Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Så spennende! Masse lykke til med medisiner, skal se det er dette som skal til :)

Takk for det Bjørka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for mensen og oppstart med medisiner :hoppe: Masse lykke til :) Gleder meg til å følge med på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg begynne på sprøyter :strix: Tenk å bli glad for noe sånt, bli glad for å skulle stikke seg selv :fnise:

Har hatt skikkelige kramper i dag også. Endte opp med å måtte ta sterke smertestillende, sånne som jeg blir skikkelig sløv av. Så i dag har det blitt avslapping på senga med romantiske komedier :nigo:

Mamma kommer på tirsdag :hoppendeglad: Alltid kjekt med litt mammatid. Men jeg er også litt spent, for selv om hun tok det veldig fint når vi fortalte om forsøkene så har hun virket så rar hver gang vi snakker om det. Nesten litt som at hun ikke vil snakke om det, og da blir det bare merkelig for meg også. Og jeg vil i hvertfall ikke la vær å snakke om dette nå, for vi er jo midt oppi dette nå, og det er alt som står i hodet mitt fortiden.

Men det er kanskje litt mye å ta inn for henne også. Vi har jo visst om dette i 3 år, mens de fikk liksom vite alt på en gang. I vanlige situasjoner trenger man jo ikke å fortelle noe før man deler den gledelige nyheten om at man er gravid. Mens de fikk liksom plutselig vite at de (kanskje) snart skal bli besteforeldre og at datteren deres ikke kan bli gravid uten hjelp. Det er jo veldig mye usikkerhet, som jo kan gjøre hvem som helst litt merkelig.

Jaja, godt jeg kan tømme hodet for både gleder, frustrasjon og alt annet her :rolleyes: Er også veldig hyggelig at dere stikker hodet innom og legger igjen kommentarer, det settes pris på :nigo::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med medisinstart! Hvor lenge skal du gå på dem før man gjør det forsøk? Veldig spennende prosess dere skal gjennom. Så koselig med mammabesøk. Bor dere i forskjellige byer?

Edit: ser når jeg leser min egen post her at jeg driver jo med rene avhøret :ler: Blir så ivrig :ler:

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt med sprøytene. Det er markeringen på at man er i gang :)

Deilig å slappe av litt :) mensen etter medisiner kan være ganske grusom :P

Mine foreldre var også ganske rare, spesielt mamma. Jeg tror det handler mer om bekymringer og omtanke enn noe annet. De ønsker det beste for sine barn selv om de er voksne og ønsker nok at deres barn skal slippe å gå gjennom så mye for å få barn. Samtidig er det sikkert vanskelig å sette seg inn i og de gleder seg nok også til kanskje det blir et barnebarn snart.

For meg hjalp det veldig å fortelle mamma om hvordan det var gjennom prosessen og jeg involverte henne i nesten alt. Var mer tilbakeholden med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med medisinstart! Hvor lenge skal du gå på dem før man gjør det forsøk? Veldig spennende prosess dere skal gjennom. Så koselig med mammabesøk. Bor dere i forskjellige byer?

Edit: ser når jeg leser min egen post her at jeg driver jo med rene avhøret :ler: Blir så ivrig :ler:

Det er bare koselig at du stiller spørsmål, så det må du bare gjøre☺️ Er jo kjempe ivrig selv, så er bare kjempe koselig at andre også er det 🙊😄

Jeg skal ta sprøyter i 10 dager. Menopur som stimulerer for modning av flere egg, skal jeg ta i 10 dager. Orgalutran som forhindrer for tidlig eggløsning skal jeg ta de siste 5 dagene. Så skal jeg på ultralyd 4.4, som er på dag 9. Da blir det vurdert om jeg er klar for å ta Ovitrelle som er eggløsningssprøyte, eller om jeg må stimuleres litt lengre.

Så hvis jeg ikke trenger lengre stimulering enn det som er planlagt, så skal uttak skje om ca 10 dager 😊

Mamma og pappa bor ca 2.5 times kjøring unna oss. Så da er det ekstra koselig når vi ser hverandre :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt med sprøytene. Det er markeringen på at man er i gang :)

Deilig å slappe av litt :) mensen etter medisiner kan være ganske grusom :P

Mine foreldre var også ganske rare, spesielt mamma. Jeg tror det handler mer om bekymringer og omtanke enn noe annet. De ønsker det beste for sine barn selv om de er voksne og ønsker nok at deres barn skal slippe å gå gjennom så mye for å få barn. Samtidig er det sikkert vanskelig å sette seg inn i og de gleder seg nok også til kanskje det blir et barnebarn snart.

For meg hjalp det veldig å fortelle mamma om hvordan det var gjennom prosessen og jeg involverte henne i nesten alt. Var mer tilbakeholden med andre.

