Gå til innhold

Å kødde med abort


Andromeda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom over dette blogginnlegget i dag, og ble meldt sagt provosert. Hvordan kan man lage underholdning av en abort? Og le av hele greia? Jeg er absolutt for abort, fikk bare bismak på hele dama, og jeg har lest bloggen i årevis.

http://dreakarlsen.com/2015/03/18/mitt-liv-som-bridget-jones/

Bridget Jones ville vært lei seg hvis hun spontanaborterte på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun delte en historie om dagen sin, som tilfeldigvis inneholdt en abort. Hva var galt med det? Kunne skjedd hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite nytt

Hva så? :vetikke:
Hun gjorde ingen stor sak ut av å ha abortert, kanskje det var like greit for hennes del?

Endelig noen som ikke gjør en spontanabort til en stor begivenhet. Det er veldig vanlig å ha en sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Bridget Jones ville vært lei seg hvis hun spontanaborterte på den måten.

Det var jo ikke en spontanabort, egentlig? Jeg tolket det som at hun allerede hadde tatt abort, men at det tydeligvis ikke fungerte som det skulle. Mest sannsynlig har hun jo da allerede bearbeidet følelsene rundt aborten.

Ser ikke problmet med dette blogginnlegget.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere virkelig seriøse nå? Klager og reagerer dere på dette?

Skjønner ikke hva som er greia her. Hva gjør hun galt? Å ikke gråte, syte og be om trøst? Hvorfor skal man det når man ikke trenger det?

Hun hadde allerede abortert, bare at ting ikke kom ut. Det var jo ikke noe i levende der.

Selv om noen av dere damene her inne hadde reagert annerledes på situasjonen, betyr det ikke at hun har reagert feil! Hun skriver jo selv at det var ikke noe moro med aborten, men at situasjonen var moro. Og den ser jeg!

Var hun på sykehuset da det skjedde ville det nok ikke vært noe "haha".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere virkelig seriøse nå? Klager og reagerer dere på dette?

Skjønner ikke hva som er greia her. Hva gjør hun galt? Å ikke gråte, syte og be om trøst? Hvorfor skal man det når man ikke trenger det?

Hun hadde allerede abortert, bare at ting ikke kom ut. Det var jo ikke noe i levende der.

Selv om noen av dere damene her inne hadde reagert annerledes på situasjonen, betyr det ikke at hun har reagert feil! Hun skriver jo selv at det var ikke noe moro med aborten, men at situasjonen var moro. Og den ser jeg!

Var hun på sykehuset da det skjedde ville det nok ikke vært noe "haha".

Den er grei. Men ser ikke poenget i å ytre seg så ironisk om et sånt tema som er sårt for mange. Undertegnede inkludert. -Vitner bare om umodenhet i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. Men ser ikke poenget i å ytre seg så ironisk om et sånt tema som er sårt for mange. Undertegnede inkludert. -Vitner bare om umodenhet i mine øyne..

Kanskje det bidrar i å gjøre det mindre "skummelt".

Har selv vært gjennom det der, og jeg hadde ikke klaget om jeg kom over en slik tekst som kanskje kunne fått meg til å ta litt lettere på det.

For alt man leser om abort er hvor vanskelig det er, hvor trist det er og hvor skummelt det er. Det gjorde i hvert fall at jeg ble påvirket av det. Synes det er som et friskt pust i den kjipe oppevelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bidrar i å gjøre det mindre "skummelt".

Har selv vært gjennom det der, og jeg hadde ikke klaget om jeg kom over en slik tekst som kanskje kunne fått meg til å ta litt lettere på det.

For alt man leser om abort er hvor vanskelig det er, hvor trist det er og hvor skummelt det er. Det gjorde i hvert fall at jeg ble påvirket av det. Synes det er som et friskt pust i den kjipe oppevelsen.

Kanskje, kanskje ikke.

Vi har nok bare en forskjellig oppfattelse, og det er helt greit.

-Jeg vil ikke si det hun skrev hadde gjort det "lettere", tvert i mot egentlig -for min del ser det ut som hun bagatelliserer det hele, men man tolker det gjerne ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje, kanskje ikke.

Vi har nok bare en forskjellig oppfattelse, og det er helt greit.

-Jeg vil ikke si det hun skrev hadde gjort det "lettere", tvert i mot egentlig -for min del ser det ut som hun bagatelliserer det hele, men man tolker det gjerne ulikt.

Ja, folk er forskjellige. Noen ser det positive i det, mens andre synes det er barnslig.

Men jeg ser likevel ikke grunnen til denne tråden. Å bli provosert og å kalle henne for kjerring synes jeg er å overreagere og å blande seg litt vel mye inn :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk er forskjellige. Noen ser det positive i det, mens andre synes det er barnslig.

Men jeg ser likevel ikke grunnen til denne tråden. Å bli provosert og å kalle henne for kjerring synes jeg er å overreagere og å blande seg litt vel mye inn :P

Hehe signerer den =P

Ha en fin kveld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type humor er ganske vanlig. Det skjer med meg også, jeg ler av de tragiske hendelsene i livet mitt. Jeg deler ikke det at jeg ler av det så ofte med andre, for jeg må se an hvordan folk kommer til å reagere, men jeg ler høyt for meg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at dama har galgenhumor som hun bruker til å bearbeide ting med. Synes ikke dette var å bagatellisere noe, men å se på det med et skrått, ironisk blikk for å få det litt på avstand. Det er en bra egenskap å se humoren i dårlige dager og opplevelser. Hun ville nok ikke skrevet det på den måten om hun skulle fortelle om noen andre som hadde opplevd det samme.

Selv har jeg opplevd at folk ikke tror at jeg tar egne opplevelser alvorlig, fordi jeg har en tendens til å se humoren i en del ting. Noen få har blitt direkte sinte, fordi de tror at jeg ikke skjønner at det er alvorlig, eller at jeg har vært i en alvorlig situasjon. men det gjør jeg jo, selv om jeg også velger å se det fra en del andre vinkler. Denne egenskapen er en del av det som gjør at jeg har kommet meg over mange hindre og alltid ser fremover, i steden for å bli liggende nede.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...