Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

11+5

TUL gikk fint! Den lille sprellet litt innimellom, men ville ikke legge seg i profil. Så var ikke alt som kunne sjekkes. Men nok til å foreløpig roe meg med at det er en frisk og fin liten baby(ja jeg kaller det det) inni der :rodmer: Jeg hadde med meg svigerinna siden mannen var bortreist. Hun var veldig glad og takknemlig for å få dette med seg :) 

Jeg har faktisk vært mer bekymra for om noe er galt med foster denne gang, enn forrige gang. Merkelige greier.. Litt over en uke til første kontroll hos legen da. Så håper jeg at jeg klarer å kuppe jordmora jeg hadde i forrige svskap :) Hun er bare så herlig! 

Ellers er ting bedre med F. Vi fikk henne til å sove en hel natt i hennes seng, på vårt rom. Våkna bare 3-4 ganger. Så nå tar vi kampen videre om å legge på sitt eget rom. Varierende utfall, og ender som regel opp i senga vår utpå natta. Skimter to jeksler da, så det forklarer oppvåkningene tross at hun ikke er syk lengre. Er da alltid noe ;) Vi bytta ut babynestet med et ullskinn i bunn av sengen. Tror det hjalp veldig, kontra å ligge på bomullslaken med tisselaken under. Sikkert litt kaldt. Spent på fremgangen! 

Formen er ellers varierende. I går var den god. I dag spydde jeg noen ganger og har vært veldig slakk. Tross det, har vi vært til fotograf med F i ettermiddag :) Det var mye skryt å få, for ho grein ikke selv om jeg bytta klær flere ganger og skulle ha henne til å sitte alene midt i spotlighten! Spent på om det ble noen gode bilder :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med TUL! Helt fantastisk :biggrin: Jeg har også bestemt meg for å ta det, men har ikke bestilt time enda. Gleder meg likevel! Må bare bestemme meg for når det passer, tenker på like før jul.
Alltid spennende å fotografere de små, ekstra kjekt når de er samarbeidsvillig også, du har helt sikkert noen fine bilder å se fram til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.12.2016 den 21.38, Mumsy skrev:

Så gøy med TUL! Helt fantastisk :biggrin: Jeg har også bestemt meg for å ta det, men har ikke bestilt time enda. Gleder meg likevel! Må bare bestemme meg for når det passer, tenker på like før jul.
Alltid spennende å fotografere de små, ekstra kjekt når de er samarbeidsvillig også, du har helt sikkert noen fine bilder å se fram til:)

Har du fått bestilt time nå? 9 uker på vei du nå! :) Veldig beroligende og koselig å få se den lille på skjerm :hjerte: 

Det ble noen gode bilder ja, også til en billig penge da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3

Energien har komt seg, og jeg er ikke så kvalm lengre(siste uka). Så det ser kanskje ut til å slippe taket :) Det var faktisk uke 10-12 jeg spydde/brakk meg mest. Mens uke 7-9 var jeg verst mtp energi og uggenhet. Deilig å komme seg så langt nå da *bank i bordet*. Det går mye raskere enn forrige gang synes jeg. Nå begynner magen å vise også, det tok meg litt tid å se det denne gangen. Forrige gang trodde jeg alle kunne se at jeg var gravid rundt 12-13 uker :fnise: 

Føler meg ellers lite gravid. Ikke er det så spennende heller å lese i gravidapper. Det er så kort tid siden sist at jeg husker de daglige "notatene" som kommer. 

Når jeg var 7-8 uker på vei delte jeg min nyhet med ei fra barselgruppa mi. Og nå viser det seg at hun er blitt gravid etterpå - det er jo så koselig at vi skal få barn på ca samme tid igjen :) Ble nesten mer glad for hennes graviditet enn min egen! 

Lille F er blitt litt bedre om natten, men varierer veldig fra dag til dag. Største problemet nå er at hun ikke vil sovne uten at vi er inne hos henne. Pluss at hun skal gjøre nr2 etter hun er lagt seg. Da kan hun ligge våken 1-2 timer etterpå og bare slappe av, og passe på at vi ikke stikker av. Må virkelig lære henne til å sovne av seg selv snart. 

Har ellers startet på et langvarig Harry Potter-maraton med søsteren min :D Til nå sett 4 filmer, og håper vi får sett de siste i jula ;) (har egentlig lyst til å se de i skjul, men får bare vente da..)

Endret av Frøkenanonym
Glemte en detalj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Frøkenanonym skrev:

Har du fått bestilt time nå? 9 uker på vei du nå! :) Veldig beroligende og koselig å få se den lille på skjerm :hjerte: 

Det ble noen gode bilder ja, også til en billig penge da! :D 

Ja jeg har bestilt time, på Fredag :nigo: Så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Mumsy skrev:

Ja jeg har bestilt time, på Fredag :nigo: Så spennende!!

