Gå til innhold

Ulzzangs lille stjerne har kommet til verden


Ulzzang

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt graviditetsdagbok her tidligere og har angret en del på det. Nå er lillemann kommet til verden og er 1 uke gammel i dag. Jeg har lyst til å opprette dagbok for å dele en masse tanker jeg har om denne fantastiske og spesielle tiden. Jeg har også mega behov for å dele fødselshistorien med noen :fnise:

Dere er alle velkomne til min nye dagbok!

Litt om meg: 26 år gammel som har jobbet innen offentlig forvaltning og er nå (selvfølgelig ) på mammaoermisjon. Gift med mitt livs store kjærlighet som er like gammel som meg. Vi har vært i overkant av 5 år sammen og gift i 2.5 år. Vi planla graviditeten og jeg ble gravid innen 2 forsøk. Jeg hadde gått uten prevensjon lenge så jeg var usikker på om jeg hadde noen problemer for å bli gravid. Men nei da :) det var en lettelse når testene viste "gravid" for en glede!

Graviditeten var vanskelig synes jeg. Jeg var mye kvalm og helt til uke 22 kastet jeg opp hver dag. Etter det kastet jeg opp en sjeldnere gang frem til dagen før fødselen. Jeg hadde en konstant følelse av influensa også Som ga seg med det første småen var ute! Alle kvalme lukter var også mye lettere å håndtere etter fødsel! (Det finnes håp damer!)

Lillegutt ble født 15 mars på Rikshospitalet og veide 3095 gram og var 52 cm. lang. Nesten det samme som pappaen som var 3100 og 51 når han ble født. Ingen garanti for at gutten blir liten siden pappaen er i dag hele 190 cm. høy :P I min familie et også mannfolka store og mine brødre er 191 cm. Og 190 høye de og.

Nå sover lillingen ved vinduet og får vekk de siste restene av gulsott han hadde i huden. Jeg ser at han er mye lysere nå heldigvis og lurer på om den ikke er fullstendig borte. Men likevel ligger han der i tilfelle

Tenk hvor perfekt det mannen og jeg har skapt sammen. Jeg føler meg overveldet av kjærlighet! og nyter denne tiden med nyfødt i hus.

som sagt velkommen hit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!

Hvordan føles det å være mamma?

Takk og velkommen hit :)

Der er så mange følelser! Jeg ser denne lille skapningen og vil ikke slutte å se på han! Når jeg lukker øynene om nettene før jeg skal sovne av ser jeg det lille ansiktet hans. Utrolig hvor mye kjærlighet man kan føle på en gang.

Jeg har vært veldig følsom også nå i det siste. Hatt en del episoder med barselstårer. har et sykt behov for å beskytte min lille gutt. Nå som jeg har blitt mamma tenker jeg så mye på alle barna i verden og skulle ønske jeg hadde en million armer for å kunne trøste dem alle. Spesielt de som ikke har det bra og lever i krig eller lider av omsorgssvikt :(. Ja jeg høres sikkert skikkelig depressiv ut. Men er nok bare barselsblues :P Moren min fortalte at hun hadde samme tanker og måtte sjekke om vi pustet og vi levde hele tiden. Det varte i et par uker før det ble bedre hehe. Jeg føler at det blir bedre nå selv også.

Ja men det positive er at jeg nyter skikkelig denne tilværelse nå. Jeg vet at det ikke kommer tilbake så jeg koser meg med alle de små gledene som kommer ved å bli mamma :D vi er så heldige som har fått en baby på "easy mode" haha. Han spiser sover og bæsjer :P gråter en sjelden gang og er stor sett blid og rolig. Jeg står opp to ganger for å gi han mat om natten og han hadde lagt på seg 200 gr. Heldigvis fordi fødslelsvekten hans var litt lav og han sleit litt med lav blodsukker.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt to netter på rad der gutten vår er vid våken og skal ha puppen hele tiden :fnise:

Jeg prøvde å legge han etter at han hadde spist seg mett (trodde jeg) og sovnet av ved puppen, men nei da. Han lagde masse smattelyder og antydet til å gråte så jeg måtte ta han opp igjen og mate han på nytt. Dette skjedde fleeeeere ganger. Synes han er så søt når han lager sine små lyder haha.

