Gå til innhold

KA


Hege899

Anbefalte innlegg

21 hours ago, penny_ said:

 

"Men det er nettopp det at jeg syns det er feil å bruke den situasjonen mot Kristina når det ser ut til at hun har forandret seg i tillegg til at det er såpass mange år siden."

Men det er vel litt av poenget til noen av oss i denne tråden, at det ikke virker som om hun har forandret seg så mye når det gjelder å være slem mot andre mennesker. Den fysiske volden føyer seg da bare inn i en rekke av flere andre og nyere hendelser. Det er heller ikke "feil" å bruke situasjonen mot Kristina. Hun var voksen da hun gjorde det hun gjorde. Det er heller ikke slik at alle tidligere feilsteg kan tilgis bare fordi man angrer. Noen av dere klarer kanskje å se bort fra grov voldsutøvelse, andre gjør ikke det. 

 

"Jeg syns Isabel fikk som fortjent den gang Kristina kalte henne dum. Kristina kalte Isabel dum fordi Isabel klaget over at folk sa hva de mente om henne. Når hun provoserer med vilje så må hun jo forvente reaksjoner. Så det var helt berettiget, mener jeg."

Akkurat som Kristina må forvente når hun henger ut andre på sin egen blogg, mener du?

 

"At Isabel er like gammel som KA var har da virkelig ingenting å si. Gjør man noe dumt, så fortjener man kritikk uansett alder! Man er ikke dobbeltmoralsk om man har forandret seg. Dobbeltmoral er å gå i fakkeltog mot dyremishandling samtidig som man bruker sminke som er testet på dyr. Man er ikke dobbeltmoralsk om man brukte dyretestet sminke da man var 20, sluttet med det og går i fakkeltog når man er 25."

Og det er det Kristina får. Når hun bruker andre unge menneskers feil mot dem på egen blogg, så får hun kritikk av typen "husk at du ikke var perfekt du heller". Og dette med dobbeltmoralisme mener jeg fortsatt kan diskuteres. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at hun har forandret seg så mye.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/16/2017 at 11:02 AM, neiognei said:

Huff, beklager altså. Ikke meningen å kneble stakkars dere, som sikkert lar andre fortelle dere hva dere får diskutere og ikke.

Kan ikke "vi" få si at hvem hun var og hva hun gjorde for 10 år siden ikke sier noe om hvem hun er i dag? Hadde det vært en 25-årings handlinger vs en 35-årings handlinger hadde det vært noe annet, men her er det snakk om å dømme en voksen jente for noe hun gjorde når hun var ungdom. Les litt om hvordan hjernen utvikler seg, litt om når konsekvenstenking er ferdig utviklet, så forstår du kanskje litt mer om hvorfor noen mener at det er urettferdig å bruke ungdommen imot en voksen person.

Hvis hun er så ille fortsatt så er det vel lignende nye eksempler å vise til? Annet enn sladder? At hun snakket om IR og noen andre på bloggen kan vel neppe sammenlignes med å banke ei jente, å henge med en som banker opp folk og alle disse rævva avgjørelsene hun tok som tenåring!

Jeg skjønner ikke hvorfor du insisterer på at feil i ungdommen ikke kan brukes mot henne. For det første så var hun 20 år gammel, ikke tidlig i tenårene. For det andre var hun i en alder hvor man anses som gammel nok til å ta lovens strengeste straff. Lovgiverne mener altså at man er gammel nok til å forstå konsekvensene av det man gjør i den alderen. Mener du det bør gjelde et unntak for akkurat Kristina? Hvorfor det i så fall?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 10.50, Bloggleseren skrev:

Hvorfor kan vi ikke få diskutere forhold som ligger tilbake i tid, hvis vi vil det? Er ikke det opp til den enkelte? Det er vel ikke imot reglene og gjøres ofte i de andre trådene også, f eks CBE-tråden.

