Gå til innhold

Juci i ukjent terreng


Juci

Anbefalte innlegg

Huset vi så på i går var fint i grunnen, spesielt hagen kan man gjøre veldig mye ut av, men for å få drømmehuset må vi nok bygge om og på en del. Da er det alltid sånn at jeg blir fyr og flamme og vil begynne å planlegge det med en gang, slik at vi fort kan finne ut hvor mye det omtrent vil koste, mens C er stikk motsatt og mener det blir altfor mye arbeid, basta. Han sier for eksempel "kjøkkenet er ALTFOR lite!", og jeg mener "men kjøkkenet VÅRT kommer ikke til å se LITT sånn ut engang!". Jeg ville f.eks. tatt ned veggen mellom kjøkkenet og badet og laget stort åpent kjøkken, og så bygget ut det lille badet i overetasjen til et større ved å ta litt av soverommet (som var mer enn stort nok). Selvfølgelig må vi først sjekke om det i det hele tatt går an å ta ned disse veggene, men før vi kommer så langt har C allerede liksom mistet interessen. *sukk*

MIN teori er nå etter hvert at han egentlig ikke vil ha noe hus, fordi han er redd for å miste hobbyen sin. Det har jeg sagt til ham også. Han har nemlig lest boligannonser i timesvis hver bidige søndag så lenge jeg har kjent ham, og etter egne utsagn også lenge før det. Og når han har litt tid, tar han små omveier hjem for å se om det henger "Til salgs" skilt noe sted. Han har til og med laget seg en egen database for å forvalte dette her! Så hvis vi kjøper hus nå, hva i alle dager skal han finne på da, liksom? Det er nemlig nesten mistenkelig hvor rare mot-argumenter han kan komme opp med hver gang vi finner noe som etter min mening kunne vært akseptabelt. Kan ikke parkere på tomten, hagen er for liten, det er for lavt under taket i kjelleren, nabohuset står for nærmt, trappen er for smal ... Jaja. Jeg har for så vidt ikke noe hast med å flytte fra denne herlige takleiligheten vår heller, og vi kan altså teoretisk bli her i tre år til. Så jeg blir med C på visninger og sjekker annonser på internett og ringer litt her og der, så får vi se om det dukker opp noe som også han liker?

I tre-tiden i går ringte forresten telefonen min her, og det var en dame fra et headhunter firma angående en jobb jeg hadde søkt på. Ble litt overrasket over å få en sånn telefon på en lørdag, men det var jo i grunnen bare hyggelig, det. Hun spurte litt om hva jeg hadde gjort konkret i den forrige jobben min, og så sa hun at hun ville sende meg den utførlige stillingsbeskrivelsen på mail, og så avtalte vi intervju for mandag ettermiddag. Da jeg leste stillingsbeskrivelsen etterpå ble jeg nesten litt lei meg... De kunne liksom strøket 98% av det som stod der og skrevet navnet mitt der i stedet. Det var nøyaktig det jeg kan best, er virkelig god til og har elsket å holde på med nå de siste årene. Så hvorfor er det litt trist? Fordi jeg nå liksom hadde bestemt meg for å prøve å få noe annet, noe som gir meg erfaring i en litt annen retning... Som f.eks. den jobben som jeg var på intervju til forrige mandag. Men ok, jeg får den jobben jeg skal ha til slutt uansett, så vi får bare vente og se hvilken det er. Kanskje det ikke er en av disse to heller!

I går kveld var det spille-kveld igjen, men denne gangen hos oss. Og vi spilte bare to runder, så klokken var "bare" halv tre da vi var ferdige :-D Men uansett var det deilig å da bare kunne ramle rett i seng uten å måtte ta taxi hjem først ...

HVAAAA, HAR DE STJÅLET "SKRIKET"??????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant det er?!? :-D Jeg og syns dette dagbok-opplegget er fin-fine greier!

I dag har jeg vært flittig! Jeg plukket nektarinene vi fikk på treet på terrassen (det ble faktisk et halvt kilo!) og laget chutney av noen av dem og la resten på glass med vodka, så da blir det lekker "nektarin-likør" om noen måneder! Og så har jeg trent litt (35 min på cross-treneren og 150 situps), dusjet, vasket en maskin med klær, ryddet i papirer OG begynt å lage "programm" til mamma & co kommer på besøk. Det er mye de skal ha med seg, så det er best å ha planen klar.

