Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, justcurious skrev:

Ingen tvil om at Lene er innom her og leser ganske ofte. 6 utenlandsturer har hun altså vært på, bare i sommer. Heldig er hun. 

Er det noe du skriver for at hun skal få lese godt om seg selv? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, justcurious skrev:

Ingen tvil om at Lene er innom her og leser ganske ofte. 6 utenlandsturer har hun altså vært på, bare i sommer. Heldig er hun. 

Ja, virkelig 👌🏻 Håper hun skjenker en tanke til miljøet også da ved kjøp av klimakvoter 👍🏻

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/09/2017 den 15.36, Anna Nas skrev:

For ikke å ryke i moderering understreker jeg først som sist at dette innlegget ikke er et innspill i forbindelse med siste døgns brukerdebatt. Jeg kom bare i forbindelse med den til å tenke på visse likheter med et par kommentarer imgur imgur, tilhørende blogginnlegget (lenke til blogg>) http://www.leneorvik.no/2017/08/08/tankespinn/ , som ble diskutert i denne tråden for en stund siden.

At en voksen kvinne på 30+ tillater den slags å utspille seg på bloggen sin er ikke god merkevarebygging. Det er noe å tenke på for alle som her eller der "forsvarer" henne med usaklige, fordomsfulle og ondskapsfulle kommentarer om mennesker med dårlig råd, overvekt eller eventuelt trygd og ymse helseutfordringer, for å nevne det grøvste. Selv om det ikke er Orvik som har signert de to ovennevnte imgur-kommentarene, har hun publisert dem og sånn sett gitt klarsignal til at det er helt ok at folk skriver sånt. Det er usympatisk og kan fort klebes til merkevarenavnet hennes. Negative ting har en tendens til å bli husket, og forsvinner ikke som dugg for solen bare bloggeren smiler og beskriver seg selv som en jordnær, positiv gladjente, raus og omtenksom som bare det. 

Veldig godt skrevet! 

En ting jeg er usikker på om Lene helt forstår er: Om offentligheten har et bestemt bilde av deg, så holder det ikke å si at det ikke stemmer. Man må vise det gjennom handlingene sine. Dette kan vi se gang på gang gjennom ulike "kjendis skandaler". 

Hun nevner at den Lene på bloggen og den "virkelige" Lene ikke er den samme, så da har hun et par alternativer. Aksepter at blogg Lene blir kritisert for det hun gjør, eller vis den virkelige Lene som hun liker å skrive om med jevne mellomrom.

Men, det er mulig blogg-Lene og virkelige Lene er en og samme person, og hun ser det bare ikke selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Mimko said:

Veldig godt skrevet! 

En ting jeg er usikker på om Lene helt forstår er: Om offentligheten har et bestemt bilde av deg, så holder det ikke å si at det ikke stemmer. Man må vise det gjennom handlingene sine. Dette kan vi se gang på gang gjennom ulike "kjendis skandaler". 

Hun nevner at den Lene på bloggen og den "virkelige" Lene ikke er den samme, så da har hun et par alternativer. Aksepter at blogg Lene blir kritisert for det hun gjør, eller vis den virkelige Lene som hun liker å skrive om med jevne mellomrom.

Men, det er mulig blogg-Lene og virkelige Lene er en og samme person, og hun ser det bare ikke selv.

Hun har jo stadig vekk sagt at hun skal vise den ekte lene i bloggen, så da må vi utgå fra at personen vi ser i bloggen er den hun er i virkeligheten. 

De kritiske kommentarene hun får speiler det inntrykket ekte lene gir til omverdenen. 

Liker du ikke det du ser i speilet, er det ikke speilet det er noe galt med. Hjelper ikke å skrike til speilet og si at det er et idiotisk drittspeil som ikke har peiling. Det viser fortsatt bare deg. Det er deg selv du må endre på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun bare må akseptere at den hun er i virkeligheten og den hun fremstår på bloggen ikke trenger å gå 100% overens. Det samme må leserne skjønne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mimko skrev:

Veldig godt skrevet! 

