Gå til innhold

Lillebror er her, og familielivet er komplett!


Shiver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

I det siste har alt vært veldig bra egentlig. Sånn bortsett fra sinnsykt bekkenløsning/symfyseløsning enkelte dager. Skikkelig au er det altså! Dagen det var absolutt verst gjorde det så vondt å bare tråkke ned på foten. Går litt bedre nå da, men jeg merker fort at det gjør vondt. Om et par uker skal jeg jobbe 50 %, og jeg er veldig usikker på hvordan det vil gå. Men jeg må jo nesten prøve! 

L er så utrolig morsom for tiden! Hun har alltid vært veldig blid, og vi får kommentarer på det hele tiden! Hun kan jo sine ting rundt oss, men generelt er hun sinnsykt blid hele tiden. Jeg klarer ikke helt å forstå at det er personligheten hennes, jeg er i grunn en litt grinete person.... Haha. Uansett, hun gliser med hele ansiktet, og tuller skikkelig med ting. Nei er også blitt et favorittord. Noen ganger passer det å svare nei, andre ganger ikke. Jeg kan si sånn "Så søt du er", og så svarer hun "nei" og rister på hodet. Veldig søtt, men er litt tidlig med dårlig selvtillit syns jeg :P 

Ellers så har jeg funnet den perfekte vogna! Bare så synd at den koster 15 000 kr!!! HJELP! Mannen er ganske bestemt på at vi skal bruke den vi har fra før. Vi har brio smile, og jeg har vært veldig fornøyd med den. Jeg liker at den ikke er så stor, er superenkel å bruke i butikker og på alle slags veier egentlig, også er både bagen og setet ganske høyt oppe. Jeg har sett mange vogner hvor unga omtrent sitter på bakken i sportsdelen, og de liker jeg ikke. Men så er det jo det at L ikke er så veldig gammel når vi får en til da. Også har jeg begynt å tenke litt på om hun skal være redusert i barnehagen det året jeg/vi er i permisjon (har ikke tenkt helt på hvordan vi skal løse det enda, men jeg er ganske sikker på at det må bli 80 % dekning denne gangen), og da må jeg jo ha en vogn jeg kan ta med begge i! Og bugaboo donkey duo er vognen! Den kan jo slås sammen så jeg bare kan bruke den med den lille alene, eller tas ut så jeg kan ta med begge på tur. Er jo helt genial, men så fryktelig dyr a gitt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan komme unna med å skulle bruke så mye på vogn, vi har egentlig ikke råd til det. Men den er perfekt, spesielt siden min største frykt er å skulle kjøpe en søskenvogn som ikke vil bli brukt. Denne VIL bli brukt uansett, siden vi har så mange muligheter med den! Huff, jeg må ha denne vognen altså... og jeg som i utgangspunktet ikke likte Bugaboo vognene en gang. Haha. Ikke spør meg hvorfor. Sikkert pga prisen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L er tilbake i barnehagen i dag! Merker jeg savner henne veldig. :rodmer: I starten ble det jo litt nedtelling til når hun skulle tilbake. Var jo så vant til å sende hun i barnehagen at det ble litt sånn "Hva gjør jeg nå?! Er jo ikke vant til å være hjemme med min egen unge!" Haha, huff. Men det har jo gått så fint! Litt slitsomt de dagene formen er dårlig og den dårlige selvtilliten kicker inn for jeg føler selv jeg er en kjedelig og sur mamma, men generelt tror jeg at jeg klarer meg fint. L er så blid, og det må jo bety at jeg gjør noe riktig? Håper på det! 

