Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Åh så godt å lese Bjørka! Nå ble jeg glad :strix: 

Helt normalt å bli litt overveldet. I begynnelsen var alt mye og følelsene lå helt under huden. Husker en gang jeg brøt helt sammen fordi jeg var så sulten :fnise: 

Har dere fortalt det til familien nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

5 timer siden, Poppsilopp skrev:

Åh så godt å lese Bjørka! Nå ble jeg glad :strix: 

Helt normalt å bli litt overveldet. I begynnelsen var alt mye og følelsene lå helt under huden. Husker en gang jeg brøt helt sammen fordi jeg var så sulten :fnise: 

Har dere fortalt det til familien nå?

 

Takk, og godt å høre at flere ble overveldet Popsilopp! :) Idag felte jeg en tåre på vei til jobb fordi jeg fremdeles er forkjøla, og atter en natt har sovet dårlig og er utrolig sliten. 

Vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene, og planen er å dele med resten til jul/juledagen når familien treffes. Vi skal feire julekvelden med bla mine besteforeldre, så tenker å pakke inn noe med oldeforeldretekst på til de og se reaksjonen. Gleder meg veldig til det. Tenk det - tolv uker og en dag idag! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. desember 2016 den 15.39, Bjørka skrev:

Jeg sitter jo mer å våker over din dagbok (spennende)  enn å følge med i min egen - så det er bra du informerer meg der altså! :fnise:

Jeg vet ikke helt hvordan det går. Jeg ble denne uken ferdig med den siste eksamen, og kan dermed senke skuldrene litt. Blokkerte ut alle gravid og negative tanker - og fokuserte på en dag av gangen. Det har fungert greit. Fikk snakket en del med familien min da vi har fortalt det der - noe som også hjelp med å få ting litt ut av hodet. Tror kanskje det holder på å snu litt. I går tok jeg meg i å dagdrømme om neste høst med en liten en, trilleturer i det nye nabolaget og barselgruppe. Det skal bli ganske fint og veldig spennende! 

Opptur fra uke 11 da kvalmen ble betydelig redusert. MEN - istedet ble jeg forkjølet nå i sutten av uke tolv. Jobb har slitt meg helt ut da nesen har vært tett, jeg hoster og nyser og har mye hodepine. Om det ikke slipper i helga må jeg bite i det sure eplet og gå til legen mandag for å få sykemelding. 

Først og fremst, hurra for 12 uker:nordvesta: håper formen snur litt, og at både kvalme og hormoner tar seg en bolle ;)

Kjedelig å bli forkjølet nå rett før jul, og ekstra kjipt når man endelig er ferdig med eksamen og kan senke skuldrene litt. Hvis ikke formen bedrer seg, er det kanskje innenfor med sykemelding slik at du blir frisk til jul:klem:

Har dere fått time til OUL? Og har du noen tanker om det er jente eller gutt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen time til OUL, men har fått innvilget TUL i romjulen. Skal prøve å huske å ringe jordmortjenesten i morgen. Glemmer det hver dag. 

Diskusjonen ang kjønn hadde vi da vi var ferske prøvere, og vi var den gangen ganske så enige om å ikke vite før fødsel. Nå vet jeg ikke hvor vi står lenger, alt blir liksom så annerledes når vi plutselig står i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååh, titter innom når vi endelig har en rolig hjemmekveld denne jula. Det som har blitt en veldig fin og god jul. Jeg har begynt å glede meg mer og mer over graviditeten igjen. 

Fortalte det til nære venner rett før jul, og delte nyheten med familie da vi møttes julaften - noe som var kjempegøy. Første juledag møtte vi store deler av venner og familie og kunne fortelle alle, og vi har allerede fått lovnader om div ting familie har stående som vi kan låne, slik som vippestol, barneseng og slik god gammel voksipose! 

Ellers har vi vært på TUL. Da ultralydapparatet ble satt mot magen min ble jeg livredd, og fryktet at det ikke skulle være noe inni der. Men det kom fort opp noe lite som rørte på seg på skjermen. Alt så ut som det skulle. Det var liv inni der. Vi fikk se hjerte, og det lille frøet som ikke er et frø lenger som danset på skjermen. Det var helt fantastisk. 

Vi har også gitt fosteret en midlertidig kallenavn: "raklet". Bjørkemannen mente det passet siden han vet jeg kaller meg Bjørka her inne på "det der anonymforumgreiene". 

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har hatt en fin jul, vil tro det var herlig å dele nyheten med venner å familie. Det er er fint å føle på at folk blir glad på deres vegne. TUL er er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hurra :nordvesta: 

For en aldeles strålende jul dere har:hjerte: Jeg hadde aldri i verden gått med på å ikke vite :fnise:  Har du fått time til OUL? Husker ikke hor langt du er. Du må lage sånn ukeoppdatering :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Å hurra :nordvesta: 

For en aldeles strålende jul dere har:hjerte: Jeg hadde aldri i verden gått med på å ikke vite :fnise:  Har du fått time til OUL? Husker ikke hor langt du er. Du må lage sånn ukeoppdatering :opplyser: 

Haha, da ser jeg for meg at du er som et familiemedlem som foreslo å få bli med på oul og få vite kjønnet i hemmelighet fordi det er jo "umenneskelig" å ikke vite! :fnise: Jeg trodde jeg var en uke lenger fram enn crl-målene tilsa - så ble satt sju dager tilbake i første omgang og er nå hele 12 + 4 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ninja: 

Hvis dere er skikkelig heldige så ser dere det selv på OUL :fnise: Jeg så det leeenge før jordmor sa noe ;) 

Stemmer det da? Kjipt å bli satt tilbake, tiden går jo såååå tregt i begynnelsen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2016 den 1.09, LilleMy1989 skrev:

:ninja: 

Hvis dere er skikkelig heldige så ser dere det selv på OUL :fnise: Jeg så det leeenge før jordmor sa noe ;) 

Stemmer det da? Kjipt å bli satt tilbake, tiden går jo såååå tregt i begynnelsen :P 

Vet du, jeg synes egentlig tiden har gått fort! Jeg testet ikke etter el, men jeg synes det stemmer mye mer med den ekstra uken jeg hadde regnet meg frem til, mpt siste mens og det siste halvårs sykluslengde. Men men, har vel ikke så mye å si for når fødselen starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
5 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvordan går det her? :) Uke 16-ish eller noe nå? 

