Gå til innhold

Hvorfor karabinkrok og gul stropp dinglende på jakka?


Meaty

Anbefalte innlegg

Det er vel noe motegreier jeg ikke har fått med meg, men ser at masse fjortiser pluss en del i 20-åra går med svære (sikkert dyre) jakker med pels. Greit nok, tross alt bedre enn moten for noen år siden, da ungdommen gikk i kjempekorte, små jakker om vinteren.

Men hvorfor karabinkrok og gul stropp? Er det for å hekte seg fast bak på bussen dersom man er sent ute? :P

Jeg har prøvd å Google dette, uten hell..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er Parajumpers-jakkene du sikter til?
Den gule dingsen forblir et mysterium for min del, men er vel en del av merket og ''imaget'' muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parajumpers heter de visst, ja. Kanskje de har innebygget fallskjerm, og den gule dingsen er utløsersnora?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk gå med det de vil uten å rakke ned på det da.

Dette er ikke til ts som sikker bare stilte et geniuint spørsmål. Men syns mange på kg har en tendens til å bli ekstremt dømmende, spydige og frekke når det kommer til typiske motegjenstander eller mennesker som bruker de.

Kroken og snoren har ingen funksjon for folk flest, men er detaljer mange syns er stilige.

Anonymous poster hash: 1cdb7...f1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar, nei jeg synes ikke jakka er hverken spesielt fin eller spesielt stygg, det er bare at den har en merksnodig detalj. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere går sikkert med jeans. De naglene/knappene på lommene trenger dere ikke.

De aller fleste designdetaljer trenger vi ikke. Det sier seg selv at de er ubrukelige. En blå bukse er ikke bedre enn en svart en.

Men mange av detaljene henger igjen fra da de hadde en funksjon, det hadde helt sikkert disse jakkene. En detalj folk syns er kule på samme måte som at de syns en strikkagenser er fin... Fordi den er strikka, ikke fordi den er mer funksjonell enn andre plagg.

En kan jo synes detaljer ser rart ut om man vil, men design utvikler seg. Tenk om vi alle skulle gått rundt i helt like, ensfargede klær uten detaljer?

Anonymous poster hash: 628a6...c13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parajumpers. Skal vel være "snoren" til en fallskjerm?



Anonymous poster hash: da8fc...e69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 16.2.2015 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Alle dere går sikkert med jeans. De naglene/knappene på lommene trenger dere ikke.

Nå er det greit å ikke uttale seg om ting du ikke kan vel? De har nemlig en funksjon, sjekk ut selv. Kan hende du lærer noe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har Parajumpers selv, og den kroken kan festes på andre siden av glidelåsen slik at det blir varmere og tettere rundt halsen. Selvfølgelig unødvendig, men det er en detalj som de har fra en en gruppe som heter Parajumpers. De har gul stropp på jakkene sine.

Anonymkode: 5c289...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme mange ganger. Ser bare ut som om jakka har vært på billigsalg og at de har glemt å ta av lappen (og det er vel neppe det som er hensikten :ler: )

Anonymkode: c2836...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer at det er PJ. Solgte nettopp longbearen min da jeg synes alle begynte å gå med de, og den ble bare hengende i skapet uansett. Så er det ekte pels på de, og ønsker ikke støtte det.

Er temmelig overpriset, og ikke varmere enn andre jakker. Men kjedelig å ikke kunne bo i Norge og gå med en jakke uten at ALLE skal ha samme som deg.

Endret av ♥Missy♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Stemmer at det er PJ. Solgte nettopp longbearen min da jeg synes alle begynte å gå med de, og den ble bare hengende i skapet uansett. Så er det ekte pels på de, og ønsker ikke støtte det.

Er temmelig overpriset, og ikke varmere enn andre jakker. Men kjedelig å ikke kunne bo i Norge og gå med en jakke uten at ALLE skal ha samme som deg.

Gjør det noe da? 

Anonymkode: 71a5c...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...