Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Det viste seg at datteren vår har en fortettning i hovedpulsåren og må operere. Står mer fra side 22/23 om dette.

 

Plutselig på 3 prøveperiode, som vi hadde tenkt til å hoppe over så satt det. Vi venter en liten en i midten/slutten av desember :laugh: Vi kommer ikke til å ville vite kjønn før den store dagen så det blir ekstra spennende.

 

Jeg ønsker heller å flytte dagboken så jeg får hele historien under ett.

 

Første innlegget mitt står under :)

 

Mange tanker som surrer rundt i hodet mitt om dagen! Vi bestemte oss litt plutselig for at nå bare hopper vi i det og blir prøvere.

Jeg har på en måte vært klar for å få barn veldig lenge, men jeg har aldri vært sånn klar som jeg er nå! Fra jeg var 16 år så ville jeg bli mamma og drømte om at jeg var den som trillet rundt på vogna. Jeg og han jeg var sammen med på den tia ga det et halvhjerta forsøk vil jeg si... Men jeg fikk panikk hver gang vi hadde "prøvd" og jeg var nok langt fra klar! Heldigvis ble det ingen baby.

Så har jeg hatt litt forskjellige forhold og vært i forhold der det kom til punktet hvor barn var tema, men jeg følte aldri at den jeg var sammen med var den jeg ville ha et barn med. Så har forholdene røket og heldigvis var vi aldri kommet så langt at det var barn som skulle deles.

Jeg har til og med vært stemor så jeg vet jo hva det går ut på å ha et ansvar for et barn.

Nok om tidligere forhold... Jeg er 25 år, blir 26 nå i år. Samboeren min er 28. Vi har kjent hverandre i 11 år, men det har liksom aldri passet helt. Uansett så har jeg alltid hatt følelser for han og alltid hatt en følelse av at det en dag blir oss to og at da er det for alltid. Så sommeren 2014 ble vi sammen :) Det er faktisk 7 mnd i dag :) Vi flyttet sammen etter litt over bare 3 mnd :)

Jeg går på skolen og skal endelig få meg en utdannelse etter mye frem og tilbake i de yngre åra. Jeg er ferdig på skolen til sommeren og går nok ut med veldig gode karakterer. Ingen læretid, bare rett i jobb :) Gleder meg utrolig mye og har endelig funnet det jeg vil drive med. Derfor har jeg også vært veldig bestemt på at barn fikk vente til jeg er ferdig på skolen.

Så ble det likevel sånn da at vi ble liggende og prate en kveld vi ikke fikk sove. Samboer forteller at han er veldig klar for å bli pappa, men venter selvsagt til jeg er klar. Han ville ikke pushe meg til noe som helst og derfor hadde han heller ikke sagt noe. Neste kveld har vi sex og jeg klarer ikke hoppe av i tide. Jeg hadde vært nære på kvelden i forveien også.. Så vi viste at vi lekte litt med ilden.. Vi har valgt hoppe av i svingen løsningen fordi jeg ikke tåler prevensjon og vi var uansett begge innstilt på hele veien at skulle det skje så skjer det.. Med en gang så får jeg litt panikk og er redd for at nå har jeg ødelagt utdannelsen min. Samboer beroliger meg med at jeg klarer skolen uansett og at det var jo enda noen dager til eggløsning så vi kunne jo ha flaks med at det ikke klaffa. Dagen etter tenker jeg veldig mye og det samme natten etter. Samboer sovna så fort så jeg ble liggende å tenke mye på egenhånd. Jeg dobbeltsjekker også kalenderen og ser at i følge den hadde jeg eggløsning dagen etter vi hadde hatt sex.

Dagen etter jeg har ligget hele natten og tenkt så tar jeg en prat med samboer. Får bekreftet at jo vi klarer et svangerskap, en baby, utdannelse og ny jobb :) Får bekreftet det jeg selv har bevist lenge nå, at vil jeg det nok så får jeg det jo til også :) Så prater vi litt om at vi begge jo ønsker oss barn og at begynner vi nå så rekker jeg jo å bli ferdig med skolen og få meg en jobb før jeg er alt for langt på vei. Så får vi ta eventuelle svangerskapsplager som kommer og gjøre det beste ut av det.

