Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Velkommen til min graviditetsdagbok :)

Det er litt skummelt å opprette dette så tidlig, men prøver å fokusere på at dette går fint - så dette må være en fin måte å gjøre det på :)

Vi slutta på pillen i august, og jeg hadde heldigvis stabile sykluser med en gang! Det er ikke så ofte jeg og kjære har vært hjemme på likt ved EL, men i PP2 satt den altså! :)

Oppdatering:

Vi har fått vår nydelige datter F, som vil være 21 mnder eldre enn vårt neste barn som er på vei, dersom alt går fint :hjerte: Det blir nok mer aktivitet her nå når jeg er gravid igjen. Må ha et sted å ventilere alle hormonene :fnise:  

Endret av Frøkenanonym
Ny graviditet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så "flaks" :D bra timing, nå må den bare lime seg fast, :D

lykke til videre, det blir spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så "flaks" :D bra timing, nå må den bare lime seg fast, :D

lykke til videre, det blir spennende tider!

Ja etter tre sykluser i høst hvor vi bommet på en dag og to for mye på eggløsning(visste når tid pga temping) pga jobb, så begynte jeg å bli utolmodig og lei ;)

Timingen var perfekt, kjære har aldri før vært så fornøyd med min sexlyst ;)

Takk for det! ;) er du gravid også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo egentlig ikke så lenge du har prøvd, om du ikke tenker på tiden imellom :P

ja, jeg er i uke 22, men plutselig går det fort, jeg lover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Var jo litt innom prøverdagboken din, men vil gjerne følge deg her også. Gratuler (igjen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er jo egentlig ikke så lenge du har prøvd, om du ikke tenker på tiden imellom :P

ja, jeg er i uke 22, men plutselig går det fort, jeg lover

Neida, var jo ikke det :fnise: Var bare så kjipt å aldri få prøvd mens alle andre annonserte sine graviditeter ;) Ble veeeldig utolmodig ^^ Håper jeg kan ta deg på ordet - disse tre dagene har føltes som to uker! :laugh:

Uke 22 - så bra :D Hvordan føler du deg? :)

Hei :vinke:

Var jo litt innom prøverdagboken din, men vil gjerne følge deg her også. Gratuler (igjen) :)

Så kjekt, Frk.mh :) Er ekstra gøy å følge hverandre når vi er så nær på dato! Gratulerer igjen du også ;)

Hei :) gratulerer med graviditeten!

Tusen takk for det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stakk jeg innom apoteket og kjøpte den så meget populære digitale graviditetstesten :) jeg hadde absolutt null tolmodighet når jeg kom hjem - akkurat drukket sikkert en halvliter vann til middag og pissetrengt :fnise: testetøsa var helt gal og dro meg på potta, reiv opp testen uten å lese bruksanvisning og "kom an da, ikke vær så treig!!!" Føler hun står på skuldera som den onde skytsdjevelen :P

Men joda, tross utvannet(ingen farge) urin og i det hele fikk jeg "Gravid 1-2 uker"

Hipp hurra!! ..kan ikke si det ble annerledes, men kjekt å sende bilde til kjære - som sist jeg så han måtte nistirre på noen billigtester jeg påstod det var strek på :fnise:

Prøvde å legge ved bilde, men det står at filen er for stor :vetikke:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha altså jeg synes "testetøsa" er fryktelig morsomt ord of beskrivelse :fnise: Kjekt å ha deg på graviditetsdagbok- nå skal jeg følge deg her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) så morsom måte du skriver på - liker formuleringen ☺️☺️☺️ Gratulerer så mye - jeg følger gjerne selvom jeg ligger litt lenger foran deg i løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! :)

Jeg er som lovet en trofast følger :briller2:

Her vil jeg følge med deg :)

:goodbye: Her vil jeg selvfølgelig være med videre :)

:velkommen: Så koselig at dere vil følge med :) Skyblue, jeg er sikker på at du følger på snart ;)

Haha altså jeg synes "testetøsa" er fryktelig morsomt ord of beskrivelse :fnise: Kjekt å ha deg på graviditetsdagbok- nå skal jeg følge deg her :D

Ja jeg liker også uttrykket - det beskriver så uendelig godt det som oppleves :fnise:

Heihei :) så morsom måte du skriver på - liker formuleringen ☺️☺️☺️ Gratulerer så mye - jeg følger gjerne selvom jeg ligger litt lenger foran deg i løpet.

Hallo :) Takk for det! Tror jeg må følge med graviditetsboka di og se hva som venter meg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg snakket med både bedriftslege og min leder.

Bedriftslegen sier at det i mitt firma ikke anbefales å arbeide på sokkel mens en er gravid. Det er mulig dersom en har veldig lyst til det, men da må vi avholde et møte hvor jeg skriver under på at det er på eget ansvar.. Da kan jeg jobbe t.o.m. uke 29 står det i reglene, i forhold til at jeg ikke kan fly helikopter lengre da.