Jeg mener Kristina selv har gitt voldstiltalen fornyet aktualitet ved å gå så hardt ut mot Sraad (nå i nåtiden) som hun har gjort. Siden KA mener at Sraad ikke burde lagt seg under kniven som 20- og 21-åring, er det faktisk en relevant sammenligning hva Kristina selv gjorde som 20-åring, og det poenget gjorde Sraad.

enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Ser KA er avbildet med en Tesla på Snap. Er det bare meg eller kan det virke som hun kopierer Eirin i alt hun gjør? Samme vesker, klær og bil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, veskefab skrev:

Ser KA er avbildet med en Tesla på Snap. Er det bare meg eller kan det virke som hun kopierer Eirin i alt hun gjør? Samme vesker, klær og bil

KA er en ganske kjedelig blogger. Gjør ikke noe spesielt. Klage over at hun blir tatt for sin tidligere voldelige bakgrunn gjør hun da... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
På 22.9.2017 den 16.45, Femilie skrev:

KA har fått så mange kommentarer som opplyser om helium, men fortsetter ballongfesten uten sidestykke. 

Selvfølgelig, de andre bloggerne gjør jo det samme så da er det vel innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, justcurious said:

Selvfølgelig, de andre bloggerne gjør jo det samme så da er det vel innafor.

Det er innafor, siden det er kun her på KG at heliummangel er et stort problem:

http://wikiurls.com/?https://www.wired.com/2016/06/dire-helium-shortage-vastly-inflated/

Endret av Speedmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Speedmaster skrev:

Det er innafor, siden det er kun her på KG at heliummangel er et stort problem:

http://wikiurls.com/?https://www.wired.com/2016/06/dire-helium-shortage-vastly-inflated/

Kjempeinnafor å bruke en ikke-fornybar ressurs som brukes på sykehus til å smelle opp femten ballonger hver gang man feirer noe, ja. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, Femilie said:

Kjempeinnafor å bruke en ikke-fornybar ressurs som brukes på sykehus til å smelle opp femten ballonger hver gang man feirer noe, ja. 

Leste du artikkelen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Speedmaster skrev:

Leste du artikkelen? 

Lenken din fører meg ingen steder, men jeg klarer fint å google selv.

Jeg kan fint sette spørsmålstegn ved bruk av helium til ballonger til tross av det som står der. Hvor skriver jeg at det er heliummangel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Femilie said:

Lenken din fører meg ingen steder, men jeg klarer fint å google selv.

Jeg kan fint sette spørsmålstegn ved bruk av helium til ballonger til tross av det som står der. Hvor skriver jeg at det er heliummangel? 

Nå kverulerer du bare. Dersom det er kun det at helium er en ikke-fornybar ressurs som er problemet, og ikke at det er mangel blir det jo bare sært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Speedmaster skrev:

Nå kverulerer du bare. Dersom det er kun det at helium er en ikke-fornybar ressurs som er problemet, og ikke at det er mangel blir det jo bare sært.

Hehe, okei. Da er jeg sær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, veskefab skrev:

Ser KA er avbildet med en Tesla på Snap. Er det bare meg eller kan det virke som hun kopierer Eirin i alt hun gjør? Samme vesker, klær og bil

Hun har kopiert Eirin i årevis. Hun kjøper støtt og stadig de samme klærne og interiøret rett etter at Eirin har kjøpt det. Kopieringen fungerer liksom heller ikke, slik at Kristina ender opp som en dårlig kopi.. 🙄

Glemmer ikke den gangen Eirin og Kristina var på tur til London eller noe sånt sammen, og Kristina måtte absolutt kjøpe den samme jakka som Eirin bare noen dager etter Eirin hadde kjøpt den. Siden har de ikke vært på talefot 🙈

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frukrines skrev:

Hun har kopiert Eirin i årevis. Hun kjøper støtt og stadig de samme klærne og interiøret rett etter at Eirin har kjøpt det. Kopieringen fungerer liksom heller ikke, slik at Kristina ender opp som en dårlig kopi.. 🙄

Glemmer ikke den gangen Eirin og Kristina var på tur til London eller noe sånt sammen, og Kristina måtte absolutt kjøpe den samme jakka som Eirin bare noen dager etter Eirin hadde kjøpt den. Siden har de ikke vært på talefot 🙈

De er visst blitt venner igjen. Ikke så lenge siden KA skrev at hun planla tur til Bergen for å være med Eirin og Cath in the city. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Femilie skrev:

De er visst blitt venner igjen. Ikke så lenge siden KA skrev at hun planla tur til Bergen for å være med Eirin og Cath in the city. 

Det har jeg ikke fått med meg - men det gikk da noen år 🙊 Tror Eirin setter lite pris på kopiering, tror hun droppet Hanne Mjåseth av samme grunn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...