En ting jeg er usikker på om Lene helt forstår er: Om offentligheten har et bestemt bilde av deg, så holder det ikke å si at det ikke stemmer. Man må vise det gjennom handlingene sine. Dette kan vi se gang på gang gjennom ulike "kjendis skandaler". 

Hun nevner at den Lene på bloggen og den "virkelige" Lene ikke er den samme, så da har hun et par alternativer. Aksepter at blogg Lene blir kritisert for det hun gjør, eller vis den virkelige Lene som hun liker å skrive om med jevne mellomrom.

Men, det er mulig blogg-Lene og virkelige Lene er en og samme person, og hun ser det bare ikke selv.

Godt poeng. Jeg synes ikke Orvik er spesielt interessant å følge med på og vet ikke mye om henne og bloggingen hennes, men det som er sikkert er i alle fall at det er den virkelige Lene som har regien på bloggens kommentarfelt. Når hun slipper til direkte ondskapsfulle og fordomsfulle kommentarer om folk som er syke/trygdet, overvektige, har dårlig økonomi eller hva det nå var disse støttekommentarene gikk ut på (jfr mine imgureksempler i innlegget du siterte) betyr det at hun synes det er greit å skrive den type ting. Hvis hun ikke hadde ment at det var akseptabelt, ville hun heller ikke publisert kommentarene. I min bok er det å sparke folk som ligger nede. Og det er det faktisk den "virkelige" Lene som gjør.

Endret av Anna Nas
lagt til et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Anna Nas said:

Godt poeng. Jeg synes ikke Orvik er spesielt interessant å følge med på og vet ikke mye om henne og bloggingen hennes, men det som er sikkert er i alle fall at det er den virkelige Lene som har regien på bloggens kommentarfelt. Når hun slipper til direkte ondskapsfulle og fordomsfulle kommentarer om folk som er syke/trygdet, overvektige, har dårlig økonomi eller hva det nå var disse støttekommentarene gikk ut på (jfr mine imgureksempler i innlegget du siterte) betyr det at hun synes det er greit å skrive den type ting. Hvis hun ikke hadde ment at det var akseptabelt, ville hun heller ikke publisert kommentarene. I min bok er det å sparke folk som ligger nede. Og det er det faktisk den "virkelige" Lene som gjør.

Vel talt, og jeg er helt enig. Og én ting er nå å slippe gjennom slik drittslenging i det som kanskje er et svakt øyeblikk, men i tillegg svarte jo Lene den verste kommentatoren ("Inger") neste dag ved å takke for støtten, gi henne en klem og kalle henne snill (?). Altså, si hva du vil, men denne Inger er ikke snill. Hun er tvert imot en skikkelig mean girl, slem og nedlatende i omtalen av svake grupper i samfunnet.

Hvis Lenemor neste dag stadig mener at kommentaren ikke bare bør få stå, men i tillegg fortjener en varm takk, så må vi nesten legge til grunn at det er den ekte Lene som liker dette. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske Lene Orvik kunne ta litt større ansvar hva gjelder kroppspress på bloggen sin. La merke til svaret hennes til kommentaren til "Tine" under "in my black corner" innlegget. Tine spør om str i en jakke fra Zara og legger til at hun opplever plaggene derifra som små i størrelsen. Lene svarer at hun har S og synes det er fint at den er litt stor. Etterfulgt av smilefjes. Hun kunne fint bare skrevet S. Dette er jo barr en liten sak men den føyer seg jo inn i en hel rekke slike saker som til sammen gir et bilde av at det er viktig å være liten og tynn

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2017 den 15.04, stinecarine skrev:

Jeg skulle ønske Lene Orvik kunne ta litt større ansvar hva gjelder kroppspress på bloggen sin. La merke til svaret hennes til kommentaren til "Tine" under "in my black corner" innlegget. Tine spør om str i en jakke fra Zara og legger til at hun opplever plaggene derifra som små i størrelsen. Lene svarer at hun har S og synes det er fint at den er litt stor. Etterfulgt av smilefjes. Hun kunne fint bare skrevet S. Dette er jo barr en liten sak men den føyer seg jo inn i en hel rekke slike saker som til sammen gir et bilde av at det er viktig å være liten og tynn