Ja, nå er vi etter så mange år med prøving og venting faktisk i gang på ordentlig! Er nesten litt uvirkelig :fnise:

Det er nok som du sier rett og slett litt rart for de ja. Det er nok vanskelig for dem å sette seg inn i det, det er det jo egentlig for alle som ikke har gjennomgått det samme selv. Og da blir det vel litt ektstra rart å vite helt hvordan man skal forholde seg til det. Får gjøre som du gjorde rett og slett involvere henne i det, så blir det kanskje litt lettere å forstå :-)

Godt jeg har deg kloke Askmeagain89 :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 1. sprøyte satt :nigo: var egentlig mest spent på at vi skulle få til å blande medisinen rett. Litt dumt å ødelegge medisin til 3000kr fordi vi gjorde en feil med blandingen :fnise: Men det gikk veldig bra, mannen tok seg av det :)

Stikkingen gjorde jeg selv, han sa han kunne gjøre det (han har erfaring fra det i jobbsammenheng), men det var faktisk greit å gjøre det selv. Han er egentlig kjempe tøff på alle områder, men da var han skikkelig imponert :fnise: Han sa at han hadde aldri klart å stikke seg selv. Alltid litt kjekt med skryt :nigo: Og det var faktisk ikke vondt.

Men nå burde jeg vireklig har sovet for lenge siden (har sovet alt for mye på dagen i dag på grunn av smerter og medisiner, så da er jeg selvfølgelig ikke trøtt når kvelden kommer😋) så nå kryper jeg! Natti natt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jubler* for mensen og for at dere nå er i gang! :nigo: Krysser fingrene for dere og håper at dette skal gå veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jubler* for mensen og for at dere nå er i gang! :nigo: Krysser fingrene for dere og håper at dette skal gå veien!

Hihi :fnise: Takk for det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som setter sprøyten selv!

Takk for det 😄

***********************

I går skulle mannen prøve stikke, han ville også være inkludert🙈🙊 Han er nå søt da☺️ Men i det han var borti huden så gjorde det vondt, så det endte med at jeg måtte gjøre det selv. Er nok sikkert bare det at jeg er litt kontrollfreak, liker å ha kontrollen selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ også sette sprøytene selv. Nå er mannen min uansett pyse så han ville ikke ha klart det, men gjør det heller selv :P

Skjønner deg godt :P

Merker du noe til hormonene eller sprøytene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg MÅ også sette sprøytene selv. Nå er mannen min uansett pyse så han ville ikke ha klart det, men gjør det heller selv :P

Skjønner deg godt :P

Merker du noe til hormonene eller sprøytene?

Rart med det der med kontroll :P

Jeg merker egentlig ikke så veldig mye. Føler meg litt klam og varm, og litt hodepine. Men det kan like godt være fordi jeg kjenner etter. Men jeg er litt redd at 150 IE med Menopur er for lav dose. Hva tok du? Og merket du på kroppen at sprøytene virket?

Masse spørsmål :fnise: ikke meningen å drive med utspørring! 🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det der med kontroll :P

Jeg merker egentlig ikke så veldig mye. Føler meg litt klam og varm, og litt hodepine. Men det kan like godt være fordi jeg kjenner etter. Men jeg er litt redd at 150 IE med Menopur er for lav dose. Hva tok du? Og merket du på kroppen at sprøytene virket?

Masse spørsmål :fnise: ikke meningen å drive med utspørring! 🙈🙊

Ingen problem, bare å spørre.

Jeg tok også menopur. Tok 225 sist fordi det ble en del kluss med de første to forsøkene. Første forsøk tok jeg 75-125 og fikk ut 6 egg, neste gang tok jeg 150 og fikk null egg, siste gang tok jeg da 225 og fikk ut 12 egg. Mange egg er ikke alltid bra så kun 2 klarte seg. Bedre med noen få gode egg enn mange dårlige.

Deilig at du ikke merker så mye :) Håper det fortsetter slik. Jeg fikk en god del av bivirkningene :P og hele magen ble full av elveblest for hver sprøyte :P

De prøver alltid med litt lavere dose først for overstimulering er ikke moro :P 150 er en helt grei dosering også justerer de underveis om de ser eggene vokser sakte eller det ikke blir nok så det har de god kontroll på :)

Jeg merket godt på kroppen at eggene vokste, ble litt ømt og hovent, fikk en del stikkinger. Når eggene blir store blir det ofte en del mer slim og mye stikking der nede ;)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, bare å spørre.

Jeg tok også menopur. Tok 225 sist fordi det ble en del kluss med de første to forsøkene. Første forsøk tok jeg 75-125 og fikk ut 6 egg, neste gang tok jeg 150 og fikk null egg, siste gang tok jeg da 225 og fikk ut 12 egg. Mange egg er ikke alltid bra så kun 2 klarte seg. Bedre med noen få gode egg enn mange dårlige.

