Sola de

Solas grublerier.

9 313 innlegg i emnet

Jeg begynte å skrive treningsdagbok og fikk den slettet da jeg tenkte jeg ble til å utlevere meg selv for mye, så hvorfor jeg skriver vanlig dagbok vet jeg ikke.

Et sted å lufte mine grublerier kanskje.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

I dag er et av grubleriene mine angående ny jobb, helt nye studier eller satse nå. Jeg vet hva jeg aller helst vil, men det er bare elendige tider innen min bransje om dagen og det gjør meg ubesluttsom.

Endret av Sola de
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har mål man må oppnå. Mange delmål underveis og man skal belønne seg selv når hvert delmål er oppnådd. Hva ville vært belønning nok til å motivere en til å nå målene, samtidig til å motivere en til å nå ens lengre mål? En gave til seg selv som man kanskje ikke unner seg? En reise? Opplevelser? Ikke lett å finne ut.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevnte belønninger, begynner å skrive seg selv. Noe å se fram til, samtidig, som det er noe jeg må få gjort likevel, så win win egentlig.

Dag to med sol og jeg funderer over fungerende nedkjølende solskjerming. Er som en badstu her hver gang solen titter frem fra skyene.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grubler litt i dag. Begynner så smått å planlegge en reise som belønning for å nå delmål nr 5. Langt fram, men forhåpentligvis gjort før høsten er omme. Trenger egentlig ikke så mye planlegging, men tenker å lete opp ting jeg vil se, gir ekstra motivasjon. Og har kommet på noen andre ideer også.

Så er det studier. Klarer ikke bestemme meg helt for hva jeg vil der. Tenkte i går at jeg ville og i dag ikke overhodet.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe jeg grubler over om dagen er hvordan få et korrekt, balansert kosthold med regelmessige måltider. Skal spise hver 3 eller 4 time, men blir jo ikke slik i praksis, enda i alle fall. I går spiste jeg frokost klokken 6 om morgen og spiste ikke igjen før et par skiver i 17 tida og middag klokken 22.. Det er det mønsteret jeg må lære meg å bryte. Og så skal jeg spise ekstreme mengder med grønnsaker. Sikkert like mye på en dag som jeg ville spist på 3-4 dager til sammen. Lagde noe wok i går. Det var ikke så ille, så skal prøve å ha mer slik mat. Fant noen supre matgrupper på facebook for litt siden. Der fant jeg mye godt, jeg skal prøve meg på noen av de oppskriftene. Må få orden på alt dette tullet mitt.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har tatt en avgjørelse angående videre studier. Det blir lagt på is, om ikke for godt, så i alle fall for noen år framover i alle fall. Og godt er det.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ha grønne fingre må være fint. Jeg klarer å få en kaktus til å tørke inn til ert i størrelse, enda den får vann av og til, så jeg har det ei. Nå har jeg en visnet påskeliljeplante. Hvorfor de kaller det for påskeliljer når den er visnet lenge før, skjønner ikke jeg. Kunne tenkt meg en fin gul krysantemumplante til å ha ute, men vil den tåle eventuell nattefrost som måtte komme? Fikk noen fine lysslynger i desember, jeg tenkte å henge opp ute på balkongen, ha et lite drivhus med grønnsaksplanter og. Gjøre det litt hyggelig. Hadde vært fint å sett på en fin blomst i stedet for kjedelige hvite murveggen.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rare greier. Det er sol noen dager og man glemmer nesten hvordan regnet er her. Prosjekt hyggelig balkong, må endres litt. Tror det vil blir riktig så hyggelig når alt er kommet på plass :) Tenkte å skaffe meg en slik en å ha i ene hjørnetkruk2.jpgIkke noe herligere enn jordbær! Tror jeg må en tur ut på hagesenteret om ikke lenge.

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett noen ganger nå på en bitteliten leilighet på finn.no, som trenger total oppussing. Er bare murgulv, manglende gulvbelegg og tapet. Den ser helt for jævlig ut, men er så fin likevel. Måtte ha revet litt og bygget litt om + nytt bad og kjøkken da det knapt henger sammen det som er der. Så mange muligheter og den ligger svært sentralt til også. Kunne virkelig tenkt meg å bodd der. Ser så koselig ut i gatene rundt. Nærhet til sjøen, skogen alt på en gang. Håper jeg vinner i lotto i morgen. Eller må vel først begynne å spille lotto da. Kanskje verdt å levere inn en kupong..

