Gå til innhold

Ulzzangs lille stjerne har kommet til verden


Ulzzang

Anbefalte innlegg

Det var hyggelig å møte deg og lille gutten din! Håper det ikke var altfor mye kø på vei hjem.

Like måte! :D hyggelig å møte deg og den lille søte jenta di

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi vært på Storo storsenter og møtte Spiremor og MissStiles (og de søte jentene deres) vi spiste på cafe og jeg fikk også kjøpt et søt antrekk til 17 mai på hm til lille. Opprinnelig hadde jeg lyst til å kjøpe han bunad men så tenkte jeg at det var kanskje lite vits i og med at han bare ligger der i vogna, så det blir bunad til neste år istedet.

Vi klarte å slippe akkurat den verste køen fra Oslo hjemover. Lillingen har vært litt sutrete i dag noe som er veldig ulikt han. Jeg har tatt tempen på han flere ganger på grunn av det men så har han ikke hatt feber heller. Nå ligger han i sprinkelsenga si og holder på å sovne av. Vi får håpe på en OK natt.

Anyways. .. vi hadde det veldig koselig i dag :D. I morgen blir det 6 ukers kontroll hos helsestasjon. Gleder meg til å se hvor stor tjukkebolla vår har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en koselig dag i dag! Lille mannen din er bare skjønn! :rodmer:

Lykke til på kontrollen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på seksukers kontroll og det gikk relativt bra, Gutten veier nå hele 5310 gram og ble målt til å være 57 cm. lang :) Han har sannsynligvis litt låsing i nakken så vi skal se fysioterapeut kl 12 på mandag. Ellers fulgte han godt med blikket osv.

Meeeen, hodeomkrets ble jo målt til 39,8 og helsesøster mente at det var for stort. Har alltid sett at han har litt større hode, men har ikke stresset med det i og med at både mannen og meg er litt store i hodet selv. Men ifølge helsesøster var dette vi måtte følge med før 3 måneders kontrollen, så jeg måtte komme inn en dag på åpen helsestasjon og sjekke det opp, men så lenge jeg så at babyen var ellers frisk og fin skulle jeg ikke bekymre meg. Men jo, jeg gjør det! synes de er så lite flinke til å betrygge meg på den helsestasjonen. De kommer alltid med sånne kommentarer og de gidder ikke å utdype videre. Jeg har sovet kjempedårlig i natt og har vært engstelig og lei meg på grunn av det, tenker bare katastrofetanker. Og nå som noen har først bemerket det så ser jeg på han og tenker til meg selv: "jo hodet hans er gedigen!"

Nå driver pappaen hans og skifter bleia og han driver å smile og ler, så han mo jo ha det litt bra og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er skjønn og så helt normal ut da vi møttes! Det er så teit når helsepersonell sier noe som gjør at du blir usikker på om alt er i orden, uten at de klarer å ta bort bekymringene som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!! Synes ikke du skal bekymre deg så mye!! Han har det nok kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe å bekymre seg for. De vil bare følge litt ekstra med og ta noen flere målinger av hodeomkretsen for å følge med på at den ikke krysser flere percentiler.

Vi var gjennom dette med eldste, månedlig måling og to ganger med UL av hodet hennes. De konkluderte tilslutt med at hun fulgte en egen kurve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjon for å sjekke dette med nakken til babyen og jeg bestemte meg for å veie han i samme slengen. 5530 gram alt :ler: tjukkebolla feiten.

