Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Jeg er så nysgjerrig at jeg aldri hadde klart å ikke få vite kjønn. :fnise: Dessuten er det liksom nok av nye og overveldende ting rett etter fødsel, så jeg føler ikke jeg trenger et ekstra overraskelsesmoment akkurat da. ;) 

Si fra når du finner ut hvilken leverandør av fotobok som er best da! Jeg skulle egentlig lage fotobok for S 2015/2016 i jula, men det kokte bort i sykdom og sliten mamma. Kanskje jeg har ork til å begynne litt mot slutten av sykmeldingsperioden min? :) 

Har ingen søskenvogn-tips selv, men suger nok til meg de du får! Jeg vurderer litt om vi faktisk trenger søskenvogn, det er jo i så fall kun når bare en forelder skal ut med begge to samtidig, og det er så langt eller langvarig at S ikke kan gå (eller minste kan være i bæretøy). Lurte litt på om vi skulle se om vi klarte oss med bare søskenbrett og bæretøy (det er veldig enkelt å bytte mellom bagdel og sportsdel på vogna vår), men så fant jeg ut at det ikke finnes søskenbrett til vår vogn. Og da er jeg jo plutselig over på søskenvogn igjen, kanskje? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt (brukt fordi de er syyykt dyre) Bugaboo Donkey og tatt i betraktning at den bare har stått i vinterhagen og venter på at Bølla skal bli født så er jeg kjempe fornøyd! :P  
Det virker i alle fall genial da den kan legges sammen til singelvogn når man bare skal ut med ett barn også er den kjempe lett å trille og bygge om. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 13.1.2017 den 12.28, juliane skrev:

Jeg er så nysgjerrig at jeg aldri hadde klart å ikke få vite kjønn. :fnise: Dessuten er det liksom nok av nye og overveldende ting rett etter fødsel, så jeg føler ikke jeg trenger et ekstra overraskelsesmoment akkurat da. ;) 

Si fra når du finner ut hvilken leverandør av fotobok som er best da! Jeg skulle egentlig lage fotobok for S 2015/2016 i jula, men det kokte bort i sykdom og sliten mamma. Kanskje jeg har ork til å begynne litt mot slutten av sykmeldingsperioden min? :) 

Har ingen søskenvogn-tips selv, men suger nok til meg de du får! Jeg vurderer litt om vi faktisk trenger søskenvogn, det er jo i så fall kun når bare en forelder skal ut med begge to samtidig, og det er så langt eller langvarig at S ikke kan gå (eller minste kan være i bæretøy). Lurte litt på om vi skulle se om vi klarte oss med bare søskenbrett og bæretøy (det er veldig enkelt å bytte mellom bagdel og sportsdel på vogna vår), men så fant jeg ut at det ikke finnes søskenbrett til vår vogn. Og da er jeg jo plutselig over på søskenvogn igjen, kanskje? :klo: 

Ja nysgjerrigheten tok overhånd for meg også til slutt :) Med tillatelse av kjære, da! 

Det har vært sykdom og sliten mamma har også i det siste, så fotobokprosjektet forsvant litt gitt :P Håper jeg finner ny motivasjon til det snart.. 

Trodde det fantes universal-søskenbrett? Kan være jeg bare har tenkt det da.. Men ja, begynner å tenke litt der selv. Kanskje jeg skal bære lille i sjal/sele og trille F :) Tenker å sende F mer i bhg til høsten, så hvor ofte vi har behov for å trille begge på en gang er vel kanskje begrenset. Har uansett to vogner, så begge kan hvile på trappa i hver sin vogn. Mangler bare vognpose til den lille da ;) Kanskje se an behovet etterhvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 17.41, Beccy87 skrev:

Vi har kjøpt (brukt fordi de er syyykt dyre) Bugaboo Donkey og tatt i betraktning at den bare har stått i vinterhagen og venter på at Bølla skal bli født så er jeg kjempe fornøyd! :P  
Det virker i alle fall genial da den kan legges sammen til singelvogn når man bare skal ut med ett barn også er den kjempe lett å trille og bygge om. :)   

Jeg er litt spent på dine erfaringer med denne etterhvert som du får prøvd det ut :) Triller du mye tur til vanlig/skal du trille begge to mye fremover? Er eldste i bhg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner frem igjen oppdateringsoppsettet fra forrige graviditet :) 

Dro på UL med mine søstre og fikk vite at vi venter en liten gutt :)  De første ukene var jeg ikke sånn superhappy over det, da jeg begynte å stresse sånn med alle klærne som var "feil farge". Kjøpte en pose gutteklær, og kjente mer på det da at det skal bli kjekt med en gutt også :rodmer: Jeg har alltid tenkt at vi skulle hatt 3 barn, men vi kan faktisk roe oss med 2 barn da det vil bli hektisk å være alene med barna de ukene en av oss er på jobb. 