Nå har jeg kikket litt på mammaklær, og har lagt altfor mange i handlekurven... Har så lyst på noen nye klær, og jeg må jo ha litt til vi skal på ferie om et par mnd... Har ikke fullført handelen enda, totalsummen ble litt høy... men jeg har så lyst! Noen fine kjoler, en shorts, t-skjorter og et olaskjørt hadde jo vært supert! Og jeg tenker jeg kan bruke dette hele høsten og, med strømpebukser og tightser til. Hm. Dessuten syntes jeg det var greit å bruke mammaklær litt etter fødselen og, så det vil sikkert bli brukt i hele desember i hvert fall. Klærne får kose seg litt i handlekurven, så får jeg veie frem og tilbake resten av dagen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+5 i dag! Godt jeg har ticker og app på telefonen, for jeg har faktisk ikke styring på hvor langt jeg er på vei hver dag. Med L hadde jeg stålkontroll, men nå? Ikke sjangs! Jeg kjenner masse liv da, og har fått kjent det utenpå et par ganger og. Må en dose tålmodighet og vente til akkurat riktig tidspunkt + akkurat riktig sted, så jeg har ikke gitt beskjed til mannen enda så han kan få kjenne. Ellers så turer og går det frem da... Jeg får i grunn ikke i meg nok drikke, for jeg liker ikke vann, kun vann med kullsyre. Og selv det syns jeg ikke er så godt egentlig! Liker det ikke til vanlig liksom. Er så lei alle disse merkelige graviditetsaversjonene jeg får for meg ass. Jeg håper vann begynner å bli godt igjen snart. Det gjorde det med L i hvert fall. Etterhvert kunne jeg drikke vann og pepsi max igjen (ikke at det er et must å drikke pepsi max altså), men det var kanskje nærmere 30 uker når jeg tenker etter. 

Har litt dårlig samvittighet, for i helgen har jeg vært langt ifra en supermamma. Skikkelig lite tålmodighet har jeg hatt, og det kombinert med sutring fra L har ført til at jeg på et tidspunkt hadde lyst til å gjemme meg på soverommet og bare bli der. Jeg syns synd på henne, for jeg har ikke alltid så god form, og da blir det jo kjedelig for henne. Jaja. Kan ikke være supermamma hele tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader altså, det forbanna zika-viruset! 

Familieferien vi skal på er til Orlando i oktober (er ikke jeg som har lagd tråden om Florida og zikavirus, selv om det kunne vært det. Nøyaktig samme problemstilling), og nå fraråder de Miami. Har sjekket kartet, og Miami og Orlando er ganske langt fra hverandre, men mygg reiser vel rundt de og... Tenker egentlig jeg skal avvente og se om hvordan det utarter seg, men som noen påpeker så blir det vel neppe bedre. Jeg hadde et håp da, siden jeg omtrent ikke har hørt et knyst om zikavirus og Florida hele sommeren. Fader altså, det er en ferie jeg har gledet meg skikkelig til! Høres ut som skikkelig egoist og som at jeg ikke bryr meg om det ufødte barnet, men det er ikke det det dreier seg om. Jeg syns det bare er skikkelig surt! Er ikke så veldig kult å bli igjen hjemme mens resten av familien drar og koser seg på tur... Gravid og hormonell i tillegg liksom. Faen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Shiver skrev:

Fader altså, det forbanna zika-viruset! 

Familieferien vi skal på er til Orlando i oktober (er ikke jeg som har lagd tråden om Florida og zikavirus, selv om det kunne vært det. Nøyaktig samme problemstilling), og nå fraråder de Miami. Har sjekket kartet, og Miami og Orlando er ganske langt fra hverandre, men mygg reiser vel rundt de og... Tenker egentlig jeg skal avvente og se om hvordan det utarter seg, men som noen påpeker så blir det vel neppe bedre. Jeg hadde et håp da, siden jeg omtrent ikke har hørt et knyst om zikavirus og Florida hele sommeren. Fader altså, det er en ferie jeg har gledet meg skikkelig til! Høres ut som skikkelig egoist og som at jeg ikke bryr meg om det ufødte barnet, men det er ikke det det dreier seg om. Jeg syns det bare er skikkelig surt! Er ikke så veldig kult å bli igjen hjemme mens resten av familien drar og koser seg på tur... Gravid og hormonell i tillegg liksom. Faen. 

Oi, skjønner frustrasjonen 😕 Hadde blitt veldig betenkt og skuffet selv.. Kanskje dere kan finne et helt annet sted alle sammen? Eller, det er kanskje ikke så lett, er jo ikke såå lenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, maja87 skrev:

Oi, skjønner frustrasjonen 😕 Hadde blitt veldig betenkt og skuffet selv.. Kanskje dere kan finne et helt annet sted alle sammen? Eller, det er kanskje ikke så lett, er jo ikke såå lenge til. 

