Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Hvordan går det Bjørka? :klem:

 

Takk for klemmen Atziri! Her går det greit, men det er ikke store forandringene akkurat!

 

Primolut N gav meg 3-4 dager med blødninger, men det føltes ikke som en virkelig menstruasjon. Men, hvem vet... Jeg skulle egentlig tilbake til legen etter jeg fikk de blødningene, men det har ikke blitt noe av. Litt kaos på jobben og mye annet privat har gjort at det ble satt på vent. Jeg skulle nok ringt og fått ny time, men har bestemt meg for at jeg venter for å se om syklusene er tilbake i første omgang. Jeg har fått litt nok av å farte inn og ut fra legekontoret (og ikke minst ringe flere ganger i uka med rare spørsmål  :fnise:) Jeg kan heller ikke se for meg at legen sier noe annet en at jeg må vente å se om den vanlige syklusen er tilbake uansett...

 

Så, med andre ord: jeg er fremdeles i venteland. Vente, vente, VENTELAND! :bond: Gikk på en liten nedtur rett før jeg fikk primolut, var veldig lei meg og trist med mange tanker omkring å aldri få være gravid. Nå har jeg fått mer monotone følelser til hele prøvesituasjonen vår, og selv om jeg alltid har en liten stemme i hodet som roper ut hver gang jeg hører om andre som er gravide (dritt-jennyskavlan, dritt-kimkardashian, dritt-hunpåjobben :rolleyes:  :fnise: ) så føler jeg meg mer avslappet (og kanskje litt mer trist) omkring hele situasjonen. 

 

Må legge til at selv om stemmen roper frem misunnelsen, så gleder jeg med over de som har en spire på vei altså. Jeg er egentlig et veldig varmt og omsorgsfullt menneske :)

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om å være et varmt menneske i denne situasjonen. jeg mener vi har full rett til å være både misunnelige og triste. Jeg reagerer hvertfall hver gang jeg ser noen som er gravide, spesielt hvis jeg tenker på hvor langt jeg ville vært og de ligger ca likt.... 

 

Blir faktisk sur :hoho: 

Men man trenger jo selvfølgelig ikke å la det vise annet enn til sine nærmeste, det er jo ikke alle andre sin feil liksom... 

 

:klem: Håper det går i orden for deg snart Bjørka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om å være et varmt menneske i denne situasjonen. jeg mener vi har full rett til å være både misunnelige og triste. Jeg reagerer hvertfall hver gang jeg ser noen som er gravide, spesielt hvis jeg tenker på hvor langt jeg ville vært og de ligger ca likt.... 

 

Blir faktisk sur :hoho:

Men man trenger jo selvfølgelig ikke å la det vise annet enn til sine nærmeste, det er jo ikke alle andre sin feil liksom... 

 

:klem: Håper det går i orden for deg snart Bjørka :klem:

 

Godt å høre det er flere triste og misunnelige mennesker (tror i grunnen vi er mange). Heldigvis stikker ikke misunnelsen så dypt, men fustrasjonen over seg selv er det verre med. Klem til deg og LilleMy! Håper det går veien for deg også. (Må inn å lese litt, da jeg ikke har aning for hvordan det går med prøvingen din nå:)

 

Idag skal jeg kose meg med pledd og te i sofaen og lese litt i prøvedagbøkene jeg følger - og jeg håper det har blitt noen graviditetsdagbøker!  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Takk! Syklusdag 14 idag :)

Ok. Satser på at primolut har fungert for deg! Jeg får også svakere blødning av det, noe som er litt rart siden legene mener det skal gi sterkere blødning enn vanlig... Fint med kropp som ikke gjør som den får beskjed om! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Satser på at primolut har fungert for deg! Jeg får også svakere blødning av det, noe som er litt rart siden legene mener det skal gi sterkere blødning enn vanlig... Fint med kropp som ikke gjør som den får beskjed om! :P

 

Fungerer primolut for deg? Selv om det blir mindre blødning, så går syklusen som normalt? Ja, kropp altså - skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Fungerer primolut for deg? Selv om det blir mindre blødning, så går syklusen som normalt? Ja, kropp altså - skal ikke være lett :)

TjaTja... Første gang gikk jeg jo på primolut for å få lengre syklus. Da fikk jeg syklus på 120 dager, så det funket kanskje litt vel mye... :ler: nå sist gikk jeg på det bare for å styre syklus slik at jeg kunne begynne på ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firemåneders syklus - da har du jo plutselig kun fire forsøk på å bli gravid i året! Min siste syklus før primolut ble jo nesten tre måneder den også. Så kjenner jeg er litt spent på om mensen kommer som ventet om et par uker. 

 

Eventuelt ikke kommer, av andre grunner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Firemåneders syklus - da har du jo plutselig kun fire forsøk på å bli gravid i året! Min siste syklus før primolut ble jo nesten tre måneder den også. Så kjenner jeg er litt spent på om mensen kommer som ventet om et par uker.

Eventuelt ikke kommer, av andre grunner... :)

Jeg fikk jo primolut for å få slutt på den eviglange syklusen. Først fikk jeg primolut for å få slutt på 14-dagers syklus, og så for å få slutt på fire-måneders syklus. Bare rot i min kropp, med andre ord. :ler: mest sannsynlig funker det bedre for deg, for du har vel en ok syklus i utgangspunktet, utenom nå sist ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Bjørka er ikke helt på prøvetoppen om dagen. Nå går det mest i juleforberedelser og ikke minst flytteforberedelser! Prøvingen er lagt litt på vent - vi bruker ikke prevensjon, men det passer absolutt ikke å bli gravid nå eller de neste par månedene... (Men om vi blir det, så blir vi kjempelykkelige og kan skyve de skumle tankene omkring å aldri få gå gravid bort) 

Vi har hatt mange avgjørelser å ta denne høsten omkring Bjørkemannens studier, eventuell flytting og ikke minst min arbeidssituasjon. Nå har ting begynt å komme på plass - og vi flytter til en annen del av landet over jul! Spennende, utrolig godt å vite hvor framtiden vår ligger, og ikke minst supergøy å følge med boligmarkedet og vite at vi skal kjøpe noe! Og det skal bli vårt hjem i mange, mange år! Har dere noen tips ang huskjøp, eller viktige ting å tenke på når man skal kjøpe?  