Deilig at du ikke merker så mye :) Håper det fortsetter slik. Jeg fikk en god del av bivirkningene :P og hele magen ble full av elveblest for hver sprøyte :P

De prøver alltid med litt lavere dose først for overstimulering er ikke moro :P 150 er en helt grei dosering også justerer de underveis om de ser eggene vokser sakte eller det ikke blir nok så det har de god kontroll på :)

Jeg merket godt på kroppen at eggene vokste, ble litt ømt og hovent, fikk en del stikkinger. Når eggene blir store blir det ofte en del mer slim og mye stikking der nede ;)

Så greit å vite hvordan andre opplever det! Da er det jo ikke nødvendigvis en direkte sammenheng mellom dose og antall egg :) jeg har i tillegg PCOS og da er de litt redd for overstimulering. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, da vet jeg litt hva jeg kanskje kan forvente :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var sprøyte nummer 4 satt også :hoppendeglad: I morgen er det to sprøyter. Nå begynner jeg å kjenne at det skjer ting i området rundt eggstokkene :nigo: Merker også godt på humøret at noe er på gang :fnise: Men utrolig nok så er det ikke sånn som vanlig at det er mannen det går ut over, nå er det alle mulige folk jeg ikke kjenner som irriterer noe helt utrolig! I dag når jeg og mamma var på kafe, så sto det en mann midt på gulvet og tok av seg capsen og begynte å ta selfie, så satt han seg ned uten å kjøpe noe, og fikk sikkert 1000 meldinger som plinget i vei. Han var så irriterende at det var rett før jeg gikk bort å sa noe :bond: Ikke sprø i det hele tatt altså :plystre: Mamma bare lo av meg :ler:

Det er så koselig å ha mamma her :) Hun har ikke vært rar eller distansert ang. forsøket i det hele tatt. Hun spør, og vi snakker mye om det. Også skryter hun av at jeg er tøff som setter sprøytene uten noe problem, og det er jo alltid koselig :) Hun sa faktisk nå i kveld "tenk til neste år når jeg kommer så er det kanskje en liten en her også" :rodmer: Det håper virkelig jeg også!

Litt morsomt tilfeldighet, men vi skal på ultralyd 04.05.15 kl. 15.15. OG det er fullmåne den dagen, ooog hunden har bursdag! Det må jo være ett godt tegn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mamma reist. Alltid trist når hun reiser, nå når jeg er litt hormonell i tillegg er det ekstra trist :( Men sånn er det. Vi har i hvertfall hatt veldig fine dager sammen :nigo: Og jeg tror ting ble litt mer virkelig når hun var her. Hun har i hvertfall vært veldig støttende, og det betyr mye i denne situasjonen!

Føler jeg bare går å venter når. Gruer meg til den emosjonelle påkjenningen som kommer til å komme de neste ukene. Og så merker jeg veldig godt at jeg er litt ustabil i humøret for tiden. I går var første dag med to sprøyter, har begynt på Orgalutran også nå.

Jeg er plaget allergi med allergi hele året, men det er ekstra ille nå når bjørka kommer, så jeg får liksom det i tillegg nå. Jeg er fryktelig trøtt, men jeg vet ikke om det er allergien eller sprøytene, eller kanskje begge deler. Kunne i hvertfall tenke meg å sove stort sette hele tiden :fnise:

I dag kommer svogeren min, han skal være her i helga for vi skal i svigerfars 50-årsdag i morgen. Vi har ikke egentlig noe veldig nært forhold til svogeren min, så han vet ikke noe om det vi holder på med nå. Så det blir litt rart, må prøve å gjemme Ovitrelle sprøyta som ligger i kjølskapet i hvertfall :ler: Spurte Hausken om hva de mente ang. alkohol. Vi holder oss begge helt unna, men tenkte at hvis det ikke var noe problem å ta ett glass så gjør jeg det i bursdagen i morgen. Så slipper vi at alle skal gå rundt å anta ting. Og det var ingen problem, så lenge det ikke ble mer enn ett par glass. Mannen kjører, så han har unnskyldingen klar han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du har begynt å kjenne litt til det som skjer selv om det kan være litt ubehagelig :) Det er uansett godt å vite at sprøytene gjør nytten.

Skjønner godt du syns det er trist at moren din har dratt :( Da min mamma dro måtte jeg kjempe med tårene fordi det var skikkelig tungt og tiden fløy avgårde da hun var på besøk.

Det kan være ganske tøft emosjonelt denne prosessen. Jeg hadde det ganske vanskelig med de to forsøkene og humøret var et mareritt, var som PMS som for meg har vært ganske ekstremt pga hormonstyr. Det siste forsøket så var jeg egentlig bare lei og hadde gitt litt opp :P Derfor utnyttet vi at vi hadde en uke ferie mens vi holdt på med forsøket og besøkte alt av fornøyelsesparker, dyrehager osv for å få tiden til å gå. Det hjalp veldig, så anbefaler deg å gjøre litt koselige og morsomme ting hvis du orker :)

Det med medisiner er alltid moro :P Jeg måtte gjemme mine på jobb i kjøleskapet :P

Et glass eller to med vin skal gå helt fint så tidlig :) Greit å slippe mistanker kanskje..

Håper du slipper billig unna med allergi... Allergi er aldri moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med et glass eller to, det fortjener du! Og allergi er noe dritt.. Kjenner meg igjen! Det er helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...