Så plutselig, litt uventet, men endelig er vi prøvere :) Alt helseskadelig er lagt på hylla for min del, ihvertfall så prøver jeg å bli kvitt nikotinsuget. Det er det verste! Men jeg ønsker jo babyen vår det beste <3

Regner ikke med at det har klaffet i første pp. Så er forberedt på å prøve en stund :) Gleder meg til testen er positiv og tr ikke kommer :D

Endret av shoppedilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :) Ja, det er veldig spennende!

Jeg syns tiden går så sakte... 10 dager til ikm! Regner som sagt ikke med at det er klaff første gangen. Men håper jo da! Tenker på alle de som er på pp 10, 20, 30.... Må være forferdelig å gå så lenge :(

I dag gikk jeg en litt lengre tur med bikkja, det var godt for oss begge :) Også går det i ett med klesvask og sånt i dag. Ikke lett å slutte med snusen nei! Men jeg skal jo klare det og..

Jeg har også spist ekstremt mye i dag. Jeg er sånn som fint kan gå en hel dag og bare ha spist middag. I dag spiste jeg frokost, noe som er unormalt for meg.. Da gikk 4 skiver ned i ett jafs omtrent. Så turte jeg ikke ta mer mat selv om jeg var sulten :P Etter turen smurte samboer to brødskiver til til meg. Og nå skal jeg snart begynne på middag. Oppå det hele så er jeg kvalm, men spiser som en tulling(til meg å være) for det. Regner med at det er fordi jeg har slutta med snusen.. Ønsker at det er fordi det er noe i magen, men er nok bare nikotinsug.

Også er jeg allergisk mot melk da og har b12 mangel. Så jeg har begynt å ta ekstra vitaminer nå. Får injeksjoner med b12 hos legen, også tar jeg nycomed gravid hver dag :) Pakka var på tilbud på boots apotek så da tenkte jeg at jeg forsøker :)

Så greit å få ned tankene sine.. selv om det sikkert er litt overalt for de som eventuelt måtte lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nedfor akkurat nå... Samboer fikk tilbud om jobb i sta på fiskebåt langt oppi nord. Vi har snakket om det tidligere og før vi begynte å prøve så var det helt greit! Da hadde jeg ingenting i mot det, for en periode. Nå som vi har blitt enige om å prøve så vil jeg ikke at han drar før spira sitter. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg vil at han skal dra etter det heller.

Jeg er sånn som tenker ut alle problemer som kan skje... Hva om jeg får så voldsom svangerskapskvalme eller bekkenløsning at jeg ikke klarer å ta meg av dyra eller meg selv? Også er mannen min i nord :( Eller hva om han ikke rekker hjem til fødsel.

Så er det hvis han drar snart da og spira ikke sitter. Hva om han aldri er hjemme når det er EL da? Jeg får ikke mulighet til å besøke han pga skolen og dyra våre. Jeg tror heller ikke at han kommer til å jobbe sånn fast 2 uker på, 2 uker av eller lignende. Det blir vel å være der når det er fangst å få.

Til gjengjeld så hadde pengene av den jobben kommet godt med! Huff :( jeg er litt splitta inni meg nå. Jeg ønsker å støtte mannen min i valgene han tar og ønsker å ta. Tidligere har jeg jo også sagt at jeg er med på dette om han får jobb der.
Jeg så at han ikke akkurat ble overlykkelig når han så tilbudet. Tilbudet er litt annerledes enn vi hadde sett for oss også. Så han skulle snakke med han som kom med tilbudet og høre litt, også må vi bare ta det derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager til ikm forhåpentligvis.. Snusfri på dag 5!

Vi snakket litt om denne fiskejobben. Han skal høre om det er mulighet for pendling, med noen uker på og noen uker av. Men vi fikk ikke snakket om barn og sånt i forbindelse med det. Tror ikke samboer er så intr i å ta den jobben egentlig. Men han skjønner jo at vi trenger pengene! Får se litt hva arbeidsgiver sier i forbindelse med pendling og sånt først også får vi ta det derfra.

