Gå til innhold

Lillebror er her, og familielivet er komplett!


Shiver

Anbefalte innlegg

Jeg ser når hun bruker meg som smokk også, da er øya igjen og hun ligger der og kaver og roter rundt. Neste gang hun slipper puppen så smyger jeg smokken inn, og det funker :ler:

Å, hadde det bare funket her! Hun tar smokken litt bedre på dagtid, men ikke så lenge av gangen. Hun spytter den ut igjen. Men meg kan hun bruke som smokk når hun sover leeeeenge, og det har hun gjort mer de siste dagene. Hun merker godt forskjellen, så hun lar seg ikke lure heller. Jeg skal prøve mer etterhvert, og få hun til å bli mer fortrolig med den. Men jeg prøver å ikke stresse mye med det enda, hun er fortsatt veldig liten og finner vel best trøst i (en sliten :P) mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvn.

Vel.

Det ble lite av det natt til mandag (tidlig kveld gjorde at hun var våken mange ganger på natten). Lite natt til tirsdag (3 timer våken. I strekk. Jeg psykotisk.), og lite natt til onsdag. Jeg sier lite fordi jeg fortsatt sliter med å sovne med en gang hun sovner. Og når hun innimellom da fant ut at hun skulle våkne hver time, ble det lite søvn på meg.

Men i natt var det bra! Jeg merket ikke første amming en gang, hun halvsov og jeg sov gjennom den. Neste amming igjen halvsov hun fortsatt, og bare sov videre da hun var ferdig. Og samme med nummer tre. Siden jeg sov gjennom den første, fikk jeg omtrent 6 timer "sammenhengende" søvn. Veldig fornøyd! Jeg våknet litt til de gangene hun pleier å være våken, så jeg har vært mer våken enn det hun var, men uansett var natten så mye bedre! Nå sover hun litt igjen, og jeg håper at det kan bli en gjentakelse i natt. Jeg tror ikke det blir det, men det hadde vært fint!

Ellers så har vi vært på helsestasjonen på 6 ukers kontroll i dag. Hun veier nå 5130 gram og er 57 cm lang! Begynner å bli stor! Enkelte klær i 56 blir mindre nå, merker godt forskjell på størrelsene til de forskjellige butikkene. Ellers så var mannen veldig søt her i går. Vi hadde badet lille, og han skulle gjøre hun klar for kvelden med pysj som jeg hadde lagt frem. Så kommer han ut i stua og bare "er denne litt liten eller?" Pysjen var langt oppe på beina, halsen nesten nede på magen og den øverste knappen gikk ikke igjen. Og den passet for litt siden! Haha! Det synet altså, jeg angrer på at jeg ikke tok bilde.

Til sist må jeg nevne noe som kan bli en lifesaver i denne husholdningen: tripp trapp stol med newborn seat! Vi hentet det vi hadde bestilt hos babyshop i går (30% rabatt, woop woop), og tok det i bruk med en gang. Hun sitter så fint der, får så fin oversikt og er ganske rolig og fornøyd i den. Så da får jeg gjort litt ting når hun også er våken - som å spise! Jeg vet at jeg har spist for lite helt siden fødselen og har av den grunn vært redd for å få mindre melk, men ser ikke ut som det er noe å være redd for foreløpig... Det positive med det er at jeg veier 8 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, men allikevel. Jeg vil gå ned på en mer sunn måte enn dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? :)

Hei hei :) Det går ganske bra! Sovingen er ganske grei nå, jeg prøver også å spise mer så jeg ikke blir så frynsete i kantene! Men macen min ser ut til å ha gått til helvete :( Plutselig har tastatur og mus sluttet å virke, og da får man ikke gjort mye... Den er over 4 år gammel, men jeg vil ikke kjøpe ny! Jeg surfer kun på tlf om dagen uansett med den ene handa jeg har fri når L sover på meg, så føles bortkastet å kjøpe ny til 10 000 kr nå. Jeg skal kjøpe ny tlf i dag da, nettopp siden jeg bruker tlf så mye. Vil ha bedre kamera på mobilen siden den blir brukt mest til å ta bilder. Jeg gleder meg!