 

På vei: 19+6(flyttet 6 dager tilbake på OUL)
Igjen til termin: En stund, 20 uker :P 
Neste kontroll: Om to uker, hos jordmor.
Innkjøp: Jeg har kjøpt meg en handlepose med gutteklær i str 50/56 :hjerte: Ellers har vi det meste av utstyr etter F. Må få tag i ny vognpose, da F enda bruker vogna mye til å sove i. Vi har to vogner da så de begge kan sove i. Er vel helst stresset med klærne, da jeg ikke føler for å kle en gutt i rosa/blonder/blomster :P Litt blir det nok, men leter etter noen som vi bare kan bytte klær med :) 

Kjønn:      :babygutt: 
Utålmodig: Nei! Nå er jeg halvveis, og føler nettopp jeg ble gravid ;) Jeg prøver å innstille meg på 2 uker overtid slik som sist. Da ble jeg ikke utålmodig før 2 dager før jeg fødte :) 

Navn: Tja. Har laget noen forslag på ei liste, men det er ingen jeg har forelsket meg i. Send gjerne PM om du vil foreslå navn :)  
Vektøkning: 3 kg! :) Har slitt med å legge på meg siste halvåret, så er godt å se at jeg ikke står stille nå når jeg er gravid. 
Vann i kroppen: Nei
Melk i brystene: Jeg begynte å lekke litt råmelk rundt uke 10-11, og klemmer jeg på knoppene kan jeg få frem litt. 
Strekkmerker: Nei.
Hodet ned: Er sikkert overalt
Tungt: Nei.
Kynnere: Ja. Startet i uke 15 denne gangen også. 
Hodet festet: Nei
Matkick: Chips, appelsin, klementin. Har helst villet ha salt eller friskt/frukt. Men er tilbøyelig for litt sjokolade etterhvert ;)  
Plager: Litt hodepine innimellom. Ved lange dager på kontoret, gjør det vondt i bekkenet. Tror det mest plagsomme er at jeg er så vimsete som gravid! Har mista nøkler og kortholder. I to forskjellige hendelser... Kjære gleder seg til å få hjernen min tilbake :fnise: 
Humør: Litt hormonell. 

Høygravid: Nei
Fødselsforventninger: Hadde en fin fødsel sist gang. Tenker allikevel at det ikke trenger å bli det nå. Med termin i juni skjønner jeg at det kan bli folksomt, og jeg kjenner litt på angsten der med fulle føderom og ikke minst barselrom. Føler jeg husker en del av ammeteknikkene fra sist, så håper jeg slipper å være der så lenge. Fikk ikke sove forrige gang pga andre skrikende babyer. 

Ellers ønsker jeg å føde i badekar igjen :)  Og med prekestol ved siden av! Men hver fødsel er forskjellig, jeg avskriver ikke epidural om ting skulle trekke ut. Skal gå til modningsakupunktur fra 4 uker før termin. 

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg, og så gøy med gutt da! 
Å være guttemamma er ålreit det altså, man må fake litt interesse for store kjøretøy og unngå for mye blonder men ellers er det nok ganske likt som å være jentemamma vil jeg tro. ;)  

Jeg var ute med vogna i dag og tenkte å skrive litt om det i egen bok senere, er både fornøyd og ikke på en gang. :sjenert:
Tanken bak er jo at jeg må hente og levere Trollet i barnehagen og orker ikke ha Bølla i sjal, i tillegg til at vi bare hadde en vogn som han må ha å sove i i barnehagen så vi måtte uansett ha kjøpt en ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med! :goodbye: 

Det blir bra barn av junigutter! Anbefales ;) Kjenner meg forresten godt igjen i det gravidhjerne-greiene. Synes jeg konstant har en nøkkel eller et bankkort eller bare "noe" som ikke er der det skal være. I dag presterte jeg også å ta med meg to høyrehansker på vei ut døra  :klaske: Det skal bli godt å få byttet ut gravidhjernen med litt ammetåke istedet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 2.2.2017 den 15.27, Beccy87 skrev:

Så koselig med oppdatering fra deg, og så gøy med gutt da! 
Å være guttemamma er ålreit det altså, man må fake litt interesse for store kjøretøy og unngå for mye blonder men ellers er det nok ganske likt som å være jentemamma vil jeg tro. ;)  

Jeg var ute med vogna i dag og tenkte å skrive litt om det i egen bok senere, er både fornøyd og ikke på en gang. :sjenert:
Tanken bak er jo at jeg må hente og levere Trollet i barnehagen og orker ikke ha Bølla i sjal, i tillegg til at vi bare hadde en vogn som han må ha å sove i i barnehagen så vi måtte uansett ha kjøpt en ny. 

Hehe, ja jeg tror ikke jeg skal slite med å være guttemamma ;) selv likte jeg ikke dukker, barbie og jentedill. Bamser var den store tingen. Så litt traktor og gravemaskiner og slikt skal jeg tåle :D 

Hvordan har det gått etterhvert med vogn og barn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2017 den 11.05, sitronkake skrev:

Her vil jeg følge med! :goodbye: 

Det blir bra barn av junigutter! Anbefales ;) Kjenner meg forresten godt igjen i det gravidhjerne-greiene. Synes jeg konstant har en nøkkel eller et bankkort eller bare "noe" som ikke er der det skal være. I dag presterte jeg også å ta med meg to høyrehansker på vei ut døra  :klaske: Det skal bli godt å få byttet ut gravidhjernen med litt ammetåke istedet :fnise: 

Så gøy å få en følger i en ellers lite aktiv dagbok :D velkommen!

Mannen er selv junigutt, så jeg kan også gå god for det ;) Hvordan går det med junigutten din? Og jeg ser jo at du har født igjen, gratulerer :D Hvor lenge er det mellom dem? Ammetåken går godt? :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

På vei: 26+5
Igjen til termin: 3 mnd
Neste kontroll: Om to uker, hos jordmor. Går bare til henne denne gang, hun er så koselig :)  
Innkjøp: Jeg har kjøpt meg en handlepose med gutteklær i str 50/56 :hjerte: Ellers har vi det meste av utstyr etter F. Må få tag i ny vognpose, da F enda bruker vogna mye til å sove i. Vi har to vogner da så de begge kan sove i. Er vel helst stresset med klærne, da jeg ikke føler for å kle en gutt i rosa/blonder/blomster :P Litt blir det nok, men leter etter noen som vi bare kan bytte klær med :) Dette er samme status som sist. Vi skal få låne oss en lekegrind som lillebror kan ligge i, og låne en vippestol. 

Kjønn:      :babygutt: 
Utålmodig: Nei! Det har gått så fort, og jeg har siste dagene tenkt at jeg heller må prøve å nyte tiden. Er jo kanskje siste gang jeg kommer til å gå gravid :o  Det er nesten litt trist å tenke på, selv om det blir godt å få det gjort.

Navn: Tja. Har laget noen forslag på ei liste, men det er ingen jeg har forelsket meg i. Send gjerne PM om du vil foreslå navn :)  
Vektøkning: 6 kg :) Ganske likt som sist gang, bare at jeg starta lavere denne gang. 
Vann i kroppen: Nei
Melk i brystene: Jeg begynte å lekke litt råmelk rundt uke 10-11, men har ikke merka noe etterpå. Størrelsen er derimot kommet.
Strekkmerker: Nei.
Hodet ned: Han er overalt.
Tungt: Nei.
Kynnere: Ja. Startet i uke 15 denne gangen også. 
Hodet festet: Nei
Matkick: Daim melkerull og toffee cups kjeks er veldig hot om dagen ;) 
Plager: Litt hodepine innimellom. Blir fortere syk, ihvertfall med F som går i barnehage og drar med seg allslags. Bekkenet krangler mer, men føler ikke jeg trenger å oppsøke hjelp enda. Det er bra ene dagen, og verre den neste.
Humør: Litt ustabil. Er kanskje litt lei meg fordi vi kjørte på med en unge til, og jeg ser at F kunne trengt å få være alene et lite år til. Det blir nok tøft for henne, men kan jo gå bra også. Ikke at jeg angrer på barnet altså, har bare litt sympati for henne og prøver å nyte tiden før de blir to :) 

Høygravid: Nei
Fødselsforventninger: Hadde en fin fødsel sist gang. Tenker allikevel at det ikke trenger å bli det nå. Med termin i juni skjønner jeg at det kan bli folksomt, og jeg kjenner litt på angsten der med fulle føderom og ikke minst barselrom. Føler jeg husker en del av ammeteknikkene fra sist, så håper jeg slipper å være der så lenge. Fikk ikke sove forrige gang pga andre skrikende babyer. 

