Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Jeg leste det her inne et sted, at en ettårings fremste mål er å få tatt livet av seg. Man skulle nesten tro det når de holder på uten noen som helst forståelse for farer! :hoho: 

Jeg syntes det første året med to tette var beintøft. Og så plutselig... ble det slitsomt på en annen måte. Men når jeg ser dem leke sammen, eller storesøster passer på, da er det verdt det allikevel! :rodmer: 

Så bra! All hjelp er god hjelp. Moren min kommenterte det her om dagen, det var jo virkelig ikke rart at man bodde flere generasjoner sammen før, det trengs virkelig til tider!

Ja jeg kan lett tro at de vil utfordre skjebnen litt altså, maken til balansering og klatring.

Åå er så deilig og høre fra noen som har vært der jeg er nå. Må bare spørre,  ville dere ha de så tette?  :)

 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde ikke planlagt at de skulle bli så tette, jeg skulle få satt inn spiral i januar og fikk positiv test i desember. Men i dag ville jeg ikke gjort det annerledes! Og jeg kommer absolutt til å vurdere såpass tette om vi går for to unger til om noen år :) 

BBabytiden er slitsom :klem: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det er så gøy.. Baby vil ha pupp, baby får pupp. Baby blir sur fordi det kommer melk for baby vil helst suge på en pupp uten melk. Mora vil at baby skal ta sutt, baby bare brekker seg av sutten. Æsj.  Ond sirkel. Mora vil og at baby skal sove på mer fornuftige tider og ikke være lys våken kl 0256 på natta. Ekstra gøy er det når hun ikke finner roen og kaver og styrer verre enn verst.  Og de intense hylene som varer et sekund av gangen. 

Haha - skulle tro du beskrev datteren min :) Hun blir også rasende når det kommer melk i "smokken", og putter absolutt ALT i munnen bortsett fra sutt - den spytter hun ut mens hun brekker seg.

Jeg har sneket litt i dagboka mi, men står frem nå :vinke:

Har en datter på 5 måneder, og ønsker meg to supertette, selv om det ikke akkurat høres ut som plankekjøring slik du beskriver det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - skulle tro du beskrev datteren min :) Hun blir også rasende når det kommer melk i "smokken", og putter absolutt ALT i munnen bortsett fra sutt - den spytter hun ut mens hun brekker seg.

Jeg har sneket litt i dagboka mi, men står frem nå :vinke:

Har en datter på 5 måneder, og ønsker meg to supertette, selv om det ikke akkurat høres ut som plankekjøring slik du beskriver det :fnise:

Hei og velkommen her :)  Hehe ja kunne gjerne hatt en melkepupp og en kosepupp. Storesøster tok heller ikke sutt,så vi klarer tydeligvis ikke lage slike babyer. Lurer på hvor lenge jeg gidder prøve og gi ho sutten, hehe.

Altså,  i helgene er det veldig overkommelig med to tette, for da er mannen hjemme. Men ja, foreløpig er det litt mer krevende enn jeg faktisk trodde! Men veldig koselig og. Mammahjertet smelter når storesøster skal kose med lillesøster.  :) og har absolutt troen på at det vil bli bedre :) 

Hvor tette tenker dere? :)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen her :)  Hehe ja kunne gjerne hatt en melkepupp og en kosepupp. Storesøster tok heller ikke sutt,så vi klarer tydeligvis ikke lage slike babyer. Lurer på hvor lenge jeg gidder prøve og gi ho sutten, hehe.

Altså,  i helgene er det veldig overkommelig med to tette, for da er mannen hjemme. Men ja, foreløpig er det litt mer krevende enn jeg faktisk trodde! Men veldig koselig og. Mammahjertet smelter når storesøster skal kose med lillesøster.  :) og har absolutt troen på at det vil bli bedre :) 

Hvor tette tenker dere? :)

Vi begynner å prøve fra januar av, da er snuppa 6 måneder gammel. Men i og med at hun ble til med prøverør, har vi ikke allverdens tro på å få det til på egen hånd ;) Dersom intet skjer i løpet av et halvår, går vi nok for en IVF-runde til.

Det virker jo skikkelig krevende å håndtere to så små, når babyen krever det den gjør og størstemann ikke egentlig er så stor, og ikke skjønner hvorfor ikke hun er senteret i mammas univers slik som før. Men jeg har troen på at både foreldrene og barna får veldig mye igjen for det til slutt :) Jeg har en bror som er halvannet år yngre enn meg, og vi har hatt så utrolig mye glede av hverandre oppigjennom, til tross for at vi egentlig er veldig ulike! Og fra vi var ganske små kunne vi leke sammen uten alt for mye intervensjon og oppsyn, slik at mamma og pappa fikk seg noen halvtimer fri her og der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei Blomst! Jeg skjønner ikke hvor dagboken din ble av i mine innlegg, men forsvant gjorde den tydeligvis. Godt nyttår! Håper julen har vært fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Se det, da var det plutselig over 2 mnd siden oppdatering! Jeg orker ikke skrive lange innlegg på tlf, og har hatt lite tid til og ta frem monsteret av en pc og faktisk skrive. Men tenkte jeg skulle skrive litt nå!

Lille E har rukket og bli 3 mnd, og ting begynner og bli bedre. Det skal sies at det er storesøsters fortjeneste og ikke lillesøster. For lille E er nemlig en baby av en slik karakter at hun sjelden vil ligge alene verken i våken eller sovende tilstand. Ikke legger hun seg kl 19 heller som babyer, ifølge nettet, skal i en alder av 3 mnd. Hun har for øvrig gått fra og ta kvelden mellom 01-02 til mellom22-00. Så egentid har vi lite av.