Vi fortsetter å ha sex selv om jeg regner med at vi er forbi EL nå, men samboer kommer ikke... Uansett hva vi prøver.. Han sier selv at han ikke skjønner hvorfor, men jeg er litt redd han har kalde føtter... Han vil ikke innrømme det da og det er jo litt rart for det var han som tok opp dette med å prøve allerede nå. Frustrerende... Håper bare ikke han holder igjen med vilje! Men hvis han ikke kan være ærlig med meg så er han jo heller ikke klar så jeg velger å stole på at han ikke vet hvorfor han ikke kommer.

Jeg tenker også litt sånn at det er bortkasta å kaste snusen om vi plutselig skal utsette prøvingen enten pga jobbtilbudet han har fått eller fordi han kanskje har ombestemt seg... Jeg ville jo ikke slutte å snuse, eneste grunnen til at jeg kasta snusen er fordi vi fant ut at vi ville prøve. Jeg ønsker ikke å snuse som gravid, men livet uten snusen er tøft altså!

Jeg spiser som en tulling fremdeles. 10 brødskiver, masse middag, 2 appelsiner, litt knekkebrød og nå tenker jeg på om jeg skal ta meg et kakestykke.. Samboer holder på å le seg ihjel av meg.. Er jo normal oppførsel ved snusslutt... Også er jeg så kvalm i tillegg da... Men kaster ikke opp. Regner med at alt er pga jeg slutta med snusen. Ellers har jeg masse luft i magen! Som jeg promper og raper :P Skikkelig sjømann... Jaja, samboer må jo bare bli vant til det om han skal ut på sjøen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Kan jo hende at det er underbevisstheten hans som har fått litt kalde føtter? Bare gi det litt tid, løsner nok fort. ;)

Er det ikke like greit å slutte på snusen nå, så er du ferdig med det kjedelige og vanskelige når dere begynner prøvingen "på ordentlig", eller blir gravid? Blir jo ikke enklere med tiden? Stay strong, fem dager er kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo hende at det er underbevisstheten hans som har fått litt kalde føtter? Bare gi det litt tid, løsner nok fort. ;)

Er det ikke like greit å slutte på snusen nå, så er du ferdig med det kjedelige og vanskelige når dere begynner prøvingen "på ordentlig", eller blir gravid? Blir jo ikke enklere med tiden? Stay strong, fem dager er kjempebra! :)

Regner med at det løsner greit snart ;) tatt noen dager pause uansett fordi jeg harvært så sliten.

Jo, like så greit å bli ferdig :) men kommer tr om en uke så tar jeg en da har jeg bestemt :) holder meg i alle fall litt oppe å tenke sånn!

I dag hadde jeg virkelig behov for snus, men sto i det.. Vært voldsomt rørt, ble skikkelig sint og knakk sammen.. Har fortsatt gråten i halsen. Skal møte mamma en tur nå så kan grine litt da. Er nok en kombinasjon av mye stress, høyt press og veldig sliten! Og da når jeg ikke har posen som skrur meg av.. Puste med magen! Ta litt fri nå :)

Også holdt jeg på å spy flere ganger i dag, men tror det var nerver. Jeg har skikkelig angst for å spy så er lenge siden sist jeg gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at det er underbevisstheten hans som har fått litt kalde føtter? Bare gi det litt tid, løsner nok fort. ;)

Er det ikke like greit å slutte på snusen nå, så er du ferdig med det kjedelige og vanskelige når dere begynner prøvingen "på ordentlig", eller blir gravid? Blir jo ikke enklere med tiden? Stay strong, fem dager er kjempebra! :)

Regner med at det løsner greit snart ;) tatt noen dager pause uansett fordi jeg harvært så sliten.

Jo, like så greit å bli ferdig :) men kommer tr om en uke så tar jeg en da har jeg bestemt :) holder meg i alle fall litt oppe å tenke sånn!

I dag hadde jeg virkelig behov for snus, men sto i det.. Vært voldsomt rørt, ble skikkelig sint og knakk sammen.. Har fortsatt gråten i halsen. Skal møte mamma en tur nå så kan grine litt da. Er nok en kombinasjon av mye stress, høyt press og veldig sliten! Og da når jeg ikke har posen som skrur meg av.. Puste med magen! Ta litt fri nå :)

Også holdt jeg på å spy flere ganger i dag, men tror det var nerver. Jeg har skikkelig angst for å spy så er lenge siden sist jeg gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost gitt :P Satt på toget med dårlig dekning!