Nå skal jeg sette på et brød, og så må jeg forberede meg til jobbintervju som er om halvannen time!

Forresten syns jeg det var mye mer tragisk at de stjal "Madonna" enn "Skrik", for det er et av de fineste bildene jeg overhode vet om...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten syns jeg det var mye mer tragisk at de stjal "Madonna" enn "Skrik", for det er et av de fineste bildene jeg overhode vet om...!

Helt, helt enig med deg! :cry:

Jeg blir helt svett av å lese om hvor huslig du er. Jeg vil også være hjemme og gjøre masse ting!!! :grine:

(..... Men da jeg var arbeidsledig, ville jeg bare ut av huset... :roll: )

Har nettopp snakket med niesen din. Hun er hjemme med den nye barnepiken (kun for denne uken), og kunne fortelle at hun har vært flink jente i hele dag. Spurte så om jeg har tenkt å komme hjem snart, og gav streng beskjed om at i morgen får jeg ikke gå tidlig på jobb! :ler: Ikke meg imot å sove litt lenger enn 05:30 om morgenen.

Nei, nå må jeg få se å startet hjemmesiden min. Kan ikke la all denne dyrebare tiden gå til spille.

Vi snakkes / skrives. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var tider, ja! Men vi ble jo noen racere i tysk, da! :-)

Før jeg begynner på alvor på dagens oppdatering må jeg bare få sagt noen rosende ord til naturen! Jeg har nemlig nettopp vært ute på terrassen og tatt en liten sånn blomsterinspeksjon. For det første har jeg en NYYYYYYDELIG hibiscus som har FULLT av store flotte oransje-rosa blomster HVER dag! Og for det andre kjøpte vi en oregano til "krydderhagen" tidligere i sommer, som etter hvert ble full av bladlus. Siden vi jo egentlig hadde tenkt å spise av denne planten, hadde jeg ikke lyst å begynne med sprøyting av gift og greier, så da ble jeg litt rådløs. Så en dag jeg lå ute og solte meg, landet det plutselig en marihøne på bladet jeg leste i. Den kan få prøve seg på oreganoen, tenkte jeg, og fikk loset den bortpå. En uke etter var det ikke spor av bladlus der! :sjarmor:

I dag har jeg fått laget ferdig programMet (eller rettere sagt forslaget) for helgen. Torsdag kveld kommer altså mamma, fire tanter og en kusine til byen, og da er det som sagt best å ha planene klare! Da skal mest mulig fås med seg, så klart. Så nå er det duket for kirke, museum og konsert fredag, to turer med sightseeing-buss, en kirke til og restaurant med utsikt om lørdagen, slott og slottshage om søndagen og søndag kveld ut med foreldrene til C. Besøket drar igjen mandag ettermiddag, men for den dagen har jeg ikke planlagt noe - best å ha litt tid i reserve for sikkerhets skyld. Jeg tror forresten jeg sender C alene av gårde for å hente dem på flyplassen torsdag kveld, ellers blir det så fryktelig fullt i bilen.

Dessuten er det jo ikke sikkert at jeg er ute igjen til torsdag kveld heller. Jeg skal nemlig innlegges på sykehus i morgen og "opereres" på torsdag fordi jeg har en cyste på livmoren (eller livmorhalsen - vet ikke, samme for meg). :grine: Jeg har faktisk aldri vært innlagt på sykehus før, så det blir jo noe nytt. Har hittil liksom sluppet unna med legevakten når det har vært noe galt. Jeg er ikke redd, altså. Selv om jeg syns det høres litt ubekvemt ut med full narkose med sånn pustemaske og greier, da... Jeg syns bare det er litt irriterende at jeg må være der klokken 7.30 i morgen tidlig når jeg ikke skal opereres før på torsdag en gang. Og at de har planer om å beholde meg der helt til fredag! Men det skal jeg nå prøve å få dem fra, da. Anestesilegen sa at for hans del kunne jeg utskrives på torsdag. Men det er jo gynekologen som bestemmer, så da får jeg prate med ham. Kan vel ikke være nødvendig at jeg skal være der så lenge bare for det lille inngrepet? Det er jo nesten ikke et inngrep en gang - ingen skjæring eller noe, bare en utskrapning. Når man tar abort på den måten, får man gå hjem igjen etter to timer (er jeg blitt fortalt)! Hm! :evil:

Og siden jeg sikkert ikke får bruke mobiltelefonen min på sykehuset, må jeg kanskje vente helt til fredag før jeg får vite om jeg er videre til neste runde ang. den jobben jeg var på intervju til i går. Intervjuet gikk veldig bra - hva ellers ;-) - og damen sa at hun gikk ut fra at jeg kom til å komme videre. Det sa hun til og med etter at jeg hadde sagt hvor mye jeg vil ha i lønn, he he. Det hadde jo sikkert vært gøy å få den jobben, da ... Må jo innrømme det. Men jeg innbiller meg at den fra forrige mandag er mer kreativ og spennende og utfordrende og mer den retningen jeg har lyst å gå nå. Så jeg håper det kommer svar derfra om ikke så lenge også, da, så det ikke blir så mye å lure og tenke på. :roll:

Nå ringte nettopp C og spurte om det var greit at han gikk på sushi-restaurant med en kollega i kveld, og det er jo klart det er. Så da får jeg finne på noe å spise selv. Er ikke så flink til det når det er bare meg. Er liksom så kjiipt å bare lage mat til meg selv, så av og til blir det bare ett eller annet "junk" - som jeg ikke tør å beskrive her en gang! Er nok ikke mange som ville betegnet de komposisjonene som middag, nei! Jaja. :ler:

Nei nå ble det kjempelangt innlegg her igjen! Klarer liksom ikke å slutte når jeg først har begynt! Men nå blir det jo noen dager til neste gang, da.

Ha det bra så lenge alle sammen!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var JEG tilbake igjen. Fikk selvfølgelig ikke komme hjem igjen torsdag kveld, så C måtte hente mamma & co. Men det gikk nå bra, det. Og det gjorde mitt livs første sykehusopphold også. Lå på rom med en jente på 15 år, skikkelig fjortis, men hun var nå litt søt. Og nokså nervøs for sin operasjon, så det var jo litt viktig å prøve å trøste henne litt, da. Rart; hun gruet seg f.eks. veldig til hun skulle bli kjørt opp på operasjonssalen, "for da stirrer alle sånn på meg i gangen"! Merkelig hvordan man tror at man er sentrum for hele universets oppmerksomhet i enhver situasjon i den alderen...

Jeg ER så glad jeg ikke er tenåring lenger! :)

Onsdagen var dritkjedelig, lå og leste og hørte musikk hele dagen, så kom C på besøk kl halv 6 og venninne U kl halv 7, kooooselig! Om torsdagen fikk jeg "sløvetablett" kl 11, ble bragt opp til operasjonssalen kvart på tolv, ble operert kvart over tolv og våknet opp igjen kvart på ett. Og da var jeg i fin form (selv om jeg nå sovnet igjen litt senere da jeg prøvde å lese litt mer). Alle legene og sykepleierne var så snille og hyggelige at det nesten var en fryd. Det eneste jeg følte meg litt ubekvem med var jo denne narkosen, men da de kom med den strøk sykepleiersken meg på kinnet og sa "ikke vær redd, tenk på noe fint og slapp helt av, drøm søtt!" :trøste: Og mer husker ikke jeg ...! Og jeg har ikke vondt noe sted og føler meg like frisk som jeg alltid har gjort. Blør bare litegrann - men det er man jo vant til.

Telefonen fikk jeg forresten bruke på rommet, men jeg har ikke hørt noe verken ang. den ene jobben eller den andre :-( Men nå har jeg ikke så mye tid til å tenke på det heller, for nå er det "reiseleding" som står på programmet. Gjestene hadde en flott dag i går! Styggeværet som var meldt gjorde vi unna på torsdag, så i går var det en del vind, men sol og flott temperatur. Det ble kirke inkl. klokketårnet, "flaneringsstrøket", ute-lunsj, en sightseeingbusstur, middag, konsert og en god-natt-drink.