Vi klarte å sovne av kl 3 og våknet igjen kl 7 og 10 for pupp. Nå er han våken! Yeeeeey! I går sov han bort hele dagen så det er ikke rart han ikke var trøtt. Jeg prøvde å vekke han flere ganger for pupp og var litt engstelig på grunn av dette med blodsukker og gulsott og fille gi han mat. Men i går spiste han for det meste små hyppige måltider. Og om natta kunne han ikke kobles av, bokstavelig talt.

Skulle kommentere om noe super ekkelt som skjedde med oss her om dagen. Tror det var på torsdag, vi var oppe og klokka var rundt 12 om natten. Mannen min hadde lille på fanget og koste med han. Plutselig så hører vi at noen drar i håndtaket på inngangsdøren til vår leilighet. Mannen min reagerte raskt og ga babyen til meg mens han sto bak døra og hørte at en person gikk opp og ned trappene og prøvde seg på å åpne andre dører rundt. Mannen min ringte politiet som kom på 8 minutter! Jeg var helt skjelven og skremt. Nabodama over oss var også helt fra seg og de hadde også tilkalt politiet.Uff heldigvis var døren låst og vi har alarm selv om den ikke var på.

det høres kanskje ikke så ille ut men det var super ekkelt. Denne personen hadde til og med åpnet alle dørene ute på inngangen og rast ut og kastet med seg en barnevogn på veien ut. Ganske åpenbart at denne personen ikke var helt ok i hodet. Tenk om h*n hadde kommet inn? Hvordan hadde jeg klart å beskytte vår lille? Glad det ikke skjedde noe sier jeg bare, men dette er ikke det man trenger å oppleve på barseltiden :P

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært ute en tur på senteret sammen med mamma. Jeg har en veldig liten gåavstand fra leiligheten til senteret så det er ingen stress å ta med seg babyen ditt. Det synes jeg er veldig deilig. Mamma var så snill og hjalp til med middagen også dro hun hjem for litt siden. Baby ligger her og koser med meg. Det ser ut som han vil sove mer nå. Håper ikke han sover sånn at han ikke får spist som det var i går. Men det er jo tross alt han som styrer nå hehe lite vi kan gjøre med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med den personen! Jeg hadde blitt redd selv.

Koselig med gåtur på senteret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min yngste er jevn gammel med din :)

Så gøy! :) Hvordan går det så lenge?

Så skummelt med den personen! Jeg hadde blitt redd selv.

Koselig med gåtur på senteret!!

Jaaaa trenger allerede å komme meg litt ut. Var litt mye innestengt de siste ukene før termin. Bare ventet og ventet og orket ingenting. Bra energien kom tilbake nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi ute på det fine knallværet! Trillet bare en kort tur, men det hjalp på humøret på både meg og mannen! Jeg merker at han begynner å bli blidere. Så lot jeg han sove en lang lur også, ikke rart han er mer opplagt i dag.

Sjefen i huset hadde en litt bedre natt i natt og lot oss sove mer som normalt igjen! Han er jo bare så snill, rolig og nydelig. Kan ikke være mer takknemlig for å ha fått en så fantastisk rolig unge som han. Også er han så søt og pen og perfekt. Ja ja, vi er forelsket :rodmer:

Han har laget noen sutrelyder i dag og ikke vært helt 100 % fornøyd virker det ut som. Men han har spist mye, helt til at melka renner ut av munnvikene på han. Det blir spennende å se hvor mye han har lagt på seg i det siste. Vi merker at det har blitt en del :P. Jeg tror at grunnen til alt den sutringa var løken som jeg spise i går. Kanskje det ikke var det, man vet jo aldri, men nå skal jeg iallefall kontrollere det :opplyser:

Han lagde noen syke prompelyder istad og vi byttet ut et par bleier som var sprengfulle, og etter det virket han mer fornøyd :ler:

Rart hvordan man forandrer forholdet sitt til bæsj og promp når man får et lite barn hehe...