Hodeomkrets var nå på 40,1 dvs. at kurven har flatet seg nå. Og jeg ble mye roligere ufff. Har seriøst vært veldig engstelig på grunn av det der. Jeg måtte ta med meg lille til legen i går fordi han hadde to små kuler bak i hodet og de på helsestasjonen kunne ikke svare på hva dette var for noe. Legen sa at det var lymfeknuter som var hovne og at det var heeelt vanlig hos spedbarn uten at det nødvendigvis skulle bety infeksjon av den grunn. Jeg fortalte henne om dette med hodeomkretsen og legen mente at det var bare tull at de hadde målet han før 3 måneders kontrollen og sa at der var vanlig at hodet vokset sånn fra de var født til 6 uker fordi babyer er født med ganske likt hodeomkrets men noen har en genetisk disposisjon for å ha større hoder og det gjør at de kan hoppe flere persentiler de første ukene. Oooh well. Hun la til: "ikke alle på den helsestasjonen som har like mye erfaring " nei si det :P

I daaaag har det vært en lat dag. Vi ble hjemme og ventet på at Komplett.no skulle levere vår nye tørketrommel men de kom aldri. Jeg satt derfor på ebay i en god stund og røk på 1000 og noen kroner :fnise: skulle kun bestille bb-cream men endte opp med å bestille masse prøver på produkter og noe ansiktsmasker. Gjennom hele graviditeten gadd jeg så vidt å sminke meg og turte ikke å bruke sterke produkter i ansiktet (siden man kan få pigmentflekker ) så ansiktet mitt skriker etter litt oppmerksomhet :P skal bli deilig å kunne fikse meg opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For en skiiiitvær! I dag har jeg vært hos hudpleier og fått massasje. Det var deilig. Utrolig hvor fint det føles å ta litt vare på seg selv, huske seg litt igjen :)

I dag blir det enda en tur til senteret. Jeg skal se om jeg finner meg noe fint. Høhø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest det før nå, men så bra med hodet til lillegutt! Jeg visste det ikke var noe farlig :Nikke: men veldig greit for mammahjertet å få det bekreftet.

Åh, kunne trengt massasje ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å gå ned og hente pakker nå for tiden :fnise: har seriøst tatt helt av og bestilt nok hudpleieprodukter for en livstid. også får jeg alltid masse prøver på alt mulig rart. Lurer på når jeg vil få tid til å bruke alt sammen.

Ufff nå har jeg vondt i armen. I går tok jeg p-staven på og armen min føles fortsatt hoven og sår. Jeg som alltid var reagert på nåler og intravenøse greier... Kanskje det ikke var så lurt med p-stav likevel? :klo: jeg får se det an...

Nå sover den søte lille gutten min ved siden av meg. Har laget meg en rutine der vi skifter bleie og setter på pysj for å så amme liggende i senga. Jeg tar med meg dyna hans over oss slik at den blir varm. Når han sovner av legger jeg han i senga hans ved siden av vår med varm dyne over. Det er sååå ufattelig koselig å ha denne rutinen :)

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Her vil jeg følge med! :nigo:

:velkommen:

guriiii, har du kommet så langt? bare ett kvarter igjen til du føder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

guriiii, har du kommet så langt? bare ett kvarter igjen til du føder!

Haha! Kan ikke fødselen vente til etter fødselsforberedende kurs i kveld ihvertfall? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare "litt" misunnelig på massasjen! ;)

Og så deilig at dere får ham til å sovne så lett (og tidlig)! Når står dere opp om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Kan ikke fødselen vente til etter fødselsforberedende kurs i kveld ihvertfall? :fnise:

Ja det hadde vært en fordel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare "litt" misunnelig på massasjen! ;)

Og så deilig at dere får ham til å sovne så lett (og tidlig)! Når står dere opp om morgenen?