I dag er det litt mindre vind, mer sol og enda høyere temperatur. Jeg har sendt dem av gårde på neste sightseeingbusstur, og skal møte dem om en time. Da blir det vel en kirke til, tenker jeg - det har jeg nemlig veldig lyst til, for der er det lenge siden jeg har vært, og dessuten vil jeg tenne et lys der (også) for en som jeg er glad i og som dessuten har bedt meg om å gjøre det. Og så blir det antakelig POWERSHOPPING etterpå. Nå er det riktignok bortimot selvmord å kaste seg ut i byens største shoppinggate en lørdag ettermiddag, men de har minst brunt belte i denne grenen alle sammen, tror jeg, så vi klarer oss vel. Og hvis det blir for mye, så bare gir vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Velkommen hjem igjen. Godt å høre at det gikk fint med både sykehusopphold og din helgejobb som reiseleder... :kul:

M.h.t. et innlegg du har i en annen dagbok her hos KG, så beklager jeg også hvis jeg har tråkket i salaten. Unnskyld. :-( Det var ikke meningen, og jeg håper og tror at jeg aldri har kommet med sleive kommentarer om det emnet. Har erfaring med at ikke allting blir slik man har tenkt, og tar ingenting for gitt. Alt til sin tid. :dagensrose:

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Har du fremdeles ikke hørt noe om jobbene? Jeg er ganske spent. Det hadde vel vært kjekt med noe fast igjen snart, eller? Noe i tillegg til resiseleding. Det er jo litt kjedelig å holde på med når besøket har reist hjem... :tunge1: Kanskje jeg skulle tatt meg en tur selv, snart. Det hadde vært kjempekjekt. Men ikke helt kompatibelt med sparelinjen vi har i familien for tiden, kanskje.

Nå er det på tide å legge seg. Vi var oppe til over to i går natt, og det blir i seneste laget, selv om vi har barn som sover til ni...

God natt, Vennen!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på arbeidskontoret kl 8:10 i morges, for jeg satt på med C (han kjører forbi der på vei til jobb). Det er nemlig sånn at man må melde seg av hvis man er syk eller i utlandet. Da kan man sende et sånt kort hvor man krysser av for avmeldingsgrunn. Så må man møte opp personlig dagen etter man er tilbake igjen for å melde seg på igjen. Jeg sendte inn kort før jeg ble innlagt på sykehuset, men det havnet dessverre i min postkasse, ikke på arbeidskontoret. Pliktoppfyllende som jeg er (og dessuten er det nok best å ha gjort alt riktig, ja, ellers angrer man vel før eller siden på det), gikk jeg altså opp dit i morges for å melde meg både av og på igjen. Etter å ha trukket kølapp og ventet litt (bare 10 min, ikke så ille det), fikk jeg melde meg av. Men for å melde meg på igjen måtte jeg være så snill å gå opp i 4. etasje til "min" rådgiver. "Selv om jeg ikke har time?" spurte jeg. "Jada, det går an å komme inn uten time også", sa damen. Så da gikk jeg opp dit. Og der går det an å komme inn uten time UTEN UNNTAK mellom kl 11 og 12.

FLOTT! :evil:

Så nå skal jeg ta med meg boken min og rusle opp igjen der, sånn at jeg sitter på venteværelset der fra kl 10:30 med ett øye på døren til han fyren. Hvis det ikke går noen inn eller ut der på 30 minutter, så banker jeg på nøyaktig kl 11. Det er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er flott! Og akkurat sånn som det skal være!

Men nå har nå du alltid hatt et godt :hjerte: også, da!

:kyss:

Det blir vel noen uker til jeg får sjekket mitt, tenker jeg, for nå stresser jeg litt med endel andre ting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen ang. arbeidskontoret gikk ikke helt opp, men jeg kom nå inn etter å ha sittet der i en time likevel (glad jeg hadde med meg bok!) ... Bare for å bli fortalt at jeg ikke hadde trengt å opplyse om sykehusoppholdet mitt, for de tre første dagene av "sykdomsperioder" er det de som betaler likevel! Og jeg var jo bare tre dager på sykehus. Grrrrrrr...... :frustrert:

Men men - jeg har solen i mitt sinn, lar ikke en unik, regntung og kjølig tirsdag ødelegges av sånne trivialiteter! Helgen var forresten kjempefin, tror de koste seg godt, de som var på besøk her! Det ble massevis av både sightseeing, shopping, kultur, cafeer og restauranter. Og været holdt også - det var sol og varmt og fint hele tiden, da jeg satt på toget på vei tilbake fra flyplassen kom de første regndråpene!