Klarte visst å skrive litt mye selv om jeg skriver fra tlf... Tar trilletur på senteret as I write for å vente på at det åpner :P Kommer et lengere innlegg senere. Kan låne laptopen til mannen fremover, selv om jeg og Windows ikke akkurat er bestevenner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,i dag føler jeg meg ikke som en god mamma. Jeg er så sliten, og L virker litt mer vanskelig. Hun er egentlig ikke så vanskelig, men det føles tyngre når jeg bare er så tom for energi.

Ammingen på dagtid er et slit. Jeg syns hun spiser lite, men egentlig trenger hun nok mindre eller spiser mer effektivt enn før. Siden mønsteret plutselig er annerledes,kjenner jeg at jeg blir litt sånn "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med deg i våkentiden din". Det har plutselig blitt så mye mer, og hun sutrer mer og. Jeg får så dårlig samvittighet og ber mannen ta hun for jeg trenger virkelig avlastning i dag. Har blitt litt mye babygym og. Nei, i dag har ikke vært en god dag på grunn av at jeg har vært så sinnsykt sliten så jeg ser virkelig frem til vi kan ta kvelden. Håper det går greit, for ammingen generelt har vært et slit i det siste. hun liker ikke når utdrivningsrefleksen setter igang... Når jeg merker at den starter tenker jeg bare "here we go. .." I går måtte jeg roe med smokk i mellom slagene. Stress.

Puh, klageinnlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nå her hjemme alene - uten mann og baby!

For å si det sånn, så har det ikke blitt merkbart bedre etter sist innlegg. Jeg er så sliten, og jeg har slitt med dårlig samvittighet for jeg har ikke følt meg som en god mamma. Jeg har blitt frustrert, noe som så klart ikke hjelper på en gretten baby. Men hun er jo så god og!

Jeg skal prøve å få ned det jeg føler på minst mulig kaotisk måte. Dagboken har blitt en klage-bok, men det er her jeg kan få ut litt frustrasjon innimellom. Forhåpentligvis hjelper det nå så jeg kan gå videre og være fornøyd med den type mamma jeg er!

Ammingen er et slit. Jeg trodde kanskje jeg hadde for mye melk fordi hun ble sint da utdrivningsrefleksen satt i gang. Nå tar hun unna det greit virker det som, men det virker ikke som hun blir mett! De siste to dagene har hun spist hva som føles som hver time. Hun sutter på hendene sine, men kan også bli kjempesint når jeg forsøker å legge hun til. Så må jeg bysse og bære litt, før hun virkelig er sulten og jeg legger hun til. Noen ganger spiser hun bare i et par minutter, mens andre ganger holder hun på lenger. I natt føltes det også ut som at hun sutta i to timer i strekk. Hun har våknet oftere på natta og, fra lørdag til i går våknet hun hver time fra klokken 3. I natt våknet hun 5 (det var ikke første gangen, men tredje eller noe sånt), og neste gang hun rørte og bar seg var klokken 5.50. Jeg bare ååååneeeei, vi våkner ikke nå. Nå skal vi sove. haha. Så hun sov videre faktisk, jeg tror hun sleit med luft i magen og derfor bar seg så veldig i søvne. Stakkar jente.

