Gå til innhold

Hva menes med "normalt aktiv"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, for å finne ut hvor mye man skal spiser per dag må man vite hvor mye kalorier man forbruker. Enten man regner det ut selv eller bruker en app som "My Fitness Pal" eller hva... Da blir man spurt om hvor mye aktivitet man er i daglig. F.eks lite, middels og svært aktiv.

Jeg lurte på om noen kan beskrive de forskjellige kategoriene utifra deres syn på disse? For jeg er tydeligvis på viddene når det gjelder dette.

Slik jeg ser det for meg er lite aktiv svært lite aktivitet. Om man ligger i sofaen mesteparten av dagen, kanskje en ti minutters gåtur.

Middels aktiv er i mine øyne at man f.eks går en halvtime til/fra jobb, beveger seg et par ganger i timen på jobb og vanlig husarbeid og kanskje andre aktiviteter hjemme.

Svært aktiv blir et ganske bredt begrep for meg, der ser jeg for meg alt ifra sykepleiere med tre barn til profesjonelle idrettsutøvere..

Nå mener jeg altså aktivitet utenom trening, jeg synes det er enda vanskeligere om man skal beregne dette om personen som er lite aktiv trener to ganger daglig og personen som er svært aktiv aldri trener.

Uansett, kan noen hjelpe meg å få et klarere bilde av hvordan dette bedømmes?



Anonymous poster hash: 0f2e5...408
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er veldig inne på det:)

letteste blir om du skriver hvordan din dag er ifht. bevegelse, så kan jo folk heller skrive hvilken kategori du havner innunder?



Anonymous poster hash: 0464a...b45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktiv er den gjennomsnittslige personen i Norge. Middels aktig er hvis du ikke tar bilen overalt, og kanskje trener uten høy intensitet 2-3 ganger i uken.

Du gjør ganske mye hvis du er oppe i høy intensitet.. Jeg ligger i nedre sjiktet der og jeg kan komme opp i 50 000 skritt for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Normalt aktiv for meg er noen som trener så mye han eller hun trenger for å bli sunn og fornøyd med kroppen sin. Ville ikke si dette om folk som klager over kroppen sin, men vil ikke gjøre noe med det.

Anonymkode: 6e88c...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt... hva er "normal" egentlig? Jeg ville si at jeg spiste "normalt", var "normalt aktiv" og tok grønn kaffe piller. Da gikk jg ned i vekt ppå hele 14 ilo på 3,5 måneder. Jeg vet at kaloriinntaket var på underskudd, men uansett trengte jeg ikke mer mat. Kan skyldes green coffee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...