Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

1 time siden, lille_frosk skrev:

Hurra for graviditetsoppdatering! Det er jo helt vilt at du er halvveis Poppsi!! Når det gjelder fødsel vet man jo hva man går til i større grad, på godt og vondt. Fint å se at du ikke gruer deg! Dere blir i alle fall kjempegodt ivaretatt, det er det fine med risikofødsler :)

Helt enig med deg ang. OL. Jeg savner Northug og liker ikke Sundby ... :fnise: Og så skjønner ikke jeg heller hvorfor ikke Krüger får gå? Synes ikke akkurat Sundbys prestasjon på stafetten var noe å rope hurra for heller ...

Ja, det er virkelig helt vilt! Snart må jeg liksom begynne med søkader til nav og sånt. Tenker hele tiden at det er så lenge til alt, men det er det jo plutselig ikke lenger🙈 Ja, du vet jo hva risikofødsel går i du :hjerte: Godt å høre at du følte det!

Nei, det var jo virkelig ikke noe å rope hurra for!! Og i tillegg synes jeg han skylder på noe hele tiden. Første løpet insinuerte han at han kunne ha vunnet men han «lot» Krüger gå, noe som både Dæhli og Ulvang mener er tull, pluss at det er frekt ovenfor Krüger som vant. Neste løp så tok han ikke medalje fordi han ikke visste at det var en russer der. Og så taper han nesten ett halvt minutt på stafetten. Kanskje han heller skal kalle en spade for en spade, og si at han rett og slett ikke er god nok?! Men applaus for Klæbo altså! Han er helt rå! Det samme med Marit og Aksel. Og mange flere! Det er heldigvis mange andre å heie på :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bekkenet er virkelig ikke noe å skryte av. Det har liksom holdt seg sånn tålelig greit til nå, men nå er det vondt. Jeg sliter skikkelig med å snu meg i senga, og av og til er det så vidt det går på frem når jeg går. Fryktelig frustrerende! Prøver å fungere så godt jeg kan, men det er ikke lett. Og så får jeg mye kortere lunte når jeg har vondt. Skal hvile nå når M er i barnehagen, så håper jeg at jeg har litt energi og overskudd når han kommer igjen.

Lille vennen min som ikke ville i barnehagen i dag. Pappaen leverte, og han gråt etter han i vinduet. Det er rett og slett helt hjerteskjærende! Han snakket med bhg rett etter på, og da gikk det heldigvis fint. Men det er vondt når det står på. En stund gikk det fint de vanskelige dagene så lenge vi var der en stund, men nå blir det like ille uansett hvor lang tid tar. Da er det bedre å ikke drøye det for lenge, da gruer han eg bare til vi skal gå. Blir godt å få han hjem igjen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt med bekkenet. Virker som tvillingsvangerskap er veldig tøft på kroppen. 

Skjønner det er tøft. Fælt når de gråter ved levering. Heldigvis er det som regel fort glemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. februar 2018 den 11.44, Askmeagain89 skrev:

Så dumt med bekkenet. Virker som tvillingsvangerskap er veldig tøft på kroppen. 

Skjønner det er tøft. Fælt når de gråter ved levering. Heldigvis er det som regel fort glemt :)

Det er ganske slitsomt med det bekkenet ja. Men var plaget sist, så regnet vel egentlig med det. På en måte er det tungt, og jeg merker det nok ekstra denne gangen, men samtidig går det egentlig bra :) Og så koser jeg meg veldig som gravid! 

Off, ja det er fælt. I går hadde han bitemerke på armen. Når vi spurte hvem som hadde gjort det så sier han *navn* biter, *navn* lei seg. Har nevnt det en gang før også. Litt redd for at det er noe sånt som gjør at han synes det er ekstra ille. Men nå sa jeg fra til barnehagen sånn at de i hvertfall er oppmerksom på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig ikke savnet sex som gravid. Denne gangen er jo magen ganske stor allerede, og merker ekstra godt kynnere. Og ingen stillinger er behaglige, eller så funker det ikke for en av oss. Det er virkelig ikke sånn som vanlig altså! Ser nok for meg at det blir lite action på det området de neste månedene, for jeg blir jo ikke akkurat mindre :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart magen din er stor når du rommer to!:yvonne::yvonne: Kjedelig at det ikke blir noe action, men hvis det ikke fungerer for noen av dere så tar han det kanskje ikke for tungt han heller. Ser for meg om hvis kun en var "misfornøyd" kunne det vært litt mer lunken temperatur i hjemmet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Tonio skrev:

Er ikke rart magen din er stor når du rommer to!:yvonne::yvonne: Kjedelig at det ikke blir noe action, men hvis det ikke fungerer for noen av dere så tar han det kanskje ikke for tungt han heller. Ser for meg om hvis kun en var "misfornøyd" kunne det vært litt mer lunken temperatur i hjemmet. :fnise:

Nei, det er ikke så rart det :fnise:  Vi er heldigvis på samme side der ja. Men det blir litt action på andre måter, men det er liksom ikke like spennende🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere er på samme side når det gjelder action ja, og jeg skjønner godt at det ikke står øverst på ønskelisten! Du har en superfin mage forresten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lille_frosk skrev:

Bra dere er på samme side når det gjelder action ja, og jeg skjønner godt at det ikke står øverst på ønskelisten! Du har en superfin mage forresten :hjerte:

Ja, det gjør det litt lettere :) 

Tusen takk fine frosken :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde altså tidenes dårligste opplevelse på ultralyden på torsdag. Snakk om ufordragelig sekretær, snakket til oss som om vi var dagens største plage, og gynekologen var ikke akkurat noen menneskeperson heller. Blodtrykket mitt har ikke vært så høyt siden lenge før jeg ble gravid, ikke så rart når man er livredd sekretæren :hoho: Følte meg rett og slett kjempe liten når jeg var ferdig der. Tror vi skal be om ny henvisning. Tror ikke jeg orker å gå dit en gang i måneden, og etter hvert annen hver uke, frem til fødselen.

M har blitt så veldig stor. Nå koser han på magen og synger blinke blinke til jentene. Smelter hele mammahjerte :hjerte: Det går også mye bedre i barnehagen om dagen. Har hatt en liten periode hvor han har kommet hjem 3 ganger med bitemerker. Han har såpass godt språk at han forteller oss hvem som har gjort det, og barnehagen har bekreftet at det er riktig det han sier. Heldigvis har det bedret seg etter samtaler med barnehagen. De er veldig lei seg for at det har skjedd, og tar det veldig på alvor.

Ellers er de sterkere og sterkere inni der for hver dag som går. Er 23+3 i dag. De beveger seg kjempe mye. Men merker best TV1 som ligger med hodet ned, sikkert fordi hun sparker oppover. Det er så fint å kjenne og se hvordan de hopper rundt inni der 💕

Legger ved bilde av magehuset tatt 23+0

 

 

41B893C2-8DE4-428B-A2EF-72EC5F27C249.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig mage. :rodmer:

Uff, er så kjipt når man har dårlig møte med helsepersonell. :( Er synd at det skal ha så mye og si på personen man møter. Synes absolutt du burde prøve å finne en annen om du kan det, for som du selv sier skal du jo dit flere ganger. Er jo lov å håpe de bare hadde en dårlig dag, men fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom for å si hallo 🤗 I går fikk vi vite at vi venter tvillinger, så hyggelig å lese om dine erfaringer hittil 😁👶🏼👶🏼

Vi fikk vite at det er mest sannsynlig MCDA-tvillinger, at de er eneggede som deler morkake 😊 Dine har vel hver sin?

Er det ellers noe jeg bør lese meg opp på, være forberedt på? 🙈 Er ca 8 uker i dag, og skal på UL på sykehuset i uke 12 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 11.16, Tonio skrev:

Så nydelig mage. :rodmer:

Uff, er så kjipt når man har dårlig møte med helsepersonell. :( Er synd at det skal ha så mye og si på personen man møter. Synes absolutt du burde prøve å finne en annen om du kan det, for som du selv sier skal du jo dit flere ganger. Er jo lov å håpe de bare hadde en dårlig dag, men fortsatt..

Tusen takk :):hjerte: 

Ja, det er veldig kjedelig. Har dessverr hørt om mange med lignende erfaringer. Håper vi finner et bedre alternativ!

På 8.3.2018 den 16.04, lille_myyy skrev:

Ville bare innom for å si hallo 🤗 I går fikk vi vite at vi venter tvillinger, så hyggelig å lese om dine erfaringer hittil 😁👶🏼👶🏼

Vi fikk vite at det er mest sannsynlig MCDA-tvillinger, at de er eneggede som deler morkake 😊 Dine har vel hver sin?

Er det ellers noe jeg bør lese meg opp på, være forberedt på? 🙈 Er ca 8 uker i dag, og skal på UL på sykehuset i uke 12 😊

Så koselig! Velkommen skal du være :blomst: Har du dagbok?

Gratulerer så mye med tvillinger!💕Spennende tid du har foran deg! Selv om jeg liker denne bedre :fnise: Er formen fin? Og hvordan tok du beskjeden?

Mine har hver sin ja :) Kommer ikke på så mye å lese seg opp på. Anbefaler deg å melde deg inn i termingruppen tvillingmødre 2018 på fb hvis du ikke allerede har gjort deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ligger jeg strak ut med feber og vondt halsen. M er midt i to-årstrassen og holder i tillegg på å få jeksler. Så han gråter og auer seg. Han tåler vanligvis smerte usedvanlig godt, men tenner tar pipen av han. I tilegg blir han alltid snørrete og kjennes varm ut uten å ha feber. Ja, også hoppet han ut av sprinkelsenga for noen dager siden, så vi holder på å venne han til å sove uten den ene siden. Vi holdt på i to timer i kveld med byssing før han til slutt sovnet av utmattelse😢 Mannen prøvde det han kunne, men det var bare mamma som gjaldt. 

Så nå ligger jeg her helt utslått og kjenner på jentene som spreller rundt inni magen💕 Kjenner godt kynnere om dagen, så sånne kamper med M som ikke roer seg i armene er egentlig for tungt. Men så klarer jeg ikke å la være når han roper og gråter til han nesten spyr😔 Stakars lille vennen min.

Han skjønner ikke selv at det er tennene som gjør vondt, han tror det er smokken. For når han suger på den så øker blodgjennomstrømningen i gommene, og det blir mer vondt. Så han stakkar går rundt og sier at smokken gjør vondt. Håper for hans del at natten blir grei.

Ellers er jeg 24+4 i dag. Veldig godt å komme så langt. For nå vil de prøve å redde de hvis noe skulle skje. Men håper selvfølgelig de hører på mammaen sin og holder seg inne i mange uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi altså vært syke hele gjengen i over en uke! Vi har ligget strak med influensa. Jeg begynte forrige tirsdag, og mannen begynte forrige lørdag. Nå holder jeg rett og slett på å spy! M er selvfølgelig kjempe lei av å være syk, og av å klø i jekslene som kommer. Dette ispedd litt trass gjør at det ikke er bare en gang jeg har begynt å gråte av utmattelse i stedet for å klare å ta noen kamp, eller være så forståelsesfull som jeg burde. Stakkars liten gutt! Han er jo bare kjempe lei han også. Vi er jo dritt lei, så det er jo ikke så rart at han er det. Ikke har han vært i barnehagen på en og halv uke heller.

Hadde egentlig lagt fra meg eksamenen jeg skulle ha på torsdag som var, på grunn av formen. Men når dagen kom så fant jeg ut at jeg bare hoppet i det. Det var muntlig, så det tok bare en halv time. Hadde ikke fått lest så mye som jeg burde, og det var det fager jeg både likte og kunne best, så hadde håpet på en A. Men jeg trakk en case som ikke akkurat var den jeg håpte, og fikk en B. Så veldig fornøyd med det. Og veldig godt å slippe å ta den opp igjen:) 

I dag er jeg i uke 26💕 Har vært litt bekymret for de siden jeg har vært så lenge syk. Heldigvis har de vært veldig aktive, flinke til å berolige mammaen sin. Ringte til føden her om dagen, bare for å høre. Så lenge jeg ikke hadde veldig høy feber lenge så var det heldigvis ikke farlig for de.

Nå håper vi at vi snart blir friske så vi kan starte på påskeferien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.3.2018 den 21.44, Askmeagain89 skrev:

God bedring og gratulerer med flott resultat på eksamen! 

Tusen takk☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten magebilder fra 25+5💕

Det er så rart, jeg føler meg veldig mye større enn det hvert fall bilder viser :fnise: 

BC846F67-9516-4AD4-BDA9-3C37AC17255D.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...