Jeg oppfatter faktisk kommentaren sånn at hun synes det er greit at den er litt romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
På 18.9.2017 den 15.04, stinecarine skrev:

Jeg skulle ønske Lene Orvik kunne ta litt større ansvar hva gjelder kroppspress på bloggen sin. La merke til svaret hennes til kommentaren til "Tine" under "in my black corner" innlegget. Tine spør om str i en jakke fra Zara og legger til at hun opplever plaggene derifra som små i størrelsen. Lene svarer at hun har S og synes det er fint at den er litt stor. Etterfulgt av smilefjes. Hun kunne fint bare skrevet S. Dette er jo barr en liten sak men den føyer seg jo inn i en hel rekke slike saker som til sammen gir et bilde av at det er viktig å være liten og tynn

Er helt enig i at hun burde ta mer ansvar når det gjelder kroppspress men det får da være måte på hva man skal reagere på. Størrelse S er en liten størrelse og hvis jakka er stor i størrelsen må det da være lov å si det? Herlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
6 minutter siden, justcurious skrev:

Er helt enig i at hun burde ta mer ansvar når det gjelder kroppspress men det får da være måte på hva man skal reagere på. Størrelse S er en liten størrelse og hvis jakka er stor i størrelsen må det da være lov å si det? Herlighet. 

Det er jo ikke det hun skrev. Hun skrev hun har den i S, og at hun syns det er fint at den er litt stor. Ikke at hun kjøpte S og at den var stor i størrelsen. Hun mente jo så klart at S var stort på henne, som i at "hei, jeg er så tynn at S blir oversized på meg".

Jeg har likt Lene lenge, men syns hun begynner å bli for overfladisk for min smak. Trist, ettersom jeg syns bloggen hennes var god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
21 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Det er jo ikke det hun skrev. Hun skrev hun har den i S, og at hun syns det er fint at den er litt stor. Ikke at hun kjøpte S og at den var stor i størrelsen. Hun mente jo så klart at S var stort på henne, som i at "hei, jeg er så tynn at S blir oversized på meg".

Jeg har likt Lene lenge, men syns hun begynner å bli for overfladisk for min smak. Trist, ettersom jeg syns bloggen hennes var god.

Åja, misforstod litt ser jeg. Har ikke lest innlegget eller kommentarene. Jeg har ikke sansen for henne i det hele tatt, overfladisk har hun vært lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElizabethTaylor skrev:

Det er jo ikke det hun skrev. Hun skrev hun har den i S, og at hun syns det er fint at den er litt stor. Ikke at hun kjøpte S og at den var stor i størrelsen. Hun mente jo så klart at S var stort på henne, som i at "hei, jeg er så tynn at S blir oversized på meg".

Jeg har likt Lene lenge, men syns hun begynner å bli for overfladisk for min smak. Trist, ettersom jeg syns bloggen hennes var god.

Det var det jeg mente ja, takk! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så episoden fra bloggerne når de var på vixen blogg awards. Lene og Espen møtte Anne Brith i trappene, Lene så overhode ikke interessert  i å snakke med henne, hun tok heller fram mobilen og oppdatere snapchat! 

Anne Brith er tydeligvis ikke god nok for henne!

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ModestyBlaise

Lene kjører hardt på med single and FABULOUS-livsstilen for tida. Komplett med den homofile bestevennen. Jeg hadde vært en anelse mer stressa selv. Særlig når hun tydeligvis vil konkurrere med 22-åringene med tanke på livsstil og interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lotte28 skrev:

Jeg så episoden fra bloggerne når de var på vixen blogg awards. Lene og Espen møtte Anne Brith i trappene, Lene så overhode ikke interessert  i å snakke med henne, hun tok heller fram mobilen og oppdatere snapchat! 

