Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Nyyydelig mage! Er dere friskere nå? Jeg har begynt å gråte flere ganger jeg også, helt uten å være syk. Man føler seg ikke akkurat som topp ti pedagogiske foreldre, men noen ganger blir man bare så ufattelig sliten! Og du som er tvillinggravid med sykdom i hele flokken, det er jammen ikke rart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din og gratulerer med to fantastiske forsøk! :) Ønsker deg lykke til videre i graviditeten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 12.38, lille_frosk skrev:

Nyyydelig mage! Er dere friskere nå? Jeg har begynt å gråte flere ganger jeg også, helt uten å være syk. Man føler seg ikke akkurat som topp ti pedagogiske foreldre, men noen ganger blir man bare så ufattelig sliten! Og du som er tvillinggravid med sykdom i hele flokken, det er jammen ikke rart ...

Tusen takk fine frosken ❤️ Er nok dessverre ikke det. Etter 2,5 uke uten barnehage var det fire dager son skulle til før M fikk omgangssyken😩 Nå orker vi ikke mer!!

På 7.4.2018 den 16.00, Nikketutta skrev:

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din og gratulerer med to fantastiske forsøk! :) Ønsker deg lykke til videre i graviditeten! :) 

Wow! Det var ikke værst. Så koselig at du har orket det :nigo:tusen takk og velkommen hit :blomst: 

Er du gravid eller har barn selv?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs syteinnlegg på vei!

Ja, når vi endelig hadde kommet oss litt etter influensaen og M hadd vært fire dager i barnehagen etter å ha vært borte i 2,5 uke så fant omgangssyken oss😩 heldigvis var det Nå er jeg skikkelig lei! I tillegg sover han omtrent ikke om nettene nå for tiden. 

Jeg 28+2 i dag, inne i siste trimester, og føler meg skikkelig gravid. Føler nesten ikke jeg får puste, finner ikke behagelig stilling å hverken sitte eller ligge, og bekkenet er ganske vondt. Men de beveger seg masse, og det er skikkelig koselig. Har ikke vært på UL på fem uker, det er egentlig litt lenge, men gynekologen var på feire. Heldigvis skal jeg i dag. Håper de har vokst som de skal, jeg har faktisk gått ned litt i vekt, og alle utenom mannen synes jeg har så liten mage. Denne gangen gangen var jeg i hvertfall sikker på å slippe å høre at jeg har så liten mage. Men den gang ei! Tror folk forventer et fjell av en mage med en gang de hører tvillinger, men jeg har jo enda nesten tre måneder igjen på å vokse! 

Ellers så begynner jeg å få panikk over alt vi har igjen å kjøpe inn! Sist var vi klare med alt på denne tiden, men det er vi virkelig ikke nå. Og denne gangen skjer det jo mest sannsynlig før tiden også. Skal søke engangsstønad denne uken, og det ryktes at den blir utbetalt ganske fort. Så når de kommer skal vi hive oss rundt og få kjøpt inn alt vi mangler. Så slipper jeg i hvert fall å stresse med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppsilopp skrev:

Tusen takk fine frosken ❤️ Er nok dessverre ikke det. Etter 2,5 uke uten barnehage var det fire dager son skulle til før M fikk omgangssyken😩 Nå orker vi ikke mer!!

Wow! Det var ikke værst. Så koselig at du har orket det :nigo:tusen takk og velkommen hit :blomst: 

Er du gravid eller har barn selv?😊

Det tok litt tid, men det var fint å lese 😄

Nei, vi kastet p-pillene for 1 år siden og er til utredning for PCOS, var hos gynekolog på fredag og venter på prøveresultatene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nikketutta skrev:

Det tok litt tid, men det var fint å lese 😄

Nei, vi kastet p-pillene for 1 år siden og er til utredning for PCOS, var hos gynekolog på fredag og venter på prøveresultatene. 

Koselig☺️

Håper dere får hjelp raskt! Så håper jeg det snart klaffer for dere også :hjerte: Det er vondt å gå å vente. Har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2018 den 18.21, Poppsilopp skrev:

Koselig☺️

Håper dere får hjelp raskt! Så håper jeg det snart klaffer for dere også :hjerte: Det er vondt å gå å vente. Har du dagbok?

Det håper jeg også. Vi valgte å gå til privat, pga lang ventetid i det offentlige, så satser på at det ikke tar for lang tid før det klaffer :) Nei, har ikke dagbok. Holder meg til å sniklese litt jeg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 20.55, Nikketutta skrev:

Det håper jeg også. Vi valgte å gå til privat, pga lang ventetid i det offentlige, så satser på at det ikke tar for lang tid før det klaffer :) Nei, har ikke dagbok. Holder meg til å sniklese litt jeg :D 

Vi gikk, som du sikkert leste, også privat. Noe vi aldri har angret på. Hadde det enste uttaket jeg har hatt vært i det offentlige, så er det ikke sikkert at det en gang hadde blitt gjennomført, siden det kun var to modne egg. Og nå sitter vi her snart 3 år etter med en liten tass på to år, og to jenter i magen. Og alt det på kun ett uttak!💕

Dere må i hvert fall ha masse lykke til! ✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så sliten! En uke varte omgangssyken. Det gikk over ett døgn mellom oppkast, og formen hans var kjempe fin, men han kunne jo selvfølgelig ikke i barnehagen. Og den uken hadde selvfølgelig mannen masse å gjøre, så jeg hadde han alene omtrent hele uken. Det kjennes godt at når man nærmer seg uke 30 med tvillinger så er man som høygravid med en, jeg orker snart ikke mer. Ikke sover han om natten. Så hadde vi en kjempe fin helg, og nå, nå har mannen klart å bli syk igjen, og M får jeksler som gjør at han bare gråter om natten og klager over vondt. Jeg brukte 6! timer på å få han til å sove i går kveld og natt frem til to. Da la vi han mellom oss, og endelig sovnet han. Mannen prøvde, men det hjalp hvertfall ikke, og jeg var så sliten at jeg satt og gråt så jeg hikset i sengen. I tillegg lar jeg det gå ut over mannen, sikkert mest fordi at grunnen til at han er blitt syk igjen er at han frøs når det var så fint vær. Jeg sa han burde kle på seg, men neida. Og nå etter 6 uker med sammenhengende sykdom så fortsetter jævelskapet! Men han ble jo selvfølgelig ikke syk med vilje. I tillegg så føler jeg ikke han helt forstår at jeg grunnen til at jeg er hjemme og "ikke gjøre noe" om dagen er at jeg er snart 30 uker med tvillinger. Han er verdens greieste, men tror ikke helt han forstår hvor sliten jeg er, og det er litt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kan bare forestille meg hvor tungt det er. Ikke rart du blir sliten, det høres ut som det har vært tøft nok, så kommer graviditet i tillegg. Stor energiklem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fæl situasjon. Skjønner du er sliten. Er det noen som kan avlaste deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse og klem dere!

Mannen er veldig flink å gjøre ting altså! Det er bare det at når han er syk igjen, så blir det liksom naturlig at jeg tar mest. Men i går var det faktisk han som la han, og før han ble syk igjen så har han lagt han omtrent hver kveld, noe som er veldig deilig. I går var han ute å kjøpte hamburger til meg fordi han syntes så synd på meg etter all leggingen. Som sagt så er han veldig flink, det er bare det at jeg føler at han ikke alltid forstår, og det er slitsomt. 

Og så får jeg heldigvis hentet meg inn når M er i bgh. I dag sov jeg i tre timer i strekk, så jeg trenger det nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe å trøste! Godt jeg har spart på kiloene, når du har to jenter i magen og har fått cravings på smash🙈😂 Men har heldigivis kun går opp 5,5 kg hittil, og har ca ti uker igjen, så får satse på at det holder seg rolig. Men det er jo nå den største veksten skjer. Nå er det ca tre kilo med baby i magen, og til termin er det mellom 6-7 kg en plass. Så kommer livmor, og morkaker og fostervann utenom. Kan bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært god!! Håper virkelig det er siste gang på lenge sykdom banker på døra!!

Oi det var ikke mye.  Jeg har gått opp 6 kg og jeg er i uke 21! Har forsåvidt gått opp 18 kg med begge jentene så blir vel noe av det samme! Takk og lov for amming sier jeg bare😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, blomst12 skrev:

Du har vært god!! Håper virkelig det er siste gang på lenge sykdom banker på døra!!

Oi det var ikke mye.  Jeg har gått opp 6 kg og jeg er i uke 21! Har forsåvidt gått opp 18 kg med begge jentene så blir vel noe av det samme! Takk og lov for amming sier jeg bare😂😂

Takk for at du sier det blomst☺️ Det håper jeg også altså! 

Men nå har jeg litt mer å gå på enn deg, så du trenger de nok! Av en eller anne grunn legger jeg ikke mye på meg som gravid. Og går mye ned etter fødsel, lurer på om det er hormonelt. Jeg har pcos, så sliter litt med å gå ned vanligvis. Med M gikk jeg opp 7 og ned 15. Og denne gangen skal jeg jo (forhåpentlig) amme to. Så de går nok av denne gangen også :fnise: Derfor spiser jeg stort sett det jeg vil, men med to i magen så er det ganske begrenset hvor mye man får plass til :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny leser her, må si at jeg virkelig liker måten du skriver på og takk for at du deler interessant lesing. :smilyblomst: Og ikke minst gratulerer med tvillinger på vei!
Ble bare nysgjerring angående første posten din. Ser dere giftet dere unge, og lurer på om dette kommer av kristen tro, eller var det en drøm å gifte seg tidlig? Skjønner om det er et for personlig spørsmål. Det kommer bare av at jeg selv er 23 og er i et forhold der vi har begynt å snakke om bryllup, men så kjenner jeg ingen som har giftet seg i så ung alder (er ikke religiøs). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, powpow skrev:

Ny leser her, må si at jeg virkelig liker måten du skriver på og takk for at du deler interessant lesing. :smilyblomst: Og ikke minst gratulerer med tvillinger på vei!
Ble bare nysgjerring angående første posten din. Ser dere giftet dere unge, og lurer på om dette kommer av kristen tro, eller var det en drøm å gifte seg tidlig? Skjønner om det er et for personlig spørsmål. Det kommer bare av at jeg selv er 23 og er i et forhold der vi har begynt å snakke om bryllup, men så kjenner jeg ingen som har giftet seg i så ung alder (er ikke religiøs). 