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :) Hvordan går det så lenge?

Det har gått greit hittil, dette er nr. 2 så det meste av det rent praktiske er jo kjente saker.. men det er jo et nytt menneske å bli kjent med da :)

Hun har til nå vist seg å være veldig tilfreds bare hun får spise og deretter sove på eller inntil meg :)

Håper dere har en finfin dag :blomst:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det impulstur innom storsenteret som er ca en halvtimes kjøretur herfra. Lille hadde akkurat fått seg ny bleie og mat og vi var klare for en liten trilletur så streik vogna. Lufta på det ene hjulet var fullstendig borte og når vi prøvde å pumpe litt luft i det gikk det ikke fordi tuten var for langt inne i hjulet. Så jeg bestemte meg for å ta med mann og mini på tur for å få ordnet reklamasjon på vogna. De på butikken fiksa det med en gang. Heldigvis var det ikke defekt på hjulene, men man måtte tømme den helt for luft og hente tuten eller noe slikt. Så bra! Fordi jeg er er mega fornøyd med vogna vår! :nigo: synes det var koselig med litt impulstur i går. Vi koste oss med pizza og det var lite folk ute.

I dag fikk jeg til og med testet vogna på snøføre. Vi var på åpen helsestasjon for å veie lillegutt. Han har blitt hele 3600 gram!!! Og jeg har fløte på puppene :fnise: godt å se at han legger på seg fint. Han har vært litt gulpete i det siste. Til tider kan det virke litt voldsomt mye. Det ser ut som at han har en tendens til å overspise men det er litt rart. jeg trodde ikke at så små babyer kunne overspise? :klo: jeg trodde at de ga seg når de ikke lengre var sultne.

I morgen blir jeg alene!!! :( nei. Mannen skal på tilbake på jobb. Hvordan skal jeg klare meg uten han? :(

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må få kjøpt meg en elektrisk brystpumpe. Ikke at jeg bruker den pumpa så veldig mye, men den Avent manuelle brytspumpen jeg har er så tungvindt å bruke! også får jeg vondt i puppene av den i tillegg, jeg tror koppene er for store for meg. I tillegg så lekker den en hel del... ææsj.

Men hvilken brystpumpe burde jeg kjøpe? mhm... nå må jeg kanskje sette meg litt bedre inn i det og finne en jeg kan være fornøyd med :P

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig tilfreds med min Medela :)

Jeg og!!

mange som anbefaler den :) men uff så dyyyyr. Igår fikk jeg ut 70 ml. med min manuelle, men puppene verket en hel del. Kanskje jeg må bite i det sure eplet og kjøpe meg den.

________

Deilig med helg og med mann hjemme! I går savnet jeg han grusomt mye. Deilig at det er snart påske også. Vi skal gjøre slik at han tar 5 uker av fedrekvoten nå i april-mai og. Jeg kommer til å trenge å ha han med oss så mye som mulig den første tiden :)

Nå har vi osgå registrert navnet til lille. Han fikk personnummer før navnet var godkjent. Jeg tror det fungerer slik når man er gift, slipper å registrere farskap osv.

I morgen blir det hele to uker siden gutten vår ble født og vi har kost oss masse! Vi er jo bare helt gale etter han og koser og nusser hele tiden. Det har vært slitsomt til tider, men mine barselsblues og våknenetter, men jeg gjør det tusen ganger til om jeg må. Han er absolutt verdt det og så mye mer. :rodmer: Jeg elsker å ha han i nærheten av meg.

Jeg har veldig lyst til å dele fødselshistorien, hehe. Jeg tror jeg skriver den i dag. Mange detaljer om kan bli borte med tiden og det vil jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er dyr men absolutt verdt pengene.

Det hadde vært gøy å lese fødselshistorien din. Jeg måtte også sette meg ned å skrive min. Artig å lese senere en gang.

Hvordan gikk første dag alene uten mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...