Men tilbake til ammingen. Det er et slit. Akkurat nå er det ikke koselig. Eller, det er jo ikke helt fair mot lille L for de gangene det går bra er det koselig. Noen ganger bare ser hun på meg og smiler til meg og begynner å bable litt. Da tenker jeg at ammingen er verdt det! Men jeg skammer meg nesten for en del av meg har virkelig lyst til å delamme. Nå er jeg redd at jeg ikke kan få jenta mi mett, at jeg ikke har næring og at mine dårlige matvaner har tatt oss igjen og påvirket melka. Jeg syns ganske ofte at det er et slit, men jeg vil absolutt ikke gi opp helt. Jeg har en liten plan for uka da, for jeg har ikke tatt et valg enda. Først tenker jeg vi drar til helsestasjonen i morgen for å veie, for å se om hun har gått opp tilfredsstillende siden 6 ukers kontrollen. Om det er en helsesøster som veier er det mulig jeg forsøker å ta opp dette problemet også. Det er ikke akkurat lett å gi hun mat når hun er sulten, men blir skikkelig sint når jeg skal legge hun til. Så på grunn av det skal vi også ringe en manuellterapeut for å utelukke eventuelle låsninger. Hun blir mer sint når jeg legger hun til på den ene siden, så kan være at det er noen problemer der. Og så MÅ jeg ta grep med kostholdet. Jeg føler jeg rett og slett ikke har tid til å spise for jeg har en baby på meg omtrent heeeele dagen. Hun sover på meg, jeg bysser og bærer og ja... jeg har kun hendene fri når hun ligger på babygymen. Så jeg skal kjøpe inn sunn og lettvinte mellommåltider, og prioritere at jeg får det i meg hver dag. Og også prioritere middag, jeg har ikke tall på hvor mange dager vi har droppet middagen, og jeg har kun endt opp med å få i meg kanskje 4 brødskiver og et par knekkebrød i løpet av en dag.

Uansett. Helsestasjon, manuell terapeut og kosthold i første omgang. Jeg gir det litt til for jeg vil ikke bare gi opp, men jeg har også hele tiden lovet meg selv at jeg ikke skal slite meg ut om ammingen ikke fungerer. Jeg har lett for å kunne få depresjon, og jeg vil heller nyte denne spedbarnstiden og ikke bare tenke tilbake på at det var et slit. Det burde ikke være en skam å måtte delamme, så om jeg må det for at jenta mi skal bli mett, vil jeg gjøre det med glede!

I følge appen "The wonder weeks" (genial app) så er hun også midt i et nytt utviklingssprang, så det tror jeg også har myeeee med dette å gjøre. Hun begynte å bli litt vanskeligere akkurat da den perioden startet, og nå er det 4 dager igjen. Jeg teller ned! Derfor skal jeg også gi ammingen ut uka, men jeg kjøper nok inn erstatning i morgen så jeg har det i hus. Jeg har jo ikke tenkt å sulte ungen heller om det ikke blir bedring snart.

Jeg hadde egentlig litt spørsmål jeg tenkte å stille her og, men jeg tar det en annen gang, for jeg husker de ikke nå... Kremt... Hehe. Jeg må også gjøre noe med dagsovingen hennes. Det er så koselig at hun sover på meg, men jeg trenger i hvert fall en periode hvor hun kan sove i vogn eller noe sånt hvor jeg har hender frie og kan holde stedet ryddig. Det er så rotete her nå, det er så flaut... Jeg kjemper mot meg selv nå som jeg er alene hjemme og kan rydde, men det er IKKE derfor jeg har fått denne avlastningen denne gangen. Det får være, også får rett og slett mannen komme på banen og sette spillet sitt på pause! Det har også vært et moment som jeg har kokt innvendig av denne helgen.... Det har virkelig vært noen tøffe dager i grunn, men jeg tror det vil gå bedre fremover nå. Noen ganger blir det bare for mye.

Herregud, jeg må virkelig skrive her oftere, for dette er så langt! Har fortsatt bekymringer med andre ting, men det har jeg innfunnet meg at er sånn nå, også har jeg en liten plan på hvordan jeg skal gjøre det senere.

Nå skal jeg prøve å sove litt mens Grey's Anatomy er i bakgrunnen. Jeg savner den lille kroppen så mye, og jeg bare håper det går bra! Jeg må bare prøve å slappe av litt, så jeg kan få litt ny giv og energi til å være en god mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å lese lange innlegg. :) Angående ammingen så kjenner jeg meg SÅ igjen. T kan være slik innimellom og spesielt i dag. Har klart å amme 2 ganger av i alt 7 ganger. Har gitt MYE flaske i dag. Jepp. Hun hyler med en gang, og kaver seg så innmari opp! Jeg vil jo helst klare å amme alle måltider, men må innse at det faktisk ikke alltid går.

Jeg tok en dyne og la den dobbelt i stua, så tar jeg liggende amming på dagtid, så hun faktisk kan sovne på teppet uten at jeg flytter på henne. Har du prøvd tilsvarende? Ellers vil jeg anbefale det. T var også slik som sovnet på meg og våknet når jeg la henne ned. Nå får hun endelig sove på dagtid, og jeg får litt tid for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å lese lange innlegg. :) Angående ammingen så kjenner jeg meg SÅ igjen. T kan være slik innimellom og spesielt i dag. Har klart å amme 2 ganger av i alt 7 ganger. Har gitt MYE flaske i dag. Jepp. Hun hyler med en gang, og kaver seg så innmari opp! Jeg vil jo helst klare å amme alle måltider, men må innse at det faktisk ikke alltid går.

Jeg tok en dyne og la den dobbelt i stua, så tar jeg liggende amming på dagtid, så hun faktisk kan sovne på teppet uten at jeg flytter på henne. Har du prøvd tilsvarende? Ellers vil jeg anbefale det. T var også slik som sovnet på meg og våknet når jeg la henne ned. Nå får hun endelig sove på dagtid, og jeg får litt tid for meg selv :)

Oi, det var smart det med dyna! Jeg ammer hun liggende i senga hver kveld så hun sovner inntil meg. Bruker booben som pute virker det som, haha. Hittil har jeg kun ammet liggende på kvelden og natten for å skille mellom natt og dag, men å amme liggende på teppe i stua virker veldig lurt! Det skal jeg prøve! Jeg legger meg som oftest når hun legger seg for å forsikre meg om at jeg får litt søvn, så i grunn får jeg null tid til å få unna praktiske ting, så å få et par timer på dagtid hadde virkelig hjulpet.

Når du gir flaske, er det pumpet melk eller mme? Mulig jeg kunne forsøkt å pumpe og gå til innkjøp av noen bedre flasker, kanskje det kunne hjulpet på den vanskelige tiden av døgnet, som nå er formiddagen. Husker jeg leste i dagboken din da dine problemer med dette startet. Kanskje det var på samme alder?

........

Ellers så får jeg. Ikke. Sove! Nå er det nok ikke lenge tiL jenta mi kommer hjem heller. Har tenkt på hun så mye, men hun har nok kost seg hos bestemor og bestefar. Håper hun legger seg greit og sover godt i natt! Jeg har fått slappet av da. Ligger i stillheten nå og hører på duringa til kjøleskapet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt MME ofte, for det virker som hun blir mer mett av det enn morsmelk. Pumper innimellom, men ikke så veldig ofte. Ja, det kan virke som at rundt 8-9 uker så ble det en omveltning. Kanskje det har sammenheng i utviklingsspranget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at det har en sammenheng. Dette er vel andre utviklingsspranget, og det stemmer bra med når appen sier at babyen er i litt dårligere humør. Jeg følger med der, da vet jeg når jeg kan forvente litt mer vanskelig baby, hehe. Hun er mye blid og da, spesielt på morgenene. :) Og hun lar seg jo trøste, er bare jeg som syns det er vanskelig når jeg ikke forstår hva hun egentlig vil og hva problemet er!

I natt sov hun faktisk fra kl.23 til 5.35 uten å spise! Hva skjedde liksom?! Hun fikk flaske med pumpet melk da hun var på besøk hos bestemor og bestefar (hennes), og jeg hadde også masse melk da hun kom hjem siden hun var borte i 4 timer. Hun spiste masse, så mulig hun endelig ble ordentlig mett! Og hun sov mindre på dagen, så mulig det også har litt å si. Jeg skal i hvert fall kjøpe inn mme så vi har i heimen, så må jeg nesten se hvordan dagen og natten går. Jeg har så mange teorier på hva som går galt med ammingen, at jeg nok burde bare ta ting litt som det kommer i stedet for å spekulere i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn helt idiot da.