Ellers ønsker jeg å føde i badekar igjen :)  Og med prekestol ved siden av! Men hver fødsel er forskjellig, jeg avskriver ikke epidural om ting skulle trekke ut. Skal gå til modningsakupunktur fra 4 uker før termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

39 dager igjen og høygravid :)

Er kommet litt i "nesting"-perioden og tar store prosjekter hver gang F er i bhg(2 dager i uka). Jeg har feks omorganisert alt i skuffer og skap på to bad for å få en ledig skuffe til lillebror ;) Og jeg er på vei gjennom klærne til F for å se om noe er nøytralt nok til å kunne brukes til han. Må kanskje fylle ut "boken om meg" til F snart, da jeg gav opp ene boka som var aaaalt for mye info i. Kjøpt en enklere en, men det må jo gjøres det også. Godt at jeg har skrevet litt i dagboka etterhvert med F, selv om siste året har vært noe døvt. Får dårlig samvittighet der da, at jeg ikke har skrevet ned så mye om henne. Så tenkte jeg kunne skrive om hvordan hun er nå :) 

F, 19 mnd.

Det er veldig mye som skjer i hodet hennes for tiden. Hun prøver stadig å forme ord, og er veldig interessert i å kommunisere. Hopper over noen ledd avogtil da.. Feks om morgenen våkner hun og sier "Det er bæsj". Egentlig mener hun at hun har lyst til å stå opp, men vet at mammaen vil ligge litt til. Men med en gang det er snakk om at hun kanskje må bæsje, springer vi opp med henne fordi tissebleia pleier å være så stor(vil ikke ha lekkasje). Så hun har funnet ut at det er effektivt :P Andre utvalgte ord:

Gasj - sandkasse

Batt - plenklipperrobot, bade, vann, båt

Gakki - Ferdig med feks spise eller å bade

Dakk - Takk(sies ofte når hun får noe, eller gir noe fra seg)

Dyrelyder: Har dyrelydene inne, på hennes måte da. Den store hitten lenge har vært "u-huuu" som er ugle. Merkelig hvor ofte disse dyrene dukker opp i interiør/klær når en først ser etter. Biltemakatalogen har en side med en liten uglebamse. Denne er hun ivrig i å finne frem hos svigers ofte. Svigers har også hund, og har lært å ta frem hånden for å hilse på hunden mens hun setter seg på huk. Dette tar hun videre til alle dyr. Skulle hilse på løva i dyreparken, og strakte armen sin gjennom gitteret :fnise: Løver/tigere/krokodiller og alle skumle dyr lager i følge henne en mørk "ooaaahh" lyd. 

Hun går i bhg 2 dager i uka, og har egentlig ikke vært veldig trygg der før de siste mndene. I dag hadde hun faktisk tøffa seg under matbordet og startet å le hennes råe latter. Kan også levere uten gråt nå i det siste :D 

Hun er litt ustødig, og har tidligere blitt veldig fornærmet og grått om hun har falt på rumpa. Det kommer seg heldigvis(tenk bhg da med alle ungene som springer rundt..). 

Hun har siden mars hatt flere tenner på vei ut, konstant. Hjørnetenner, 1 og 2 årsjeksler i alle 4 sider. Nå er de siste to hjørnetennene nede på vei ut. Utviklingssprang og sikkert "18 month sleep regression". Alt har ført til dumme rutiner. Sistnevnte, da brukte vi 1,5-2 timer på å legge henne hver dag i nesten en mnd. Utrolig slitsomt. Vi er nødt til å sitte inne med henne, ellers står hun og hylskriker. Kan også sovne, vi går ut - og så våkner hun av seg selv for å sjekke om vi har gått.. Må være slitsomt for henne å være sånn på vakt også. Men trenger mye nærhet og trygghet. Familie og venner ber oss prøve skrikekur, men med tenner, utviklingssprang og sykdom har vi ikke gjort det. De siste 2 ukene har det vært litt bedre, og hun kan sovne på 15-20 min fra vi går inn på rommet. Uansett natt, så våkner hun mellom 23.30-01.30, gir oss puta og teppet for nå skal hun inn og sove med mamma og pappa. Vi har prøvd å sitte inne med henne opp til 2 timer på nettene, men det orker vi ikke lengre da det ikke funker. Så hun samsover med oss. Pappaen sover godt. Gravide meg sover ikke så godt med ei som spenner i ryggen, krabber over hodet, og ønsker å være veldig nær. Bruker bbhugme som "mur" mellom oss så jeg verner magen :P 

