Gå til innhold

Dersom du hadde startet " frueblogg" eller "ektemannblogg", hvordan ville det sett ut?


absinthia

Anbefalte innlegg

bartenderfrue.... Det klinger ikke så veldig ;)

Pubfrue kanskje ;)

Anonymous poster hash: 3e621...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansatt hos meg-frue. Mannen jobber i et firma som jeg eier.

haha, kunne kanskje blitt en ok blogg ?



Anonymous poster hash: a2314...d82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Litt Bridget Jones, altså! ;)

Kun hvis jeg kan få bytte ut Colin Firth Hugh Grant med Michael Fassbender :strix: og Richard Armitage :hjerter: , og jeg slipper å synge. Grusom julegenser har jeg allerede :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Snart) byggingeniørfrue (noen ville kanskje foreslått "rullestolbrukerfrue", men det føler jeg blir veldig feil siden forloveden min er så mye mer enn rullestolen sin og funksjonsnedsettelsen egentlig ikke preger livet vårt veldig).

Typisk dag i det "glamorøse og spennende" livet vårt:

Han står opp først og vekker meg når han er ferdig på badet. Innen jeg er ferdig på badet er han ferdig med frokosten (som stort sett består av et yoghurtbeger og en kopp svart kaffe) og sier hade til meg før han drar på jobb - en svært så glamorøs kontorjobb hos en av de store utbyggerene. Jeg spiser en tilsvarende glamorøs frokost som forloveden - hender jeg spriter opp yoghurten med litt müsli - før jeg setter kursen mot min glamorøse jobb som kjøkkenkonsulent. På ettermiddagen er han stort sett hjemme litt før meg og er jeg riktig heldig har han satt i gang med middagen før jeg kommer hjem (er ikke alltid jeg føler meg heldig siden jeg stort sett må rydde når han lager maten og han er et rotehue på kjøkkenet). For tiden består fritiden vår stort sett å holde styr på husbygging og bryllupsplanlegging - ispedd litt TV-titting og boklesing og en og annen restaurantmiddag.

Føler absolutt ikke at en blogg om hverdagslivet vårt ville vært veldig interessant for andre å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YOLOFrue- en beretning om alle opp- og nedturene under dyna :biggrin:



Anonymous poster hash: 0dee4...ea5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgssjeffrue.

Hadde nok handlet mest om hva jeg studerer og mine deltidsjobber ved siden av studiene.
Har ikke den fjerneste anelse om hva mannen driver med på jobb, annet enn å lage tilbud og få ordre og slikt. Vet ikke hva han selger, men vet som regel i hvilken by han befinner seg når han må være med på møter om ting jeg ikke forstår.

Dagens innlegg ville blitt noe slikt som dette:

Våknet uendelig tidlig av at mannen dro på jobb. Han hadde på seg stripete sokker til den grå dressen. Spenstig <3
*bilde av stripete sokker, grå dressbukse og brune sko*

Selv måtte jeg gå for en avslappet look, siden jeg gjorde et tappert forsøk på å hoste opp lungene, men fikk krøll på organene et sted på veien og kastet opp mageinnholdet i stedet.

*bilde av meg selv med bustete hår, tårer i øynene, pysjbukse og singlet*

#nomakeup

Planen for dagen var egentlig å takke ja til en kort ekstravakt i kveld, men oppkast gir meg 48 timers karantene, så da bruker jeg dagen på å lese istedet.

*bilde av en kopp te, markeringstusjer, stygge notater og et par skolebøker*

Mulig jeg klarer å komme på en god middag i løpet av dagen, så mannen slipper å være sulten så alt for lenge etter jobb. Omgangssyken til tross, mannen må ha mat! Det er jo ikke så ofte han er hjemme på en torsdag ettermiddag, så jeg vil jo vise at jeg setter pris på han ved å lage et godt måltid.
Tipper det blir toast. Det klarer vi jo begge å lage og det er så utrolig godt <3

*bilde av oppskjært brød, tomater, ost og skinke*

Nå må jeg prøve å forstå litt av det som står i bøkene.