Her har jeg vert skikkelig fraværende siden i fjor jo! :plystre: Her går det fint. Litt sliten, og tror jeg stresser litt for mye på og med jobben - men tenker å snakke med jordmor om det til uka. Har første møte med henne da - gleder meg veldig til det. Dessuten skal vi på OUL neste uke, blir megaspennende. Idag er jeg nøyaktig fire og en halv måned på vei. Iiiik! 

Jeg har begynt å få mage da - eller, jeg kjenner noe hardt som ligger nederst i magen. Veldig merkelig følelse. Kjenner ikke bevegelse/spark/romstering enda, men fikk høre på TUL at morkaken ligger forran så tenker det er naturlig forklaring. 

Dessuten - jeg vet ikke om det er hormonene, eller, det må det vel være, men jeg har begynt å gråte etter sex. Det er veldig rart. Sexen er god, og jeg har ikke vondt, noen stillinger har utgått da det er ubehagelig - og om noe er ubehagelig eller kjennes rart ut for meg så gjør vi det ikke. Likevel etter at jeg når klimaks begynner jeg å hulke. Heldigvis går det fort over, og jeg får samlet meg, men gurimalla så rart. Og stakkars bjørkemannen første gangen, trodde han hadde skadet meg eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og.. Unnskyld men: :skratte: Dævver av det siste der :ler: Hulking :skratte: Så morsomt! Ser for meg bjørkemannen første gangen det skjedde :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2017 den 10.44, kaffemor skrev:

Og.. Unnskyld men: :skratte: Dævver av det siste der :ler: Hulking :skratte: Så morsomt! Ser for meg bjørkemannen første gangen det skjedde :fnise: 

Takk, og ja det er i grunnen ganske morsomt, spesielt når gråtingen er over. :fnise:

 

I helgen har vi vært på teater, og mens vi satt i salen og ventet på at stykket skulle starte kjente jeg raklet! Det var litt til venstre nederst i magen og var nesten som spark, men mer vagt og rumlende. Jeg ble sittende å kjenne litt før jeg fortalte det til bjørkemannen - som svarte "ikke begynn å gråt her akkurat nå da..." :fnise: Ble sittende å smile hele stykket og idag har jeg kjent bevegelse flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så koselig! :rodmer:

Den tiden du går inn i nå var den aller koseligste syns jeg. Da føler man liksom man er gravid "på ordentlig", når man kan både kjenne det og se det :nigo: Savner faktisk veldig å være gravid. Er ikke klar for en til enda, men veldig klar for å bli gravid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.2.2017 den 0.24, Poppsilopp skrev:

Så koselig! :rodmer:

Den tiden du går inn i nå var den aller koseligste syns jeg. Da føler man liksom man er gravid "på ordentlig", når man kan både kjenne det og se det :nigo: Savner faktisk veldig å være gravid. Er ikke klar for en til enda, men veldig klar for å bli gravid :fnise: 

Det har gjort veldig mye med meg å kjenne at det er noe der inne :rodmer: Så gøy at du allerede savner å gå gravid, da blir det vel flere på deg med tiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel - jeg har glemt å fortelle at jeg har har vært på OUL! For flere uker siden! Tiden flyr fra meg altså! 

OUL var fantastisk fint. Jordmor sa alt så bra ut - og gav meg termin en uke ut i juli. Tre dager unna hva jeg hadde regnet ut selv, noe jeg synes var betryggende. Hun brukte også ekstra lang tid på å ta og prøve å ta de bildene hun skulle, og vi fikk stirre trollbundet på skjermen i fulle 30 minutter. Hun fikk ikke til å ta alle bildene da raklet hadde hendene i veien - men det betyr bare at vi skal på ekstra UL neste uke for å prøve på nytt.

Formen er ok - men jeg sliter med mye vondt/ømhet nederst i magen og føler den sprenger seg mer og mer ut for hver dag. Jeg har den siste uken fått tilbakemeldinger på at nå begynner det å synes litt - og det er gøy! Jeg kjenner også mye bevegelse og spark. Spesielt når jeg legger meg om kvelden - og i går da jeg lå med hånden over magen kjente jeg sparket fra utsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her går tiden alt for fort! Det er jo kun tre uker igjen til jeg går ut i permisjon! HVOR HAR TIDEN BLITT AV! 

Vi har pusset opp barnerom og har viktige ting som bilstol og vogn på plass. Stellekommode og seng skal i hus til neste helg tenker jeg - og da tror jeg vi har alt det nødvendige. Eneste som står igjen er å få ferdig vårt soverom - bjørkemannen fikk nemlig blod på tann og rev ned soverommet vårt for å lage walkin-closet vegg i vegg. Håper vi kan flytte inn igjen om et par uker og at fødselen venter til vi er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...