Legger seg for tiden 18.30-19 et sted(overtrøtt straks klokka er mer enn 19 for tiden). Vi har siden i høst vært heldig at hun har sovet til 07.30-08.30. Nå er hun som regel våken rundt 07, kanskje litt før. Når hun våkner, sjekker hun om vi sover - for å se om hun skal prøve å sove videre eller våkne til :D 

Hviler 1,5t i vogn på dagtid. (2-2,5 time frem til april ca). Etter at hun startet i bhg var det bare til å legge henne i vogna, trille den ut og gå inn igjen. Kan klage litt noen min, og så sovner hun. Deilig, ifht når hun var liten og jeg måtte gå rundt byggefeltet 2 runder. 

F har et par stk som hun faktisk leker med, fellesnevner for disse er at hun har sett dem jevnlig siden hun var liten. Det er deilig å se at hun kan samarbeide på bygging av tårn, stable sånne skiver på pinne eller kjøre rundt med biler/vogner i stua. I det siste er det kommet mer vilje, og hun har forstått at hun ikke lengre trenger å være minst. "NEEEI!!" kan hun rope og holde tak i det hun har. Dette har hun øvd på i bilen. Sitter og ser på seg selv med strengt blikk "NEEEI!! blablablabla...NEEEI!!". Søt da :P 

Leter etter tutten når hun er lei seg eller synes at et fall på rumpa kvalifiserer til en tutt. Brukes alltid på natta og hvilen. Har ingen interesse for bamser, klut osv. 

Mat: Hun spiser som et stort barn. En frokost kan være 2 skiver leverpostei, en youghurt og gjerne en banan på gode dager. Har noen favoritter, og når disse kommer på bordet kan hun spytte ut maten og legge tallerken til sides. Hun vet hva hun vil ha. Om hun har melk i koppen, og ser at det er granateplejuice på bordet - ja da chugger hun resten av koppen for å gjøre klar til juicen :P Favoritter er mais, ost, alt som heter saus, hvite sauser som rømme eller fløte til bær. Blåbær, fruktstang, rosiner, smoothie. Sier gjerne "OOOIII" og står i stolen med et "oi"-gap når hun ser noe hun vil ha. "Mær" er godt innøvd. 

Er/har vært veldig lydig når vi sier fra om noe hun ikke får lov til. Jeg har et helt fat med fristende pyntegjenstander i perfekt høyde til henne. Hun har veldig lyst, men rører det ikke. Med et par unntak, når hun er i det bøllete hjørnet. Det samme med forsterker/ps3. Finner hun smuss eller noe hun kategoriserer som søppel sier hun "æsj" og går og kaster dette i søppelet på kjøkkenet. Nylig har hun startet å studere hva som er oppi dunken, tenker nok hun ikke kunne dy seg når hun kom i stua med munnen full av mais ene gangen. 

Blomstene er kule å lukte på, og plenklipperroboten er verdens mest fascinerende sak. Kan stå i 10 min og bare se på den. Selv om den står i ro. 

Hun forstår nok ikke så mye av at hun skal bli storesøster. Hun er veldig interessert i magen da, og bretter opp for å finna navlen. Jeg har lært henne å kose med magen, noe hun gjerne gjør, og legger hodet ned på magen for å kose :) Hun har også kjent spark en gang, det var morsomt at "mamma" gjorde det :P 

Det vil bli en stor overgang for henne, da hun har vært mye hjemme med oss og fått vår fulle oppmerksomhet, likt å bli bært rundt overalt og ofte inkluderer oss i det hun leker med. Jeg er veldig spent på hvordan hun takler det - ikke minst meg selv. Tror jeg kommer til å gråte når hun kommer og skal hilse på på sykehuset :P Enten hun synes det er stas, eller om hun bare synes det er noe dritt.. 