Oi, ikke lenge til! Skal prøve å huske å lese i dagboka di etterpå ;) Jeg var på TUL rundt 9 uker på vei forrige gang. Kunne ihvertfall se en liten bønne med armer og bein som beveget på seg :) Om poenget er å se at det er liv, er det veldig betryggende. Om du vil sjekke for alvorlige sykdommer anbefaler de å vente noen uker til. Men dette har de sikkert fortalt deg da ;) Så jeg dro både i uke 9 og 11 forrige gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+3

Dag 3 på kontorjobb. Selve jobben er ganske kjedelig, da det innebærer å lese gjennom dokumenter og finne om det er noe feil der. Heldigvis er det noen feil, ellers hadde jeg gått på veggen. Har valgt å jobbe 10-timers dager for å få fredagen fri. Men 10 timer er tøft med dette her kjenner jeg. Kanskje jeg velger å jobbe fredag også, neste gang :) Mer behaglige med 8 timer. Bare i morgen igjen, så er det juleferie :strix:   Fikk snap av kjære, med F i bæremeisen i skogen og hogde juletre  :)  De skal pynte uten meg, spent på hvordan det kommer til å se ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎24‎.‎12‎.‎2016 den 9.29, miore skrev:

Høres deilig ut med fri fredag, men det høres ikke deilig ut med titimersdager ;) God jul til dere!

Håper dere også hadde en fin jul miore, tross at forsøket ikke gikk som det skulle :hjerte: Jeg håper på en 2017-baby for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2

Da var jul og nyttår over for denne gang. F fikk masse nye kjekke leker, må huske å gjemme vekk en del av de så vi kan ta frem når de andre lekene er kjedelige. Vi var på fjellet ved nyttår, og F fikk møte snøen. Den var skikkelig festlig å kaste rundt på - særlig da kasting av leking er så populært om dagen. Å få lov til å gjøre dette med snøen var fantastisk! Ellers har vi en nordiccab som hun satt veldig godt i når vi var ute og gikk på ski :)  Koser seg der. Pappaen fikset de verste søvnproblemene mens jeg var på jobb sist, så vi har fått tilbake kveldene. Nesten ihvertfall ;)  På nyttår satte vi på bølgeskvulp på rommet hennes, som dempet lyden på rakettene - og hun sov gjennom det hele!

Tilbake på jobb igjen i dag da. Har fått litt flere arbeidsoppgaver i dag, så arbeidslysten er mye sterkere nå ;) 

Synes jeg har kjent noe i magen de siste dagene. Ingen dunk, men kanskje mer noe som beveger seg. Helt svakt, så kanskje innbilning. Morkaken er på forsiden denne gang, så jeg har fått beskjed om at det kan ta litt tid å kjenne noe.

OUL blir 19 januar, så nå er det bare 16 dager igjen :strix:  Har faktisk ingen følelse på gutt/jente denne gang. Har lyst på gutt for å oppleve det også. Men like mye lyst på jente fordi jeg slipper å kjøpe særlig med klær da :fnise: Tipper faktisk jente. Svangerskapet er mye likt som sist. Kjenner litt mer i bekkenet, men er vel sånn når en har født før. Noen andre som vil tippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gjemt bort et par av lekene Trollet fikk, greit å ha litt i bakhånd, det blir jo såååå mye leker her etterhvert! 

Gøy med bevegelse i magen, om du har mistanke så er det nok det du kjenner. :jepp:
Jeg tipper forresten at dere får ei jente til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Tippeliste: 

:babygutt:

Mumsy

Juliane

Miore

 

:babyjente:

ShiningStar

FruN

Nautika

Beccy87

FrøkenAnonym

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+4

En uke igjen til OUL! Jeg har spurt søstrene mine om å være med denne gangen, da kjære er på jobb da. Håper en av dem har mulighet ihvertfall, men er jo midt på dagen da. Vi vet enda ikke om vi skal vite kjønn, kjære har litt lyst til å beholde spenningen da. Jeg har mest lyst, men det virker også så spennende å finne ut etter mange timers føding :) 

Jeg har starta på prosjekt: Fotobøker. Helt tilbake fra 2009. Speilrefleksen ble mye brukt en stund. Bildene er lagret på 3 pcer, 2 harddisker, 2 mobiler, ørten minnekort og i forskjellige systemer(iPhoto, Bilder, mappesystemer). Latskapen orker sjelden å sortere bilder, så dette blir en skikkelig jobb. Jeg har startet på den ene pcen, og kun jobbet meg gjennom 2016 med sortering av bilder. Phuh. Om noen har effektive metoder å gjøre dette på, eller lure tips - si fra! Ikke minst, hvordan velge blandt de 20 nesten identiske bildene som er sååå søte. Anbefalinger av fotobøker/programmer tas også i mot. Har fått anbefalt fotoknudsen og japanfoto til nå. Tenker kanskje å prøve litt i begge, jeg har tross alt en del albumer å lage ;) 

Er det forresten noen som har søskenvogn å anbefale? 

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...