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger så lurer jeg på hvorfor er mange så redde for å skille seg ut. Hvorfor er mange så opptatt av å bli likt av alle. Gå kledd som alle andre, være som alle andre. Tenke og gjøre som alle andre. Må da gå an å ha egne meninger, være seg selv. Gå sine egne veier og gjøre som man vil.

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frøken overhodet ikke grønne fingre har slått til igjen. Har helt glemt å vanne blomstene på balkongen min! Det regnet dagen jeg satte de ut og har ikke tenkt på de siden. Selvvanningssystemer skal testes ut. Og jeg har nettopp fått to utestoler som trenger et strøk maling, så kanskje en rød og en oransje eller gul :) Skal ut å få tak i maling om litt :) Er så fint med masse farger :)

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rare greier. Det er sol noen dager og man glemmer nesten hvordan regnet er her. Prosjekt hyggelig balkong, må endres litt. Tror det vil blir riktig så hyggelig når alt er kommet på plass :) Tenkte å skaffe meg en slik en å ha i ene hjørnetkruk2.jpgIkke noe herligere enn jordbær! Tror jeg må en tur ut på hagesenteret om ikke lenge.

Jeg hadde en sånn der, men grønn. Den forvandlet seg til pulver over vinteren. Sikkert dårlig brent eller noe.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det var dumt. Liker de derre. Har lett på hagesenteret nærmest her, men der hadde de ikke, så skal på plantasjen og se om de har. De tåler visst dårlig frost mener jeg å ha hørt eller lest.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat sådd ringblomster. Så mye fint man kan bruke den til! Gleder meg til det spirer og gror i kassene mine :) I følge wikipedia:

Ringblomstavtrekk laget av friske blad lindrer trette og hovne føtter. En olje eller salve laget av kronblad svaler solbrenthet og den renser og bløtgjør huden. Ringblomst-te, laget av kronbladene og søtet med honning, er en svalende drikk. Er avtrekk drikkes for å klare huden og for å stimulere blodomløpet og mot åreknuter.

Friske eller tørkede ringblomster er en delikat farge- og smakstilsetning i ris-, oste- og eggretter. Ha dem også i puddinger. Nyplukkede kronblad tilsettes grønne salater som et fargestreif, og kan brukes som et rimelig alternativ til safran.

Og for en nydelig farge!cale_off5.jpgMed så mye oransje og gule blomster så tror jeg stolene mine må bli røde! Så fint :sol:

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn der, men grønn. Den forvandlet seg til pulver over vinteren. Sikkert dårlig brent eller noe.

...eller så skulle den ikke stå ute om vinteren. :lur:

Jeg ante ikke at du hadde satt i gang grublebok, Sola. Gratulerer med en god start.

Måtte dine fingre bli lange og grønne utover vår og sommer. :jepp:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eller så skulle den ikke stå ute om vinteren. :lur:

Kanskje ikke. Uansett så var den dum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ante ikke at du hadde satt i gang grublebok, Sola. Gratulerer med en god start.

Måtte dine fingre bli lange og grønne utover vår og sommer. :jepp:

Hihi takk :) Ser for meg slike slimete lange grønne fingre nå jeg :) Er så moro med blomster. Med selvvanningssystem på plass, så burde jeg få det til :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke. Uansett så var den dum.

Fant noe lignende, bare enda mer fargerik og større på ebay i går, jeg lurer på å bestille. Fant den ikke igjen nå.

.$_35.JPG

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får de som bor høyt oppe, uten mulighet til å snu vindu, stå på veranda, stige eller lift til å vaske vinduene sine utvendig? Skulle hatt en propell å hatt på ryggen av og til.

Har to stoler som skal males, så håper været skal bli pent, så jeg får satt i gang. Er meldt frost også noen ganger denne uka. Liker det dårlig med tanke på blomstene mine. Håper temperaturen holder seg over null. Nærmer oss april og det er verre vær nå enn i slutten av februar/ begynnelsen av mars :/

Vil ha sol, sommer og varme ikke kulde, regn, snø og hagl!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden