Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
16 minutter siden, lille_frosk skrev:

Ja, det er fint synes jeg :) Her er det ikke så sterke preferanser i den ene eller den andre retningen hos lille enda, så det er ingen prinsesser i vårt hus. Og strengt tatt er det vel uansett fint å se menn bli fedre, ikke jentefedre. Men her hvor vi bor er det endel neandertalere med oppfatningen "gutt er gull, jente er sølv", så det var mer med tanke på det jeg synes det er fint å se store sterke menn smelte i møtet med en bitteliten jente - og alt det medfører av tankevirksomhet hos dem selv ;) 

Sånne oppfatninger? Sært.. Vet at svigermor ønsket seg gutter, på fødestuen liret hun av seg "jæ.. dere får ikke gutt, så dere trenger ikke å prøve mer", så vet at slike holdninger dessverre finnes, men nå skal jeg ikke ta over denne tråden helt altså.. hehe. 

Ja - veldig fint å se menn smelte når de får en liten jente (eller to) :)så er vel bare å glede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20. januar 2018 den 14.32, QBee skrev:

Gratulerer med to jenter :nordvesta::hjerte:

Tusen takk! :strix: 

På 20. januar 2018 den 20.37, tweet skrev:

Gratulerer så mye! Gøy med jenter :nigo:

Tusen takk! :nigo: Veldig gøy så har vi begge deler!

På 21. januar 2018 den 22.04, juliane skrev:

Gratulerer med to jenter i magen! :strix: Jeg er veldig fornøyd med å være mamma til to jenter altså, selv om jeg var mest innstilt på gutt i utgangspunktet. Og du får jo prøve begge deler! :)

 

Tusen takk :strix: Regner med det blir like fint å bli jentemamma som det er å være guttemamma :hjerte: 

1 time siden, lille_frosk skrev:

Det er så gøy å se hvordan menn blir når de får døtre. Ikke at jeg har noe å sammenligne med, men mannen min har i alle fall virkelig omfavnet jentepappa-opplegget. Tror hans første tanker også var på hvordan han skulle møte fremtidige kjærester. :ler: Dette blir så gøy!

Koselig :hjerte: Mannen er virkelig verdens beste pappa, regner med han blir det til jentene også :)

1 time siden, Neinøff skrev:

Spennende med tvillinger :) gratulerer. Er 3 par tvillinger eller noe her, alle gutter. Er det mer vanlig med guttetvillinger?

Tusen takk :) Her på KG? Vet ikke hva som er mest vanlig rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes ikke M det er så greit å gå i barnehagen mer. Han gråter ikke, men klenger seg rundt halsen på pappaen og vil ikke slippe. Vi bruker tid, så det ender med at han går selv og begynner å leke. Ikke noe kjekt når vi ser at han synes det er dumt. Men jeg er ganske imponert over han, for av og til når ting er vanskelig for han så begynner han å kaste på leker og la det gå ut på den måten. Men nå setter han heller ord på det. Vi satt å lekte etter han var kommet hjem, og så spurte jeg hvordan han hadde det i barnehagen, og så sier han M lei seg. Ikke noe gøy å høre at han er lei seg, men godt at han skjønner hva som skjer og klarer å uttrykke det. Fine lille gutten min :hjerte: 

Hadde den fine helgen på hytten. Snø, aking, grilling av pølser på bål og bare masse kos. Veldig deilig! 

Var jo også hos jordmor på fredag, da gikk hun gjennom papirene fra fødselen til M. Det viser seg at navlesnoren var rundt halsen på han når han ble født, så det var derfor hjerterytmen forsvant og det kom så mye folk inn. Det var det ingen som fortalte oss, så det var jo litt greit å få forklaring på hva som skjedde. Viste seg også at jeg brukt 6 minutter på å presse han ut, så da trengte de jo ikke gripe inn. Husker jordmoren spurte om jeg fortsatt hadde rier siden jeg fortsatt presset, men det hadde jeg ikke, var bare så klar for å få han ut :fnise: Og fra 4 cm til han var ute så gikk det under 4 timer. Så denne gangen skulle jeg ikke drøye det så lenge før jeg kom på sykehuset mente hun. Men jeg hadde jo rier av og på fra halv elleve om morgningen den dagen og reiste ikke på sykehuset før tolv om natten. Så så veldig plutselig skjer det nok ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
51 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Tusen takk! :strix: 

Tusen takk! :nigo: Veldig gøy så har vi begge deler!

Tusen takk :strix: Regner med det blir like fint å bli jentemamma som det er å være guttemamma :hjerte: 

Koselig :hjerte: Mannen er virkelig verdens beste pappa, regner med han blir det til jentene også :)

Tusen takk :) Her på KG? Vet ikke hva som er mest vanlig rett og slett. 

Nei, her jeg bor:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her må jeg følge med😍 Lest hele dagboken din siden i går🤷🏻‍♀️ Er bare i uke 6 selv, men spennende å følge med andre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, 261010 skrev:

Her må jeg følge med😍 Lest hele dagboken din siden i går🤷🏻‍♀️ Er bare i uke 6 selv, men spennende å følge med andre❤️

Så koselig! Velkommen :blomst: Litt av en jobb å lese gjennom alt, så utrolig at du har orket det :laugh: Gratuler så mye med lite nurk i magen :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går feiret vi M som blir 2 år i dag. Fine gode gutten min :hjerte: og du, og du, som tiden flyr!! 

M har vært syk en ukes tid, og nå er det min tur. Ligger i sengen og tar livet med ro. Kjenner at jeg ikke skal stresse meg for mye.

Ellers var vi på ultralyd igjen på onsdag som var, koselig å se de igjen:rodmer: Og så var jeg 19 uker i går! Kjenner tydeligere og tydeligere spark. Mannen har kjent noen nå, og vi så faktisk noen på utsiden av magen i forrige uke. Har begynt å få en del kynnere de siste ukene, så prøver å ta det litt med ro. Eller verker puppene om dagen, de er altså så store og hovne. Men de gjør seg vel klare for å produsere melk til to små mennesker, så det er kanskje ikke så rart :fnise: 

For de som fulgte meg sist så fikk jeg endel kommentarer på at jeg var så liten. Det skjer ikke denne gangen, allerede har folk begynt å kommentere at magen er stor. Og foreløpig synes jeg det bare er kjempe koselig! Så får vi se hvor koselig det er når jeg er størrelse hval, og kjempe lei :hoho: 

Ellers kjenner jeg at jeg bekymrer meg litt over at noe skal skjer før de er blitt store nok til å klare seg. Tror jo ikke det skjer, men man vet jo aldri. Derfor liker jeg ikke så godt når jeg begynner å få endel kynnere. i uke 24 skal de sjekke lengden på livmorhalsen, det er jo ikke noe godt tegn hvis denne begynner å bli kortere allerde da, men mest sannsynlig er den jo slik den skal være. Og vi krysser fingrene for at de blir der så lenge at jeg blir lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går for å få henvisning til gynekolog som skal følge meg opp meg ultralyder, og som hun sa så er det godt jeg ikke har noe annet enn skolen utenom for det er jo nesten fulltidsjobb å følge med på all oppfølgingen :fnise: siste måneden har jeg vært på to ultralyder, en time hos jordmor, en time hos fastlegen, og så skal jeg til jordmor i morgen. Videre skal jeg gå annen hver uke hos jordmor og gynekolog, etterhvert enda oftere :P Men veldig trygt og godt å bli så godt fulgt opp! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Var hos legen i går for å få henvisning til gynekolog som skal følge meg opp meg ultralyder, og som hun sa så er det godt jeg ikke har noe annet enn skolen utenom for det er jo nesten fulltidsjobb å følge med på all oppfølgingen :fnise: siste måneden har jeg vært på to ultralyder, en time hos jordmor, en time hos fastlegen, og så skal jeg til jordmor i morgen. Videre skal jeg gå annen hver uke hos jordmor og gynekolog, etterhvert enda oftere :P Men veldig trygt og godt å bli så godt fulgt opp! 

 

Så godt å bli fulgt opp så nøye. Er det "bare" på grunn av tvillinger, eller er det noe særskilt som gjør at du skal ha såpass tett oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

23 timer siden, lille_frosk skrev:

Så godt å bli fulgt opp så nøye. Er det "bare" på grunn av tvillinger, eller er det noe særskilt som gjør at du skal ha såpass tett oppfølging?

Veldig godt😊

Det er bare fordi det er tvillinger, hadde det vært eneggede eller de hadde delt morkake så hadde det vært enda tettere oppfølging. Men de må følges på ultralyd for å sjekke at  begge vokser sånn som de skal. SF-mål sier ikke noe om hvordan begge to vokser. I tilegg er det økt sjanse for å få svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes, så det må også følges med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at jeg har følt meg litt svimmel og ør om dagen, blodtrykket mitt er 64/92, så ganske lavt. Har vanligvis lavt blodtrykk, så kroppen er heldigvis vant til det da. Men jeg kjenner et veldig godt når jeg bøyer meg eller reiser meg fort opp. Og magemålet tilsvarer uke 26, så magen vokser i hvertfall fint 😊 er 19+6 i dag. I morgen er jeg halveis! 

Ja, også har vi kjøpt vogn! Det ble en brukt Bugaboo Donkey. De er vanligvis skikkelig dyre brukt, men kom over en med en kjempe god pris. Svarte kalesjer som er sombleker, så skal kjøpe nye i en annen farge. Men så er jeg plutselig usikker på hele vognen, og lurer på om vi heller skal kjøpe Emmaljunga double viking🤔 For bagene i bugabooen er jo egentlig bare stoff. Det er ikke sånn hard bag som kan stå av se selv på gulvet. Og det likte jeg veldig godt med emmaljungaen. Og så ser vi at på nesten alle som ligger ute av bugaboo så er understellet byttet, så det vil jo sikkert bety at de lett blir slarkete. Noen som har erfaringer med bugaboo? Er dere fornøyde?

Men nå skal jeg sove litt. Kjenner jeg blir fort sliten om dagen, og i natt våknet M omtrent hver halve time. Så da er det godt å sove litt så jeg har energi til han kommer hjem. Men det skal sies at vanligvis sover han veldig godt om natten. Det er til og med blitt sånn at hvis han sovner litt sent så slår han til og sover helt til 8 :nigo: Så kan ikke klage på det. 

Så har jeg verdens dårligste samvittighet om dagen. Jeg er lite på skolen, og jeg vet at jeg hadde klart å ha han hjemme, hvertfall en stund til. Men så vet jeg også at det sikkert hadde vært mye verre for han å ta tilvenningen når tvillingene kommer, for da er det nok nytt. I tilegg trives han veldig godt i barnehagen, og vi merker  det gjør han godt. Men allikevel føles det så feil å ha «barnevakt» når vi egentlig ikke må. Stakkars lille gutten min :hjerte: Og så bekymrer jeg meg for om han føler at han kommer til å miste meg. Vanligvis henger han med hånden nedi genseren på meg, og bruker meg som kos. Så skal det plutselig komme to babyer, en på hver pupp. Som tar mammaen fra han. Det er virkelig ikke lett om dagen. Putter du på en desj svangerskapshormoner i tilegg så blir det jo ikke akkurat bedre.

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt tiden han er i barnehagen. Jeg var hjemme store deler av svangerskapet med storesøster og jobbet. Ble så ufattelig sliten og det var ikke bra. Du bærer på to og skal selvfølgelig hvile alt du kan så du kan være mamma når han kommer hjem. Han har også godt av å være i barnehagen nå fordi det kan bli veldig nødvendig med barnehage når du får to til. Husker hvor glad jeg var for barnehagen da minste kom og hvor ufattelig slitsomt det var da storesøster hadde en altfor lang sommerferie. 

Tenk at du har kommet så langt! Nesten halvveis. Tiden flyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Nyt tiden han er i barnehagen. Jeg var hjemme store deler av svangerskapet med storesøster og jobbet. Ble så ufattelig sliten og det var ikke bra. Du bærer på to og skal selvfølgelig hvile alt du kan så du kan være mamma når han kommer hjem. Han har også godt av å være i barnehagen nå fordi det kan bli veldig nødvendig med barnehage når du får to til. Husker hvor glad jeg var for barnehagen da minste kom og hvor ufattelig slitsomt det var da storesøster hadde en altfor lang sommerferie. 

Tenk at du har kommet så langt! Nesten halvveis. Tiden flyr. 

Takk for gode ord! Det er det jeg prøve rå tenke. Og denne uken hvor jeg ikke har vært frisk har jeg uansett ikke gjort noe annet enn å sove å ligge i sengen. Så tenker jeg at set kan være godt for han å ha barnehagen som et fast holdepunkt når disse to kommer, en plass hvor han ikke treger å forholde seg til babyer.

Ha, vet du det er helt utrolig hvor fort denne graviditeten har gått! Føler jeg trenger å stoppe tiden litt!😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Poppsilopp skrev:

Du kjære halsbrann, håper du er kommet for å bli!! :sur:

 

Huff allerede? Jeg ser fortsatt på gavisconen min med et ømt blikk hver gang jeg åpner skapet på badet (ja, jeg er litt dårlig på å kaste ting), snart fire mnd etter fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 8.47, QBee skrev:

Huff allerede? Jeg ser fortsatt på gavisconen min med et ømt blikk hver gang jeg åpner skapet på badet (ja, jeg er litt dårlig på å kaste ting), snart fire mnd etter fødsel :fnise:

Ja, den er dessverre det🙈 Men er ny større denne gangen, så presset er nok ganske økt. Gaviscon :hjerte: allerede kjøpt inn, og redder nettene mine! (Jeg er nok verre på å kaste ting så jeg sier ingenting :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.2.2018 den 20.04, Poppsilopp skrev:

Du kjære halsbrann, håper du er kommet for å bli!! :sur:

 

Er dette et forsøk på omvendt psykolog? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 14.15, lille_frosk skrev:

Er dette et forsøk på omvendt psykolog? :fnise:

Er nok det frosken, men jeg tror nok ikke det hjelper 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 21+1 :strix: Tiden flyr av gårde! Tenkte det var på tide med den første ukesoppdateringen. Tenker liksom hele tiden at jeg skal vente med alt mulig rart, fordi jeg er jo ikke så langt på vei. Men nå er jeg plutselig over halveis, og tiden går bare fortere og fortere. I tillegg føler jeg skikkelig gravid allerede. Magen strutter i vei, og jeg vagger allerede som en pingvin :hoho: I dag har mannen laget deilig lapskaus, vi har sett OL og i kveld skal jeg på kino :nigo: Så selv om jeg har skikkelig vondt i symfysen etter vi var å gikk i byn i går, så er dette en veldig bra dag!

Og for en norsk dag i dag altså! Kjenner jeg savner Petter Northug, og liker ikke spesielt godt Sundby, og tydelig de har sine favoritter. For hvorfor ellers får ikke Kruger gå fem-mila og lagsprinten? Sundby er liksom selvskeven, og hvorfor det? Han har jo ikke akkurat gjort det så bra. 

 

Svangerskapsoppdatering uke 21

 

På vei: 21+1

Igjen til termin: 135 dager 

Neste kontroll: skal til gynekolog for ultralyd 1. mars

Kjønn: to jenter :babyjente::babyjente:

Utålmodig: Ikke utålmodig i det hele tatt! Føler tiden går ALT for fort! 

Navn: Sliter skikkelig der altså! Vi er veldig usikre.

Vektøkning: 3 kg. Merker at jeg stresser med vekten. Vet at jeg kommer til å gå opp en god del mer enn sist, og at to babyer meed tilbehør (:fnise: ) veier en del. Men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med det. Siden jeg har litt ekstra fra før så er jeg er nok rett og slett redd for å bli veldig stor .

Vann i kroppen: Tror nok dessverre jeg har begynt å få litt vann ja. Ikke mye, men jeg merker det på kveldene. 

Melk i brystene: De er i hvertfall hovne og store nok! Kommer litt blank væske hvis jeg klemmer på de. 

Strekkmerker: Ingen nye, men merker at de fra forrige gang har begynt å strekkes litt i.

Hodet ned: Jenta til venstre lå med hodet ned ved forrige ultralyd, mens jenta til høyre hadde rumpa ned. 

Tungt: Begynner å bli litt tungt allerede ja. Merker stor forskjell fra sist. Spesielt tungt er det de dagene jeg har belastet bekkenet sånn at det er verre. Sliter en del med bekkensmerter fremme. I tillegg har jeg veldig lavt blodtrykk så det å bøye seg er allerede blitt tungt, da svimler det lett. 

Kynnere: Har en del kynnere ja, men de er heldigvis ikke vonde. Men merker godt at det jobbes på.

Matkick: Det går veldig i rykk og napp. Men får plutselig veldig lyst på noe, og da må jeg ha det! Og når jeg blir sulten, da MÅ jeg ha mat :hoho: Men jeg merker også at jeg blir veldig fort mett, så det er heldigvis ikke plass til så mye på en gang. 

Plager: Dessverre sliter jeg med bekkenet denne gangen. Ellers utenom veldig lavt blodtrykk som gjør meg svimmel og sliten og halsbrann, så er det ganske greit :)  

Humør: Jeg føler det stort sett er bra, men i følge mannen er jeg litt lett eksplosiv, noe som kanskje kan stemme :sjenert::fnise: 

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: Grudde meg veldig sist, denne gangen selv om alt blir annerledes enn sist så går det egentlig veldig bra. Jeg er på en måte forberedt på at det blir en helt annen fødsel, med både registreringer, epidural og mye folk til stedet. Og selv om det blir helt annerledes enn sist så har jeg på en måte vært gjennom en fødsel, og det hjelper veldig på. Eneste er at jeg er redd for keisersnitt, det ønsker jeg virkelig ikke. 


 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditetsoppdatering! Det er jo helt vilt at du er halvveis Poppsi!! Når det gjelder fødsel vet man jo hva man går til i større grad, på godt og vondt. Fint å se at du ikke gruer deg! Dere blir i alle fall kjempegodt ivaretatt, det er det fine med risikofødsler :)

Helt enig med deg ang. OL. Jeg savner Northug og liker ikke Sundby ... :fnise: Og så skjønner ikke jeg heller hvorfor ikke Krüger får gå? Synes ikke akkurat Sundbys prestasjon på stafetten var noe å rope hurra for heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...