Gå til innhold

Bør tamponger/bind være gratis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med papiret til runkingen min? De fleste kvinner spruter ikke når de runker, men det gjør alle menn. Hvis vi tvinges til å sprute i do hver gang,s å forverres livskvaliteten vår. Så det er bare rett og rimelig at staten sponser kleenex/papir.



Anonymous poster hash: 52021...204
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bind og tamponger vært dekt av det offentlige, ville dere hatt fritt valg mellom den gamle bleievarianten fra Saba. Alle nymotens diskrete greier med og uten vinger, ville vært en fjern drøm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som tittelen sier. Synes du myndighetene bør gi bind, tamponger eller mensenkopp gratis til menstruerende kvinner? Det er jo en naturlig prosess som alle menstruerende kvinner bruker mye penger på i løpet av livet sitt, uten at de har noe valg om hvorvidt de vil ha mensen. Redskaper til mensentiden er jo ganske nødvendig å ha, så for de som har lite råd er det litt av en utgift som kommer ekstra for kvinner i forhold til menn.

Anonymous poster hash: 19a80...b45

Bør dopapir være gratis?

Det er tross alt en naturlig prosess å drite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, betaler vi ikke nok skatt fra før av?

Når utlendinger får gratis opphold i landet, hvorfor skal ikke kvinner få tamponger o.l gratis? Btw, hadde det ikke vært for at kvinner faktisk FÅR mensen, så hadde ikke du og jeg sittet her akkurat nå ;-)

Anonymous poster hash: 1cf22...0b2

Må man betale for å være i et annet land?

Jeg antar jeg får regning snart, for jeg har ikke betalt mitt forrige opphold på harryhandel.

Hvor mye koster det å være i typ Finland, én dag?

Er det dyrere eller rimeligere enn Tyskland?

Hvor mye tar Sverige for å få komme dit én dag?

Jeg har jo allerede vært der, uten å ha fått faktura.

Er det ukesrabatt?

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da kunne de heller hatt gratis bleier til barn enn bind og tamponger til damer. Hva utgifter er det med hensyn til mensen? 60 kroner i måneden for bind/tamponger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nei. Vi har bedre ting å bruke skattepengene våre på.

Når vi har fått system på helsevesenet, sørget for at gamle tante Olga får skikkelig mat på sykehjemmet og at hun får komme opp av senga og vaske seg hver dag, samt fått togdekning i nordre halvdel av landet, mer penger til politi, velutbygd kollektivtrafikktilbud og brukbar veistandard - da kan vi muligens begynne å prioritere gratis tamponger. Men antakelig ikke.

Har dere så god råd at dere tåler å betale de ekstra skattekronene som trengs for å holde halve befolkningen med tamponger og bind, så kan dere heller starte en egen tampongveldedighet.

Har dere ikke så god råd, så har dere heller ikke råd til den skatteøkningen som kreves.

Anonymous poster hash: 9a483...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Da kunne de heller hatt gratis bleier til barn enn bind og tamponger til damer. Hva utgifter er det med hensyn til mensen? 60 kroner i måneden for bind/tamponger?

Jeg bruker ca 80 kr i mnd, det er 33600 kr til bind og tamponger i løpet av mine fruktbare år (har ikke trukket fra evt svangerskap og evt hormonell prevensjon hvor man kan utsette/ikke ha mens).

Helt overkommelig, spør du meg. Det er andre ting staten burde dekket lenge før dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Libresse eller noe en gratis medlemsklubb der man får tilsendt en del bind/tamponger og?

Neppe nok til vanlig forbruk og tror det er beregnet til ungdom, men mener å huske at venninner en gang k tiden fikk tilsendt slikt hvertfall.

Anonymous poster hash: 3533f...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det burde være noe mer stipend til kvinnelige studenter! Evt. at de kan hente gratis bind/tamponger et sted. Jeg blør en del, og lenge, og kan ikke bruke menskopp eller p-piller så jeg bruker faktisk en del penger på bind i løpet av et år.

Anonymous poster hash: 4e1a8...362

Kvinners krav og offermentalitet er HELT utrolig.

Jeg som mann burde vel da få mer stipend siden jeg som mann har behov for mer mat enn en kvinne (noe som forøvrig er en MYE større ekstra kostnad)

Anonymous poster hash: 8a44c...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg blir oppgitt !

Om Tamponger og bind er en dyr kostnad så er det mulig å kjøpe tøybind! disse kan vaskes sammen med undertøy på 60grader!

Det er også mulig å kjøpe menskopp

Å støtte til bleier fins i enkelte kommuner, men da til tøybleier.



Anonymous poster hash: 3338f...636
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

På 2/6/2015 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Det er jo mye press på kvinner å barbere andre deler av kroppen, så sånn sett er jo det noe kvinner trenger også. I min erfaring er det mye mer sosiale reaksjoner dersom en kvinne har hårete ben eller armhuler enn dersom en mann har litt skjegg.

 

Anonymous poster hash: 19a80...b45

skjønner hva du vil fram til , men menn får ikke "litt" skjegg. det kan blir ekstremt langt og stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...