Endret av shoppedilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare ta en liten test i går, selv om jeg er redd for at jeg jinxer ved å teste for tidlig da... Uten noen stor overraskelse så var den jo negativ :P med ikm på onsdag til uka så var det ikke så rart. Legger likevel ved bilde :Ppost-43033-0-57473600-1423909306_thumb.j
Har fire billig tester igjen så de skal spares til onsdag. Så må jeg bestille nye etter det.

Jeg dro med meg samboer på fifty shades of grey i går :) Jeg har lest alle 3 bøkene, på engelsk! Noe som er ekstremt uvanlig for meg å være da jeg aldri leser bøker og hvertfall ikke på engelsk! Jeg ble litt skuffa over filmen, samboer var overrasket over at den var bedre enn han hadde trodd, men han påpekte at den var dårlig uansett! For det var han jo litt innstilt på ;) Så fikk vi goodiebag da, men denne var jeg ekstremt skuffa over! Trodde den skulle være litt mer spennende og regna nesten med et blindfold eller en kilefjær i det minste, men det fikk vi ikke.. fikk en rosa liten vibrator og en penisring også prøver på forskjellige ting. Så fikk vi rabattkort på 30 % på fifty shades kolleksjonen og 30 % på wevibe 4+ eller noe.

Når vi etterhvert kom oss i seng i går, etter at jeg hadde sovnet på sofaen som vanlig. Så ble det etter en stund :sengekos: og endelig kom han også. Selvfølgelig nå som sjansene er små for at jeg blir gravid :P Vi snakket også litt om det og han sa at han syntes det er dødskjipt for det var jo noe helt annet og så mye bedre nå! Så vi får se hva vi finner på for at han skal komme når han skal :P

Jeg er også superøm i puppene nå, men det er jeg alltid noen dager før mensen. Samboeren min gliste litt likevel når jeg sa nei til at han fikk tafse der i går. "ømme pupper og kvalm?" Også kom det gliset! Så sa jeg bare "hysj, ikke jinx noe! Det er bare mensen som kommer"
Så får vi se da.. Stygt redd det bare er mensen, men hadde vært gøy hvis det ikke var det.

Vi har også snakket mer om dette med fiskejobben og jeg tror vi har blitt enige om at han prøver det i det minste. Det blir 3 uker på og 2 uker av. Så vi får i alle fall litt tid sammen og han kommer jo hjem :) Vi har til og med snakket om at han kan fortsette med det om han trives, også etter at vi har fått barn. Men det må vi ta litt når vi kommer så langt. Da blir det både hva jeg og han føler er best :)

Hodet mitt spinner som vanlig. Nå har jeg vinterferie og tenker jeg skal ta noen rolige dager og noen dager med masse lekser :) Blir hardkjør frem til påsken når ferien er over så.

I dag er vi ikke sikre på hva vi skal finne på heller. Vi har egentlig ikke råd til noe så blir vel middag og film hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 dager igjen til ikm :o fortsatt kvalm! Samboer gliser av det, men jeg tror det er snusabstinenser.. Ømme pupper tror jeg kommer av tr.. Kvisene er jeg usikker på. Bruker aldri ha så mange som jeg har nå.. Spisinga har roa seg en del da :) jeg er rett og slett livredd for å tro at det kan være gravidsymptomer.... For kommer tr blir jeg så skuffa :( selvom jeg vet det er små sjanser for å treffe i pp1.

I helga besøkte vi litt familie :) og da møtte vi niese og nevøer :) ble veldig verpesjuk.. De er jo så skjønne <3 også syns jeg det er litt vanskelig å ikke fortelle mødrene våre at vi prøver. Men de får vente til spira sitter..

Tankene mine surrer fra når vi skal fortelle, hvordan og hvem til fødsel og oppdragelse om dagen.