De negative sidene ved denne avgjørelsen handler om at jeg har sagt opp min gode og ikke minst trygge fastjobb - noe som gjør det litt risikabelt å være prøver. Jeg er ikke redd for å bli arbeidsledig - for det blir jeg nok ikke etter vi flytter, men det kan jo være greit å komme seg litt inn i varmen på ny arbeidsplass før man blir gravid. Likevel kjenner vi på at vi har prøvd så lenge og hatt bare trøbbel i høst, så vi unngår ikke en graviditet. 

Prøvenytt: Jeg går fremdeles på primolut, og det gir meg blødninger - noe min fastlege syntes var positivt. Har henviste meg også til utredning hos gynekolog for et par måneder siden - og forrige uke fikk jeg endelig brevet med time... I mars! Er det nå man skal ta livmoren (og eggstokkene, og skjeden og alt sammen) i egen hender og gå privat? Jeg får jo ikke brukt den timen uansett da vi er flyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Så mye som skjer! Spennende med flytting da, jeg elsker å flytte! Oppdage nye steder og nye folk og alt mulig! *elsk* Jeg har ingen tips angående huskjøp og sånt, men i forhold til jobb tenker jeg at det ordner seg uansett. Jeg er jo gravid i et vikariat jeg bare hadde vært i i 2 mnd før to streker dukket opp, men det ordner seg på ett eller annet vis uansett alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Håper du har hatt en fin jul :nisse: 

Så spennende med flytting! Nå ble jeg nysgjerrig på hvor dere skal flytte :ler: Flytter dere nærmere familie? 

Det med jobb ordner seg alltid, så det ville jeg ikke ha latt påvirket prøvingen, selvom jeg skjønner hva du mener! 

Kjedelig med lang ventetid i det offentlige! Kan du få ny henvisning nå til stedet dere skal flytte? Eller må du vente til dere har flyttet, for så å få ny henvisning og måtte vente igjen på time? :sukk: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På seks måneder har vi flyttet etter mannens studier, vi bor nærmere familie og jeg har fått meg vikariat. Vi har vært med i en budrunde (tapte!) men denne uken kom det som kanskje er drømmehuset ut på markedet - visning neste uke! Store forhåpninger der altså! 

På juleferie glemte jeg helt primolut, og bestemte meg for å droppe det frem til vi hadde flyttet og fikk meg gynekologtime på vårt nye hjemsted. Dette ble en svært oppløftende time i februar da alt så bra ut, og gyn mente ustabil menstruasjon var ettervirkninger av ppiller. Nå i mai/juni ser den ut til å komme med ca 30 dagers mellomrom, slik den gjorde første halvåret etter pilleslutt. Mannen var og tok sædprøve forrige uke, så vi venter på svar der - men min (tidligere?) uregelmessige mens tyder ikke akkurat på at han er utfordringen. 

Fremdeles blir jeg veldig lei meg når familie og venner (nå bor vi nærmere og hører det oftere) hinter til om vi skal ha barn, om vi planlegger barn o.l. Forstår det ikke er vondt ment og jeg ler det bort, men det stikker skikkelig i hjertet. Da jeg fikk høre at min barndoms bestevenninne var blitt uplanlagt gravid hylgråt jeg da jeg kom meg hjem, og følte det utrolig urettferdig. 

Men akkurat nå, akkurat i sommeren med ferie og huskjøp for døren farer livet mye lettere med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flytting nærmere familien og vikariat! :) Håper dere snart finner drømmehuset :rodmer:

Skjønner godt reaksjonen på din venninnes uplanlagte graviditet. Jeg hadde en lik opplevelse med min venninne da vi hadde prøvd en god stund allerede og følte det var såå urettferdig. Håper at dere får noen positive svar på prøven og at kuren vil gjøre susen. Kan ikke gjøre annet enn å sende deg masse positive tanker og babystøv :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Først og fremst: Sjela og Poppsilopp, gratulerer med liten en! Håper det har gått fint med fødsel og tiden etter til dere begge!

-

Jeg startet nytt årsvikariat denne høsten, og trives veldig på jobben. Jeg startet også denne høsten på deltidsstudier i videreutdanning, noe som har vist seg å være spennende og jeg liker følelsen av å være litt tilbake på skolebenken. Med mye som foregår og endelig muligheten til å satse mer på målene mine med videreutdanning har jeg lagt bort prøvetankene og heller innfunnet meg med, og nesten godtatt at vi trenger hjelp og ikke klarer dette selv. Det ble et tungt år fra fjorsommeren da min syklus ikke ville noe særlig - og vi begge ble frustrerte og spesielt jeg sår og trist. 

I august fikk jeg meg legetime hos den nye legen min (meget ung og nyutdannet) og snakket om dette. Han virket veldig i villrede og presiserte også at han ville lese seg litt opp på veien videre for oss - men vi snakket om prøverørsbehandling. Vi fikk ordnet så min epikrise fra gyn og bjørkemannens svar fra sædprøvene (fine prøver forresten) fant veien til legen - og jeg tørr ikke google eller prøve å kartlegge hvor lang tid det kan ta før man får denne typen  hjelp. Jeg tenker at det blir når det blir. 

 

Så kom oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...