Gå til innhold

Jandias tankerom


Jandia

Anbefalte innlegg

Sorry, alle tankene jeg hadde om at de som sa de var kvalme i begynnelsen av graviditeten!!

Sorry... jeg tror dere, og jeg legger meg flat, for fyttikatta så kvalm jeg har vært i dag. Ikke slik at jeg har måtte spy, men konstant kvalm. Og så har jeg sinnsykt lyst på mat, hele tiden, men får ikke ned noe fordi jeg er kvalm... Eneste som hjelper er salte drops. hmmm. Så nå har jeg sår munn etter alle dropsa.

ugg... Og mannen bare ler han, "dette har du valgt selv..." Pokker, hvor er den symptatiske siden hans nå? Jaja, skal vel ikke klage, jeg klarer å sitte og stå og gå og egentlig gjøre alt, bare utrlig kjedelig å gjøre det mens man er bittelitt kvalm...

Vel vel. Ferie er godt.

Mandag om en uke skal jeg til legen for første gang (ikke første gang da, men første siden jeg fant ut at jeg var gravid). Vet ikke hva som kommer til å skje, og jeg som ikke liker leger (egentlig bortsett fra min, for han er så kjekk... )... Gruer meg som bare det. Men, det går vel bra. Han er jo kjempesnill (og kjekk, sa jeg det??)

I morgen er det U2-konsert, og det gleder jeg meg utrolig mye til. Blir sikkert veldig bra.

Hmmm, har kake i kjøleskapet og fikk plutselig veldig lyst på. Får løpe og hente før kvalmen inntar meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

ville bare innom å si hei til deg.

Håper i kvalmen vedvarer så lenge, men det er iallefall tegn på at du er gravid :)

:troest:

Nattaklem fra Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for hilsen i dagboka mi :) Gratulerer masse med spire i magen!v Det blir spennende å følge med på deg i tiden framover!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne babyen min kommer til å bli den kruttønna. Jeg ETER jo bare sterke ting. hehe, dundersalt går rett ned, og chillienøtter er det beste for kvalmen min altså. hehehe... Og ja, chillipølser. Og ja, sterk tacosaus. hmmm...

:kjempesinna:(ikke sinna, bare supersterk og full av krutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Ville bare legge igjen en hilsen til deg i dag som gjestene har gått. Så trist når alle drar for da blir det så stille.

Kanskje det blir en tur til ekeberg i dag på grillfest, men vet ikke enda. Bussen jeg skulle ta mens samboern kjørte familien inn til oslo gikk ikke alikevell. BONDELAND......... Kan ikke bussen gå som vanlig rundt omkring som andre steder.... :sur:

Håper du har en fin kveld.

Klem fra Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har man vært gift 1 år.

Skulle gjerne gjort noe romantisk eller noe annet i dag, men... formen er ikke på topp og så regner det og det er kaldt og guffent ute. Jaja, får ta det igjen når vi reiser på ferie om en mnd tid. Da er det mulig vi drar til California. Så fremst noe ikke skjer med meg og spiren så drar vi... Det gleder jeg meg utrolig mye til.

I dag er jeg emosjonell. Sett filmen Finding Neverland nå, med Jonnhy Depp. Utrolig fin film, og jeg grein stort sett hele tida...

I morgen skal jeg til legen. Gruer meg såå sinnsykt mye. Vet ikke hvorfor, men... mannen kan ikke være med heller. Ugg ugg, går vel bra vil jeg tro.

Og som om det ikke var nok, ferien er over. I morgen tidlig klokken 5 begynner jeg på jobb igjen. blææææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lene!

Takk for det.

Nei, vi feirer ikke noe særlig. Jeg er ikke helt på topp og dessuten er det dårlig vær og jeg skal grytidlig opp, så... legger en liten demper på hele greia. Vel vel, vi tar det igjen senere.

Men nå må jeg ha mat!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går. Ble vel egentlig bittelitt skuffa. Han hadde nesten ikke tid til meg. Ble liksom; "ja hva kan jeg gjøre for deg? Å du er gravid, ja gratulerer, planlagt? Ja gratulerer..." Og så ble det bare skrevet ned masse ting om helsa mi og så tok sykepleiern masse blod fra meg. Var vel ute av rommet i løpet av ti minutter. Dumme meg burde jeg bare spurt om de tingene jeg lurte på, men han var jo så stresset at han ikke hadde tid til å se på meg. Nå skal det jo sies at det var første dag etter ferien og lang kø, men likevel...

*sutre sutre*

Nuvel, skal tilbake om 3 uker for å sjekke hjertet. DET gleder jeg meg til. Da skal jeg ha med meg mannen også, og han er ikke den som er redd for å spørre om ting. hehe

Men litt deilig var det jo å ha vært der da, fått liksom første timen unnagjort. Og han var jo hyggelig mot meg da... bare jeg som er litt sutrete.

Nå har jeg nettopp vært og snakka med sjefen min og fortalt om situasjonen. Hun ble glad, og sa at det ikke akkurat kom som noe sjokk. hehehe. Gjør det vel neppe på noen. Har jo vært ganske åpen om at jeg vil ha barn, så... Sjefen var veldig hyggelig og ba meg om å ta vare på meg selv, og si fra når jeg ikke orka mer. Da skulle jeg få andre ting å gjøre. Og det vet jeg jo. Er ikke noe prob, men akkurat nå orker jeg ikke skifte jobbtype. Får se hvor lenge jeg kan gå slik jeg gjør.

Har utrolig lyst til å fortelle mamma nå, og om hun kommer nedover om et par uker så forteller jeg det. :-) Svigermor har også sine mistanker. hehehe...