Men nå må jeg sove :) har litt planer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der så det ut som at tr kanskje kom 2 dager før tia :( Hvorfor skal kroppen starte å tulle nå? Har vært stabil syklus i snart ett år! Også nå, når vi prøver på baby så kommer tr 2 dager før tia? Er ikke så mye enda da. Bruker vanligvis å komme mye første dagen og skikkelig dyp farge så får se i morgen da. Håper det stopper igjen kjapt.. Ble veldig skuffa uansett :( Og vil så gjerne ha snus nå, men venter et par dager til og ser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr kom for fult i natt :( Jaja.. ny pp snart håper jeg... Litt usikker på om jeg vil starte å EL teste... Må tenke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med tr! Man får liksom opp forhåpninger selvom det kun et pp1. Hvis jeg skal komme med et uoppfordret råd ville jeg sagt ikke stress med tester enda. Ha sex annenhver dag fra etter mensen, så er man sikret uansett. El testene slo aldri ut på meg, så ble bare stressa. Hadde jo tydeligvis el da jeg ble gravid. Hvis du vil oppspore el ville jeg heller tatt tempen hver morgen. Da får du en sikker bekreftelse på at el har vært og da kan du slappe av. Syns og det var lettere enn og tisse på den pinnen hele tiden og tyde streker!

Lykke til neste pp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med tr! Man får liksom opp forhåpninger selvom det kun et pp1. Hvis jeg skal komme med et uoppfordret råd ville jeg sagt ikke stress med tester enda. Ha sex annenhver dag fra etter mensen, så er man sikret uansett. El testene slo aldri ut på meg, så ble bare stressa. Hadde jo tydeligvis el da jeg ble gravid. Hvis du vil oppspore el ville jeg heller tatt tempen hver morgen. Da får du en sikker bekreftelse på at el har vært og da kan du slappe av. Syns og det var lettere enn og tisse på den pinnen hele tiden og tyde streker!

Lykke til neste pp:)

Ja, veldig kjedelig for som du sier så får man forhåpninger! Men er jo innstilt på å prøve en stund og vil egentlig ha det gøy rundt prøvingen. Samtidig når tr kom to dager før tiden så hadde jeg kanskje EL to dager før også? Og da er det jo ikke rart det ikke klaffa for vi starta jo å prøve når jeg skulle ha EL.

Satser på å bare ha det gøy når mensen er ferdig tror jeg også hvis det ikke klaffer i neste pp så kan jeg jo prøve å tempe :) Helt nytt for meg å skulle finne EL, på en måte så vil jeg ikke starte med det, mens på en annen måte vil jeg jo at det skal klaffe fort!

Her spinner hodet i 1000 om dagen :P

Vi ble liggende og snakke i senga her ene kvelden da :) Snakket om fødsel og sånt. Gubben var klar på at på en måte var det noe han ønsket å slippe å oppleve, men han ville bli med for min skyld. Lovte at jeg skal passe på hvor han har øya da! Vi måtte le litt for vi fant ut at hvis han svimer av mens jeg føder så er jeg sånn person om hadde vært mer opptatt av å hjelpe han enn meg selv da. Vi dro den så langt som at jeg hadde spretti ut av senga og hjulpet han opp på beina før jeg hadde fortsatt å presse :P Typisk meg nemlig! Alle andre før meg selv. Han vil ikke klippe navelstrengen så da er det noe jeg kommer til å ønske å gjøre.

Jeg utdanner meg innenfor helseyrket så blod og gørr og kropp er ikke noe jeg bryr meg om, mens min stakkars mann ikke liker det i det hele tatt.

Uansett så ønsker jo jeg å være helt avholds nå som vi prøver. Da både alkohol, snus og koffein. Snusen gjør jeg så godt jeg kan med, det andre er ikke noe problem. Samboeren min mener at så lenge det ikke har vært en positiv test må jeg da kunne drikke litt.

Vi skal nemlig kanskje på hytta med foreldrene hans i påsken og de har en litt annen drikkekultur enn jeg er vandt med. I min familie serveres det sjeldent alkohol. Man kan telle det på en hånd i løpet av et år. Og jeg drikker sjeldent. I samboer sin familie er det gjerne et glass vin eller to både fredag og lørdag i løpet av uka og på hytta kan det vist bli enda mer i påsken. Moren vil jo gjerne at jeg skal holde hun med selskap med vinen, stort sett hver gang har jeg takket nei. Mens samboer mener det at hvis jeg blånekter å drikke i en hel uke på hytta så blir vi nok avslørt.

Jeg kan fint kose meg med vin og sånt, men jeg har veldig sjeldent lyst på og for meg er det ikke helt naturlig å sitte sammen med foreldre å drikke.

