Gå til innhold

regnskapskurs NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har 100 % fast stilling akkurat nå. Jeg har blitt lei av jobben min vil prøve noe annet. Jeg leste litt om regnskapskurs fra NAV. Hvordan kan jeg begynne dette kurset? Kan jeg si opp 50 %av stillingen og begynne på dette kurset? Hvor mange dager varer kurset? Koster kurset noe? Hvor foregår kurset?

Anonymous poster hash: 1af5b...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler ikke slike kurs først og fremst om basic håndtering av egen økonomi?

Den uglamorøse in real life versjonen av luksusfellen

Anonymous poster hash: 12a58...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Regnskapskursene fra NAV er basic regnskap i en bedrift, der man også ved kursets slutt blir utplassert i praksisplass 6 mnd.

For å kunne få et slikt kurs, alle kurs hos NAV, så kreves det at en er langtidsledig, d.v.s mer enn 6 mnd.

Anonymkode: 51322...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskapskursene fra NAV er basic regnskap i en bedrift, der man også ved kursets slutt blir utplassert i praksisplass 6 mnd.

For å kunne få et slikt kurs, alle kurs hos NAV, så kreves det at en er langtidsledig, d.v.s mer enn 6 mnd.

Anonymkode: 51322...d27

Regnskapskursene fra NAV er basic regnskap i en bedrift, der man også ved kursets slutt blir utplassert i praksisplass 6 mnd.

For å kunne få et slikt kurs, alle kurs hos NAV, så kreves det at en er langtidsledig, d.v.s mer enn 6 mnd.

Anonymkode: 51322...d27

takk for at du svarte.

 så det betyr en som meg som ønsker å bytte jobb får ikke noe slikt kurs ? 

Anonymkode: 54959...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville forholdt meg skeptisk og helst unngått noe som helst som har med NAV å gjøre.

Anonymkode: b7861...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

takk for at du svarte.

 så det betyr en som meg som ønsker å bytte jobb får ikke noe slikt kurs ? 

Anonymkode: 54959...221

Ja, NAV kurs er jo for å få mennesker som ikke har arbeid, ut i arbeid. Du har jo 100% jobb. 

Anonymkode: 51322...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye med nav å gjøre, også lengre perioder som arbeidsledig. Jeg har hørt at dette ikke er å få lenger. 

Hvor i Norge er dette hen? Kanskje det er forskjell på Nav-kontorene..? 

Anonymkode: 3703e...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst å begynne med regnskap, så får du finne et kveldskurs eller brevkurs gjennom NKI eller noe, å betale det selv, akkurat som alle vi andre må gjøre om vi ønsker å skifte karrierevei :)

Anonymkode: 51322...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er rett. Hva burde jeg gjøre? Mannen min driver regnskapsfirma så jeg har ike noe problem med å få jobb. Bare at jeg får tatt regnskapskurs. så jeg kan begynne å jobbe litt med ham.

jeg trodde at jeg kunne få kurs gjennom nAv. Hva koster dt privat?

Anonymkode: 54959...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker ikke nettbasert studie

Anonymkode: 54959...221

Da får du studere med lån fra Lånekassen. 

Anonymkode: dc9d6...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaktorskolen i Oslo holdt regnskapskurs for NAV-klienter. Om NAV tilbyr dette enda, vil i så fall stå på deres sider. Forutsetningen er at en ikke er i jobb, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reaktorskolen i Oslo holdt regnskapskurs for NAV-klienter. Om NAV tilbyr dette enda, vil i så fall stå på deres sider. Forutsetningen er at en ikke er i jobb, selvsagt

Jeg må si opp 100 % av stillingen min for å få dette kurset? Jeg har også vært sykemeldt i en lang periode. Hva om hvis legen dokumenterer at jeg ikke klarer å være i samme jobb pga helse og at jeg trenger kurs for at jeg kan bytte jobb

Anonymkode: 54959...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor melder du deg ikke på et kurs selv, hvorfor skal du ville ha det av NAV? NAV gir kurs (om en er heldig) til langstidsarbeidsledige, IKKE til mennesker som har jobb.

Du må ikke engang vurdere å si opp jobben din for å få et lite kurs av NAV! Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. 

Om du ikke ønsker nettstudier, så er det flere som tilbyr kurs der du har et klasserom å gå til. Jeg vet ikke hvor du bor, så jeg vet ikke hvor jeg skal google for å finne kurs til deg. Men dette burde du klare selv egentlig...

 

Anonymkode: 51322...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si opp 100 % av stillingen min for å få dette kurset? Jeg har også vært sykemeldt i en lang periode. Hva om hvis legen dokumenterer at jeg ikke klarer å være i samme jobb pga helse og at jeg trenger kurs for at jeg kan bytte jobb

Anonymkode: 54959...221

Da må det i så fall være snakk om AAP, de får også dette kurset. Det må du snakke med legen om, men det forutsetter at du av helsemessige årsaker ikke kan jobbe med det du gjør nå. Det er et av NAVs lengste kurs, 6 mnd. Men på ingen måte verdt det økonomiske tapet du får vet å slutte i jobben og er ingen quickfix på å komme seg inn i annen bransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...