Det tror jeg ikke er aktuelt, selv om jeg gjerne skulle ønske det! :( Er et feriehus som skal leies, og jeg tror ikke det er betalt for bortsett fra depositum, men nei... Tror ikke det er et alternativ. Jeg tror i grunn det er relativt trygt i parkene ut i fra det jeg har lest (har forsøkt å gjøre research), og vi skal jo selvsagt i parkene :fnise: Også vil jeg shoppe endel, både til L og til babyen, og jeg regner med det er trygt der og. Tenker litt at det kan gå om jeg tar absolutt ALLE forhåndsregler det går an å ta. Som at: situasjonen ikke blir verre. Jeg leste at de gjør mye i den bydelen det gjelder i Miami for at det ikke skal spres videre, men at de vil vite mer litt senere om folk blir smittet selv etter alt de gjør for å redusere smitten nå. Jeg tenker også at  jeg holder meg inne på kvelden (er visst mer på kvelden enn på dagen om det er varmt og sånt). Som sagt, parkene er visst trygge (tror de har diverse myggmidler der eller sånt), sprayer meg ned med myggmiddel når jeg er ute og andre ting myggen absolutt ikke liker (tror ikke de liker myntelukter og sånt), og IKKE tar på meg noe parfyme eller lotion som har noe som helst søt lukt. Holder meg unna sumper og andre ting de liker. 

Men hva om? Tenk om noe skjer, bare for jeg vil dra :( Føler meg som tidenes egoist som vurderer å dra, men alt avhenger så klart av at det IKKE sprer seg til Orlando eller i nærheten av Orlando. Og så får jeg bare holde meg i det området og absolutt ikke farte rundt. Men allikevel, føler meg som tidenes værste person som i det hele tatt tenker på det. Mannen min sier han også blir hjemme om jeg ikke kan dra, og det hjelper jo at jeg har familien min hjemme her da. Vi kunne jo tatt en annen liten tur... Eller bare hatt mer penger å rutte med her hjemme til babyutstyr og sånt. Hadde ikke vært ille det her heller. Turen var bestilt før jeg ble gravid, og jeg har hatt såååå lyst til å dra til Florida så lenge. Men så klart ikke for enhver pris! De fraråder jo kun Miami foreløpig, men allikevel... Florida er jo Florida, og risikoen er jo der. Blæh. I dag er jeg skikkelig deppings ass! Skulle virkelig ønske at et annet reisemål hadde vært et alternativ. Evt et par dager i Orlando for å dra til parker, og så dratt videre et annet sted. 

Tankene mine er all over the place når det kommer til det her. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som lillegutt har tenkt til å vrenge seg ut av magen noen ganger allerede. Jeg innbiller meg at han er mer aktiv enn søstra si, men jeg husker jo ikke alt da... Er som regel mannen min som husker hvordan jeg egentlig var sist svangerskap. Jeg tror jeg følte meg så mye bedre, så når jeg sier at nå føler jeg meg bare jævlig og alt er dritt, så sier han "sånn sa du sist og". Åja... Jeg tror nå uansett at jeg var blidere og følte meg litt freshere sist gang jeg da :P 

Jeg forteller mannen at babyen er aktiv og sånt, og han syns det er veldig koselig å høre. En dag her og sa han at han gleder seg veldig til han kommer! Det var så koselig å høre :rodmer: Jeg ble litt overrasket egentlig, litt fordi jeg tror vi begge gru-gleder oss veldig. To barn! Jeg tenker fortsatt mye på akkurat det - to barn! UNDER TO! Men jeg gleder meg så mye til vi skal ha en liten babykropp å kose på igjen. Jeg føler meg veldig glad og heldig som får oppleve dette to ganger! 

Storesøster skjønner fortsatt ikke helt hva som skjer... Hun svarer nei når jeg spør om hun skal bli storesøster, og om hun skal få lillebror. Er så morsomt å spørre henne! Jeg peker mye på magen og sier at det er baby der da. Så smiler hun stort, og sier "baby" i en kjempelys stemme. Er så morsomt hvordan hun gjør om stemmen sin når hun sier akkurat det ordet! Nydelig er hun! Hun kaller også en bamse hun har for baby, og legger den i dukkevogn og sånt, så i går da jeg pekte på magen og sa baby, så jeg at hun tittet bort på bamsen sin - og jeg kunne nesten se at hun lurte på om det var en bamse som gjemmer seg i magen min! Det skulle tatt seg ut :P 

 

 

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter med å fortelle L at det er baby i magen min. I dag så hun litt på magen min, og omtrent himla med øya... Attitude sa du? Hun kommer til å bli en håndfull... Haha. 

