Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Da er jeg i dpo-land. Har lest mye om at tiden går sakte her, så har et håp om å klare å skyve det langt bak i hjernebarken. Vi drar uansett på hyttetur denne helgen og skal prøve å nyte den siste uken før bjørkemannen reiser.

Påskeklemmer til alle som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Gratulerer som prøver! Når har du IKM? Blir spennende å følge deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrøkenStrøken! Så i IKM-tråden at du også er prøver - så gøy å "finne" andre i samme båt :-) Jeg har IKM 10.04, og synes faktisk tiden plutselig går litt fort mot eventuell testing.

Vi startet påskeuken med en flott hyttetur med venner - god mat, grilling og turer i fjellet. Jeg har ikke møtt på alkohol-problemet da jeg som vanlig ble bilsyk på vei opp og det dermed er naturlig å ikke utfordre spy-sjebnen, og de andre to kveldene var det ingen som tenkte over at mitt blå plastglass ikke inneholdt hvitvin men vann.

I natt: 7/8dpo og ingen symptomer på noenting. Etter forrige el hadde jeg veldig ømme bryster, men denne el kjente jeg ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er positiv framover! Håper det klaffer for oss begge veldig snart, så vi kan følge hverandre helt fram ☺️Jeg fikk mensen i går, så da går jeg for 1.mai ☺️ Ta gjerne en titt innom dagboka mi også, den ligger i signaturen min!

God påske videre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryker nok på en test i morgen sammen med Bjørkemannen før han reiser. Jeg vet det er veldig tidlig, og at vi antageligvis ikke skal gi opp håpet på denne perioden selv om den er negativ - men det hadde vært så fint å få svar før jeg blir gressenke.

Videre får jeg besøk av familie neste helg, og jeg vet at min mor og søster kommer til å lure om jeg ikke skal ha vin til maten hverken fredag eller lørdag, så jeg tror jeg må finne en alkoholfri vin å lure over på en vanlig vinflaske. Så håper jeg litt at om det ikke ble klaff denne mnd at mensen holder seg til mitt sjema, og kommer som bestillt fredag. For da kan jeg drikke alkoholholdig vin til maten sammen med besøket.

Men aller helst håper jeg på tydelig strek innen helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

11 dpo, og strimmel-graviditetstest viser kun kontrollstrek.

Har lest på nettet at sjansene for å teste positiv på dpo11 er 78% og negativt 22%, hvis man er gravid. Så sjansen er fortsatt der.

Hvilken pp er dere i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på nettet at sjansene for å teste positiv på dpo11 er 78% og negativt 22%, hvis man er gravid. Så sjansen er fortsatt der.

Hvilken pp er dere i nå?

Velkommen til dagboka Wei Wei, har sett deg litt rundt om i prøvetrådene :) Helldigvis er det litt håp frem til fredag! Vi er i første prøveperiode, så har egentlig ikke så alt for stort håp. Samtidlig så får man jo forventninger med en gang man begynner å tenke, drømme og planlegge barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test, men som du sier - det er fortsatt håp for positiv denne pp'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et mini-håp. Jeg har kjøpt alkoholfri vin å tømt over på vanlig vinflaske. Sånn i tilfelle. Og i tilfelle mensen ikke kommer i tide til å avkrefte før helgen. Jeg vil jo ikke ta noen sjanser om jeg står der fredag med negativ test og ingen menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! Har du klart å holde deg unna testing i disse dagene? IKM og helg i morgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Kjenner meg igjen i det du skriver. Har selv valgt å holde meg unna alkoholen mellom EL og IKM. Better be safe than sorry ;) Følger deg på veien videre. Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Siela.

Testet idag på morgenurin, og strimmelen viste absolutt ingen tegn til to streker. Fikk litt murringer og vond i korsryggen i går ettermiddag - noe jeg pleier å få før menstruasjon. Så jeg regner med jeg får mensen i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Siela.

Testet idag på morgenurin, og strimmelen viste absolutt ingen tegn til to streker. Fikk litt murringer og vond i korsryggen i går ettermiddag - noe jeg pleier å få før menstruasjon. Så jeg regner med jeg får mensen i løpet av dagen.

Ble det TR? 😣

Edit: ble litt utålmodig og glemte å legge til at jeg følger deg og krysser fingre og tær;) Håper det blir TB i stedet for..

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dagboka LoveTrain!

Det ble TR - den kom som vanlig i løpet av arbeidsdagen. Noe som resulterte i deilig vin til maten med familiebesøk i gårkveld - og i kveld skal vi ut på restaurant å spise, og jeg tipper det blir enda mer rødvin!

Nå blir det pause i prøvingen frem til Bjørkemannen kommer hjem i slutten av Mai, så jeg håper vi kanskje rekker prøving på tampen av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen til dagboka LoveTrain!

Det ble TR - den kom som vanlig i løpet av arbeidsdagen. Noe som resulterte i deilig vin til maten med familiebesøk i gårkveld - og i kveld skal vi ut på restaurant å spise, og jeg tipper det blir enda mer rødvin!

Nå blir det pause i prøvingen frem til Bjørkemannen kommer hjem i slutten av Mai, så jeg håper vi kanskje rekker prøving på tampen av mai.

Bedre lykke neste periode😊

Er noe herk med den reisingen! Min forsvinner vekk i 5 uker, og jeg mistenker sterkt at de 5 ukene dekker hele to EL😢 altså må vi vente til sommeren hvis det ikke klaffer nå til uken. Men det blir godt med vin i mai og juni hvis ikke😜

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre lykke neste periode

Er noe herk med den reisingen! Min forsvinner vekk i 5 uker, og jeg mistenker sterkt at de 5 ukene dekker hele to EL altså må vi vente til sommeren hvis det ikke klaffer nå til uken. Men det blir godt med vin i mai og juni hvis ikke

Lykke, lykke, lykke til denne uken! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en flott helg sammen med mor og søster som var her på storby-helg! Det ble en del vin med god samvittighet, og masse skravling. Nå har hverdagen som gressenke kommet, og jeg begraver meg litt i jobb for å få tiden til å gå fort.

Men - nå har det åpenbart seg et forsinket påskemysterie i hjemmet. Da jeg ventet besøk ryddet jeg bort og gjemte eventuelle hint til at vi prøver å bli med barn. Pakken med el-tester som egentlig bor under vasken ble gjemt i klesskapet, de tomme alkoholfri-vinflaskene plassert i kjellerboden og boksen med folat som bor i kjøkkenskapet sammen med tran og tranebær forsvant. Borte. Sporløst. (Vimsebjørk :rolleyes:)

Med en boks forsvunnet folat kom panikken snikende mens besøket var her. Min mor kan finne på å rundvaske små hjørneskap. Eller jeg kunne ha gjemt eller glemt den lille boksen nær sagt hvor som helst. Men boksen har enda ikke dukket opp - og jeg har flere teorier.

Teori 1: Jeg har gjemt den så godt at den ikke kommer til å dukke opp før vi en gang flytter her i fra.
Teori 2: Jeg har i et uoppmerksomt øyeblikk kastet den i søpla.
Teori 3: Jeg har usynlige samboere som har sett sitt snitt til å slippe å gå på apoteket før familieforøkelse. (shpøkelser, uæææ)
Teori 4: Min søster fant boksen tilfeldig, trodde det var sin, og jeg må innse at hun planlegger barn (selv om hun er utenfor forhold... Hmm)

Teori 5: Min mor fant boksen tilfeldig, trodde det var sin, og jeg må innse at hun planlegger barn. ( :sjokkert:)

Holder en knapp på nr. 3. Uansett blir det ny tur på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, liker teoriene dine, hadde jo vært artig om det var nummer fem. :ler:

Jeg har vært skikkelig sløv med å rydde bort sånne ting, så her har svigerbror vært på badet vårt og fikset ting mens et ark hvor det sto stikkord om utredning for barnløshet lå fremme ved vasken... :sjenert: det oppdaget vi etter han hadde vært der. Men satser på han var fokusert på jobben at han ikke la merke til det. Men det sto liksom SÆDPRØVE med store bokstaver og ring rundt på det arket, så lett å se... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...