Snakkes senere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ansatt hos meg-frue. Mannen jobber i et firma som jeg eier.

haha, kunne kanskje blitt en ok blogg ?

Anonymous poster hash: a2314...d82

Jeg hadde lest. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-studentogdeltidsjobbsomvekterfrue :fnise:

Bloggen ville tatt utgangspunkt i den lille, slitne studenthybelen vår med møbler fra 70-tallet. Rot overalt. Pengemangel aka "studentfattigdom". En katt som klorer på vegger og lager faenskap i en bolig som vi ikke eier. Prokastinering til tusen. Herregud for en trist blogg det ville vært.

Nå har jeg forøvrig en blogg, men det handler heldigvis ikke om meg og mannen :P



Anonymous poster hash: f5ab1...08e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansatt hos meg-frue. Mannen jobber i et firma som jeg eier.

haha, kunne kanskje blitt en ok blogg ?

Anonymous poster hash: a2314...d82

Haha, høres bra ut for meg!

Anonymous poster hash: f5ab1...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansearbeiderfrue, kunne fortalt om lange dager alene hvor han er på jobb og redder liv (les: sitter i sofaen og venter på oppdrag 90% av tida), kjæresten kommer hjem og forteller om hvilke kroppsvæsker han har rørt siden sist vi traff hverandre, jeg finner veneflonspisser (innpakket heldigvis!) og andre lignende saker overalt i leiligheten. Så spør han gjerne om jeg kan kjøpe inn plaster med Hello Kitty eller Biler på, fordi det er så mye gøyere å gi til barn enn ordinære plaster.

Ellers består hverdagen vår i glamorøse takeaway-middager fra den lokale burgersjappa, store mengder klesvask med tanke på at vi bare er to personer (uniformene) og om jeg er heldig har kjæresten kjedet seg sånn hjemme alene mens jeg er på universitetet at han har vasket ned hele leiligheten.



Anonymous poster hash: 71ef1...490
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig.

For min del ville det vært teknologirådgiver-frue, og dagene går i at han drar på jobb og gjør masse ting jeg ikke skjønner, for så å komme hjem. Kanskje jeg må korrekturlese noen dokumenter eller mailer, men for øvrig er jeg fint lite informert om hva han driver med.

Nå har jeg jo faktisk en liten, upretensiøs blogg, som trives godt nede på 817. plass på Blogglisten... men før jeg startet bloggen var jeg inneforstått med at hvis jeg skulle skrive, måtte det bli en blogg om nettopp meg og mammalivet. Ikke utleverende detaljer fra verken mannens eller barnas liv, for det er ikke deres valg. Og jeg synes det er like rart å definere seg selv ut fra mannens yrke som det er å kle opp ungene i moteklær og ta bilder av dem. Ikke har vi spesielt spennende hverdager heller, og frokosten min er ganske ordinær og overhodet ikke noe å ta bilde av :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå: Data-et-eller-annet-frue

Ekser:

Truckførerfrue

Ingeniørfrue

Rørleggerfrue

Hahaha!

Siden jeg er student, og han jobber hjemmefra, varierer dagene:

Våkent egentlig klokken ni i dag, men orket ikke å stå opp før klokken elleve ---såååå unvalig for meg, som står opp klokken seks for en ioggetur (løgn). Deretter bakte jeg (frosne rundstykker fra pakke) rundstykker til meg og min kjære. Så dro jeg på Ikea for å kjøpe at de hadde i hvitt og sølv (kjøpte plastunderlag til kontorstol). Jeg spiste så absolutt ikke kake i kafeteriaen, nei (løgn). Men spise en makron på vei hjem og ble sevlfølgelig stappmett.(løgn).