Jaja, i kveld blir det tacokveld med jentene. Det blir koselig. Gleder meg. Ikke til å spise, for nå er jeg mektig matlei...hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra min svigersøster; "Bestemor på heimen har fått det for seg at dere skal ha barn, og alle gratulerte min mor som kom på besøk"...

hehehe, greit nok at dama har alzheimers og er litt tullete, men hun har aldri blitt fortalt at vi skal ha barn... de skulle bare visst hvor rett hun har. hehehe

Neste helg skal vi fortelle det til foreldra våre. Gleder meg sinnsykt. Tror de blir veldig glad... Er jo det første barnebarnet i familien, til begge.

Nå er jeg over 9 uker på vei, og jeg er utrolig nervøs for at det skal skje noe.

Men håper håper og ber om at alt må gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og en annen ting; i slutten av august drar jeg og mannen til vestkysten av USA. Skal kjøre rundt i 2 uker. DET blir deilig det. Helt fantastisk deilig. Gleder meg noe vannvittig. Var innom reisebyrå forrige dagen, og vi har fått et godt tilbud. Tror kanskje vi slår til på det. jihaaaaaaaaaaa....

Nå lages det boller. namnamnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Fant ut det er jo lenge siden jeg skrev inni her jeg nå :( Det må jeg bli flinkere til, selvom jeg synes det er riktig hyggelig med privat melding også :)

Hygg deg i Kristiansand og syng med :) Hehehe. Lurer på hvordan de ser ut i dag jeg.

Klem fra Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ville bare gi deg en :klem: og håpe at formen din blir bedre! Ja tenk 11 uker, sånn at det begynner å synes på deg snart :) Også får vi håpe at den holder seg fast resten av ukene, så dere får en liten en 11 mars :) og at jeg snart også får en så vi kan treffes og trille sammen :)

:klem: fra Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Formen er slettes ikke bra, kvalm hver J##¤¤ dag... Har enten ikke dratt på jobb, eller gått hjem tidlig denne uka. Fryktelig slitsomt, spes på en jobb som min, hvor de er avhenig av meg... ugg. Men men, snille ledere som har litt forståelse.

Og som om det ikke er nok, nå skal jeg på fjelltur HELE helga. UGG!!! SKjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut. Vel vel, gubben skal bære alt, jeg skal bare gå. hmm...

Og neida, turbuksa mi passa IKKE da jeg prøvde den i går. Litt småkrise, så det endte med at jeg måtte bytte med mannen. :sjenert:

Takk for klemmen Lene. Skriver nok en mail når jeg kommer hjem. Nå må jeg sove en timestid før jeg blir henta.

Kos deg maaaaaaasse i helga da, så snakkes vi. Og da har jeg sikkert masse å fortelle... hehe

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei vennen.

Har du lagt dagboka på is??? DU er mere aktiv i dagboken min enn i din :) Hyggelig det altså, derfor må jeg være snille og legge igjen en til deg :)

Håper du får en fin fin, helg

:klem: Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt boka på is nei!

Tror ikke det... har bare ikke orka skrive noe. hehehe.

Og så har jeg litt glemt det av. :sjenert:

Men, livet går sin gang her i stuen.

Siden sist har:

* jeg og mannen vært på ferie i statene i 2 uker. Utrolig deilig.

* Vært på flere kontroller hos legen og fått høre den nydelige lyden av et lite hjerte som slår... *sukk*

* bestilt time hos jordmor (mandag klokken 8)

* fått time til UL... HURRA!!!!!!!!

* Jobba mye

* Sovet myyyyyyyyye

Akkja... ellers så har ikke magen vokst, ei heller blitt flere kg tyngre. Bra er jo det, men skulle gjerne hatt en litt mer gravid-mage.

Nå får det holde. Nå skal jeg se Beat for Beat, og etterpå Lost. hehehe

Klem klem og takk til deg Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er vi over halvveis, :hoppe::reise:

og det lille hjertet slår fremdeles veldig godt.

Den bittelille inni her har blitt ca 17 cm. :babysmokk:

HELT uvirkelig faktisk, og helt fantastisk...

*sukk sukk og atter sukk*

For tiden nynner jeg på denne;

Nå lever den av seg selv

Jeg gjorde det med vilje

Men jeg kan'ke helt forstå det

At det virkelig er min skyld

At magen din er stor

For jeg var nesten sikker på

At noe var i stykker

Slik at jeg nok ikke

Kunne gjøre magen din stor

Det dreier seg jo bare ikke

Om no' vanlig mage

For nå lever den av seg selv

Og bestemmer sine egne sprell

I min egen mage

Er det mange rare følelser

Som er veldig nervøse

Nå som magen din er stor

Forstår jo ingenting

Ha'kke kjøpt no' giftering

Nå sitter du ved siden av meg

Med en mage som er stor

Og jeg føler meg stolt

Og jeg føler meg rar

Når jeg ser på deg

Og den magen du har

For der er en som vil gi et svar

På hvordan det vil bli å bli far

Det er'ke rart at man føler seg dum

Når man er mann

For det som jeg har gjort med deg

Det går ikke an

Det fins mange folk som lager

Ingen søte store mager

Dette er så store plager

Det fins hjerter som blør

Og jeg håper hele tiden

At alt skal gå så bra

For jeg orker ikke hate

Denne sangen til jeg dør

Det dreier seg jo bare ikke

Om no' vanlig mage

For nå lever den av seg selv

Det dreier seg jo bare ikke

Om no' vanlig mage

For nå lever den av seg selv

Det dreier seg jo bare ikke

Om no' vanlig mage

For nå lever den av seg selv

Og bestemmer sine egne sprell

DeLillos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei hei vennen :)

Ville bare legge igjen en hilsen i dagboken din jeg nå. Så lenge siden jeg var innom. Dårlige meg....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...