Jeg har vært litt negativ og forberedt meg på en tøff tid, spesielt når lillebror er 3-4 uker og mannen skal på jobb igjen, barnehagen er stengt, og begge våre foreldre drar på ferie - og jeg sitter alene med disse to små. Tenker at det blir unntakstilstand, men håper noen "ser meg" og vil hjelp til litt :) 

Da roper F igjen for 3 gang i kveld, så jeg får ta det som et hint og gi meg for i dag med stilskrivingen :) Endelig har jeg fått ned noe om henne på papiret ;) Regner ikke med at det er så mange som orker å lese alt dette! Haha..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid allerede! :nordvesta:

Utrolig koselig å lese om lille F. Hun høres helt herlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele! :mynona:
Synes det høres ut som dere har det veldig koselig og F høres så sjarmerende ut! 
Hvordan er formen din da? Og har dere bestemt navn på lillebror forresten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2017 den 23.41, j86 skrev:

Høygravid allerede! :nordvesta:

Utrolig koselig å lese om lille F. Hun høres helt herlig ut. 

Ja det har gått raskt denne gangen :) Ja hun er virkelig i en fin alder nå :rodmer: 

På 19.5.2017 den 20.52, Beccy87 skrev:

Jeg leste hele! :mynona:
Synes det høres ut som dere har det veldig koselig og F høres så sjarmerende ut! 
Hvordan er formen din da? Og har dere bestemt navn på lillebror forresten? :) 

Wow! :P Jeg skriver alltid for mye.. Men kjekt å se tilbake på :) Ja hun er til å smelte av! 

Formen er grei nok :) Er mye trøtt da vi samsover med F. Enten spenner og kryper hun over meg, jeg har halsbrann, lillebror har party i magen, eller rygg og bekken har vondt. Gleder meg til å ikke være gravid, samtidig som jeg gruer meg litt til å ha to små på en gang :) Navn er absolutt ikke bestemt.. Kjære synes vi skal vente til vi ser han. Men sist gang hadde vi noen klare favoritter. Nå er det ingen navn som vi begge liker godt, og vi har så mange venner med gutter, så de fineste navnene er "tatt" ;) Er litt spent på om han får navn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de jentene våre er i en herlig alder nå! :hjerte: Så små, men plutselig så store! Forståelsen blir bedre fra dag til dag, det dukker stadig opp nye ord, og de begynner å bli veldig klar på hvordan ting skal være og vil helst bestemme selv. ;) Selv om pappaen her i huset kom med et hjertesukk her om dagen: "Du er i en utrolig slitsom alder nå S, du vil alt og kan ingenting." :hoho:

Vi er også helt lost på navn denne gangen. I går natt drømte jeg at vi kalte henne Yaya. :fnise:

Hvordan tror du det går med samsoving når det kommer en til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, juliane skrev:

Enig i at de jentene våre er i en herlig alder nå! :hjerte: Så små, men plutselig så store! Forståelsen blir bedre fra dag til dag, det dukker stadig opp nye ord, og de begynner å bli veldig klar på hvordan ting skal være og vil helst bestemme selv. ;) Selv om pappaen her i huset kom med et hjertesukk her om dagen: "Du er i en utrolig slitsom alder nå S, du vil alt og kan ingenting." :hoho:

Vi er også helt lost på navn denne gangen. I går natt drømte jeg at vi kalte henne Yaya. :fnise:

Hvordan tror du det går med samsoving når det kommer en til da?

Hahah, godt sagt av pappaen :D Og så veldig sant :) 

Yaya.. Det er i det minste sikkert ikke mange som heter det? :P Så dere får ei jente til dere da :rodmer: Har ikke vært aktiv her på en stund, så jeg er ikke helt oppdatert ;) Hvordan har svskapet vært så langt? 

Samsovinga er vel noe av det jeg gruer meg til, og ikke vet hvordan vi skal få til. Etter alle disse tennene og sykdom, har det bare blitt slik. Selv om jeg sover veldig dårlig med henne på siden av meg. Så vi burde ha henne på avvenning, men jeg kjenner jeg er så sliten til å ta den kampen - og kjære er mye på jobb nå. Prøvde et par netter, men hun er helt krakilsk. Med en gang hun er i vår seng, sovner hun godt. Jeg burde bare prøvd å ta kampen. Kanskje legge en madrass inn til henne, og sove på gulvet ved siden av. Hmm..