Det var ansiktsmassaje da men guuuud så deilig :D

Vi våkner flere ganger i løpet av natten men hn sovner fort av igjen. Men kl 7 våkner han og jeg tar med han ut i stua der han får lekt litt i gymmen til ca 8 eller 9. Da tar jeg med han inn på soverommet igjen og klemmer inn en time med søvn så jeg står opp sånn kl 10 cirka :sjenert: Det er ikke gitt at han sovner av kl 20 hver dag men som regel kan han ligge i senga si for seg selv (hvis jeg ligger ved siden av) før han endelig sovner av og våkner igjen kanskje kl 23 for ny runde med pupp :)

Det er egentlig ikke så lettvint men det er deilig å vite når ting skal skje hver dag.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke vært en kjempefin dag for å si det sånn :ler:

Det hele startet med at vi i 1 tiden dro en tur på butikken og etterpå dro vi innom Nille fordi jeg ville kjøpe en sånn puslespill matte for å legge lille på gulvet (etter anbefaling fra manuellterapeut) Da begynte jeg å kjenne litt små ubehag i magen. Ikke sånn altfor ille men det kjentes nesten som rier bare at ubehaget satt i magesekken på en måte. Jeg måtte ut av butikken og sette med ned. Da kjente jeg som om magesekken trakk seg på en måte som gjorde at jeg kjente ordentlige smerter som strålte mot ryggen. Det var til og med vanskelig å puste og jeg følte nesten at jeg skulle svime av. Mannen min ble så redd at han holdte på å ringe ambulanse men jeg ba han om å ta det med ro. Det var sikkert luft i magen, eller noe jeg hadde spist... Tenkte jeg. De 100 stakkarslige metrene som det tok å gå fra butikken til leiligheten føltes ut som en tortur jeg klarte ikke å holde meg oppreist og stønnet av smerter.

Mannen begynte å mase på at jeg skulle ringe legen, men jeg er sta og ville se om det gikk over. Det gjorde det ikke, det ble bare verre og verre. Når jeg til slutt skjønte at jeg ikke klarte å holde ungen min for å gi han pupp så vondt det var, da ringte jeg legevakten... som henviste meg til fastlegen. Der måtte jeg gå. Med akutte smerter. Legen har kontor rett rundt hjørnet her, men jeg lover dere, det å gå ditt tok mot! Der, midt på gågata prosjektil-kastet jeg opp og etterpå måtte jeg gå opp trappa til tredje etasjen der legekontoret ligger fordi heisen virker ikke :ler:

Der kom jeg inn helt bleik i trynet og svettet og skrek av smerter. Fikk tatt blodprøver og ble henvist til et rom der jeg kunne ligge i ro. Der kastet jeg opp flere ganger igjen og skreik og vridde meg i smerter. Fikk beskjed av legesekretæren at vikarlegen skulle se meg etter at han var ferdig med en pasient. Så da ventet jeg da. Og ventet. Og ventet...

Til slutt så hørte jeg ikke flere lyder fra noen og skjønte at de hadde glemt meg :fnise: så da reiser jeg meg opp (nevnte jeg at jeg hadde INTENSE smerter? :ler:) og roper etter noen som kan se på meg. Der var det en annen lege (heldigvis? ) som undersøkte meg sånn fort og stresset og sendte meg hjem med en sprøyte som ikke gjorde meg noen verdens ting. Fikk beskjed da om å ringe legevakten hvis smertene vedvarte.

Da ble det tur til legevakten neste. Her kom jeg bort til en flinkere lege som var kjempehyggelig. Ble ordentlig undersøkt også. Etterhvert gikk smertene over også, sånn helt av seg selv. Konklusjonen ble da at jeg kan ha gallestein som plutselig hadde passert...ooouch. Dette er vist vanlig hos damer som har født. Jeg tar seriøst 10 fødsler istedenfor den smerten jeg opplevde i dag!

Den følelsen når sånne intense smerter går over! Den er deilig den. Jeg trodde jeg skulle døøøøø...

Mannen min var så flink og tok seg av lille. Dro innom apoteket og kjøpte mme. Var opp og ned trappen flere ganger med vogna for å kunne være med meg også. Det setter jeg utrolig stor pris på... det er mannen min det :forelsket:

Endelig er det over! Nå fikk jeg beskjed om å bli flinkere til å drikke vann og det må jeg meg effen meg gjøre, det er jeg helt ærlig altfor dårlig til. Håper dere har hatt det bedre enn meg i dag! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...