Gå til innhold

- Nordmenn som tegner Muhammed, må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2015/02/25/nyheter/krekar/innenriks/politikk/37921740/

Krekar: - Nordmenn som tegner Muhammed, må dø

- De som lager Muhammed-karikaturer, må dø. De tråkker på vår verdighet, våre prinsipper og vår tro, sier mulla Krekar (58) i et intervju med NRK.

- Det er ikke meg som gir tillatelse til dette, men tegneren har blitt en krigende hedning, og det er derfor tillatt å drepe ham.

Najmuddin Faraj Ahmad, eller Mulla Krekar som han er kjent som, har flere ting han selv må svare på. Tirsdag skulle han ha vært avhørt i Politihuset på Grønland i Oslo, men møtte ikke.

Han er anmeldt for å ha fremsatt nye trusler i et intervju han gjorde med et kurdiske TV-selskap.

Faen så jeg er lei av Krekar, og muslimer generelt, nå. Hva med å bure mannen inne på celle sammen med Anders Behring Breivik, med hver sin kniv?



Anonymous poster hash: 5d7c0...847
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2015/02/25/nyheter/krekar/innenriks/politikk/37921740/

Krekar: - Nordmenn som tegner Muhammed, må dø

Faen så jeg er lei av Krekar, og muslimer generelt, nå. Hva med å bure mannen inne på celle sammen med Anders Behring Breivik, med hver sin kniv?

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Du mener altså, hvis jeg ikke har misforstått, at det er irriterende med folk som sier karikaturtegnere må dø. Mens du åpenbart mener at folk som sier karikaturtegnere må dø, må dø.

Jaha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Snakk om å snu problemstillingen på hodet.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å snu problemstillingen på hodet.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Hvorfor det?

Hva er vitsen med å bryte en regel bare for å tråkke på noen som har den regelen?

Er det ytringsfrihet å tråkke på andre, eller er det bare ren mobbing?

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å snu problemstillingen på hodet.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Det er relevant i forhold til topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drapstrusler feks er straffbart.

Mener dere jeg skal slenge ut drapstrusler til folk bare fordi jeg vil ha ytringsfrihet?

Den friheten blir jo tatt fra meg, når det er forbud mot å ytre dødstrusler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ytre dødstrusler. :sur:

Neste uke klokka 14:30, syns jeg alle som er imot et forbudt mot dødstrusler skal samle seg og skrive en masse dødstrusler på Facebook, til navngitte personer, i ytringsfrihetens navn!! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså, hvis jeg ikke har misforstått, at det er irriterende med folk som sier karikaturtegnere må dø. Mens du åpenbart mener at folk som sier karikaturtegnere må dø, må dø.

Jaha.

Dette er en billig og fin løsning på to problemer.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, alle som gjør ting som er unødvendig, eller gjør noe som provoserer andre, fortjener å dø? Hmm..

Fint resonnement .. :)

Anonymous poster hash: e9419...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f beste kommentaren hittil om Muhammed tegnigene. Du for fra meg spandert øl en annen gang når vi ses på byen hehe .

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.



Anonymous poster hash: 3ae4c...45c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ytrer dødstrusler blir jo fengslet! Jeg syns det knebler min yrtingsfrihet.

Noen ganger er det helt nødvendig å få komme med dødstrusler for å få fram alvoret i det man egentlig vil si til en person.

Derfor oppfordrer jeg satirikere til å latterliggjøre forbudet mot dødstrusler.

Jeg vil få ytre dem.

Det er viktig for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta fra meg retten til å ytre dødstrusler.

Die, people, Die!!

:bond:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvah? Er det ikke lov å ta med hunden sin inn i matbutikken?

Jeg skal faentameg ha med hunden inn i alle matbutikker jeg ser. Bare på pur faen.

Fordi jeg synes alle bør få gjøre dette.

Jeg syns det er en nødvendighet, fordi hunden er et familiemedlem og forbudet er bare tull.

Ikke gå på gresset?

Jeg skal gå på gresset ditt. Det bør være min rett å gjøre dette, så det skal jeg gjøre.

Jeg skal ta med alle vennene mine og gå på det!!

:frustrert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Man greier fint å respektere mange andre regler. Men en regel, en blasfemiparagraf, den skal man trosse bare fordi folk reagerer sterkt når den brytes..

Det er som å insistere på å gå på noens plen, bare fordi det sårer dem dypt når du overser skiltet deres.

Det er som å insistere på å gå på akkurat den plenen, fordi det sitter en ustabil person på verandaen i syvende etasje og vil drepe dem som går der.

Det er som å bestemme seg for at da skal man iallefall gå der. Og beskylde alle som bor i hele blokka for å ville ta livet av deg, pga personen på verandaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvah? Er det ikke lov å ta med hunden sin inn i matbutikken?

Jeg skal faentameg ha med hunden inn i alle matbutikker jeg ser. Bare på pur faen.

Fordi jeg synes alle bør få gjøre dette.

Jeg syns det er en nødvendighet, fordi hunden er et familiemedlem og forbudet er bare tull.

Ikke gå på gresset?

Jeg skal gå på gresset ditt. Det bør være min rett å gjøre dette, så det skal jeg gjøre.

Jeg skal ta med alle vennene mine og gå på det!!

...

Okeeei legg fra deg whiskeyglasset ditt du nå.

:frustrert:

Anonymous poster hash: 6a3b1...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er en billig og fin løsning på to problemer.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Å drepe noen som dreper er en billig og fin løsning.

Jaha, men da vet vi jo at du ikke egentlig er imot dødsstraff.

Hykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 6a3b1...2f5

Det er torsdag i morgen. Jeg drikker ikke natt til torsdager.

Hey, vent. I morgen skal jeg møte full på jobb. Fordi det er en regel mot å gjøre akkurat det.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Dette er ingen provokasjon.

Om man velger å la være, har man latt islamfascistene vinne. Ytringsfriheten er et viktig prinsipp, og det er ekstremt viktig å vise at vi står fast ved det. Flere burde følge etter og vise tegningene, ikke fordi det er så morsomt, men fordi det viser hva vi står for.
Jeg synes at vi skal sette ytringsfriheten høyere enn religionen. Siden islams natur er å angripe andre ikke truende så synes jeg at det er på tide å angripe tilbake.
Det er viktig og riktig å publisere disse tegningene hver gang muslimske fundamentalister angriper eller truer med utgangspunkt i dem. Interessant og at det er fullt OK å karikere kristendom i vårt land, mens det medfører personlig fare å ytre seg om islam, viser noe av forskjellen mellom religioner!
Ellers bør du lese deg opp på hvorfor Jyllandsposten trykket karrikaturene i første omgang.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare boikotte hele fyren? Det er jo oppmerksomhet for å få frem budskapet hans han vil, så media gjør han jo en tjeneste hver jævla uke hvor han er i nyhetene blant annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...