Anne Brith er tydeligvis ikke god nok for henne!

 

 

Tenkte det samme selv...

Syns også hun ser veldig annerledes på de bildene ho tar selv, enn feks. sånn på video i bloggerne

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mer bekymra hvor mye hun digger denne oppussinga. Altså, først og fremst vil jeg bare si at jeg gleder meg til det ferdige resultatet. 

Sånn. Det at hun elsker dette så mye gir meg en liten bismak i munnen. Vel vitende at hun pusser opp sin tredje leilighet på få år, hvor attpåtil den siste var nyoppusset i 2017, før hun rev alt sammen. Hun har guts altså og jeg har troa på at leiligheten blir unik, men med en stiv pris. Det er bruk og kast, samma hva det koster. Når du på død og liv skal ha et helt spesielt gulv, som krever å bli løftet inn vinduene med kran fra gatene på Frogner - da. Da syns jeg man burde ta seg en runde eller to. For det er jo ikke bare der det skal være spesielt. Flisene på badet er fra Italia, dusjdøren spesialbestilt og vasken blir spesiallaget i Hong Kong. Dette blir kostbart og det vet hun. Det er klart at oppussing gir kribling i magen når man har et uendelig budsjett. Men når du har dette budsjettet på leilighet 2 og 3, så er man vel ikke langt unna å måtte ha det på leilighet 4 eller 5 snart. For hvis Lene lever og ånder for oppussing, som hun sier, så går det vel ikke lange tiden før noe endrer seg drastisk. Med et behov for konstant forandring må man se seg selv fort lei. Så omfattende oppussing må være et pengesluk uten like, med mindre hun endelig skal sitte på den en stund. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Milio skrev:

Jeg er mer bekymra hvor mye hun digger denne oppussinga. Altså, først og fremst vil jeg bare si at jeg gleder meg til det ferdige resultatet. 

Sånn. Det at hun elsker dette så mye gir meg en liten bismak i munnen. Vel vitende at hun pusser opp sin tredje leilighet på få år, hvor attpåtil den siste var nyoppusset i 2017, før hun rev alt sammen. Hun har guts altså og jeg har troa på at leiligheten blir unik, men med en stiv pris. Det er bruk og kast, samma hva det koster. Når du på død og liv skal ha et helt spesielt gulv, som krever å bli løftet inn vinduene med kran fra gatene på Frogner - da. Da syns jeg man burde ta seg en runde eller to. For det er jo ikke bare der det skal være spesielt. Flisene på badet er fra Italia, dusjdøren spesialbestilt og vasken blir spesiallaget i Hong Kong. Dette blir kostbart og det vet hun. Det er klart at oppussing gir kribling i magen når man har et uendelig budsjett. Men når du har dette budsjettet på leilighet 2 og 3, så er man vel ikke langt unna å måtte ha det på leilighet 4 eller 5 snart. For hvis Lene lever og ånder for oppussing, som hun sier, så går det vel ikke lange tiden før noe endrer seg drastisk. Med et behov for konstant forandring må man se seg selv fort lei. Så omfattende oppussing må være et pengesluk uten like, med mindre hun endelig skal sitte på den en stund. 

Veldig mye som hun elsker og den der spesial ditt og spesial datt er virkelig underholdende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Milio said:

Så omfattende oppussing må være et pengesluk uten like

Enig. Jeg lurer virkelig på hvordan hun kan få dette til å gå rundt, altså. Men det kan jo tenkes hun har noen sponsor- og rabattavtaler som lurer i bakgrunnen. I forrige leilighet ble malingen sponset av Jotun, iallfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Bloggleseren said:

Enig. Jeg lurer virkelig på hvordan hun kan få dette til å gå rundt, altså. Men det kan jo tenkes hun har noen sponsor- og rabattavtaler som lurer i bakgrunnen. I forrige leilighet ble malingen sponset av Jotun, iallfall.

Sammarbeidspartner kaller hun det. Hvilket firma synes at det er gjevt og få lov til å sponse denne damens møbler, jeg bare undres...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...