Hun spiser når hun vil, tar ikke smokk og kan ligge alene bittelitt på dagen. Da har mor tid til og ta seg litt frokost. Noen ganger må hun bli litt sinna før jeg tar henne opp av grinda, men som et menneske som trenger mat og dopauser må det bare bli slik av og til!

Hun sover lite på dagen, og enda mindre etter at lillesøster har kommet hjem fra bhg. Prøvde i dag og ha henne i kjelleren og trille henne i søvn, men sov kanskje ti minutter før hun heller ville sove på en av oss voksne. Hun kan likevel slå til med 5-7 timers sammenhengende søvn på natta, så litt slack gir hun meg.

Hun er likevel verdens søteste baby, med sine 7 kg. Ser ut som en lite budda. Har lagt ut bilde på ig for de som følger meg der.

Storesøster er tydelig glad i lillesøster og vil kose og klemme ofte. Smelter mammahjertet mitt! :) Så selv om egentid er et fremmedord og søvnen er så som så så skal det sies at jeg koser meg! Men dagene flyr og det er nesten skummelt og tenke på at hun er over 3 mnd alt! Plutselig står hun som konfirmant :ohmy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosenrød skrev:

Kan jeg få følge deg på insta? :-)

Sender deg pm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese oppdatering fra dere :Nikke:

Litt kjedelig med disse babyene som ikke følger bruksanvisningen, flaks at de er søte! Og godt at storesøster bidrar til en litt lettere hverdag. Å ha de så tett må jo være utfordrende nok i seg selv. Godt å lese at du koser deg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Testene er svaaaake, noen til og med positive etter fristen.  Men jeg tar en sjanse og skriver ett innlegg her jeg.  Egentlig mest for å kunne lufte tankene mine litt. Bare det å skrive det virker litt feil. Gravid? Meg?

Jeg har jo hele tiden hatt lyst på tre barn, men mannen har vært litt tilbakeholden.  Likevel så tror jeg han syns dette er ok. 

Men ja, litt om meg. Meg og kjæresten min har kun noen dager igjen før vi har vært sammen i 10 år. Har to jenter på snart 3,5 og rett over 2 år. Så de vil være fylt fire og straks 3 når baby kommer.  Hektisk? Tja,men såå verdt det :)

Lite symptomer men det jeg følte fikk meg på tanken på graviditet var ømme pupper. Noe jeg aldri har. Og tidvis murring. Tror jeg er 9 eller 10 dpo og foreløpig termin er 30 august 18! 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, FruN skrev:

30.august er en fin dag :nigo: 

Gratulerer!

Takk! Har du god fødeerfaring den datoen kanskje?:)

1 time siden, malicious skrev:

Oh, gratulerer så masse! :) (får jeg lov til å si det?!)

Takk!!:) Jadu får lov,under tvil.  Hehe neida,men er testen sterkere imorgen så skal jeg slappe litt mer av. Er jo min egen feil som tester så innmari tidlig 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, blomst12 skrev:

Takk! Har du god fødeerfaring den datoen kanskje?:)

Takk!!:) Jadu får lov,under tvil.  Hehe neida,men er testen sterkere imorgen så skal jeg slappe litt mer av. Er jo min egen feil som tester så innmari tidlig 😣

Vil si det :jepp: Minstemann kom den datoen :) Jeg ble satt i gang 29., men ingenting skjedde før på ettermiddagen den 30. Da hadde jeg og søstera mi gått tur i byen og spist skikkelig søppelmåltid få timer før fødselen startet. Plutselig gikk vannet, og på drøyt halvannen time senere var han ute! Rakk såvidt å komme inn på fødestua :fnise: Rakk ikke noe form for lindring, men det gikk fint, for husker bare at det føltes heftig, ikke vondt! Samt følelsen av at det var mer som ville ut :fnise: (sorry om det blir litt tmi :P ) 

Håpe på sterkere test imorra da! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruN skrev:

Vil si det :jepp: Minstemann kom den datoen :) Jeg ble satt i gang 29., men ingenting skjedde før på ettermiddagen den 30. Da hadde jeg og søstera mi gått tur i byen og spist skikkelig søppelmåltid få timer før fødselen startet. Plutselig gikk vannet, og på drøyt halvannen time senere var han ute! Rakk såvidt å komme inn på fødestua :fnise: Rakk ikke noe form for lindring, men det gikk fint, for husker bare at det føltes heftig, ikke vondt! Samt følelsen av at det var mer som ville ut :fnise: (sorry om det blir litt tmi :P ) 

Håpe på sterkere test imorra da! :duskedame:

Spennende!!:) har hørt mye forskjellig om igangsatte fødsler! Men helst at de er lange ofte! Bra å høre det finnes greie fødsler og :)

 

Litt skuffa idag,tror streken kom innenfor tiden (a1 test), men den er så svak!! Så nå tenker jeg at det er en kjemisk eller noe? Æsj! Kanskje jeg får sterkere på kvelden? 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste er helt tørket opp og er fra kl 12 igår. Den nederste er morgenurin idag. Føler den er svakere idag?

Hadde noen andre hatt samme oppplevelse hadde jeg sagt at de burde teste om et par dager igjen. Men når det gjelder seg selv blir man jo helt tullete og vil teste hele tiden. Men jeg kommer nok til å teste ikveld og 🙄 

15132376825011686597594.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...