Hvordan sover deres lille da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo hende lillebror sover greit i egen seng ved siden av deres til å begynne med da? Eller kanskje dere må dele på dere slik at pappaen og F samsover et sted og du og lillebror et annet? Vi er veldig heldige med S sin soving for tiden. *bank i bordet* Hun sov jo dårlig helt til hun var 16 mnd ca, våknet hele tiden og sov som regel sammen med oss mesteparten av natta. Umulig å legge var hun også. Men vips snudde det litt, og nå legger vi henne 19-19.30, sier natta og går ut og hun sovner av seg selv. De fleste nettene sover hun natta gjennom, og de siste ukene har hun som regel sovet til ca 7. Måtte det bare fortsette! :jepp:

Vi venter en lillesøster ja. :hjerte: Svangerskapet er helt pyton med bekkenløsning og fortsatt kvalme og alt mulig drit, så jeg gleder meg vilt til hun er ute! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 20.38, juliane skrev:

Kan jo hende lillebror sover greit i egen seng ved siden av deres til å begynne med da? Eller kanskje dere må dele på dere slik at pappaen og F samsover et sted og du og lillebror et annet? Vi er veldig heldige med S sin soving for tiden. *bank i bordet* Hun sov jo dårlig helt til hun var 16 mnd ca, våknet hele tiden og sov som regel sammen med oss mesteparten av natta. Umulig å legge var hun også. Men vips snudde det litt, og nå legger vi henne 19-19.30, sier natta og går ut og hun sovner av seg selv. De fleste nettene sover hun natta gjennom, og de siste ukene har hun som regel sovet til ca 7. Måtte det bare fortsette! :jepp:

Vi venter en lillesøster ja. :hjerte: Svangerskapet er helt pyton med bekkenløsning og fortsatt kvalme og alt mulig drit, så jeg gleder meg vilt til hun er ute! :fnise:

Ja jeg har tenkt det samme, at de kan samsove at annet sted. Kjære har en plan om å legge inn madrass på rommet til F når han kommer hjem fra jobb - så prøver han å sove der som en trygghet for henne. Tenker nok at den planen er bra for han også, når jeg skal drive å amme hele natta :fnise: 

Vi har hatt det samme med F sin søvn. Det var bra mellom jul og februar etter at kjære tok en kamp. Endret din lille seg av seg selv? Spesielt ved legging, kan hun ligge og høre etter om vi går ut av rommet. Blir da hysterisk om vi har gått ut. Så på det verste våknet hun fra søvnen sin for å sjekke om vi var der. 

Fantastisk at dere har fått det slik da, nyt perioden så lenge den varer :D Å huffda.. Kvalm enda også da, hvor langt er du på vei? I det minste går det gjerne raskere dette svskapet? :) Merker ihvertfall selv at tiden har stukket fra meg denne gang. Termin om under en mnd liksom :o  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av ei uke.

Starta mandagen med svskapskontroll. Alt fint og greit. Jordmor spurte om jeg hadde noen plager, og kom ikke på noe nytt jeg ikke har nevnt tidligere. Tilfeldigvis slo det meg at akkurat denne natten, hadde jeg klødd inni hender og bein. Jeg har klødd litt på hele kroppen de siste mndene, men tenkt at dette var vanlig og ikke komt på å nevne noe. Jordmor ville at jeg skulle ta lever og gallesyreprøve i tilfelle disse ikke var bra. Bestilte time for dette til tirsdag morgen, skulle komme fastende.

Natt til tirsdag klødde det helt forferdelig på hele kroppen, og jeg fikk ikke sove. Fikk legge meg på gjesterommet i fred siden F lå og kavte på siden av meg i tillegg. I halv 6 tiden der jeg ligger i halvsvime, kjenner jeg at kynnerene kommer tettere og tettere. Tar frem rietelleren, og de er ganske regelmessige. 2-3 min mellom hver, som varte i ca 50 sekund. Lå der til kl 07 før jeg ringte fødeavdelinga for å høre hva de tenkte. Jeg hadde jo time til legen for å ta blodprøve kl 08.30, fastende. Men så for meg at om fødselen skulle starte, ville jeg ha i meg mat til å kunne komme meg gjennom fødselen. Litt miskommunikasjon her, så ble vi enige om at jeg kunne ta blodprøvene selv om jeg hadde spist - og deretter til sjekk hos jordmor i kommunen(det er 45 min å kjøre til sykehuset, så ville heller avvente å dra dit). Jordmor kunne meddele at jeg har 2 cm åpning og er myk og moden. Ba meg om å dra hjem og hvile og se an situasjonen. Dette gjorde jeg, og når jeg endelig fikk litt søvn så roet det seg. Det var da maserier jeg hadde. 