Jeg har også tatt frem litt tegnesaker, så vi setter oss på gulvet for å fargelegge noen ganger. Jeg blir ofte sittende igjen å fargelegge mens hun finner andre ting å leke med. Syns faktisk det er ganske morsomt å sitte og fargelegge sånn :fnise: Jeg hadde lagt det fra meg, før jeg skulle tegne mer og strakk meg etter en blyant. Da kommer L og roper "NEEEI", før hun ser på meg - skikkelig oppgitt - og sier "huff!" Jeg holdt på å le meg ihjel. Er nok ikke siste gangen hun vil synes mamma er helt håpløs. Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde som var så ille da... :fnise:

En siste historie fra i dag tidlig. Jeg bruker briller på morgenen, så jeg våkner litt til før jeg må ta i linser. L syns disse er veldig morsomme... Hun tok etter de i dag, mens jeg sier nei, de er mamma sine. Det er bare billige briller fra Nille, men allikevel. Jeg vil ikke at de skal bli ødelagt. Da tar hun ansiktet mitt i hendene sine og koser kinnene mine og sånt, før hun begynner å smile skikkelig lurt... Hendene sniker seg mer og mer opp til brillene, før hun får tak i de igjen. Utspekulert liten jente hun der... Det er så tydelig at hun vet at hun gjør noe hun ikke skal, for hun ser alltid på oss og smiler skikkelig rett før hun skal gjøre det hun ikke får lov til! Jeg ler så mye av hu jenta der altså, skjønner ikke at det går an å være så nydelig :rodmer:

Sånn i forhold til graviditeten da, så har jeg omtrent konstante smerter i bekkenet og symfysen. Same old same old. Lei av å klage på det. Har jobbet 50 % nå, men vet ikke hvor lenge det går egentlig. Er koselig å være på jobb igjen, men ikke så koselig når jeg får så vondt som jeg gjør. Får se, får se. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som solgte en søskenvogn/tvillingvogn med to sittedeler og en bagdel, hvor sittedeler kunne være vendt begge veier, til 1500 kr! Jeg var så klart for sent ute med å vise interesse :angry: Sånn er det når jeg legger meg for natta, og folk velger å legge ut ting jeg vil kjøpe akkurat da! Det gjør fortsatt vondt i sjelen min at det ikke gikk veien... Søskenvogn til 1500 kr er jo ingenting! Jeg har funnet ut at søskenvogn må vi ha... L er jo kun 20/21 mnd når lillebror blir født, og om jeg skal ha med begge to på tur (jeg som må ta kollektivt for jeg kjører ikke bil) så er vogn med plass til to et must! Ikke at jeg tror at jeg tør å bevege meg utenfor huset med begge to, bortsett fra å levere L i barnehagen da... men uansett. Søskenvogn tror jeg er ganske så praktisk, så det blir innkjøp av det + en billig barnehagevogn som blir stående i barnehagen! Da har jeg vogna vi brukte til L tilgjengelig om jeg og lillebror skal på trilleturer og barseltreff, og søskenvogna om vi skal steder alle sammen. Er glad jeg har blitt enig med meg selv om dette i hvert fall, så nå må jeg bare sjekke finn jevnlig fremover etter flere vogner som selges! 