Jeg skryter appen "The wonder weeks" i skyene, men har jeg faktisk lest nøye nok om utviklingsspranget hun er i nå? Nei. Her står det faktisk svart på hvitt:

"Note the following signals:

- Your baby wants to be entertained more often

- It will take longer time before she is at ease with other people, especially those she does not see everyday

- She wants to be breastfed all day long, but doesn't really drink

- She is craving for more physical contact

- She cries more and more easily."

Dette er altså tegnene på at hun er i utviklingsspranget. Det står også om hvordan jeg kan hjelpe hun gjennom det, og jeg ble glad da jeg gjør alt sammen. Uansett må jeg bare roe meg med dette. Vi var på helsestasjonen i går, og hun veier nå 5,6 kg, og er 58 cm lang. Stor jente! Hun sover godt om natten og, hun slo til igjen med masse søvn i natt - og det etter å ha sovnet på meg under amming i halv 8 tiden. I ni tiden tok jeg med hun i senga for jeg var så sinnsykt trøtt selv, og hun fikk mer mat før hun sovnet godt igjen. Jeg klarer jo ikke å sovne på kommando, så jeg sovnet kl. 10. Uansett, en fin kveld! Hun er jo så blid og. Det eneste jeg merker vedrørende dårlig humør er at ammingen er et lite problem, og hun trenger hjelp til å sove. Det er sikkert så mye nytt for henne nå at hun har problemer med å roe seg ned selv. Nå ligger hun faktisk ute i vogna, og har vel vært der i en halvtime nå. Jeg har ikke tro på at hun sover så mye lenger, men hun sover i grunn ikke så mye lenger enn det på meg heller nå for tiden. Jeg kunne i grunn gjort litt husarbeid nå, men jeg valgte å skrive her jeg...

Jeg må også bare nevne; jeg trodde graviddrømmer var crazy! Jeg har så mye syke drømmer for tiden, som gjør at jeg ikke alltid får kvalitetssøvn. Ved to anledninger har jeg drømt at jeg er tilbake på jobb for å vise frem L, og det er en ny kollega som prøver å kvele henne! Den ene gangen lå L i en seng (på arbeidsplassen faktisk...) og denne personen hadde tatt masse tunge dyner over henne! Og den andre gangen var jeg sånn "hvor har jeg lagt babyen?" og da viste det seg at den kollegaen denne gangen hadde puttet hun i en bag, og lukket igjen... Jeg klarte å redde henne begge gangene, men hva f... skal dette bety? Haha. Nei, huff... Merkelige drømmer holder i grunn ikke bare til i svangerskapet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis når jeg legger L ned for seg selv når hun sover, våkner hun etter kort tid. Nå la jeg hun ned for vi skal være på barseltreff kl.12, og hun sover sååå godt. Jeg tror hun gløtta på øynene og la litt eksplosiver i bleia, og sover nå videre. Jeg kvier meg for å kle på henne så vi kan dra. Typisk? Veldig! Haha. Jeg får prøve å legge hun ned oftere, kanskje hun er klar for det nå.

Eller så er dette tilfellet nå kun fordi hun "vet" at mamma skal være et sted. Skøyerunge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, er en stund siden sist nå! Time flies when you're having fun :) 

 

 

Siden sist: 

 

- har vi vært hos manuellterapeut for å sjekke låsninger. L var helt fin, og vi fikk beskjed om at hun var akkurat der hun skulle være motorisk sett. Hun var så søt og smilte til terapeuten - viste seg virkelig fra sin aller beste side! Da blir mamma stolt!  

 

- ammingen går også mye bedre. Jeg tror jeg tilbød boob litt for ofte en stund. Siden hun spiste litt hver gang ble hun aldri ordentlig sulten. Hun fikk nok da også litt for mye formelk, og ikke alltid den fete melken. Nå når hun har spist ferdig ser jeg om hun vil ha mer. Vil hun ikke lar jeg være frem til hun gir ordentlig tegn til å ville ha. Det går som regel 2 - 3 timer (varierer litt) mellom måltidene nå, og det trives jeg godt med. Slipper følelsene av at jeg bare sitter blottet hele dagen! 