Onsdag morgen får jeg beskjed at leververdiene mine var forhøyet. Vi ordnet med barnevakt, jeg pakket fødebaggen i en fei. Jeg var ganske nervøs for om jeg skulle settes i gang/hvor alvorlig dette var. Hadde samtidig kjent litt mindre "kraftig" liv de siste to dagene. På sykehuset tok det nesten 40 min på sparketesten før han ville gi fra seg liv, det var godt når han endelig gjorde det :) Legen hadde ikke så mye eller god info å komme med, men de ønsket at jeg skulle ta nye blodprøver igjen neste dag fastende for å få disse korrekte. Ellers at jeg skulle ha lav terskel for å ringe inn. Hun tok også en UL, og estimerte "lillegutt" til å være 3500g nå!! :alice: Hjelpe meg.. Skal tilbake på sykehuset neste uke på UL, og har tatt nye blodprøver i dag(torsdag).

 

Det jeg synes er så teit oppi dette, er når de har satt den offisielle terminen min... 

10 sept - første dag av siste mens. 

25 sept - siste samleie som kan ha ført til graviditet

28 sept - får positiv EL-test

11 oktober - tester lysende positivt. Dette er da 13 dpo om en tenker at jeg hadde EL 28 sept. Tenker jeg kan ha hatt EL tidligere også siden g-testen var så veldig positiv? Tok mange flere dager sist gang før jeg hadde en så sterk strek. 

Menstermin: 22 juni

Termin ifht unnfangelse: 21 juni

Termin ved TUL: 20 juni

Termin ved OUL: 26 juni

Det er jo alltid OUL termin de går ut ifra, men jeg tror ikke et sekund på den. TUL er jo sagt å være mer "nøyaktig" da fosterene ikke har fått tid til å utvikle seg så forskjellig enda. Ikke minst, dersom 26 juni er riktig termin - har jeg fått en skinnende positiv test 7dpo. Det er jo ikke mulig. 

Nå er jeg offisielt 37 uker i morgen da, men på sykehuset var de på den at "ja men han er jo før uke 37, så de ville ikke gjøre noe" eller hva med overtidskontroll dersom det skulle komme? Og jeg erger meg ved at man vel egentlig mister en uke permisjon dersom han kommer en uke før tiden. I stedet for at termindato skulle vært riktig. Jeg tar også modningsakupunktur, og der "trapper" en opp i uke 38. Så jeg ligger en uke bak der også, mener jeg da. 

For ikke å si - han er estimert 3500g per i dag. De fikk meg til å ta blodsukkerprøve i dag fordi de synes han var så stor, i tilfelle jeg har svskapsdiabetes. Prøvene var helt fine de. Det kan jo kanskje hende at han er stor fordi vi nærmer oss termin mer enn de tror?! 

 

Beklager bagatellinnlegg. Jeg blir bare så irritert over at de avfeier meg med dette, og sier "vi forholder oss bare til OUL-termin". Er sikkert ikke så viktig uansett, men jeg vil bare høre noen si at det kanskje er nærmere termin enn vi tror - ihvertfall når han er så stor :P

 

Hadde egentlig lyst at han skulle vente til termin med å komme, så jeg får gjort alle huslige prosjekter. Men jeg vil ikke føde ei bowlingkule heller. Innen to uker, da burde du ha komt lillegutt :babygutt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frustrerende! 
Følte på akkurat det samme med Bølla.
Jeg vet jo med sikkerhet hvilken dag hun ble laget og da ville termin vært 24.01, menstermin ga 25.01 og TUL ga også 24.01 mens OUL mente det var 29.01.... :glare:
5 dager er jo nesten en uke og en hel evighet når det gjelder terminer. 
Og når Bølla da i tillegg var 4450g når hun kom 11 dager før OUL-terminen så tenker jeg mitt.. 

Ønsker deg lykke til med innspurten, skal ikke se bort i fra at han kommer før termin! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...