Dagen i dag har vært fin! Mannen min sa i stad at jeg er vakker som gravid :rodmer: Det var koselig å høre, spesielt siden jeg ikke føler meg så fresh. Det har nok mye pga håret å gjøre, ser ikke ut. Jeg klippet meg veldig kort i begynnelsen av mai. Eller det vil si, frisøren klippet meg altfor kort. Først nå begynner håret å bli den lengden jeg ville det skulle være i utgangspunktet. Ikke skjønner jeg hvordan hun fikk bilder av en skulderlang bob til å bli hår til under øra, men.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frisørsmellen har jeg også gått på. Akkurat den samme. Håret ble klippet rett under ørene! Det er faktisk ganske langt fra ørene til skuldrene :ohmy: Jeg kjente at det plutselig ble veldig kaldt i nakken og bare "hva skjedde nå?" Frisøren sa at hun syntes det var så fint når det var sånn "ekstra kort" bak? Jævla synd når kunden ikke er enig, liksom. Gikk aldri dit igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være verdens verste mamma! Her vil ikke L sove, enda hun er aldri så trøtt, og jeg ble litt for irritert i stad. Hevet stemmen min, og tok hun med ut av rommet gråtende (som hadde eskalert tidligere for jeg prøvde å legge hun ned i senga igjen) mens jeg nok smalt igjen døra litt (endel...) for hardt bak meg. Jeg er bare så sinnsykt sliten, mannen har mannesyken, og jeg taklet tydeligvis ikke denne utfordringen i kveld. Knakk helt sammen etterpå, for dette er noe jeg absolutt IKKE skulle gjort. Kan sikkert bare vente på at bekymringsmeldingen dumper ned i postkassa, for utenfra hørtes det sikkert ikke bra ut. Har verdens svarteste samvittighet nå. Syns så synd på L altså... 

Huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Skulle ønske jeg  bare kunne ta det tilbake, L fortjener absolutt ikke det her. Jeg er så redd for at jeg skal ødelegge hennes blide personlighet ved å være en sur og sliten mamma. Denne uken har vært tøff med mye sutring, men jeg kan faktisk ikke tillate meg å bli så sliten som jeg er nå i kveld, men det er jo lettere sagt enn gjort da. Dette svangerskapet her er alt annet enn enkelt. Jeg jobber nå 20 % - en dag i uken - og det var denne dagen her. Jeg vil ikke bli borte allerede, jeg vil være en del av arbeidsmiljøet en stund til, men jeg er jo helt utkjørt etter kun en dag. Og jeg sitter på et kontor! Jeg kommer jo til å bli sliten med to små barn og. Nå må denne dagen bare være over, så får jeg håpe at det blir ny giv i morgen og at det var ingen utenfor akkurat denne gangen. :( Er faktisk kjemperedd... 

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter nå med L som spiser og ser på barnetv og jeg sitter med iskaffe! Så nam! Allerede er det mye bedre. Fikk bra med søvn i natt - ingen oppvåkninger på vesla! Deilig! Jeg våkner jo, men kun for 1 minutt om gangen. Kjenner meg fortsatt sliten, men ikke like mye som i går. I dag skal jeg få ryddet endel her hjemme, og organisert så ting kan ha fast plass og eliminere unødvendig rot. Jeg har for eksempel en puff jeg legger alt mulig oppå... ikke bra! Får jeg gjort alt jeg har tenkt, vil jeg i hvert fall eliminere litt stress i helgen, og ha mer tid til bare L - som jeg også har planer om å hente tidligere i barnehagen! Satser på at fredagen blir fin 😊

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+5 i dag! (Ja, jeg måtte sjekke tickeren min før jeg skrev her... Skjønner ikke hva som skjer dette svangerskapet jeg altså, det bare går fremover liksom.) Noen andre som merker de har skikkelig kort lunte i svangerskapet? Jeg blir så fort sinna! Jeg som omtrent aldri sier hva jeg mener, er nesten så jeg kan buse ut med det til alle og enhver. Heldigvis har jeg fortsatt evnen til å tenke før jeg snakker, men jeg kjenner det koker litt fortere enn det ville gjort ellers. Skikkelig slitsomt egentlig, spesielt med ei jente her i hus som IKKE liker å ikke få det som hun vil! Tenkte i stad at jeg får så dårlig samvittighet når hun gråter på morgenen og sånt, men så begynte jeg å tenke litt på hvorfor hun gråt... Det var jo fordi jeg sa nei til ting hun ikke får lov til, eller som vi ikke kunne gjøre akkurat da for vi måtte gjøre oss klare til barnehagen. Jeg kan jo ikke føye meg heller for at hun gråter - da skaper jeg jo i hvert fall et monster! Det fikk meg til å føle meg litt bedre, men allikevel... at hun gråter er aldri morsomt! Jeg vet liksom ikke hvor mye eller hvor lite jeg skal trøste og dulle heller når det egentlig kun er trass. Er så redd for å gjøre feil, at jeg sikkert gjør alt feil! Huff... Skulle ønske det å oppdra barn var litt enklere! 