 

- uten at jeg skal utlevere for mye, var det et par tunge dager denne uken. Jeg var litt redd for at jeg begynte å få fødselsdepresjon da jeg slet med følelsen av at jeg var totalt kvelt og bare hadde lyst til å stikke av. Jeg var litt fraværende og apatisk merket jeg, og jeg tror L merket det den dagen det var værst for hun og var litt urolig. Jeg slet med dårlig samvittighet for jeg følte meg virkelig ikke som en god mamma. I går tok jeg meg sammen, og gleden ved å ha baby har kommet tilbake! Mye av grunnen til at det ble tungt er at jeg ikke har egentid. Jeg tør sjelden å sitte oppe etter hun har lagt seg (som kan være fra kl. 20 - kl.22) for jeg vet aldri hvordan natten blir, og jeg er en person som trenger søvn... Men jeg er også en person som trenger å koble av alene, så det blir liksom feil uansett. Det har også hopet seg opp med husarbeid + uteplassen må gjøres ferdig, og det stresser meg så sinnsykt at jeg ikke strekker til på det området. Jeg er uansett fornøyd med hvordan jeg har vært som mamma nå, og det er uansett den viktigste oppgaven jeg har. Alt annet får jeg sette på skylappene for! :) 

 

- dette er jo det beste punktet: denne uken har jeg konsekvent lagt hun i vogna for å sove på dagtid, med koseklut og helseteppe, og det funker! Jeg må røre på vogna for at hun skal sovne, men det er jo så mye bedre for ryggen enn byssing da! Det varierer hvor lenge hun sover der, alt fra 30 min til 1, 5 time (selv om 1,5 time hører til sjeldenheten). Jeg er uansett fornøyd, jeg tror hun sover bedre av det, og jeg får armene frie til å gjøre andre ting. Men, selv om rotet stresser meg, har jeg hittil valgt å stirre tomt i lufta når hun sover... Er fortsatt litt sliten om dagen etter de tunge dagene. 

 

- ellers er hun en nydelig baby, og egentlig en veldig enkel baby! Jeg har absolutt ikke en grunn til å klage, men jeg tror nok det å bli mamma er litt mer altoppslukende enn jeg trodde det skulle bli. Det er uansett veldig koselig og givende, og jeg elsker å følge med utviklingen hennes! Jeg studerer også uttrykkene hennes for tiden, hvordan hun ser ut når jeg ammer henne o.l for en dag sitter jeg nok her og innser at hun har "plutselig" blitt veldig stor! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille L lo for første gang i kveld! En så søt, liten latter! Jeg har hørt en liten stund at hun har hatt lyst til å le, men har ikke fått til lyden, om det gir noe mening. Hehe. Men du, hvor morsomt det var. Det kom et par tårer, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tastaturet og musa på macen min har begynt å virke igjen, og jeg er SÅ GLAD! Jeg aner ikke hva som gjorde at det bare kuttet ut da, så det er litt skummelt at det kan skje igjen... Den var nok litt overarbeidet, og trengte litt fri. Den er jo 4 år gammel og har gjort nytta si, men jeg er ikke klar for å kjøpe ny. Så mye penger a gitt! 

 

Dagene nå har gått veldig fint! L sover godt i vogna si, og hun sover som regel over en time hver gang. Det blir vel rundt 3-4 dupper i vogna i løpet av dagen. Jeg er jo litt teit da, for jeg har jo nesten dårlig samvittighet for å legge hun der. Etter at hun ble født og jeg dro fra sykehuset, har jeg fått det for meg at babyen trenger konstant nærkontakt, og at jeg omtrent ødelegger henne om jeg legger hun for seg selv. Hun sover jo bedre i vogna enn hun gjør på meg nå, det er jeg nesten sikker på, så da har hun ikke akkurat vondt av å ligge der! Jeg har vel funnet ut at jeg ikke er klar for å slutte med samsoving om natten enda da, så det skal jeg fortsette med en liten stund til... Selv om jeg har et mål om å introdusere senga før hun er 6 mnd. Vi får se hvordan det blir :) Så lenge samsoving fungerer for meg, må jeg bare lukke ørene for hva andre mener. Leggerutinen er litt mer enn bare å legge hun ned og si god natt, men jeg trives med det enn så lenge. 