Så veldig koselig å lese!💜 Og tusen takk for det🌸

Det går helt fint at du spørr. Vi er ikke personlig kristne, og giftet oss i kirken mest fordi det føltes tradisjonel og fint. Vi hadde vært sammen i 5 år da, og var vel begge veldig klare på at det var oss. Vi hadde allerede da begynt å prøve å få barn, og følte det var en naturlig og fin ting å gjøre. Så ville vi begge gifte oss, og så ikke egentlig noen grunn til å vente. Derfor ble det bryllup det året, han fridde året før. Nå sitter vi her da, 5 år senere, gift på femte året, sammen på tiende året, og venter nummer to og tre. Angrer ikke❤️

Så hvis dere føler det er det rette, så ser jeg ingen grunn til å vente. Men man må jo selv føle det er rett. Da betyr det ikke så mye om man er de eneste. Vi fikk faktisk heller ingen reaksjoner, annet enn at folk nesten hadde ventet det. Men så hadde vi jo som sagt vært sammen i mange år, og selv om jeg var ung i alder, så har jeg vel alltid vært litt eldre enn alderen skulle tilsi :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, poppsi! Det er så veldig lite rart at du er utslitt nå. Og jeg skjønner godt at det er frustrerende å ikke helt føle at partneren forstår hvordan man har det. Tror ikke det er mulig å helt og fullt skjønne hvor tungt det er å gro frem mennesker, med mindre man har gjort det selv. Og tvillinger? Jeg kan bare ane ... Du er en helt! Hvor gammel er junior nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Poppsilopp skrev:

Så veldig koselig å lese!💜 Og tusen takk for det🌸

Det går helt fint at du spørr. Vi er ikke personlig kristne, og giftet oss i kirken mest fordi det føltes tradisjonel og fint. Vi hadde vært sammen i 5 år da, og var vel begge veldig klare på at det var oss. Vi hadde allerede da begynt å prøve å få barn, og følte det var en naturlig og fin ting å gjøre. Så ville vi begge gifte oss, og så ikke egentlig noen grunn til å vente. Derfor ble det bryllup det året, han fridde året før. Nå sitter vi her da, 5 år senere, gift på femte året, sammen på tiende året, og venter nummer to og tre. Angrer ikke❤️

Så hvis dere føler det er det rette, så ser jeg ingen grunn til å vente. Men man må jo selv føle det er rett. Da betyr det ikke så mye om man er de eneste. Vi fikk faktisk heller ingen reaksjoner, annet enn at folk nesten hadde ventet det. Men så hadde vi jo som sagt vært sammen i mange år, og selv om jeg var ung i alder, så har jeg vel alltid vært litt eldre enn alderen skulle tilsi :fnise: 

Takk for svar! Så herlig at dere fant hverandre tidlig i livet. Skjønner godt at det føltes naturlig da :)  Etter å ha lest litt i tråden var det det inntrykket jeg også fikk, at du virker moden for alderen altså. I tillegg til reflektert og godhjertet :) (Prøver å bli flinkere å si det høyt hver gang jeg tenker noe fint om noen, trengs mer komplimenter i denne verden)!

Jeg føler meg også veldig heldig som har møtt kjæresten min og at jeg er så sikker på at jeg vil dele livet med ham. I tenårene så jeg alltid for meg familieliv først da jeg var godt oppi 30-årene. Sikkert mye fordi mine egne foreldre var 40 og 46 da jeg ble født. Men etter å ha vært sammen med kjæresten min har jeg endret syn på det, og har plutselig begynt å føle meg klar for alle de greiene der en god del tidligere. Han er ca ti år eldre enn meg også, så da er det kanskje ikke så rart. Nå har mine egne foreldre pensjonert seg og begynner å få en del plager med hørsel, vondt i skuldre/knær/rygg osv. Om jeg hadde ventet like lenge som dem hadde dem kanskje aldri fått møtt barnebarna sine, slik jeg aldri fikk møtt besteforeldrene mine. 
Uansett, beklager for avsporing, men glad jeg fant tråden din! Håper du vil føle deg litt bedre snart, og i hvert fall at du blir møtt med forståelse. Stor klem <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger på vei 😊 Jeg har akkurat oppdaget dagbøker inne på forumet her, så er litt fersk 😂😂 Har lyst å følge deg fremmover dag jeg for to uker siden fant ut at vi blir tvillingforeldre 😀 Er ikke kommet lengre enn 11+4. Men kjenner jeg er en god del mer nyskjerring på svangerskapet nå når det er to inni ser 😂😂 ( Det er jo egentli spennende nok med 1 ❤ To er jo helt fantastisk ❤❤)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...