Endret av sol87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg bumper, fordi jeg gjerne skulle hørt mer om de imaginær frue og mann bloggene på forumet :-)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikersamboer her også.

I dag spiller han reunionkonsert med sitt gamle band som var litt kjent, så da blir det å stå opp megatidlig på morgenen for å kjøre halve England på langs, sitte og se på soundcheck mens jeg drikker baren tørr og bartenderne ber meg ''cheer up''. Så ut og treffe gamle kjente og se på ManU-kamp, så stå i publikum med kjærestens familie mens andre jenter sikler på ham og prøver seg og fulle menn prøver seg på meg for de tror jeg er uten mann, så pakke ned og kjøre halve natta og håpe vi rekker litt av julaften hjemme. 

Og i dag er egentlig en spennende dag. Vanligvis skjer dette på pub med fullt av fulle folk og jeg blir heller hjemme og studerer/spiller playstation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere: Fotograffrue. 

Nå: Bokbinderfrue. Fordi no er eg singel og då brukar eg min eigen utdanning. 

Dagen startar med frokost før eg drar på skulen og binder bøker i fire timar. Så er det lunsj som antakelegvis er kjedeleg. Så ein ekstra tre timar med bokbinding før eg drar heim og eter middag. Så drar eg enten på strikkekafe (utan strikking), tilbake for å binde bøker eller speler D&D med rollespelgruppa mi. Enkelte innlegg ville berre bestått av kva me har gjort i rollespelgruppa og masse internvitsar. :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mekanikerfrue.

Bloggen ville bestått mest i håndarbeid, jobbsøking, start av foretak, hest , boktips og film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka før jul har jeg vært litt irritert over at han har overlatt alle juleforberedelser til meg, så nå kunne jeg vært tilbøyelig til å kalle bloggen Prokrastinatorfrue eller Rotekoppfrue, men sånn til vanlig ville det vært Salgssjeffrue.

I mitt tilfelle ville det dreiet seg mye om alle de sene middagene vi spiser på grunn av hans lange arbeidsdager. Antakeligvis kunne jeg slått til med mye bra matblogging under tematikken «middag for én» som følge av hans mange reiser. På den positive siden kunne jeg hatt give-aways der premiene hadde vært profileringsgreier, både ting han mottar fra leverandører og ting han selv gir til kunder. Regner med dere ville blitt skikkelig lykkelige over kulepenner, reflekser, minnepinner, kaffekopper, pastillesker, karameller og T-skjorter med firmanavn på :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamerherre

I dag sto jeg opp, slo på Nintendo Switch og spilte litt Super Mario Odyssey. Etterpå så dro jeg på kinarestauranten og dro hjem og spiste kinamat til Home and Away, etter jeg hadde spist meg mett så ble jeg søvnig så jeg satt på musikk kanalen og sovde i 2-3 timer. Når jeg sto opp så surfet jeg bare på mobilen ut kvelden til jeg sovnet.

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje oppdatere lydteknikerfruebloggen, siden det er snart 3 år siden sist. 

Billedserien om oppussing av 2. etasje hadde oppdatert med 3 ferdigmalte rom, trappegang og loftsgang, litt ommøblering og at det største rommet, fortsatt var fullt av rot og umalt. Det uplanlagte verket med moderne kunst av sprittusj på et par skapdører vitne om at yngste beboer er relativt geskjeftig. 

Så ville det nok  kommet en serie med oppskrift på såper og såpekoking.

Det meste ville nok gått på forsøk på å minimere tidsklemma og på forsøk til å få tid til å drive med hobbyprosjekter og familieaktiviteter, uten faktisk å få gjennomført det. 

Muligens en festlig liten video, der en uidentifiserbar 2,5-åring, synger Ironmaidenlåter for full hals og en litt større bror som synger " Shiny" fra Vaianafilmen på Norsk, engelsk og hindi ( takk til youtube for å inspirere til språkinteresse) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...