 

Jeg har i det siste forsøkt å legge hun så hun sover mellom 21 og 22, det er da hun sover lengst og ikke våkner hver time fra kl. 4 og utover har jeg lagt merke til. Men i dag ville hun ikke sove den siste duppen, så da valgte jeg å legge henne i stedet og hun hadde sloknet innen klokken var 20.30. Litt spent på hvordan natten blir, men om hun ikke våkner av seg selv, har jeg lyst til å prøve å gi hun mat når jeg legger meg. Kanskje det fører til like god strekk med søvn som når hun har lagt seg litt senere. :)

 

Vi har også fått bestilt pass til henne i dag til ferieturen vi har om et par måneder, så det er spennende! Nå som jeg plutselig har fått mye fritid om dagen (og nå denne kvelden her) kan jeg begynne å planlegge det jeg må kjøpe inn før turen og lage en pakkeliste etterhvert! Gleder meg til å komme bort litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk det i natt?

 

Ganske greit :) Hun våknet igjen 21.30 tror jeg det var for litt mer mat, men sovnet kjapt igjen. Så fikk jeg høre i stad at hun hadde kavet etter mat 01.30 i natt, men kan ikke si at jeg husker det :P Jeg husker at hun kavet fryktelig mye på morran da, og tror hun fikk i seg altfor mye for hun gulpet MASSE. Det gjorde hun i går på morran og, gulpet over hele ansiktet sitt stakkar. Jeg tror hun bruker meg som smokk i morgentimene og derfor også får i seg for mye mat, så jeg får nesten finne en løsning på nattmatingen. Kanskje jeg burde være litt mer våken selv og, og sørge for at hun får i seg nok de gangene hun vil ha mat. Mulig det vil føre til færre oppvåkninger, og mindre kaving. Og kanskje, bare kanskje, må jeg vurdere å prøve og putte hun i senga snart for jeg tror kanskje hun kan lukte melka og derfor kaver litt ekstra. Tenker jeg skal ta det opp på 3 månederskontrollen vi skal på neste uke. EEK! Nå begynner hun å bli stor :sjokkert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på kino! Bestemoren og bestefaren til L skal passe, mens vi er på kinoen som er kun 5 minutter unna. Det er en trygghet, så jeg kan bare gå om det skulle være noe. Vi skal se Jurassic World :D Har fått sansen for Chris Pratt, så den gleder jeg meg til å se. Jeg har ikke sett på en film siden... vel, High School Musical 3 samme kveld som fødselen startet :P Det er også så lenge siden jeg har spist ordentlig taco, og nå begynner abstinensene å komme merker jeg. Det sitter langt inne å prøve om tulla tåler det sterke tacokrydderet... Hun har aldri reagert kraftig på noe egentlig, men tacokrydder kan jo være sterkt da, selv om vi aldri bruker en hel pakke. Jeg har alltid tenkt at jeg skal prøve etter hun er 3 mnd, for har lest at da kan babyene tåle mer enn tidligere, og nå blir hun 3 mnd neste mandag! Så da er det ikke så lenge til vi kan prøve taco i hus. Kanskje jeg skal foreslå at vi kan være pensjonister den dagen og spise middag til lunsjtider, så kanskje vi slipper å få eventuelle magevondter midt på natten. Får seeee! 

 

Rotete innlegg. Speaking of, jeg merker så godt at hjernen ikke er så rask som den pleier å være! Ikke at jeg er noen supersmarting i det hele tatt, men selv de enkleste tingene bruker jeg nå lang tid på å prosessere. Haha! Ammetåke er virkelig en greie merker jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...