I dag ringte hun damen fra der jeg var på jobbintervju forrige mandag (den som passet 100% til meg i beskrivelsen, men så var det det at jeg egentlig har litt lyst til å bevege meg litt i en annen retning nå når jeg først "må" skifte jobb). I alle fall var de fremdeles interessert, og i morgen formiddag skal jeg ha telefonintervju med de som eventuelt blir sjefene mine! Uaaaah! Bittelitt nervøs, ja... De er nemlig i London, de. Og da skal de vel egentlig bare sjekke på telefonen om jeg kan snakke skikkelig engelsk :-) Så da blir det vel egentlig bare å fortelle dem om meg selv og hva jeg har gjort hittil og sånn. Men jeg må forberede meg litt, får prøve å fortelle det høyt til meg selv en gang for å se hvilke gloser jeg plutselig mangler. Og skrive opp noen formuleringer og sånn. Hi hi, er nervøs allerede nå, jeg! Huffda. Men det går sikkert bra. Gjør som regel det!

Håper bare jeg hører noe fra han andre fyren snart, han med den jobben som jeg kanskje egentlig har mer lyst på. I går var det to uker siden jeg var på intervju der, og da sa han at han skulle ta kontakt "om ca. to uker, når de franske sjefene (i det firmaet det dreier seg om) er kommet tilbake fra sommerferie". Hadde vært litt fint hvis det også hadde blitt noe av, sånn at jeg liksom fikk et lite luksusproblem her... Innbiller meg som sagt at den "franske" jobben er litt mer luksuriøs og attraktiv enn den "engelske". Samtidig som jeg tror/vet at jeg KAN den engelske svært godt, men med den franske må jeg nok muligens bløffe bittelitt før jeg sitter trygt på den stolen.

Men nei, nok tanker brukt på det temaet nå, kan jo hende det ikke blir noe av det til slutt likevel.

Det jeg imidlertid lurer på er om det har tenkt å bli noe av at C kommer hjem i kveld???? Nå syns jeg han er sen, altså! Spesielt i og med at jeg er SULTEN, og så hadde vi også planer om å ta en runde og se på noen hus (bare fra utsiden, da) i kveld. Og nå er det snart mørkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet i morgen går som en drøm det vettu!!

DU er jo en reser i språk etter alt jeg kan huske!!

;) Takk for hilsen i min bok. Det går sikkert bra, men jeg har litt tanker at det har vært så mye drit i vår familie i det siste at du skal se at det feilermeg noe også. Det er jo det siste vi trenger...

Menmen, det går nok bra skal du se!

Jeg har kikket litt i notene mine og funnet litt. Må bare finne ut hvordan jeg skal få kopiert de. Skal finne en løsning om ikke så lenge og sende nedover noe til deg!!

Lykelykkelykke til i morgen!!! :kose:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaaah, nå er jeg helt svett i øret og lam i armen! Snakket med dem i trettiseks minutter og tretten sekunder - tør ikke tenke på hvor mye det blir på telefonregningen, nei! ;-) Hvis jeg får den jobben, får jeg be om bonus med en gang for å dekke utgiftene.

OK.... Tror det gikk bra! De var fire stykker, tror jeg, som stilte masse spørsmål hele tiden, og jeg pratet og pratet og fortalte. Det ble jo nesten litt stress, for siden de var så mange, var det hele tiden en av dem som kom på noe nytt han ville spørre om, mens jeg måtte tenke fort hele tiden... Ikke noe problem med "enkle" spørsmål hvor de bare spør om fakta, men verre med sånne hypotetiske utfordringsspørsmål som "hvis vi sier at målet vårt er (noe egentlig helt urealistisk bla bla), hvordan vil du angripe det da?". Hva venter de til svar på sånne spørsmål? De tror vel ikke at jeg da i to setninger skal presentere Den Helt Unike Løsningen for dem, som ingen i hele verden har tenkt på før? Og om jeg hadde hatt den, så hadde jeg nok ikke sittet der og pratet med dem på telefonen, da hadde jeg vel mer sannsynlig ligget på dekket av en luksusyacht i Monte Carlo og nippet til en cocktail akkurat nå... Men jeg svarte nå som best jeg kunne, jeg. Sånn at de skjønte at jeg ikke er dum og at jeg nok ville funnet rett spor hvis det hadde vært en real problemstilling. Det var vel egentlig det de var ute etter og. På ett spørsmål sa jeg "...og hvis jeg ikke vet det, så slår jeg det opp et sted eller spør noen", og da sa han ene "ja, det var akkurat det jeg ville høre!" :-)

Det blir møte og nytt intervju her i byen på tirsdag hvis jeg kommer videre.

Vel vel. Nå er jeg utslitt i hodet. Nå må jeg gjøre noe arbeid her som ikke krever tankevirksomhet. Først må jeg ringe til C og fortelle hvordan det gikk.

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...