Alle verdens problemene man har her i Norge :P Forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte blodtrykket på samboeren i sta. Litt for å øve meg og jeg syns det er gøy, men også fordi han er overvektig og fleipa med at han ble svett av å spise. Så jeg fleipa litt tilbake og sa at jeg kunne måle blodtrykket hans og hvis jeg syns det var høyt så skulle vi begynne å gå tur. Regnet med at det ville være sånn 130/80 kanskje... Neida, 145/70! Nå er det manuelt jeg måler da. Men her blir det turgåing. Jeg gikk med på at jeg kan måle på nytt i morgen, men tviler på at det er så mye lavere da. Litt høyt for alderen er greit, men ikke så høyt.. Dette var tegn på at her må noe gjøres.

Som jeg fleipa med han og sa, jeg vil jo gjerne at du er i bryllupet vårt og at jeg ikke gifter meg med en gravstein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg velger også å være avholds mens vi prøver. Har druker bare et glass vin på Valentine¨s dagen, men det var også den første mensdagen, så jeg både feiret og sørget.

Er nå i pp2. Har planer om å bruke el+tester fra ca sd 15 (har vanligvis 30-33 dagers syklus).

Forrige måned testet jeg og vi traff el, men ble ikke gravid alikevel. Så det er vel ganske vanlig, men allikevel håper man at det klaffer fort, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også å være avholds mens vi prøver. Har druker bare et glass vin på Valentine¨s dagen, men det var også den første mensdagen, så jeg både feiret og sørget.

Er nå i pp2. Har planer om å bruke el+tester fra ca sd 15 (har vanligvis 30-33 dagers syklus).

Forrige måned testet jeg og vi traff el, men ble ikke gravid alikevel. Så det er vel ganske vanlig, men allikevel håper man at det klaffer fort, ikke sant?

Jeg syns også det er greit å være avholds. Kan jo ta et glass under mensen, jeg tok en snus her når det starta for jeg ble litt trist.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å prøve en periode til uten el testing og se. Hvis vi får samme problemene som sist med at han ikke kommer eller at vi kanskje ikke har nok sex så kommer jeg nok til å teste i neste periode igjen. Men ja, når man har bestemt seg for å prøve så vil man jo at det klaffer med en gang og helst at testen kan tas rett etter sex! :P Gleder meg sånn til å se reaksjonen til mannen <3

Advarsel, her kommer det TMI

Jeg syns forresten menstruasjonen(ey, klarte å skrive det riktig på første forsøk :P ) min har vært merkelig denne gangen. Det er ikke tvil om den er her, men det har vært mindre enn jeg husker fra andre perioder. Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde målt antall desiliter tidligere og denne gangen! Jeg bruker å blø såpass at jeg blør igjennom flere ganger de første dagene om jeg ikke er hyppig på do og skifter. Denne gangen har jeg blødd gjennom en gang og det var fordi jeg ventet for lenge med å skifte pga en litt lang kjøretur. Det var også eneste gangen jeg brukte tampong denne perioden. Ellers har jeg brukt bind og det har ikke vært mye i det! Har jo sett ut som et blodbad i do, men jeg tror ikke det er så mye som har kommet dit heller. I går var også mannen så kåt at vi ente opp med en brannbiltur selv om han syns det egentlig er ekkelt. Jeg tørker han alltid etterpå og måtte faktisk vise han papiret for det kom nesten ikke blod på det. Det var faktisk nesten ikke synlig en gang. Ingenting er som det pleier denne gangen. Men smertene er der! Tusen takk for den.

Jeg føler også for å ta en GU, fordi det er noen prøver jeg ønsker å få tatt. Samtidig, hvem vil vel ta en GU? Jeg har ikke sånn kjempe problemer med det og bryr meg egentlig ikke når jeg ligger i stolen der. Er dette med at da trenger jeg henvisning også må jeg finne en her også er det litt småkleint med første møtet. Voldsomt mye styr for å få tatt noen prøver. Hadde en infeksjon i fjor som jeg skulle ta ny prøve av etter endt kur og ingen jeg var hos ville ta ny prøve. Sjelden infeksjon som få leger har hørt om! Vurderer litt å bare en telefon til volvat og dra dit.. de er greiere på sånt og var de som fant det ut sist. Men prisen frister ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige menstruasjon var også helt merkelig. Jeg pleier _alltid_ å blø i minst 7 dager, nå var det over på 4... :vetikke: Har aldri skjedd før! Er nok bare tilfeldigheter, og man skal vel ikke klage når mensen ikke blir like kraftig/langvarig som vanlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige menstruasjon var også helt merkelig. Jeg pleier _alltid_ å blø i minst 7 dager, nå var det over på 4... :vetikke: Har aldri skjedd før! Er nok bare tilfeldigheter, og man skal vel ikke klage når mensen ikke blir like kraftig/langvarig som vanlig. :P