Morgenen har egentlig vært fin altså! Vi har kommet inn i en fin rutine nå som jeg er mye hjemme, hvor hun får en veldig myk start på dagen. Vi ser på barne-tv sammen i sofaen og hun sitter helt inntil meg og koser, mens jeg får våknet litt og sjekket facebook og instagram og alle slike viktige ting. Så spiser vi,  og så litt mer avslapning før kaoset begynner... Ta på klær og sånt er aldri morsomt. Det er også nå bikkja begynner å mase om alt mulig, og jeg kjenner det begynner å gå rundt for meg når bikkja "kjefter" (vi har en altfor vokal hund...),  og vesla vil absolutt opp i 2 etasje, og jeg sier nei for nå skal vi skifte bleie og kle på henne og få klart alt sammen til barnehagen. Jeg syns det er greit å prøve å levere før kl. 9, men er sjeldent det går... Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å gjøre alt dette med en baby også, men jeg regner med vi kommer inn i en grei rutine da og. Også blir det sikkert enda litt mer trass på vesla, og jeg kommer sikkert til å lure på mer enn en gang hvorfor jeg i det hele tatt ønsket meg barn. Neida.... 

Så, det ER virkelig mye kos, men jeg kjenner også at jeg skulle ønske oppdragelsen var litt enklere altså! Jeg er veldig redd for å gjøre L usikker og lei seg med ting jeg gjør eller ikke gjør, og jeg prøver virkelig å beholde roen når ting står på som verst, men det er absolutt ikke lett hele tiden! Spesielt ikke når jeg har så kort lunte om dagen. L er litt sutrete om dagen (men også veldig blid altså), og jeg er litt redd for at det er på grunn av meg. Jeg må bare prøve å ta meg i det, og være litt mer tilstedet med henne. Det pleier alltid å hjelpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt ekstra krutt da jeg var gravid i allefall. Funket spesielt bra på jobb "Streng med et smil!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, malicious skrev:

Jeg hadde litt ekstra krutt da jeg var gravid i allefall. Funket spesielt bra på jobb "Streng med et smil!" :P

Haha, ikke sant :P Med temperamentet jeg har om dagen, kjenner jeg at jeg nesten gruer meg litt til familieferien vi skal på. Det er jo alltid stressende og irriterende, så jeg tror tålmodigheten skal få kjørt seg :P Får prøve å ta meg selv i det, så det ikke blir full splid før vi kommer hjem igjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sitti og plaga minsten litt. Trykket på magen for å få litt respons. Fikk den bevegelsen i retur her. Ikke bare et dunk, men en skikkelig merkelig, glidende bevegelse. Nå tror jeg nesten han har snudd seg :fnise: Ble vel litt lei :fnise:

Nå har jeg fått sett Fødeavdelingen! Tok den opp så jeg kunne se det i fred og ro mens vesla er i barnehagen. Begynte nesten å grine bare av introen. Men nå gleder jeg meg skikkelig! Ikke til selve fødselen, det er bare vondt, men til å møte gutten! 

Nå ser jeg etter bøker om strikking... Har hatt lyst til å begynne å strikke så lenge, men tålmodigheten min er ikke-eksisterende. Mannen her prater fortsatt om den ene gangen jeg skulle starte å sy, og kastet tråden avgårde fordi jeg ikke klarte å tre den i... Så jadda. Jeg har ei svigermor som er veldig flink til å strikke og skal hjelpe meg med å lage en dunpose, men jeg har så mye annet jeg vil lage både til gutten og til L. Så da får jeg starte selv, kan ikke ta opp hele tiden hennes med mine strikkeønsker heller. Vi får se hvordan det går, om det bare blir med tanken. 

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt å sy, jeg ga opp å få ferdig strikkeprosjektene mine (har en halvstrikket kjole str 1 år liggende). Sying passer tålmodigheten mye bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg skikkelig lyst til å utnytte svangerskapet og be mannen dra for å kjøpe noe godt/god mat til meg fordi jeg bare vil ha det! 

Det er i grunn alt jeg har å komme med i dag. Trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...