Dersom jeg ikke føler meg komfortabel med å jobbe offshore nå, kan de prøve å plassere meg i en landstilling(vet ikke hva det skulle ha vært, jeg er bare en prosessoperatør). Da er arbeidstid 37,5 time i uken frem til fødselspermisjon(er det i uke 37?). Så det vil si mye mere jobbing, pluss jeg må flytte/pendle til Stavanger.

Jeg er så veldig usikker på hva jeg vil her! Dersom jeg kan få jobbe ute UTEN å være borti kjemikalier og drittstoffer, altså at kollegaene mine må ta seg av det - så hadde jeg følt meg tryggere på det. Selv om en aldri vet hva som skjer da. Men føler meg ikke veldig trygg, dersom det skulle skjedd noe. Samtidig tror jeg det vil slite på meg om jeg må bo borte fra min kjære i disse mndene, også så lenge da. Ikke minst så kan jeg si goodbye til studiene mine.

Sjefen min ble glad da, sier tullete "Hva er det du har gjort??" :) Han lurte på hvor langt jeg er på vei, og jeg svarte at jeg er i min femte uke(4+4). Dette er et uttrykk som tydeligvis hverken jeg eller han forstår. Svaret hans var nemlig "Å? Men du var jo offshore for 5 uker siden." Haha visste ikke helt hva jeg skulle si da :laugh:

Synes det er rart å regne fra da en hadde mensen. Synes ikke det er logisk?

Han er av gamle sorten da som mener det er tryggere å være på plattformen enn å være på land, så han skjønte jo ikke helt det at jeg kanskje ikke kommer ut :P Men han skulle sjekke litt opp og slikt da.

Vil ikke ta noen avgjørelser før jeg vet hvilket arbeid de eventuelt vil gi meg på land, og hvor mye det kan tilrettelegges offshore.

VET IKKE HVA JEG SKAL GJØRE!! En uke igjen til jeg drar ut. En uke å bestemme meg på.

Er kanskje ikke så lett å sette seg inn i dette - men hva ville DU ha gjort?

Hadde forresten mareritt i natt, drømmer jo så masse for tiden. Drømte at jeg skulle på do og tisse på en g-test for å vise søstrene min(av alle ting) at jeg er gravid. Men da jeg skulle tørke meg var det rødt og mensen på papiret! Og sjefen ble sur på meg fordi jeg hadde satt "hele verden i sving" for dette :P Åh.. Tror jeg er litt nervøs for å si fra så tidlig som dette :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe du skriver så bra ;)

For å svare på det du spør om ( uten å vite alle detaljer da ) så ville jeg nok ikke utsatt meg for noe ekstra i denne tiden. Det er jo gjerne de 12 første ukene man skal være forsiktig med slike ting! Ps husker du folsyre? :) tanken slo meg når jeg nevnte de 12 første ukene.

Du må kjenne på det litt selv, men tror jeg ville valgt det tryggeste og ja hormonene vil nok også komme snart og da er det greit å være i nærheten av mannen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du skriver så bra ;)

For å svare på det du spør om ( uten å vite alle detaljer da ) så ville jeg nok ikke utsatt meg for noe ekstra i denne tiden. Det er jo gjerne de 12 første ukene man skal være forsiktig med slike ting! Ps husker du folsyre? :) tanken slo meg når jeg nevnte de 12 første ukene.

Du må kjenne på det litt selv, men tror jeg ville valgt det tryggeste og ja hormonene vil nok også komme snart og da er det greit å være i nærheten av mannen :-)

Som 10-åring var drømmejobben min å være forfatter, nemlig :fnise:

Så flott at du minner meg på det! :) Har tatt folsyre siden da vi startet prøvingen i august, så den er godt etablert ;) Jeg tar foreløpig ikke andre vitaminer/omega3 - hva er du anbefalt?

Skal prate med legen min i morgen og høre litt hva hun tenker.

Hehe.. Tryggeste= landjobb, for psyken/hormonene sin del= offshore.. :bond:

Fikk snakka med kjære på telefonen i dag. Vi er enige om å høre det eventuelle tilbudet på land - hva det innebærer. Men tror kanskje jeg velger å dra ut denne turen, og så se det an for hver tur hvordan formen er. Bare si fra til kollegaene mine med en gang, så de får forståelse for hva som skjer og at jeg ikke skal være borti drittstoffene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med graviditeten :hjerte: Vil gjerne følge deg på veien mot å bli mamma!

Selv har jeg stått over alt som heter offshore etter at jeg ble gravid, og koser meg på kontoret. Støtter avgjørelsen din om å ta en tur om gangen. Jeg hadde nok ikke klart 13-14 timers vakter og lite søvn, fordi jeg har vært skikkelig slappfis frem til nå. Type jobber 8 timer, hjem for å sove, spise middag, sove videre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...