs er jeg ikke visjonært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel mange 1000 menn som heter Jesus her i verden, så jeg kan garantere deg at Jesus har hatt sex.



Anonymous poster hash: e3a67...bc5
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en som ble kalt Jesus ble korsfestet, det var vanlig på den tiden. Resten er spekulasjoner .

Slike korsfestelser var overhode ikke vanlig på den tiden. Derimot var det vanlig at kvinner måtte føde sitt første barn før hun ikke lenger ble ansett som jomfru. Noe ganske annet enn hva vi idag skiller mellom jomfru eller ei. Maria Magdalena var også fra en høytstående familie, likeens med Jesus, og derfor ble det et ekteskap mellom disse to. Alt handlet om politikk dengang.

Anonymous poster hash: b8668...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme syn og det har også muslimer. (jeg er ikke muslim).

Tror på de ti bud, og mest på det 11.bud. Mer religiøs er jeg ikke visjonært.

jeg vet ikke hva det 11. bud går i en gang?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg vet ikke hva det 11. bud går i en gang?..

At man skal være mot andre som man ønsker at de skal være mot en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Ja det budet er vel mange geistelige som har valgt å se bort ifra gjennom tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

det er sant. fantes sikkert mange korsfestede jesuser, på den tiden, romerne var fæle til slikt.

det aller meste er jo spekulasjoner.( jeg har ikke lest disse dan brown bøkene, fordi jeg har inntrykk av at de er møkk. så de var nevnt tidliger i tråden. jeg et ikke om han produserte sine egne teorier som sto i alle slags aviser i en periode, eller om han bare resirkulrerte gammelt nytt... sikkert det siste. :) hehe)

men jeg syns jesus uansett er en utrolig kul figur. en sann visjonær, revolusjonær. historien facinerer meg.

Du burde heller lese "Hellig blod, hellig gral". Boka som inspirerte Dan Brown til å skrive DaVinci-koden.

For å svare på spørsmålet, ja, Jesus hadde sikkert sex. Hvorfor skulle han ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller lese "Hellig blod, hellig gral". Boka som inspirerte Dan Brown til å skrive DaVinci-koden.

For å svare på spørsmålet, ja, Jesus hadde sikkert sex. Hvorfor skulle han ikke det?

Takk for tips, mythic 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...