Nei, man skal vel ikke klage :P Syns dog at smertene kunne vært like mye mindre som blødningen da! Jeg måtte slutte helt med prevensjon for et år siden fordi jeg reagerte så kraftig på å få tilført hormoner og spiralen lagde et forferdelig rot oppi der. Etter det så var det smertefullt med menstruasjon, men varer kun i 5 dager. Før jeg prøvde meg på prevensjon så var det ikke fult så smertefullt, men varte lengre da. Ca 7 dager.

Husker så godt hu gynekologen jeg var til sist. Kontroll etter infeksjonen, ny celleprøve igjen og kontroll etter at spiralen var tatt ut osv. Hu nekta å ta ny test av infeksjonen, noe som har irritert meg siden. Ikke at jeg har symptomer mer da, men legen som fant det ut sa jeg skulle ha ny test. Det er nemlig noe som ikke blir testet for normalt i Norge så var bare flaks at de fant ut hva det var som gjorde meg så syk! Og den kan virke som klamydia, med å bare ligge der og ødelegge uten å gi symptomer. Uansett, denne damen lurte på om jeg ikke ville ha ny prevensjonsmetode da. Jeg med panikk fordi jeg har seriøst alvorlige bivirkninger av prevensjon, noe jeg fant ut selv! Nektet jo totalt å ta i mot noe nytt. Da lurte hu på om jeg hadde planer om å bli gravid. Jeg klar i min sak på at nei, det skulle jeg da ikke. Vi kunne bruke kondom. Gynekologen trodde ikke på meg for i hennes øyne tror jeg eneste prevensjon mot graviditet måtte inneholde hormoner. Så skal hun undersøke meg: Her ser jeg du har eggløsning så vet du det! Ferdig med gu og hun vil prate litt til. Spør igjen om hun ikke skal skrive ut p-piller til meg for det var kommet noe nytt. Jeg takket nei, men gikk med på at hun kunne skrive ned navnet. Forklarte også hvorfor jeg ikke ville ta i mot. Da jeg gikk ønsket hun meg lykke til med å bli gravid.

For å si det sånn, han jeg var sammen med da hadde jeg ikke sex med mer etter at jeg fikk satt inn spiral. De smertene jeg fikk av spiralen og forholdet som ble ødelagt bare noen uker etter denne kontrollen passet ikke helt med sex. I dag er jeg lykkelig over at jeg aldri fikk barn med han.

Jeg tenker litt på at jeg og samboeren bare har vært sammen i 7mnd og vil prøve å få barn allerede. Til gjengjeld har vi kjent hverandre i haugevis av år. Det har alltid vært sånn at vi vet hva den andre tenker og han får meg til å smile uansett hvor sliten og utenfor jeg er. Når jeg ser han blir jeg lykkelig. Han har alltid vært der for meg. Vi har alltid kunne snakke om alt... Jeg bare vet at jeg vil være med han resten av livet. Fælt å si det, men i tidligere forhold så har jeg alltid tenkt på han og tenkt at det er jo egentlig han som er den rette for meg. Men siden han aldri var klar og det aldri passet seg så ble det jo liksom noen andre og jeg prøvde å satse med dem. For mannen min var litt dust sist gang vi prøvde, men det har vi lagt bak oss :) Jeg er så lykkelig og forelsket fremdeles, samtidig så kan jeg enda ikke tro at det er sant at vi faktisk nå er sammen. Litt små redd innimellom for at han skal finne ut at han må leve litt til først, men nå prøver vi på barn på hans initiativ så da stikker han vel ikke? Det er endelig oss to <3

Men han er jo en litt håpløs mann også.. Så nå syns jeg han har sovet lenge nok! Går og vekker han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...